پیشنهاد ازدواج | چگونه به زیباترین شکل پیشنهاد ازدواج دهیم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پیشنهاد ازدواج آخرین گام در فرایند آشنایی و شروع یک زندگی مشترک است. امروزه نحوه پیشنهاد دادن برای ازدواج یا شروع یک رابطه جدید بسیار متنوع و دشوار شده و جوانان سعی می‌کنند که در بیان این موضوع راه‌های متفاوت و منحصر به فردی را در پیش بگیرند تا طرف مقابل خود را شدیدا تحت تاثیر قرار بدهد. اما پیشنهاد ازدواج اصول و نکات مهم خاص خود را دارد. فراموش نکنید که اشتباه در پیشنهاد ازدواج می‌تواند بر فرد مقابل‌تان تاثیر منفی بگذارد و پاسخ او را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از اصول این کار اطلاع داشته باشید و از یک فرد متخصص نیز کمک بگیرید. برای آشنایی با مراحل ازدواج کلیک کنید.

 

10 نکته مهم برای پیشنهاد ازدواج

برای انجام یک پیشنهاد ازدواج رویایی و موفق باید نکاتی را رعایت نمایید. رعایت این نکات باعث تاثیرگذاری بیشتر بر روی فرد مورد نظر شما شده و احتمال پاسخ مثبت را افزایش می‌دهد. فراموش نکنید که یک رفتار اشتباه در پیشنهاد ازدواج ممکن است بر روی پاسخ فرد و نگرش او نسبت به شما تاثیر بگذارد. اصول و نکات مهم برای دادن پیشنهاد ازدواج به شرح زیر هستند:

1.فضای مناسب

برای اینکه طرف مقابلتان کاملا مجذوب شما شود و فضای احساسی بینتان بوجود بیاید ابتدا باید در انتخاب فضای مناسب نهایت دقت را داشته باشید. فضایی که انتخاب می‌کنید بهتر است دور از شلوغی باشد و در فضای عمومی مطرح نشود. برای مثال رستوران یا کافی شاپی دنج و به دور از شلوغی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته بهترین مکان، مکان مورد علاقه فرد موردنظرتان است.

2.موسیقی

انتخاب یک موسیقی مناسب و ملایم و البته موسیقی مورد علاقه ی فرد مقابلتان، می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد فضای رمانتیک بینتان داشته باشد و عواطف او را برانگیزد.

3.پیشنهاد ازدواج | روز و زمان

انتخاب یک روز خاص مثل عیدها یا ولنتاین یا بویژه روز تولد شخص مقابلتان، بسیار حرکت پسندیده‌ایست و باعث می‌شود فرد مورد علاقه‌تان بفهمد که شما همه جوانب را در نظر می‌گیرید. همچنین دقت کنید که نه خیلی زود نه خیلی دیر به فرد مورد علاقه‌تان پیشنهاد ندهید . نه آنقدر زود که هنوز شناخت کافی و کامل از وی ندارید و نه آنقدر دیر که او را از دست بدهید و وقت تلف شده باشد. شجاع باشید و خواسته خود را بازگو کنید؛ دختران از مردان با جسارت خوششان میاد.

4.گل

یک شاخه گل تغییر زیادی در نگرش او نسبت به شما ایجاد می‌کند. هدیه‌ای مثل گل احساسات او را تحریک کرده و از شما در ذهنش فردی دست ودل باز می‌سازد. البته اگر یک کادو نیز همراه آن گل باشد بسیار بهتر است. گل رز در تمامی فرهنگ‌ها نشانه عشق و دوست داشتن است، به همین خاطر توصیه می‌شود که از این گل استفاده نمایید.

5.ظاهر مناسب

آراستگی و ظاهر مطلوب خود را حفظ نمایید. بوی خوب و دلپذیری بدهید و حتما از ادکلن استفاده نمایید. در تمام طول رابطه مخصوصا روزی که پیشنهاد ازدواج می‌دهید، ازپوشیدن لباس‌های راحتی یا اسپرت خودداری کنید و لباسی رسمی و مجلسی مناسب یک مجلس خواستگاری به تن کنید. برای آشنایی با نحوه برگزاری جلسه خواستگاری کلیک کنید.

6.لحن صحبت کردن، اعتماد به نفس و صداقت (خودتان باشید)

هنگام صحبت کردن و گفتن پیشنهاد ازدواج خود خونسرد باشید. از تکرار مکرر سوال خود بپرهیزید. هول نشوید و دست و پای خودتان را گم نکنید. هنگام صحبت یا جواب دادن به سوال‌های او به سادگی و صراحت، صداقت را سرلوحه خود قرار دهید. زیرا شاید با دروغگویی یا تظاهر به شخصیتی که خود واقعیتان نیست، مجذوب شما شود و جواب مثبت دهد. اما بی‌شک به مرور زمان شخصیت واقعی خودتان را خواهد دید. و نهایتا متوجه دروغ‌های تان خواهد شد. پس اول و آخر رابطه‌تان دچار مشکل خواهد شد. در نتیجه باید خود واقعیتان باشید و از آن فرار نکنید.

بهتر است با صداقتان اورا تحت تاثیر خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود که فرد مقابلتان هم دستپاچه نشود و هم اینکه مانند شما با صداقت رفتارکند. با رعایت کامل ادب و احترام، با آرامش صحبت کنید و از ویژگی‌های مثبت طرف مقابل تعریف و تمجید نمایید. توجه داشته باشید که لحن و بیان شما نه باید بسیار رسمی و نه بسیار صمیمانه باشد. 

7.پیشنهاد ازدواج | آینده نگری

از اهداف و تصمیم‌هایی که برای آینده‌تان گرفته‌اید با او صحبت کنید. به او بگویید که برای آینده خود چه برنامه‌هایی در سر دارید. او را از خواسته‌ها و اهداف خود آگاه کنید تا هم شخص مقابلتان متوجه شود که شما آدم بی‌برنامه و بی‌هدفی نیستید و هدفمند جلو آمده‌اید و هم اینکه بتواند اهداف شما را با اهداف خودش مطابقت دهد.

بیشتر بخوانید : آداب خواستگاری

8.شوخ طبعی

در دیدارتان سعی کنید خیلی خشک نباشید و صرفا سوال و جواب نکنید. گاهی هم میان صحبت‌هایتان دل را به دریا بزنید. صحبت‌های خارج از ازدواج و رابطه هم بکنید. خنداندن شخص مورد علاقه‌تان، می‌تواند شما را بسیار جلو بیندازد و تصویر یک فرد با نشاط و سر زنده را در ذهن او ایجاد کند. اینگونه او متوجه می‌شود که قرار نیست با یک آدم خشک و جدی زندگی کند. شوخ طبعی و شوخی‌های محترمانه که به دل بنشیند، می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر فرد مورد علاقه‌تان بگذارد. 

9. پیشنهاد ازدواج | فرصت دادن

به شخص مقابلتان فرصت فکر کردن و انتخاب کردن دهید. او باید همه جوانب را در ذهن خود بسنجد و تحقیقات لازم را برای این تصمیم بزرگ انجام دهد. پس فورا از اون جواب قطعی را نخواهید و مهلت کافی را به وی بدهید. از او بخواهید که حتما مسئله را با خانواده‌اش در میان بگذارد. با بیان این جمله فرد مقابلتان از تصمیم جدی شما آسوده خاطر می‌شود.

10.امیدتان را از دست ندهید

اگر فرد مورد نظرتان به شما جواب منفی داد امید خود را از دست ندهید. شما با صداقت و علاقه کافی در این مسیر گام برداشته‌اید و در صورت شنیدن جواب منفی متوجه می‌شوید که آن فرد مانند شما علاقه‌ای به این رابطه ندارد و یا هنوز به شناخت کافی نرسیده است. 

 

سخن آخر

کلام آخر اینکه، خواستگاری و پیشنهاد ازدواج اغلب یکبار در زندگی هر شخص اتفاق می‌افتد. پس سعی کنید عاقلانه و به نحو احسن آن را انجام دهید تا به پشیمانی و جدایی نکشد. حتما قبل از هرگونه اقدامی از فرد مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید و تحقیقات کافی را انجام دهید چراکه ازدواج مسیر زندگی شما را تغییر می‌دهد. برای این منظور می‌توانید از کمک یک روانشناس استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشنهاد ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

 

 

سوالات متداول

بهتر است پیشنهاد ازدواج رسمی باشد یا عاشقانه و صمیمانه؟

برای این منظور مدت زمان آشنایی و شناخت شما از طراف مقابل بسیار مهم است. اگر مدت کمی است که با یکدیگر رابطه دارید و فکر می‌کنید او پیشنهاد ازدواج رسمی را دوست دارد، اینگونه به او در خواست ازدواج دهید. اما اگر مدت طولانی است که با یکدیگر رابطه دارید، می‌توانید پیشنهاد ازدواج خود را کمی عاشقانه‌تر کنید. باورها و مسائل فرهنگی نیز در این مساله بسیار مهم هستند. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره