تعبیر خواب تعقیب شدن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب تعقیب شدن زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب تعقیب شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

تعبیر خواب تعقیب شدن از نظر معبران باستانی

تعبیر خواب تعقیب شدن ابن سیرین

دیدن حالت‌های مختلف از تعقیب شدن، همچون تعقیب شدن توسط جنس مخالف، تعقیب شدن توسط حیوانات، فرار کردن، گریز و … می‌تواند تعابیر و معانی متفاوتی داشته باشد. به طور کلی از نظر معبران باستانی دیدن خواب و تعبیر خواب تعقیب شدن می‌تواند ناشی از اضطرابات روزانه و افکاری باشد که ذهن فرد را درگیر کرده است.

تعبیر خواب دنبال شدن

اگر کسی در خواب ببیند که کسی او را تعقیب و دنبال می‌کند، بدین معنا می‌باشد که فرد دارای افکار بسته‌ای می‌باشد و از شنیدن افکاری که مخالف نظر او می‌باشد، خودداری می‌کند.

اینکه فرد چگونه تعقیب می‌شود نیز می‌تواند تعبیر متفاوتی باشد، صرفا دنبال کردن و یا تعقیب همراه با حمله. این نوع تعبیر خواب تعقیب می‌تواند جنبه‌ای از شما باشد. جنبه‌هایی که سرکوب شده‌اند، همچون خشم، حسادت، ترس و حتی عشق که به صورت شخصی ناشناس در تعقیب شما هستند.

تعبیر خواب تعقیب شدن توسط حیوانات

اگر کسی در خواب ببیند که حیوانات او را تعقیب می‌کنند، چنانچه این حیوانات وحشی باشند، بدین معناست که اشخاص خطرناکی به بیننده خواب آسیب خواهند رساند و اگر اهلی باشند، یکی دیگر از انواع تعبیر خواب تعقیب کردن، یعنی فرد دشمنان بی‌ضرر اما خیانتکاری دارد که بایستی از آن‌ها دوری کند.

تعبیر خواب تعقیب کوسه

اگر کسی در خواب ببیند که کوسه‌ای او را دنبال می‌کند، بدین معناست که افرد بی رحمی قصد دارند با او شراکت کنند. تعبیر خواب تعقیب شدن توسط کوسه به معنی تجدید نظر کردن در انتخاب شرکا است.

تعبیر خواب دنبال شدن توسط خرس

اگر فردی در تعبیر خواب تعقیب شدن؛ ببیند که خرس سیاهی او را دنبال می‌کند، بدین معناست که فرد در آینده بیمار خواهد شد.

تعبیر خواب تعقیب توسط سگ

اگر کسی در خواب ببیند که سگ هاری او را دنبال می‌کند، بدین معناست که  فرد برخی اقدامات شتابزده‌ای گرفته و خود را گرفتار کرده است و تعبیر خواب تعقیب شدن توسط سگ نشان دهنده این است که شخص ضرر مالی بسیاری خواهد دید.

بیشتر بخوانید : تعبیر خواب

تعبیر خواب تعقیب شدن از نظر روانشناسان

تعبیر خواب تعقیب شدن روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب نوزاد ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته؛ مثل تعبیر خواب تعقیب شدن و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی با روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب تعقیب شدن بعد از دیدن فیلم های ترسناک

یکی دیگر از دلایل دیدن چنین خوابی و یا تعبیر خواب تعقیب شدن بعد از بیداری، مشاهده فیلم های ترسناک و مهیج قبل از خواب است. که در این صورت، دیدن چنین خوابی به معنی بازتاب شدن ضمیر ناخودآگاه تان و یا وقایع روزمره نیست. البته شاید برخی از جزییات، دارای معانی باشد، اما به طور کلی بهتر است؛ زمان زیادی را به تفسیر آن اختصاص نداد.

تعبیر خواب تعقیب شدن در روانشناسی | نگاهی به تعبیر رویا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. او همچنین در مورد تعبیر خواب تعقیب شدن نیز نظریاتی ارائه داد.

◀تعقیب

از دیدگاه یونگ به طور کلی دیدن تعبیر خواب تعقیب شدن، نشان می‌دهد که فرد به دنبال چیزی می‌باشد که آن را با افکار، احساس و عمل خود خلق کرده است، بدین معنی که فرد از آنچه که در تعقیب اوست در گریز است.

می‌توان تعقیب شدن را فرار از مواردی همچون آرزوهای جسمانی، احساس مسئولیت، حرف زدن پیرامون موضوعی که ترس از گفتن آن وجود دارد، ترس از مرگ، احساس شکست، گناه، رنج عاطفی یا از دست دادان عزیزی باشد.

از آنجایی که فرد توان مقابله با این موارد را ندارد، در واقع در حال فرار از آن‌ها می‌باشد، ولی باید توجه داشت که فرد نمی‌تواند از خودش فرار کند، به همین دلیل وقتی با آن‌ها مواجه می‌شود، این موارد به تعقیب او ادامه می‌دهند.

تعقیب شدن توسط حیوان

تعبیر خواب تعقیب شدن توسط حیوان در خواب نشان دهنده خشم، احساسات، شور و شوق فرد خواب بود.

تعقیب شدن توسط سایه ها

تعبیر خواب تعقیب شدن در خواب توسط سایه ها یا چیزی نامفهوم به آسیبی از دوران کودکی فرد برمی‌گردد، آسیبی که حاصل از ضربه‌های روحی در فرد است.

تعقیب شدن توسط جنس مخالف

اگر فرد در خواب ببیند که توسط جنس مخالف در حال تعقیب شدن است، نشان دهنده این است که فرد از ورود به رابطه با جنس مخالف هراس دارد و در مورد این موضوع دچار اضطراب و استرس است. تعبیر خواب تعقیب شدن در چنین شرایطیف بر روابط بین فردی افراد نیز تاثیر می‌گذارد.

تعقیب کردن

اگر فردی در خواب ببیند که فرد دیگری را تعقیب می‌کند، بدین معنا می‌باشد که فرد به دنبال آنچه که تعقیبش می‌کند، می‌باشد که می‌توانید چیزی یا کسی باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرام ذهن نو دیدن نمایید. 

سخن پایانی

طبیعی است که تعبیر خواب تعقیب شدن، معانی مختلفی داشته باشد. از طرفی تفاسیر و اتفاقاتی که بعد از مشاهده این خواب برای فرد مورد نظر می‌افتد؛ به اعتقاد او به تعبیر خواب بستگی دارد. همچنین بهتر است این موضوع را مبنای تصمیمات و همچنین دیدگاه خود در زندگی قرار ندهیم. افراد می‌توانند در این زمینه با یک متخصص مشورت کرده و همچنین منابع مختلفی را مطالعه کنند. اما در نهایت بر آن تمرکز نکرده و جزئیات خواب خود را در نظر داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب تعقیب شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

معنی خواب تعقیب شدن چیست؟

به طور کلی تعبیر خواب تعقیب شدن و گریز، به معنی آن بخش از شخصیت افراد است؛ در زندگی واقعی پس زده سرکوب می‌شود. البته افراد معانی مختلفی برای آن در نظر می‌گیرند. بهتر است در این مورد هم با روانشناس و هم با مفسران خواب مشورت کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫4 دیدگاه ها

  1. اینکه خواب ببینیم فقط داریم فرار میکنیم ولی ندونیم که کجاییم یا برای چی داریم فرار میکنیم چه معنی میتونه بده؟

    1. اگر در متن مقاله تعبیر خوابتان را پیدا نکردید میتونید با شماره های درج شده تماس بگیرید تا با توضیح کامل جزئیات خواب تان متخصص راهنمایی تان بکنند.

    1. همیشه این معنی رو نمیده اما در بیشتر موارد نشان دهنده نگرانی ها و ترس های شما هستند که در بیداری از آن ها فرار کرده یا انکارشان می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره