مدیریت بحران | 5 روش اصولی مدیریت بحران

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مدیریت بحران در تمامی مراحل زندگی نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. همه افراد در زمینه های مختلف زندگی با موانعی روبرو می‌شوند. این موانع به قدری قدرتمند هستند که مانع از رشد و پیشرفت ما می‌شود. بحران های زندگی شامل نبود پول کافی جهت خرید، نمره پایین درس ها، مشکلاتی که با دیگران داریم و … می‌شوند. برای کنترل استرس و مدیریت بحران باید 5 روش اساسی را به درستی انجام دهید. برنامه ریزی، کمک از روانشناس، خودشناسی، ارتباط با اطرافیان و … را به درستی انجام دهید. تا در شرایط سخت زندگی به خوبی عمل کنید. برای کسب اطلاعات از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت  مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت ها می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

مدیریت بحران چیست؟

مدیریت بحران چیست؟

مدیریت بحران یک راه بسیار مهم در تمامی مراحل زندگی است. زمانی که مدیریت‌بحران را به یاد داشته باشید، به راحتی در تمامی مشکلات و مسائل با صبر و عملکرد خوب روبرو خواهید شد. اگر فردی با کنترل بحران آشنا نباشد، باید در مراحل زندگی هزینه زیادی را پرداخت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بحران نوجوانی را چطور کنترل کنیم کلیک کنید.

آشنایی با روش های مدیریت بحران اصل مهم هر زندگی است. که در دسته موضوعات پر اهمیت فردی و اجتماعی قرار می‌گیرد. برای آموزش باید در جلسات روانشناسی شرکت کرده و با توجه به خواسته خود، یادگیری لازم صورت بگیرد. در این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم تا مدیریت‌بحران را  از تمام جوانب مختلف بررسی کنیم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

چه جوانبی در زمان بحران باید کنترل شود؟

همه فکر می‌کنند که در زمان بحرانی باید کاری انجام دهند و یا عکس العمل خاصی داشته باشند. حال آنکه در هر شرایطی جنبه های مختلفی وجود دارد که باید آن ها را کنترل کنید. در ادامه سه جنبه مهمی که باید در زمان بحران مدیریت کنید را آورده‌ایم.

✒️ عاطفی

یکی از انواع مدیریت بحران و تحمل مشکلات، زمینه عاطفی است. به منظور کنترل احساسات و عواطف در شرایط بسیار شدید که نیازمند مدیریت است. با توانایی کنترل احساسات، فرد هنگام بروز استرس و اضطراب، شرایط را کنترل می‌کند. افرادی که در این زمینه توانمند هستند، خوشبین هستند و از حرف های منفی دوری می‌کنند.

✒️فیزیکی

اولین مدل مدیریت بحران، فیزیکی است. در واقع نسبت به واکنش های جسمی بدن در مقابل مشکلات عملکرد مناسبی دارد. برای بهبود این شرایط باید نکاتی مانند خواب کافی، تغذیه مناسب، ورزش و … را رعایت کنید.

✒️ روانشناختی

در نوع روانشناختی مدیریت بحران، نوعی خونسردی و صبوری در فرد به وجود می‌آید. در این شرایط فرد توانایی مقابله با مشکلات را در آرامش تمام دارد. این افراد زندگی شکیبا و صبوری دارند.

چه چیزهایی را باید مدیریت بحران کنیم؟

مدیریت بحران یعنی فردی که به بلوغ روانی رسیده است. و با مشکلات، چالش ها و مسائل سخت مقابله کند. افرادی که توانایی مقابله با ناملایمات زندگی را دارند زندگی آرام تری خواهند داشت. مشکلات و مسائلی وجود دارند که باید مدیریت شوند. این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند.

✔ مرگ عزیزان

✔ طلاق

✔جدایی از عزیزان

✔ بیماری

✔ مشکلات مالی و اقتصادی

✔بیکاری

✔ اخراج شدن

✔اتفاقات بد

✔ بلایای طبیعی

اهمیت مدیریت بحران

زمانی که شخصی به انتهای یک مشکل و چالش برخورد می‌کند، راه و روش های مختلفی را برای مدیریت بحران و رفع مشکلات امتحان می‌کند. که این موضوع رابطه مستقیمی با دیدگاه و نوع شخصیت دارد. در ادامه اهمیت مدیریت‌بحران را توضیح داده ایم.

✅ عده ای از افراد خود را با مسائل مختلف گرم می‌کنند. تا مشکل اصلی فراموش شود.

✅ برخی افسردگی دارند و شکست را می‌پذیرند.

✅ افراد متاهلی که در روابط زناشویی با مشکلات روبرو هستند و  گاه به فکر طلاق هستند.

✅برخی زوجین در روابط جنسی با مشکلات سنگینی روبرو هستند که توانایی رفع آن را ندارند.

مسائل گوناگون دیگری وجود دارد که تنها با مدیریت بحران قابل رفع هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فروپاشی عصبی کلیک کنید.

هدف مدیریت بحران چیست؟

مدیریت بحران هدف مشخصی دارد. کنترل استرس و حل مشکلات غیر قابل تحمل هدف اصلی مدیریت‌بحران است. در واقع وارد وضعیتی می‌شویم که آرامش و آسایش برای ما به وجود می‌آورد.

به طور کلی هدف مدیریت‌بحران، بهبود شرایطی که باعث شکوفایی و رشد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات مالی در زندگی زناشویی کلیک کنید.

روش های مدیریت بحران

روش های مدیریت بحران

برای مدیریت بحران باید راهکارهایی را تمرین کنید. این روش توسط روانشناس به افراد آموزش داده می‌شود. اما در این بخش مقاله راجع به روش های مدیریت‌بحران توضیح داده ایم.

✔️جهت کنترل بحران وظیفه خود را دوری از شرایط سخت بدانید

یکی از روش های مدیریت بحران، دوری از شرایط سخت است. برای رهایی از مشکلات باید حل مسائل را برای خود وظیفه بدانیم. در واقع مشکلات را مربوط به خود بدانیم و دیگران را مقصر نکنیم. انتظار داشتن از دیگران فقط شما را از انجام کاری موثر عقب می‌اندازد.

✔️ برای حل مسائل برنامه ریزی اصولی داشته باشید | کنترل بحران

برنامه ریزی یکی از مهم ترین روش های مدیریت بحران است. هر مساله و چالشی با کمک برنامه ریزی به راحتی قابل حل است. هر برنامه ای با اهداف به نتیجه می‌رسد. برای زندگی خود برنامه مشخص و مکتوب داشته باشید. اگر با مشکل روبرو شدید، تکنیک های مورد نظر خود را یادداشت کنید تا با برنامه اصولی به حل مسائل بپردازید.

✔️برای مدیریت بحران تمرکز خود را افزایش دهید

هنگام مواجهه با مشکلات و مسائل در زندگی، جهت مدیریت بحران باید تمرکز داشته باشید. استرس و اضطراب در موقعیت های هیجانی و چالش زا طبیعی است. اما کنترل این استرس ها باید صورت بگیرد تا فرد بحران های پیش رو را مدیریت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل عصبانیت کلیک کنید.

✔️ برای مدیریت بحران، کمک دیگران را جدی بگیرید

یکی از روش های مدیریت بحران کمک از دیگران است. با دوستان، خانواده و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید. زمانی که مشکلات زندگی شما را احاطه کرده باشد، با کمک راهنمایی و مکالمات دوستان می‌توانید به آرامش نسبی برسید. برای مثال در یک دعوای خیابانی کمک اطرافیان از پیامدهای ناگوار جلوگیری می‌کند.

✔️ جهت آموزش کنترل بحران از روانشناس کمک بگیرید

برای آموزش مدیریت بحران باید از یک متخصص کمک بگیرید. روانشناسان در زمینه مدیریت‌بحران به شما روش هایی را آموزش می‌دهند. در روش های درمانی به شما کنترل استرس، مدیریت شرایط و … را آموزش می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل احساسات و هیجانات کلیک کنید.

کلام آخر

مدیریت بحران یعنی رسیدن به آرامش. به منظور مقابله با چالش ها و مشکلات زندگی. اغلب افرادی که به بلوغ فکری رسیده باشند، توانایی مقابله با چالش های زندگی را دارند. اما عده ای نیز وجود دارند که به هیچ وجه توان مقابله و کنترل استرس را ندارند. بنابراین باید تحت درمان و کمک روانشناس قرار بگیرند.

این افراد تا زمانی که کنترل احساسات و هیجانات را آموزش نبینند، نمی‌توان مدیریت‌بحران را در دست بگیرند. روانشناسان و مشاورین متخصص بهترین انتخاب شما هستند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره