انتخاب حلقه ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

انتخاب حلقه ازدواج کاری دشوار است. چرا که باید حلقه ای انتخاب کنید که همیشه برای زوجین زیبا به نظر برسد. براساس نقل قول‌های قدیمی، حلقه ازدواج اولین بار در تاریخ 1477 توسط اشراف زاده اتریشی سفارش ساخت شد. آرشیدوک یکی از اشراف زادگان اتریشی بود که عاشق ماری شده بود. به دستور او حلقه ای نامزدی با الماس که به شکل M بود ساخته شد. از آن سال به بعد حلقه های ازدواج باب شد و افراد در تمام سرزمین ها به عنوان نماد تعهد و تاهل از حلقه استفاده می‌کردند. در ایران نیز، خانواده ها پس از محرمیت زوجین اقدام به دادن حلقه ازدواج می‌کنند.

انگشتر حلقه در دست چپ زوجین قرار می‌گیرد. اما انتخاب حلقه ازدواج یک موضوع مهم است. افراد باید بر اساس سلایق خود حلقه ای را انتخاب کنند که تا همیشه با مشاهده آن یاد خاطرات زیبا و خوشبختی خود بی‌افتند. برای مشاوره دقیق جهت انتخاب حلقه ازدواج بهتر است از متخصصین کمک بگیرید تا راهنمایی بشوید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج در ایران کلیک کنید.

انتخاب حلقه ازدواج

چگونگی انتخاب حلقه ازدواج

حلقه ازدواج یکی از زیور آلاتی است که زوجین خریداری می‌کنند. برای انتخاب حلقه ازدواج باید تمام سلیقه خود را خرج کنید، زیرا حلقه ازدواج تا سالیان سال شما را یاد روز خرید و همسرتان می‌اندازد. انتخاب حلقه ازدواج باید جدید، زیبا و شیک باشد. برای خرید و انتخاب حلقه ازدواج توجه به برخی از نکات ضروری است.

به این دلیل که پس از خرید پشیمان نشوید. ازدواجات در ایران انواع مختلفی دارد. شهر و روستاهای دیگر با قوانین و رسومات دیگری ازدواج می‌کنند که در انتخاب حلقه ازدواج نیز بی تاثیر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع ازدواج در ایران کلیک کنید.

روش انتخاب حلقه ازدواج

روش انتخاب حلقه ازدواج

فروشگاه آرامیس

با مطالعه روش های زیر با خیال راحتی حلقه ازدواج خود را خریداری کنید. برای انتخاب حلقه ازدواج توجه به نکات زیر الزامی است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1️⃣ ایده انتخاب حلقه ازدواج را در نظر بگیرید

برای انتخاب حلقه ازدواج ابتدا باید نوع و جنس حلقه خود را انتخاب کنید. دامنه انتخاب حلقه را محدود کنید. شاید شما هم از طلای زرد و هم از طلای سفید یا پلاتین خوشتان بیاید. اما در نهایت مجبور به انتخاب یک مورد هستید. هرچقدر دامنه جنس و رنگ طلای خود را کمتر کنید، استرس انتخاب درست کمتر خواهد شد.

پس گام اولیه انتخاب حلقه ازدواج، کاهش دامنه‌ی خصوصیات حلقه است. مثلا با خود به نتیجه برسید که حلقه مورد پسند شما ساده است یا پر طرح؟ آیا حلقه ازدواج باید هم جنس حلقه نامزی باشد؟ حلقه شما و همسرتان باید جفت باشد؟ زمانی که در خصوصیات حلقه خود یک انتخاب قطعی داشته باشید انتخاب راحت تری خواهید داشت.

برای انتخاب حلقه ازدواج باید به تمامی سوالات با توجه به سلایق خود پاسخ دهید و به جمع بندی کاملی برسید. انتخاب خلقه برای زوجین بسیار حائز اهمیت است. اینکه حلقه مورد نظر به قدری باب میل شما باشد که در آینده با مشاهده آن خاطرات خوش یادآور شود جدا پر اهمیت است.

2️⃣ برای خرید حلقه ازدواج اقدام کنید

پس از گذر از مرحله اول انتخاب حلقه ازدواج، به مرحله دوم یعنی خرید حلقه قدم بردارید. پس از اینکه حلقه مورد نظر بر اساس سلایق ذهنی چیده شد، حال نوبت امتحان کردن حلقه طبق سلایق شما اما با طرح های متفاوت است. مثلا خانم به این نتیجه رسیده است که حلقه زرد ساده و ست با همسر خود می‌خواهد. بنابراین به امتحان کردن این نوع از حلقه ها می‌پردازد. برای کاهش استرس حتما 2 تا 3 ماه قبل از تاریخ مراسم در جستجوی حلقه باشید.

انتخاب حلقه ازدواج کار چندان راحتی نیست. باید از قیمت حلقه ها اطلاع داشه باشید و یکی از حلقه هایی که امتحان کرده و مورد پسندتان بوده، برگزینید.

3️⃣ به عقاید یکدیگر احترام بگذارید

مثلا خانم از حلقه طلای زرد خوشش می‌آید اما حلقه مورد پسند آقا پلاتین است. هیچ ایرادی ندارد اگر آقا حلقه پلاتین بی‌انداز و شما حلقه طلایی. هیچ جایی هیچ قانونی ندارد که شما باید با همسرتان حلقه یکسان، یک جنس و یک طرح داشته باشید. برای اینکه جدا از جنس حلقه انتخاب کرده اید. سعی کنید برای اینکه احساس نزدیکی بین حلقه ها به وجود بیاید، حلقه های مکمل هم بخرید. که وقتی کنار هم قرار دارند شبیه به چیزی شوند. این انتخاب نشان از پیوند شماست.

4️⃣ قیمت حلقه را مد نظر بگیرید

برای انتخاب حلقه ازدواج لزوما نباید قیمت بالا بخرید. بسیار حلقه های زیبایی هستند که از قیمت کمتری برخوردارند. حلقه ازدواج برای خود نمایی نیست و فقط نمادی برای نشان دادن تعهد می‌باشد. هیچ گاه حلقه خود را با دیگران مقایسه نکنید. قیمت حلقه ازدواج نیز نشان از شخصیت با تعهد زیاد شما نیست. بنابراین اگر حلقه ای بسیار مورد پسند شما بود اما از قیمت کمی برخوردار بود، حتما تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید.

5️⃣ مدل حلقه باید مطابق سبک زندگی شما باشد

انتخاب حلقه ازدواج باید به گونه ای باشد که با سبک زندگی شما همخوانی داشته باشد. حلقه چیزی است که دائم در دست شماست و باید با آن احساس راحتی داشته باشید. مثلا اگر ورزشکار هستید انتخاب حلقه با نگین های بزرگ برای شما مناسب نیست.

اما انتخاب حلقه باریک و نازک به لبه های گرد برای سبک زندگی شما جذاب است. یا اگر از دستان خود زیاد کار می‌کشید نباید حلقه های سنگ دار بندازید. بنابراین به شیوه ای حلقه انتخاب کنید که مناسب با سبک زندگی و شیوه روزانه شما است.

6️ هنگام انتخاب حلقه ازدواج درست فکر کنید

انتخاب حلقه ازدواج باید با فکری باز و درست انجام شود. اگر حلقه ای بسیار مورد پسند شما بود اما در دست همه مشاهده شد و مرسوم بود، نگران نشوید. همیشه این امکان وجود دارد که تغییرات ظاهری بر انگشتر حلقه اعمال کنید.

7️⃣ سایز حلقه را به درستی انتخاب کنید

سایز انگشت جهت انتخاب حلقه ازدواج باید در دمای متعادل انجام شود. سرما و گرمای افراطی باعث تغییر سایز انگشتان می‌شود. بنابراین برای انتخاب انگشتر ازدواج به سرما و گرما اهمیت دهید و سایز درستی بگیرید. تا حلقه از دست شما لیز نخورد، یا برای دستتان سفت نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انگیزه ازدواج کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجب انتخاب حلقه ازدواج گفته شد. حلقه باید به نحوی باشد که بر اساس علایق زوجین انتخاب شود. رنگ، سایز، سبک زندگی و … جهت انتخاب حلقه ازدواج از اهمیت بالایی قرار دارد. اصل زندگی مشترک به قیمت و زیبایی حلقه نیست. زندگی مشترک باید سرشار از آرامش باشد.

بنابراین قبل از انتخاب حلقه ازدواج، از انتخاب خود همسر اطمینان حاصل کنید. مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید و از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب حلقه ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره