چرا نباید همه اسرار را به دوست گفت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چرا نباید همه اسرار را به دوست گفت ؟ چرا نباید همه رازهای‌تان را فاش کنید؟ شاید سردرگم باشید و ندانید که چه چیزی را باید به دوست گفت و چه چیزایی را نباید گفت. با مطالعه این مقاله متوجه می‎شوید که گفتن چه چیزای به شما زیان می‎زند. همه ما در زندگی با این مساله مواجه می‌شویم. درنظر بگیرید که شاید دوست ما روزی بزرگ‌ترین دشمن ما شود. پس با بازگو کردن رازهایتان ناخواسته خود را به دردسر می‎اندازید. در ادامه چرایی و چیزهایی که نباید حتی به نزدیک ترین دوست گفت را توضیح داده‌‎ایم. برای  دریافت خدمات مشاوره آنلاین کلیک کنید.

چه چیزهایی را نباید به دوست گفت

باگفتن یک سری از موضوعات باعث ایجاد سوءتفاهم در دیگران می‎شود. شاید از نظر شما افشای راز و اسرار به دوست مشکلی ندارد، اما شما از افکار و صحبت‌های به دور از دوست‌تان اطلاعی ندارید. در ادامه چیزهایی که نباید به دوست گفت را بطور کامل توضیح داده‌ایم.

برای آشنایی  بیشتر با اصول ارتباطی با دوست صمیمی کلیک کنید.

رویاها و آرزوها

انسان‌ها باید از آرزوها و امیال خود محافظت کنند. شاید شنیده باشید که می‎گویند “کاری تا انجام نشده به دیگران نگو” و با این قبیل حرف‌ها احتمالا برخورد داشته‌اید. آرزوها، خواسته‌ها و رویاهای شما برای شما پر‌اهمیت و مهم هستند. اما شاید به نظر دیگران حقیر و توهین آمیز بوذه باشد. خواسته های هر انسانی متفاوت از دیگری است. اگر شما یک ماشین معمولی بخواهید و برای خرید آن تلاش کنید. با جار زدن خواسته تان شاید برخی افراد آن را تمسخر کنند. و همچنان نتوانند درک کنند. خواسته‌های هر انسانی برای خودش عزیز و محترم است. بنابراین برای جلوگیری از توهین و تحقیر تا زمانی که به آرزوهای خود دست نیافته اید. از گفتن آن به دیگران خودداری کنید.

چرا نباید همه اسرار را به دوست گفت | حقوق و درآمد

“حقوق و درآمد هر فردی به خودش مربوط است”. این حرف را گوشه ذهن‌تان نگه دارید. نه به کسی درآمدتان را بگویید و نه از کسی درآمدش را بپرسید. احتمالا دیده‌اید که با برخی آدم‌ها با فهمیدن درآمد طرف مقابل درباره زندگی او قضاوت و تصمیماتی می‌گیرند. گاهی این افراد رفتار و برخوردشان نیز تغییر می‌کند. گفتن درامد حتی به دوستان‌تان نیز تبعات فراوانی مثل حسادت، تحقیر، قیاس و توقع دارد.

حسادت: بسیاری از افراد پس از فهمیدن مقدار درآمد شما حسادت می‌کنند. شاید با کنایه آمیز با شما حرف بزنند. همین امر باعث آزار و اذیت شما می‎‌شود.

فروشگاه آرامیس

تحقیر: بسیاری از افراد درامد خوبی ندارند. اما شاید در زندگی با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌‎دارند. این افراد با گفتن درامد باعث می‎شوند دیگران آنها را تحقیر کنند. و از این جملات استفاده کنند: تو درامدت کمه به جای مسافرت بریم پارک، تو اونقدر پول نداری بهتره بریم یه رستوران ارزان قیمت و… .

قیاس: با گفن درآمد تنها کاری که برای خود کردید مقایسه شدن با دیگران است. با گفتن حقوق بسیاری از افراد شما را با کسان دیگر مقایسه می‌کنند. و باعث آزار و کاهش عزت نفس شما می‌شوند.

توقع: با پول قرض دادن و قرض ندادن به دیگران شما در هر صورت آدم بدی هستید. با قرض دادن شروع می‎کنیم: اگر پول قرض بدید و بعدا تقاضای برگشت کنید شما آدم بده داستان می‌شوید. قرض ندادن: اگر شما به دیگران پول قرض ندهید باعث دلخوری و ناراحتی می‌‎شوید. با جار زدن درامد (اگر درامد شما زیاد باشد) انتظارات و توقع اطرافیانتان افزایش پیدا می‌کند. برای مثال: اگر مشکلات مالی داشته باشند از شما توقع کمک دارند. اگر از شما پول خواستند یا انتظار پس دادن ندارند یا انتظار تاریخ بازگشت طولانی دارند.

کارهای خیر

کارهای خوب خود را در معرض دید دیگران قرار ندهید. با گفتن کارهای نیک و خوب، کمک به خیریه تنها به غرور خود غلبه می‎کنید. شاید به فردی که راجع به کمک و کار خیر می‌گویید شناخت کاملی نداشته باشید. و آن فرد توانایی کمک به خیریه نداشته باشد. همین امر باعث عذاب وجدان گرفتن او می‌‎شود. بنابراین اگر کار نیک و خیری انجام می‏‎دهید. طوری رفتار نکنید که دیگران بگویند شما فخر می‌‎فروشید.

چرا نباید همه اسرار را به دوست گفت | نقاط ضعف

گفتن نقطه ضعف به اطرافیان و دوستان شما شاید برایتان دردسر ایجاد کند. اصولا افراد با شنیدن نقاط ضعف شروع به دلداری می‎‌‌کنند. اما پس از اینکه از شما دور شدند و یا با شما به اختلاف خوردند. دست روی نقاط ضعف شما می‌گذارند و آزارتان دهند.

استعدادها

با گفتن توانایی و استعدادهایتان به دیگران شاید باعث حسادت و  توهین دیگران قرار بگیرید. سعی کنید استعداد و توانایی هایتان را به دیگران نگویید. یکی دیگر از دلایل اینکه نباید استعدادها و توانایی هایتان را به دیگرن بگویید این است که شاید شما در رابطه با این استعدادها و توانایی ها با مشکل روبرو شوید. و شکست بخورید. چنین غفلتی زمینه ای برای مسخره کردن تان فراهم می‌کند.

رنج های گذشته

گذشته تمام شده است. راحت بگویم که با فاش شدن راز گذشته تنها کاری که برای خودتان کرده اید. عذاب کشیدن است. انسان هایی که از راز گذشته شما اطلاع دارند. در صورت دشمنی از اطلاعاتی که خودتان به آن ها داده اید. بر علیه‌تان استفاده می‎کنند. و دائم گذشته را بر سر شما می‌کوبند.

مشکلات زندگی | زندگی زناشویی

مشکلات زندگی هر انسانی به خود او مربوط است. با بر ملا کردن مشکلات زندگی دیگران را در انتظار خراب شدن زندگی تان می‎گذارید. و باعث دخالت اطرافیان، حتی دوست و خانواده در خصوصی ترین مسایلتان می‌‎شوید. اتفاقات، مشکلات، حوادث و زندگی زناشویی جزو حریم خصوصی شماست. پس با کسی در میان نگذارید.

فعالیت فضای مجازی

شاید اشتراک گذاشتن زندگی روزمره، عکس های متفاوت و اطلاع رسانی از وضعیت زندگی تان برای خیلی ها جذاب نباشد. و برعکس کلافه کننده باشد. با اشتراک گذاشتن این مسائل (به طور مکرر و با جزییات) در فضای مجازی نه تنها دیگران را در جریان زندگی خود گذاشته اید، بلکه اطرافیان ناخواسته در زندگی شما دخالت می‌کنند. و این اتفاق مصداق بارز عدم رازداری شما است. البته در اینجا بیشتر منظورمان حفظ حد تعادل در نشر جزییات زندگی تان است. برای آشنایی با اصول رازداری کلیک کنید.

چرا نباید به دیگران اسرار را گفت ؟

بازگوکردن اسرار و رازها باعث بوجود آمدن یک سری مشکلات می‌‎شود که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • فاش شدن اسرار مانند رها کردن تیری در آسمان است. با این کار باید منتظر تمام حوادث و اتفاقاتی که قرار است رخ دهد باشید. حتی شاید از دهان دیگران رازتان را بشنوید.
  • با برملاکردن رازتان انتظار نصیحت داشته باشد. افراد کمی با شنیدن راز شما را نصیحت و قضاوت نمی‌‎کنند.
  • ممکن است بهترین دوست شما یک روزی دشمن‌تان شود. با فاش‌کردن رازتان باید انتظار داشه باشید که اگر دوست شما تبدیل به دشمنتان شد از راز شما بر علیه خودتان استفاده کند.

کلام آخر

بهترین فرد رازدار، روانشناس شماست. مهم‌ترین ویژگی روانشناس رازداری است. با اطلاعاتی که از مقاله به دست آوردید متوجه شده‌اید که فاش‌شدن رازتان همراه دردسر و آسیب های فراوان است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مانند یک دوست به شما خدمات ارائه می‌‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چرا نباید همه اسرار را به دوست گفت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره