چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت | گفتن مسائل شخصی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت که دردسر ساز نشود. برخی مسائل هستند که در دسته مسائل خصوصی ما قرار می‌گیرند. مسائل مالی، مشکلات خانوادگی، زندگی زناشویی، اعمال نیک و … را نباید به دیگران گفت. عده ای از افراد به تمامی اطرافیان خود در رابطه با زندگی شخصی و مسائل کاری شان صحبت می‌کنند و انتظار دارند که هیچ ضربه ای به آنها وارد نشود.

تا زمانی که رازهای شخصی خود را به دیگران می‌گویید، باید منتظر هر عواقب و پیامدی باشید. در ادامه در رابطه با چیزهایی که نباید به دیگران گفت و پیامدهایش اشاره کرده‌ایم. همیشه به یاد داشته باشید که روانشناس و مشاوره بهترین رازداران هستند. و اگر به راهنمایی نیاز داشتید از آنها کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت

چیزهایی که نباید به دیگران گفت، ذهن نو

برخی از مسائل در زمینه های مختلف را نباید برای دیگران بازگو کنید. مسائل مالی، مشکلات خانوادگی، اهداف آینده و … که در ادامه توضیح داده ایم همه مسائلی هستند که نباید به دیگران بگویید. گفتن این مسائل باعث سلب آرامش، عدم موفقیت و بازخوردهای منفی می‌شود. برخی مواقع افراد به دلیل تخلیه هیجان ها شروع به درد و دل می‌کنند. این افراد در زمینه های مختلف به دنبال مشاوره و کمک از دیگران هستند.

اما اگر با افراد غیر قابل اعتماد این مسائل را در میان بگذارید، صدمات جدی شما را تهدید خواهد کرد. گاه با تمسخر، قضاوت و راهنمایی های دیگران مسیر موفقیت شما تغییر می‌کند و شما را از رسیدن به اهداف باز می‌دارد. برای درد و دل باید از روانشناس کمک بگیرید تا با راهنمایی صحیح روبرو شوید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

کدام موضوعات خصوصی را نباید به دیگران گفت؟

حرف هایی اصلا لزومی به بیان ندارد. صحبت هایی است که گفتنش چیزی را تغییر نمی‌دهد. یا اهدافی است که با بیان آن دلزده می‌شوید. مسائل زندگی شما هم شخصی و خصوصی هستند و بیان آن درست نیست. در ادامه در رابطه با این سوال که چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت پاسخ داده ایم.

1. اهداف آینده

یکی از موضوعاتی که نباید به دیگران گفت، اهداف آینده است. اگر اهداف خود را با دیگران در میان بگذارید احتمالا در روند پیش روی آن خلل ایجاد می‌شود. زمانی که در رابطه با آرزوهای بلند بالای خود به دیگران می‌گویید، احساس لذت از اهداف از شما گرفته می‌شود. در نهایت با لذت نبردن، به اندازه قبلی تلاش نمی‌کنید و شاید به اهداف خود دست پیدا نکنید.

2. چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت | درآمد

هرگز و به هیچ وجه حقوق و درآمد خود را بیان نکنید. با بیان جزئیات مالی و درآمد ماهانه به افراد این اجازه را می‌دهید که در رابطه با حقوق شما تصمیم بگیرند و شاید شما را قضاوت کنند. درآمد جزء چیزهایی است که نباید گفت و قطعا روی روابط شما اثر گذار خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چرا نباید همه اسرار را به دوست گفت کلیک کنید.

3. مسائل گذشته

گذشته تمام شده است و دیگر وجود ندارد. رویدادهای گذشته جزو چیزهایی است که نباید به دیگران گفت. همه افراد در گذشته سختی ها و داستان های منفی داشته است که آسیب های سختی بر او وارد کرده است. سعی کنید اتفاقات گذشته را از یاد ببرید و به بیان آن نپردازید. مسائل گذشته جزو چیزهایی محسوب می‌شود که نباید به دیگران گفت.

4. چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت | اعمال نیک

کار نیک باید مخفی بماند. اعمال نیک یکی از اصلی ترین چیزهایی است که نباید به دیگران گفت. با بازگو کردن مسائل خیرخواهانه و اعمال نیک، دیگران اینگونه می‌اندیشند که شما قصد جلب توجه دارید. نیکوکاران برای جلوگیری از قضاوت ها سعی دارند تا همیشه مخفی باقی بمانند.

5. مشکلات خانوادگی

یکی از مهم ترین چیزهایی که نباید به دیگران گفت مشکلات زندگی است. مسائل و مشکلات خانوادگی همیشه باید در خانه بماند. با خانواده در رابطه با حل مشکلات صحبت کنید اما هرگز مشکلات را به بیرون از خانه و دیگران منتقل نکنید. اگر اقدام به بازگو کردن مشکلات خانوادگی به دیگران دارید، پس حتما منتظر عواقب و پیامدهای آن باشید.

6. چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت | زندگی زناشویی

مسائل مربوط به زندگی زناشویی مخصوص زن و شوهر است. صحبت در رابطه با زندگی زناشویی نیز باید بین زن و شوهر حل شود. زندگی زناشویی جزو مسائلی است که نباید به دیگران گفت. با بیان زندگی زناشویی، به دیگران این اجازه را خواهید داد تا در زندگی زناشویی شما دخالت کنند و نظرات مثبت و منفی خود را بیان کنند.

7. نقاط ضعف

نقاط ضعف خود را جزو دسته مسائلی قرار دهید که نباید به دیگران گفت. برخی از افراد از شنیدن نقاط ضعف و ناتوانی هایی شما احساس لذت می‌کنند. اما به روی خود نمی‌آورند. به مرور زمان برای اذیت شما دست روی نقاط ضعفتان می‌گذارند و شما را مسخره خواهند کرد.

8. چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت | خشم از دیگران

زمانی که از دیگران خشمگین می‌شوید لطفا به دیگران نگویید. همه افراد بر سر مسائلی که در خط قرمزهایشان تعریف شده است حساس هستند. گاهی به قدری سر این موضوع اذیت می‌شوند که از طرف مقابل خشمگین و ناراحت می‌شوند. ابتدا حرف های شخص مقابل را گوش کنید و سپس در رابطه با او تصمیم بگیرید.

بیشتر مواقع عصبانیت و خشم ما بعد از مدت کوتاهی فروکش می‌کند. خشم خود را در دسته بندی مسائلی بگذارید که نباید به دیگران گفت، زیرا همه خشم‌ها روزی به شادی تبدیل خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل خشم کلیک کنید.

9. بیان استعدادها

با خود تصمیم بگیرید که بیان استعدادهایتان را در دسته مسائل خصوصی قرار دهید و به دیگران نگویید. استعداد و توانایی های خود را به رخ دیگران نکشید. با بیان استعداد و تعریف از خود به چشم دیگران خودشیفته بنظر می‌رسید. با این کار دیگران را از خود دور می‌کنید و جوانه نفرت را در قلب آنها می‌کارید. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که اگر به اهداف خود نرسید مورد تمسخر دیگران قرار خواهید گرفت.

10. اعتقادات و عقاید

گفتن مسائل شخصی به دیگران، ذهن نو

اعتقادات مذهبی و عقاید هر شخصی زیباست. هر فردی با هر عقیده ای مورد احترام است. اما این موضوع که با بیان اعتقادات مذهبی خود مورد تمسخر قرار بگیرید اصلا زیبا نیست. با بحث و دعوا نیز نمی‌توانید اعتقادات خود را به دیگرن تحمیل کنید. بنابراین اعتقادات و عقاید باید جزو مسائل شخصی و مهمی قرار بگیرد که نباید به دیگران گفت.

عواقب گفتن مسائل شخصی به دیگران

احتمالا همه افراد تجربه تلخ از بیان رازهایشان به دیگارن داشته اند. با بیان رازها و مسائل شخصی زندگی تان به افراد غیر قابل اعتماد ضربه های بد و غیرقابل پیش بینی خواهید خورد. عواقب گفتن مسائل شخصی بسیار است که در ادامه به جدی ترین آنها اشاره کرده ایم.

  • سوء استفاده افراد در رابطه با مسائل بازگو شده در آینده
  • مورد قضاوت دیگران قرار گرفتن
  • فاش شدن اسرار و رازها

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رازداری کلیک کنید.

کلام آخر

در بیان احساسات، هیجانات و مسائل شخصی به دیگران دقت کنید. هر فردی را لایق و راز نگهدار خود تلقی نکنید. برای تخلیه هیجانی از مشاورین و متخصصان روانشناسی کمک بگیرید تا با عواقب بیان مسائل شخصی به دیگران روبرو نشوید. بهترین راه برای صحبت در رابطه با رازتان مکالمه با یک روانشناس است. ویژگی اصلی روانشناسان رازداری است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره