تکنیک مسترز و جانسون

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تکنیک مسترز و جانسون یکی از موثرترین روش‌ها برای بهبود طول رابطه است. در این روش بدون استفاده از دارو و با افزایش توانایی‌های جسمی و جنسی با زود انزالی مبارزه می‌شود. با توجه به اینکه زودانزالی می‌تواند مشکلات بسیاری را در کیفیت رابطه جنسی و همین‌طور اعتمادبه‌نفس آقایان باقی بگذارد، استفاده از روش های درمانی بدون عارضه باید مورد توجه قرار بگیرد. اگرچه بکارگیری تکنیک مسترز و جانسون در آن نیاز به صبر و تلاش بسیاری دارد بااین‌حال موفقیت در استفاده از این تکنیک می‌تواند شما را در تمام طول عمر در مقابل این مشکل بیمه کند. با توجه به آنچه گفته شد ما نیز در این مطلب روش‌های استفاده از این تکنیک را بیان خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکنیک مسترز و جانسون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تکنیک مسترز و جانسون

تکنیک مسترز و جانسون به فرد کمک می‌کند تا توانایی ایجاد هماهنگی میان شرایط جسمی و ذهنی خود را به دست آورده و از این طریق بتواند در موقعیت‌های مختلف وضعیت انزال خود را کنترل کند. در این روش فرد در شرایطی که احساس می‌کند در حال رسیدن به اوج لذت جنسی است می‌بایست رابطه را متوقف کرده و با استفاده از تکنیک‌های مختلفی نظیر تنفس عمیق، انگیختگی جنسی را کاهش داده تا توانایی ادامه فعالیت برای وی ایجاد شود. برای اطلاع از انواع اختلالات جنسی مردان کلیک کنید.

⭕زودانزالی چیست؟

انزال زودرس یکی از مشکلات جنسی رایج در میان آقایان است و به این معناست که فرد مدت کوتاهی پس از شروع رابطه جنسی یا حتی پیش از شروع آن دچار انزال می‌شود. با توجه به اهمیتی که توانایی‌های جنسی در خود پنداره و اعتمادبه‌نفس آقایان دارد این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات روحی بسیاری نیز برای فرد شده و به همین خاطر می‌بایست برای درمان آن اقداماتی صورت بگیرد.

بر اساس منابع علمی، زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی تا رسیدن به انزال می‌تواند بین 2 تا 6 دقیقه متغیر باشد. بااین‌حال این زمان با توجه به شرایط جسمی، تجربیات پیشین فرد و به‌خصوص میزان رضایت شریک عاطفی می‌تواند در هر فرد متفاوت از دیگران باشد.

به همین خاطر شاید استفاده از بازه زمانی در این زمینه جایگاه چندانی نداشته باشد و آنچه بیشتر اهمیت دارد این است که شما و همسرتان بتوانید رابطه جنسی مطلوبی را با یکدیگر برقرار کنید. درنتیجه اگر احساس می‌کنید کیفیت رابطه شما چندان که باید مورد رضایتتان نیست بهتر است از یک متخصص روانشناسی جنسی در این زمینه کمک بگیرید. برای آشنایی با انواع روش‌های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

روش انجام تکنیک مسترز و جانسون

روش انجام تکنیک مسترز و جانسون

 

همان‌طور که گفته شد تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی به این موضوع توجه دارد که فرد می‌بایست در هنگام نزدیک شدن به زمان ارگاسم، آلت تناسلی را از واژن خارج کرده و فعالیت جنسی را متوقف کند و پس از کاهش برانگیختگی مجدداً رابطه جنسی را ادامه دهد.

این روش اگرچه تا حد زیادی می‌تواند توانایی ایجاد هماهنگی میان جسم و ذهن شما را افزایش دهد بااین‌حال اجرای آن به استفاده از تکنیک‌هایی وابسته است که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. برای اطلاع از انواع مشکلات زناشویی کلیک کنید.

>?افزایش تدریجی توانایی

به کار بردن تکنیک مسترز و جانسون مانند هر مهارت دیگری به‌تدریج به دست خواهد آمد. درنتیجه بسیار طبیعی ست که شما در ابتدای شروع کار توانایی کمتری برای کنترل شرایط جسمی خود داشته باشید. به همین خاطر بهتر است در روزهای ابتدایی شروع تمرین سعی کنید تنها یک‌مرتبه از انزال جلوگیری کنید و به‌تدریج و با پیشرفت در این تمرین تعداد دفعات جلوگیری از انزال را افزایش دهید.

?تکنیک مسترز و جانسون | تنفس عمیق

تنفس عمیق به دلیل افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌هایی است که برای کاهش برانگیختگی از آن استفاده می‌شود. در شرایطی که از انزال جلوگیری می‌کنید برای کاهش هیجانات جنسی می‌توانید از روش تنفس عمیق استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بر خود مسلط شده و توانایی ادامه فعالیت را به دست آورید. در تکنیک مسترز و جانسون استفاده از روش های دیگری مثل تنفس عمیق نیز باعث اثربخشی بیشتر این روش خواهد شد.

?تکنیک فشار

علاوه بر خارج کردن آلت تناسلی از واژن در شرایطی که فرد در مرحله ارگاسم قرارگرفته، تکنیک فشار نیز می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود. در این روش فرد با استفاده از انگشت شست و اشاره سر آلت تناسلی را گرفته و با فشار دادن آن مانع خون‌رسانی به این منطقه می‌شود. درنتیجه شدت تمایل فرد برای انزال کاهش‌یافته و امکان افزایش مدت‌زمان رابطه جنسی ایجاد خواهد شد. فشار باید به آرامی صورت گیرد چراکه عروق این ناحیه بسیار حساس بوده نباید فشار زیادی وارد شود.

برای آشنایی با سایر روش ها برای افزایش زمان انزال مردان کلیک کنید.

تکنیک مسترز و جانسون یا استفاده از داروها

با توجه به اینکه زودانزالی مشکلات بسیاری را برای شرایط روحی فرد به همراه خواهد داشت بسیاری از آقایان به دنبال راهکارهای ساده و سریعی برای درمان این مشکل هستند. ازجمله راهکارهایی که ممکن است فرد به دنبال آن‌ها باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?استفاده از داروهای زودانزالی

علاوه بر استفاده از روش تکنیک مسترز و جانسون، یکی از اقدامات اساسی برای درمان زودانزالی استفاده از داروهایی مانند بی‌حسی‌های موضعی برای افزایش طول مدت رابطه جنسی است بااین‌حال به این نکته توجه داشته باشید که این داروها در کنار عوارض جانبی منفی که دارند تنها برای مدت کوتاهی می‌توانند به شما کمک کنند و راهکاری درمان محسوب نمی‌شوند.

?اعتیاد به مواد مخدر

استفاده از مواد مخدر به‌ویژه شیشه به دلیل افزایش سطح فعالیت بدن می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود شرایط رابطه جنسی و کاهش مشکلات مربوط به انزال باشد. به همین خاطر ممکن است برخی افراد برای کاهش مشکلات خود در زمینه مسائل جنسی به سراغ استفاده از این مواد بروند.

بدیهی است که برخلاف تصور، بسیاری افراد که فکر می‌کنند مواد محرک نظیر ماری‌جوانا اعتیاد به همراه ندارند استفاده از این داروها می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. با وجود اعتیاد افراد، حتی تکنیک مسترز و جانسون نیز موثر نخواهد بود و افراد باید در قدم اول اعتیاد خود را درمان نمایند.

تکنیک مسترز و جانسون | نکاتی که باید بدانید

رعایت برخی نکات در این زمینه، اثربخشی استفاده از تکنیک مسترز و جانسون را افزایش خواهد داد. برخی از این نکات، به شرح زیر هستند.

✅همکاری شریک جنسی

با توجه به اینکه شما در طول استفاده از تکنیک مسترز و جانسون، نیاز دارید که برای مدتی در طول رابطه وقفه ایجاد کنید این موضوع ممکن است باعث ناراحتی شریک جنسی شما شده و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کند. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که شما پیش از شروع دوره استفاده از این تکنیک با همسرتان صحبت کرده و توافق او را برای شروع این فرایند جلب کنید.

✅شریک جنسیتان را سرد نکنید

یکی از راهکارهایی که برای کاهش نارضایتی شریک جنسیتان می‌توانید انجام دهید این است که در طی مراحل وقفه سعی کنید با کمک گرفتن از معاشقه او را همچنان در شرایط برانگیختگی نگه دارید. به عبارتی اگرچه شما در زمان‌هایی که احساس می‌کنید نزدیک به مرحله انزال هستید می‌بایست از تماس آلت تناسلی با واژن دوری‌کنید اما نباید به‌طورکلی ارتباط جنسی را نادیده بگیرید. طبیعی است که در این دوران همسران ، فشار زیادی را تحمل کنند. اما با گذشت زمان و مهارت در تکنیک مسترز و جانسون، افراد روابط بهتری را تجربه خواهند کرد.

✅تقویت صبر و حوصله

استفاده از تکنیک مسترز و جانسون برای درمان زودانزالی درست مانند این است که بخواهید با استفاده از ورزش عضلات بدن خود را تقویت کرده و یا توانایی حافظه خود را افزایش دهید. شما در نخستین تلاش‌ها توانایی کمتری دارید و احتمالاً در بسیاری از مواقع شکست خواهید خورد. سعی کنید بدون از دست دادن اعتمادبه‌نفستان این روند را ادامه بدهید و به خاطر داشته باشید که موفقیت در استفاده از این تکنیک موضوعی تدریجی خواهد بود.

برای اطلاع از نشانه ها و علت زود انزالی کلیک کنید.

مزایای استفاده از تکنیک مسترز و جانسون

مزایای استفاده از تکنیک مسترز و جانسون

❌افزایش لذت و توانایی جنسی

استفاده از این تکنیک باعث می‌شود که لذت بدن از رابطه جنسی و اعتمادبه‌نفس شما در این زمینه تا حد زیادی بهبود پیدا کند. علاوه بر این، تکنیک مسترز و جانسون به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به استفاده از داروهای دیرانزالی توانایی جنسی خود را افزایش دهید.

❌افزایش توانایی ارضا شریک جنسی

با افزایش طول مدت رابطه جنسی شما توانایی بیشتری برای لذت بخشیدن به شریک جنسی خود و رساندن وی به اوج لذت جنسی خواهید داشت. این موضوع علاوه بر اینکه مجدداً بر اعتمادبه‌نفس جنسی شما اثر دارد باعث خواهد شد تا علاقه طرف مقابلتان به برقراری رابطه جنسی نیز افزایش پیداکرده و به‌طورکلی تأثیر بسیاری در کیفیت ارتباط شما خواهد داشت. برای آشنایی با سایر روش های درمان زود انزالی کلیک کنید.

تکنیک مسترز و جانسون | استفاده از مشاوره‌های جنسی

یکی از نکاتی که در ارتباط با زودانزالی یا هر مشکل جنسی دیگر می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که احساس شرم و خجالت را کنار گذاشته و به‌راحتی در ارتباط با مشکلاتتان از مشاورین روانشناسی جنسی یا سایر متخصصین کمک بگیرید.

اگرچه معمولاً صحبت کردن از مسائل جنسی برای اکثریت افراد دشوار بوده و موانعی مانند احساس شرم بر سر راهتان وجود دارد بااین‌حال از این موضوع مطمئن باشید که مشکلات جنسی مسائل بسیار رایجی هستند و این تنها شما نیستید که به دنبال راه‌حلی برای این مشکلات می‌گردید.

علاوه بر این بسیاری از مشکلات جنسی در صورت بی‌توجهی به حالت مزمن درآمده و در فرد باقی می‌مانند. درنتیجه بهتر است برای رفع مشکلاتتان به دور از خجالت از یک متخصص کمک بگیرید. برای شروع و دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

سخن پایانی

زودانزالی یکی از مشکلات جنسی شایع میان مردان است که برای درمان آن روش های مختلفی وجود دارد. همچنین کاملا قابل درمان بوده و نیازی به نگرانی نیست. تکنیک مسترز و جانسون، به روش طبیعی، زمان انزال را افزایش داده و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد. زوجین می‌توانند با همکاری یکدیگر از این روش استفاده کرده و کیفیت رابطه جنسی خود را بالا ببرند. برای اطلاع از انواع روش های این تکنیک و همچنین نحوه استفاده از آنها، افراد می‌توانند از روانشناس یا سکستراپیست کمک بگیرند. همچنین با همسر خود در این مورد صحبت کرده و نظر او را نیز جویا شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تکنیک مسترز و جانسون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چطور در طول استفاده از تکنیک مسترز و جانسون مانع سرد شدن همسرم شوم؟

استفاده از تکنیک‌های ماساژ جنسی یا معاشقه می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده باشد.

آیا می‌توان تکنیک مسترز و جانسون را به همراه استفاده از دارو به کار برد؟

خیر؛ داروها زمان رسیدن شما به ارگاسم را به تأخیر می‌اندازند؛ درحالی‌که برای استفاده از این تکنیک می‌بایست چندین بار به تجربه ارگاسم نزدیک شده و آن را با استفاده از اراده خود به تأخیر بیاندازید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫8 دیدگاه ها

    1. روش مسترز و جانسون برای خیلی ها باعث درمان زود انزالی میشه ولی خوب ممکنه برای بعضی ها هم هیچ تاثیری نداشته باشه میتونید از مشاوره جنسی برای انجام درست و روش های دیگه درمانی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره