ازدواج با مرد بچه دار | دردسر ازدواج با مرد بچه دار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با مرد بچه دار برای بسیاری از دختران تصمیمی دشوار است. یکی از دغدغه‌های هر فرد، ازدواج با شخصی است که بتواند با او به شادکامی و آرامش دست یابد. این موضوع اکثراً برای خانم‌ها نگران‌کننده‌تر است؛ به‌خصوص اگر فرد موردنظر دارای بچه باشد. برای آن‌که احتمال تصمیم‌گیری اشتباه در این زمینه کاهش پیدا کند، لازم است با برخی نکات آشنایی داشته باشیم. همچنین در ادامه به ذکر اقداماتی می‌پردازیم که برای ازدواج موفق با مرد بچه دار می‌تواند مفید باشد. برای اطلاع بیشتر در این باره می‌توانید از مشاوره خانواده تلفنی استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد بچه دار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ازدواج با مرد بچه دار | حضور مادر ناتنی

از دست‌دادن مادر، به دلیل جدایی والدین یا فوت مادر، درهرحال برای کودک بسیار سخت است. این اتفاق اغلب باعث ایجاد تنش‌ها و فشارهای روانی زیادی در فرزندان می‌شود. درنتیجه افزایش حساسیت‌های کودک و تغییراتی در رفتار و شخصیت او، امری معمول به حساب می‌آید.

به‌علاوه در ازدواج با مرد بچه دار ، ورود شخص جدیدی به‌عنوان همسر جدید پدر می‌تواند باعث به وجود آمدن حس عدم امنیت یا حتی حسادت و خشم در کودک شود. غالباً بچه خود را در رقابتی شدید با شما می‌بیند. که برای نگه‌داشتن پدر انجام می‌شود.

در این حالت ممکن است اقداماتی برای مخالفت با حضور شما به‌عنوان عضو جدید خانواده نیز صورت بگیرد. باید در این مواقع اول از در دوستی با کودک وارد شوید. و بعد به‌مرور در مورد تصمیم به ازدواج با او صحبت کنید. توجه‌کنید که این کار نیاز به صبر و تحمل بالایی دارد. برای درک بهتر حتما مقاله زندگی با والدین ناتنی را بخوانید.

قبل از ازدواج با مرد بچه دار نسبت به احساس خود به کودک آگاه شوید

اگر خود شما هنوز تجربه مادر شدن را نداشته باشید و یا اگر به‌طورکلی جزو افرادی هستید که ظرفیت زیادی برای تحمل کودکان ندارند. درباره ازدواج با مرد بچه دار تامل کنید. ممکن‌است در ابتدا در ارتباط برقرارکردن با فرزند همسرتان با مشکل مواجه شوید. این مشکلات ارتباطی ممکن است به‌مرور بر همسر شما نیز تأثیر سوء گذاشته و منجر به سردی عاطفی در روابط زوجی خود شوید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

ازدواج با مرد بچه دار و آمادگی برای قبول مسئولیت

گاهی اوقات ازدواج با مرد بچه دار به معنی قبول کردن مسئولیت در برابر پرورش و تربیت فرزند او نیز است. باید آگاه باشید که مادری‌کردن از همان ابتدای ازدواج، آن‌هم برای شخصی غیر از فرزند خودتان کار سخت و حتی طاقت‌فرسایی است. گاهی باید شب‌بیداری بکشید تا مراقب وضعیت بیماری یا ناخوشی او باشید. همچنین گاهی لازم است به‌صورت تمام‌وقت از فرزند همسرتان به‌خوبی مراقبت کنید.

البته در برخی از موارد، ممکن است مرد وظیفه تربیت فرزندش را خودش شخصاً به عهده بگیرد، بااین‌حال باید بدانید که به‌عنوان همسر او، باید در این موضوع بازهم یار و یاور شوهرتان باشید. برای آشنایی با نحوه رفتار با بچه شوهر کلیک کنید.

معایب ازدواج با مرد بچه دار

هر ازدواجی نیاز به تامل و بررسی دارد، اما در مواردی مثل ازدواج با مرد بچه دار شما باید عوامل بیشتری را در نظر بگیرید. در ادامه به مشکلات و معایبی احتمالی در ازدواج با مرد بچه دار اشاره کرده‌ایم.

▪️ قضاوت و نیش زبان اطرافیان

▪️ ناتوانی در برقراری ارتباط با فرزند همسر

▪️ احتمال از بین نرفتن دیوار بین شما و فرزندخونده

▪️ عدم یکپارچگی در خانواده

▪️ جانب داری های همسر از فرزند

▪️ عدم تمایل همسر به داشتن فرزند دیگر

▪️ نفر دوم بودن برای همسر

▪️ دخالت های خانواده همسر در فرزند داری

▪️ مشکلات تقسیم ارث

مزایای ازدواج با مرد بچه دار

در کنار تمام معایبی که ممکن است در ازدواج با مرد بچه دار رخ دهد، مزایایی نیز وجود دارد. پس با در نظر گرفتن هر دو جنبه باید تصمیم گیری نمایید.

✅ نیاز به تلاش کمتر برای آماده کردن مایحتاج اولیه زندگی

✅ چالش های کمتر با همسر به دلیل تجربه های بیشتر طرف مقابل

✅ به دست آوردن یک خانواده کامل

✅ قدرشناسی بیشتر همسر

✅ تجربه مهر مادری

ازدواج دختر مجرد با مرد بچه دار

شما خواه یا ناخواه در خانواده و فرهنگی هستید که چندان ازدواج دختر مجرد با مرد بچه دار را نمی پذیرند. پس با فاش‌شدن ازدواج شما به عنوان دختری باکره با مرد بچه دار اولین چالش تان حرف ها و قضاوت های اطرافیان است.

هر چند برخی از آشنایان از روی محبتشان به شما درباره ازدواج با مرد بچه دار بازخورد منفی نمی‌دهند. اما اگر نسبت به این مساله حساس هستید، بهتراست به کمک متخصصین روانشناسی موضوع را برای خود و گزینه ازدواجی تان روشن و حل نمایید.

ازدواج با مرد زن مرده بچه دار

از نگاه خیلی ها مردان زن مرده تفاوت زیادی با مردان مطلقه دارند. از نظر آن ها این مردان قدر همسرشان را بیشتر می‌دانند. چرا که غم فقدان همسر یکبار آن ها را آزرده است. و در این فراق، مرد تقصیری ندارد. بنابراین از نگاه عموم ازدواج با مرد بچه دار زن مرده ایراد چندانی ندارد. اما باز هم برخی افراد در چنین شرایطی خانم را دارای نقص می‌داند.

برای اطلاع از زمان مناسب برای ازدواج بعد از فوت همسر کلیک کنید.

ازدواج با مرد بچه دار و قرار گرفتن در اولویت دوم

هنگام ازدواج با مرد بچه دار باید با برخی واقعیت‌ها کنار بیایید. یکی از این موارد، قرار داشتن کودک در جایگاه اول اهمیت برای همسرتان است. وظیفه همسر شما به‌عنوان پدر این است که نیازهای فرزند خود را به‌خوبی برآورده کند.

گاهی ممکن است شرایطی به وجود آید که او باید بین خواسته شما و فرزندش یکی را انتخاب کند. در این شرایط، نباید از اینکه اغلب درخواست شما رد می‌شود، ناراحت یا دلخور شوید.

همچنین باید توجه داشته باشید که شوهر شما نیاز به گذراندن زمانی با کودکان خود دارد و بعضی وقت‌ها این زمان ممکن است آن‌قدر به طول انجامد که به زمان قراری که با شما داشته است، نرسد.

برای درک بهتر شرایط حتما درباره خانواده ترکیبی بخوانید.

⬅️بی‌علاقگی مرد به داشتن فرزند جدید

در ازدواج با مرد بچه دار یک عدم تعادل گاه بوجود می‌آید. برخی مواقع ممکن‌است مرد به تعداد دلخواهش بچه داشته باشد و دیگر تمایلی به داشتن فرزند مشترک با شما از خود نشان ندهد. در این مواقع، درصورتی‌که شما شخصی باشد که تاکنون تجربه مادری را نداشته و دوست دارد این تجربه را مستقیماً درک کند، احتمالاً به مشکل زناشویی وخیمی بر خواهید خورد.

گاهی در ابتدای آشنایی، افراد به دلیل شور و اشتیاق اوایل رابطه از خواسته‌های طبیعی خود دست می‌کشند؛ درصورتی‌که باگذشت زمان، نمی‌توانند با این مسئله کنار بیایند. لذا توصیه می‌شود موضوع بچه‌دار شدن را در همان ابتدا مطرح کرده و با همسر آینده‌تان دراین‌باره به توافق برسید.

اقداماتی برای ازدواج موفق با مرد بچه دار

اگر قصد تشکیل خانواده و ازدواج با مرد بچه دار را دارید، پس حتما باید اقداماتی برای موفق شدن این زندگی انجام دهید. مسلما یک ازدواج موفق نیاز به همکاری هر دو نفر و گاه همه اعضا دارد. در صورتی که برای ورود به این خانواده دچار تردید هستید، می‌توانید از مشاوره ازدواج استفاده نمایید.

✅ آگاه شدن از وظایفی که مرد از زندگی قبلی خود بر عهده دارد

از همسر آینده خود در مورد تعهداتی که هنوز در مورد زندگی گذشته خود دارد، بپرسید. برخی از سؤالاتی که در ازدواج با مرد بچه دار مهم تلقی می‌شود، به شرح زیر اشاره کرده‌ایم.

  • آیا ملزم به پرداخت مهریه به همسر قبلی است یا خیر؟
  • نگه‌داری از فرزند به عهده کدام‌یک از والدین قرارگرفته شده است؟
  • درصورتی‌که بچه‌ها پیش مادرشان هستند، چند وقت یک‌بار با مرد خواهند بود؟
  • چقدر از درآمد مرد باید صرف پرداخت هزینه‌های نفقه فرزندان و مهریه همسر سابق شود؟

در نظر داشته باشید که با پرسید این قبیل سؤالات، درک بهتری از شرایط زندگی با شخص موردنظر به دست می‌آورید. درنتیجه، احتمال اشتباه در انتخاب‌تان و نیز مواجهه با مشکل در زندگی مشترک به نحو قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

✅ قبول بچه‌ها به‌عنوان بخشی از خانواده خود

هنگامی ازدواج با مرد بچه دار ، خواه کودک در کنار مادرش باشد یا پدر، باید او را به‌عنوان عضوی از خانواده خود بدانید. حقیقت این است که پیوند فرزند و پدر هرگز قطع شدنی نیست؛ بنابراین درصورتی‌که نتوانید خود را با رابطه آن‌ها وفق دهید، قطعاً تأثیرات مخربی را در زندگی زناشویی خود تجربه خواهید کرد.

اگر کودک در نزد مادر خود زندگی می‌کند، بازهم به او و همسرتان اجازه دهید تا برخی اوقات فراغت و تعطیلات خود را باهم بگذرانند. همچنین حق وارد شدن بچه به خانه پدرش را از او سلب نکنید.

برای آشنایی بیشتر حتما مقاله رفتار با فرزند ناتنی را هم بخوانید.

✅ ارتباط مرد با همسر قبلی وی را تحمل‌کنید

وقتی همسر شما فرزندی دارد، باید بپذیرید که گاهی لازم است شوهرتان با مادر فرزندش دیدار داشته باشد. البته این ارتباطات به معنای داشتن روابط عاطفی نیست. به‌هرحال، وجود فرزند مشترک و مسائل مرتبط با پرورش او موجب‌می‌شود دو طرف نیاز به ملاقات باهم یا تماس تلفنی داشته باشند.

سخن آخر

ازدواج با مرد بچه دار چالش های بیشتری برای شما دارد. شما حتی اگر خودتان مطلقه یا بچه دار هم باشید، باز هم باید نسبت به این ازدواج تامل بیشتری بکنید. قصد ترساندن‌تان را نداریم، اما باید آگاه باشید.

در مورد ازدواج با مرد بچه دار سهل انگاری نکنید. برای آشنایی با خواستگار و فرزند او وقت بگذارید. نزد متخصص خانواده و روانشناس بروید. در این مراحل پویا باشید و به درستی درباره آینده تان تصمیم گیری کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد بچه دار می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره