رابطه از راه دور | معایب رابطه از راه دور چیست؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رابطه از راه دور از آن دسته موضوعاتی است که شاید در اولین قدم نگران‌کننده به نظر برسد. این روزها تکنولوژی فاصله مکانی را بی‌معنی کرده است. شما از هر نقطه‌ای می‌توانید با یک نفر در دورترین نقاط هم ارتباط برقرار کنید. بااین‌حال هنوز هم خیلی از ما فکر می‌کنیم که این وسایل نمی‌تواند جای حضور طرف مقابل در کنارمان را بگیرند.

بااین‌حال گاهی ممکن است به دلایلی مثل مأموریت کاری، سربازی یا مهاجرت مجبور باشید رابطه از راه دور را تجربه کنید. در چنین شرایطی شما می‌بایست روش‌های مدیریت ارتباط عاطفی‌تان را بلد باشید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم راجع به این موضوع کمی بیشتر صحبت کنیم. اگر فکر می‌کنید در این زمینه ضعف‌هایی دارید بهترین راه این است که از یک مشاور متخصص کمک بگیرید. برای دریافت خدات مشاوره رابطه کلیک کنید.

رابطه از راه دور

تصویری که از رابطه عاطفی در ذهن اکثریت ما وجود دارد یک مرد و زن را در کنار هم نشان می‌دهد. نیاز به حضور طرف مقابل یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در یک رابطه می‌خواهیم. بااین‌حال گاهی اوقات شرایط آن‌طور که ما دوست داریم پیش نمی‌رود. دلایلی مثل موقعیت کاری یا تحصیلی، مهاجرت و سربازی از جمله شرایطی هستند که می‌توانند شما را درگیر یک رابطه از راه دور کنند. در چنین شرایطی ارتباط شما تفاوت‌های جدی را تجربه خواهد کرد.

 در اولین قدم طبیعتاً شما نگران وضعیت رابطه‌تان خواهید شد. اما خبر خوب این است که اگر راه‌های مدیریت‌کردن این فاصله را بلد باشید به‌خوبی می‌توانید ارتباطتان را حفظ کنید. یا حتی شاید این دوری باعث شود شما بیشتر قدر حضور در کنار یکدیگر را بدانید. به همین خاطر باید بگوییم که در رابطه‌های از راه دور همه چیز بستگی به خود شما دارد. برای اینکه راجع به این شکل از ارتباط شناخت بهتری داشته باشید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

مشکلات رابطه از راه دور

در اولین قدم باید با مشکلات رابطه از راه دور آشنا شویم. وقتی شما بدانید چه چیزی در مقابلتان قرار گرفته است طبیعتاً بهتر می‌توانید آن را کنترل کنید. پس بهتر است با سختی‌ها و هر چیزی که می‌تواند رابطه‌تان را تحت‌تأثیر خودش قرار بدهد آشنا شوید. مهم‌ترین مشکلات رابطه از راه دور به شرح زیر است.

1- نبود فیزیکی طرف مقابل

اولین و مهم‌ترین مشکل این است که شما شریک عاطفی‌تان را در کنارتان ندارید. هرچقدر هم که وسایل ارتباطی پیشرفته شوند هرگز نمی‌توانند جای یک ارتباط حضوری را بگیرند. در این موقعیت‌ها ممکن است احساس دلتنگی و نیاز به بودن طرف مقابل تا حد زیادی شما را آزار بدهد.

حتما درباره روانشناسی عشق بخوانید.

2- بالارفتن احتمال خیانت یا پنهان‌کاری

اینکه شریک عاطفی شما در کنارتان حضور ندارد به‌خودی‌خود یک مشکل است. اما همین ماجرا می‌تواند مشکلات دیگری را هم برای رابطه شما به دنبال بیاورد. برای مثال ممکن است شما یا شریک عاطفی‌تان آن‌قدر احساس تنهایی و دلتنگی کنید که به دنبال یک رابطه عاطفی در همان جایی که هستید بگردید. گاهی اوقات نیز خیانت‌های جنسی در رابطه‌های از راه دور دیده شده است. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم اگر شما یا شریک عاطفی‌تان به‌اندازه کافی به یکدیگر متعهد نباشید و نخواهید شرایط سخت را برای رسیدن به یکدیگر تحمل کنید احتمال بروز هر نوع خیانت یا پنهان‌کاری در این روابط بالا می‌رود.

3- سردی احساسی

این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که می‌گوید: از دیده رود هر آن که از دل رود؟ این مشکل در بسیاری از روابط ممکن است پیش بیاید. گاهی اوقات خانم‌ها و آقایان به جایی می‌رسند که احساس می‌کنند دیگر طرف مقابل به‌اندازه گذشته برای آنها اهمیت ندارد. به عبارتی در رابطه از راه دور ممکن است شما به این نتیجه برسید که آن‌قدرها هم که فکر می‌کردید به طرف مقابل علاقه ندارید. یا کم‌کم وابستگی خود را به او از دست بدهید. در چنین شرایطی احتمال ازبین‌رفتن رابطه شما بیشتر خواهد شد.

4- تداخل برنامه‌ها

ساده‌ترین مثال برای این مشکل اختلاف ساعت کشورهای مختلف است. شاید زمانی که شما مشغول استراحت هستید برای طرف مقابل زمان کار و فعالیت باشد. یا حتی ممکن است ساعت‌های استراحت و فعالیت شما به هر دلیل دیگری با هم تداخل داشته باشد. در چنین شرایطی شما زمان کمتری برای صحبت‌کردن و ارتباط با یکدیگر در اختیار خواهید داشت.

برای آشنایی با اصول دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

راهکارهای مناسب برای رفع موانع رابطه از راه دور

تا اینجا از مشکلات رابطه از راه دور صحبت کردیم. اما این رابطه‌ها آن‌قدر هم بد نیستند که بگوییم به‌طورکلی از آنها دوری کنید. شما می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده رابطه خود را به بهترین شکل مدیریت کنید؛ و حتی کاری کنید که این فاصله تبدیل به یک نقطه قوت برای رابطه شما بشود. بعضی از بهترین راهکارها در رابطه از راه دور به شرح زیر است.

استفاده از وسایل ارتباطی جدید

این روزها وسایل ارتباطی فاصله مکانی را بی‌معنی کرده است. شما می‌توانید در هر زمان و شرایطی با استفاده از تماس‌های تصویری یا ارسال پیام و عکس با دیگران در ارتباط باشید. اولین قانون در رابطه‌های از راه دور این است که از این وسایل استفاده کنید. این شرایط باعث می‌شود طرف مقابل با شما احساس نزدیکی کرده و به‌نوعی حضور شما را در کنار خودش احساس کند. پس تا جایی که می‌توانید از امکاناتی که تکنولوژی در اختیارتان گذاشته استفاده کنید.

در دسترس باشید

رابطه از راه دور به‌خودی‌خود به این معنی است که طرف مقابل شما را در کنار خودش ندارد. یکی از ساده‌ترین کارها برای جبران این شرایط این است که تاحدامکان برای شریک احساسی‌تان در دسترس باشید. نبودن‌های ناگهانی شما می‌تواند باعث نگرانی یا مشکوک شدن طرف مقابل بشود. پس سعی کنید حتی با ارسال یک پیام حضور خود را به شریک احساسی‌تان نشان بدهید. برای مثال اگر قرار است برای مدتی استراحت کنید یا می‌خواهید به یک جلسه کاری بروید که برای مدتی طول می‌کشد این موضوع را با یک تماس یا پیام به طرف مقابل اطلاع بدهید.

باورهایتان را کنترل کنید

تا وقتی رابطه از راه دور را شرایطی بدانید که دیریازود تمام می‌شود و ارتباط شما سروسامان می‌گیرد و مشکل چندانی نخواهید داشت. اما اگر یکی از طرفین احساس کند که فاصله‌ها همیشگی هستند و او می‌بایست برای همیشه یا حداقل برای مدت نامعلومی به این وضعیت تن بدهد شرایط دشوار خواهد شد. پس همیشه سعی کنید باورهای خودتان و طرف مقابل را بررسی کنید. سعی کنید امید به تغییر شرایط را همیشه در رابطه‌تان زنده نگه دارید. برای مثال با طرف مقابل از روزهای آینده که فاصله تمام شده است صحبت کنید. و با هم برای آن روزها برنامه‌ریزی کنید.

قرار ملاقات ترتیب دهید

هرچقدر هم که فاصله مکانی داشته باشید بالاخره می‌توانید زمانی را به دیدن یکدیگر اختصاص بدهید. پس سعی کنید این برنامه‌ها را جدی بگیرید. حضور شما در کنار هم می‌تواند مثل موتوری باشد که انرژی هردویتان را بیشتر می‌کند. با این کار راحت‌تر می‌توانید شرایط دوری را تحمل کنید. اما سعی کنید لحظه‌های کنار هم بودن را به‌خوبی مدیریت کنید. داشتن برنامه‌های بیش از حد یا در مقابل آن نداشتن هیچ برنامه‌ای هر دو به یک اندازه می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند. مدتی قبل از دیدارتان با یکدیگر صحبت کنید و برای ایامی که در کنار هم هستید برنامه‌ریزی داشته باشید.

یادگاری‌ها را جدی بگیرید

یادگاری‌ها وسایلی هستند که باعث می‌شوند حتی وقتی شما در کنار شریک عاطفی‌تان حضور ندارید او به یاد شما باشد. پس این موضوع را جدی بگیرید. یک یادگاری باعث می‌شود شریک احساسی‌تان هرجا که می‌رود حضور شما و خاطرات در کنار شما بودن را با خودش احساس کند.

برنامه‌های دونفره داشته باشید

یک راهکار بسیار مناسب برای لحظه‌هایی که از هم دورید این است که برنامه‌های دونفره ترتیب بدهید. برای مثال قرار بگذارید که در یک ساعت مشخص باهم به یک فیلم نگاه کنید. یا وقتی برای خرید بیرون می‌روید از طریق تماس تصویری با شریک احساسی‌تان در ارتباط باشید. این کارها باعث می‌شود طرف مقابل خودش را در زندگی شما سهیم بداند؛ و در نتیجه فاصله‌ها کمتر احساس می‌شوند.

برای بررسی کامل حتما مقاله نشانه های رابطه سالم را بخوانید.

اهمیت مشاوره در رابطه از راه دور

اگر رابطه شما برایتان اهمیت دارد بهتر است در شرایطی که از یکدیگر دور هستید از یک مشاور کمک بگیرید. رابطه‌های عاطفی به‌خودی‌خود نیاز دارند که مورد بررسی قرار بگیرند. حال اگر رابطه شما شرایطی مثل دوری دارد، طبیعتاً حساسیت بیشتری داشته و می‌بایست با دقت بیشتری بررسی شود. در چنین شرایطی مشاور به شما کمک خواهد کرد آسیب‌های رابطه را بشناسید و برای برطرف‌کردن آنها اقدام کنید. پس همان‌طور که گفتیم اگر سرنوشت رابطه شما برایتان اهمیت دارد بهتر است راجع به این موضوع و نکاتی که می‌بایست رعایت کنید از یک مشاور کمک بخواهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه از راه دور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا وارد رابطه‌های از راه دور بشویم؟

پاسخ این سؤال کاملاً به خودتان بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید طرف مقابل معیارهایی که برایتان مهم است را دارد می‌توانید وارد این رابطه شوید و باتوجه‌به راهکارهایی که از آنها صحبت کردیم شرایط را مدیریت کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره