علت تنفر مرد از همسرش چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

علت تنفر مرد از همسرش چیست؟ حتما تا به حال جمله “زمان همه چیز را حل می‌کند” را بارها و بارها شنیده‌اید. اما آیا واقعا زمان می‌تواند هر مشکلی را حل کند حتی اگر آن مشکل به حد تنفر در وجود یک شخص ریشه دوانده باشد؟ برخی از مردان پس از مدت زمانی احساس می‌کنند طرف مقابل، همسر ایده آل آن‌ها نیست. شاید این احساس گذرا باشد و در برخی افراد به زودی از بین برود اما اگر به مرور زمان این احساس شدت بگیرد و به یک تنفر درونی تبدیل شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

چه عواملی زمینه را برای بروز چنین حس نفرتی ایجاد کرده است؟ آیا حس تنفر مرد نسبت به همسر خود امری عادی است یا باید علل آن را شناخت و از بروز این احساس نفرت جلوگیری کرد؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مقاله با ما همراه باشید و یا برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر مرد از همسرش می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

علت تنفر مرد از همسرش

علت تنفر مرد از همسرش به عوامل زیادی بستگی دارد. در بیشتر موارد بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک علاقه بین زوجین، جای خود را به تنفر می‌دهد. اما این همه ماجرا نیست. افراد بعد از گذشت مدتی نمی‌توانند از همسر خود جدا شوند؛ فقط به این دلیل که دیگر او را دوست ندارند. قطعا علاقه نقش مهمی در زندگی مشترک ایفا می‌کند اما افراد باید فاکتورهای دیگر را در نظر گرفته و با یکدیگر مدارا کنند. دربیشتر موارد این حس موقت است و با برطرف شدن علت آن، این احساس نیز برطرف خواهد شد. برای آشنایی با احساس نفرت کلیک کنید.

احساس تنفر به همسر

زندگی همیشه مسیر همواری را طی نمی‌کند و وجود فراز و نشیب‌ها امری طبیعی و غیر قابل اجتناب هستند. اگر در هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات احساس می‌کنید که تمامی مسائل از جانب همسرتان است و او را در تمامی موضوعات مقصر می‌دانید، کمی توقف کنید و احساس خود را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر نسبت به همسر خود کینه به دل دارید، زندگی شما در معرض خطر قرار دارد و لازم است بررسی‌های بیشتر توسط مشاوره خانواده صورت گیرد. با این حال احساس نفرت معمولا با علائمی همچون موارد زیر خود را نشان می‌دهد. بعد از مشاهده این علائم حتما برای یافتن علت تنفر مرد از همسرش مطالعه کنید.

فروشگاه آرامیس
  • گوشه گیری و عدم صحبت نمودن با همسر
  • ناامیدی و احساس غم
  • کاهش میل جنسی
  • عدم پایبندی به مسئولیت‌ها و تعهدات
  • اختصاص دادن وقت بیشتری به کار
  • دیر آمدن به منزل
  • توهین و تحقیر
پیشنهاد می‌شود حتما درباره علت سرد شدن رابطه زناشویی بخوانید.

علت تنفر مرد از همسرش

علت تنفر مرد از همسرش چیست

 

همانطور که گفته شد افراد دلایل مختلفی برای تنفر از همسر را بیان می‌کنند. اما اینکه این دلایل چقدر منطقی و قانع کننده هستند؛ بستگی به زوجین دارد. نمی‌توان افراد را مجبور به ادامه دادن کرد اما با روش هایی می‌توان دید آنها را تغییر داد. به هرحال هر فردی علائق و نظرات خود را دارد که شاید در او ایجاد حس تنفر کند. در این قسمت برخی از علل تنفر مرد از همسرش را ذکر خواهیم کرد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

⭕عدم رعایت آراستگی

قدیمی‌ها معتقدند که زنان به واسطه گوش عاشق می‌شوند و مردان به واسطه چشم. این اعتقاد اگرچه از تمامی جوانب درست و قطعی نیست اما تا حد زیادی بر این واقعیت دلالت می‌کند که مردان دوست دارند همسرشان همیشه آراسته و مرتب باشند. متاسفانه اکثر خانم‌ها تنها زمانی که به مهمانی می‌روند یا قصد بیرون رفتن از منزل را دارند به آراستگی خود اهمیت می‌دهند. عدم آراستگی زنگ هشداری است که دائما به صدا در می‌آید و مردان را به نوعی احساس انزجار نسبت به همسر خود می‌کشاند.

⭕علت تنفر مرد از همسرش | وابستگی زن

برخی زنان به شدت به همسر خود وابسته هستند، هیچ استقلالی نداشته و تحت سلطه همسر خویش می‌باشند. وابستگی بیش از اندازه و مطیع بودن زن باعث دل زدگی از طرف مرد می‌شود. در طولانی مدت مردان به احساس نفرت دچار می‌شوند و تاب دیدن همسر وابسته خود را هم ندارند. وابستگی زن به مرد از هر نظر از علل تنفر مرد از همسرش است. برخی از زنان بعد از ازدواج کاملا فرمانبردار همسر خود هستندکه این اصلا برای مردان مطلوب نیست. حتی باعث بروزمشکلاتی برای زنان نیز خواهد شد.

⭕حسادت

اگر حسادت زن تا حدی ادامه یابد که زندگی اجتماعی مرد را هم تحت الشعاع قرار بدهد و به او اجازه برقراری ارتباط با هیچکس داده نشود، این مسئله به مرور باعث کناره گیری و کاهش صمیمت بین زن و شوهر خواهد شد و یک حس بیزاری را به وجود می‌آورد. متاسفانه برخی از زنان حس تملک نسبت شوهر خود داشته و او را جزو دارایی خود محسوب می‌کنند. با همین تصور سبب دلسردی همسر خود می‌شوند و به دیگران حسادت می‌کنند.

⭕سلطه گری زنان

با توجه به ویژگی‌های ذاتی، مردان نسبت به زنان احساس قدرت بیشتری دارند و از اینکه حرف اول و آخر را خودشان بزنند احساس قدرت و اعتماد به نفس پیدا می‌کنند. اگر به هر دلیلی زنان نسبت به مردان قدرت بیشتری احساس کنند و سعی داشته باشند حرف خود را به کرسی بنشانند با رفتار سرد و بدون محبت همسر روبه‌رو می‌شوند. سلطه گری زنان، علت تنفر مرد از همسرش می‌شود و زوجین را از یکدیگر دور می‌سازد.

⭕علت تنفر مرد از همسرش | استقلال زیاد زن

مردان دوست ندارند همسرشان استقلال زیادی داشته باشند. در واقع حدی از وابستگی، لازمه حفظ رابطه گرم و صمیمی بین زن و شوهر است. مرد دوست دارد که زن به حمایت او نیاز داشته باشد. زن و مرد در مسائلی به یکدیگر وابسته هستند و همدیگر را کامل میکنند. اگر زن در هر زمینه ای خود را جدا از همسر بداند و خودسرانه عمل کند؛ علت تنفر مرد از همسرش خواهد شد. برای آشنایی با نشانه های زنان قوی و مستقل کلیک کنید.

⭕احساس بی علاقگی زن به رابطه جنسی

رابطه جنسی لازمه تداوم یک زندگی مشترک است. مردان گرایش زیادی به برقراری رابطه جنسی دارند و اگر ببینند که شریک جنسی زندگی‌اش به این رابطه علاقه نشان نمی‌دهد یا در حین انجام رابطه ضعیف عمل می‌کند کم کم از همسر خود فاصله می‌گیرند و  با مرور زمان به احساس تنفر دچار می‌شوند. یکی از اصلی ترین علت تنفر مرد از همسرش، امتناع از رابطه جنسی است. افراد در زندگی مشترک علاوه بر تامین نیازهای روانی باید به نیازهای جسمی یکدیگر نیز بپردازند.

بیشتر بخوانید : دلزدگی زناشویی

⭕شکوه و شکایت کردن

مردان دوست دارند وقتی به خانه می‌آیند همه چیز آرام باشد و با استقبال گرم همسر خود روبه‌رو شوند اما اگر زن دائما به شکوه و شکایت بپردازد و نق بزند حوصله همسر خود را سر می‌برد. بهتر است به جای شکایت کردن در مورد همه چیز مسائل را ریشه حل کنید. به دنبال مقصر نباشید و با یادگیری مهارت حل مسئله و کمک گرفتن از مشاور، مشکلات زناشویی را از بین ببرید.

⭕علت تنفر مرد از همسرش | اعتماد به نفس پایین

اگر زن از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد و خود را فردی ضعیف نشان دهد با احساس تنفر مرد روبه‌رو خواهد شد. در واقع مردان از زنانی که برای شروع و انجام هرکاری اعتماد به نفس لازم را ندارند فاصله می‌گیرند. در هرکاری باید میانه رو بود. در واقع نه سلطه گری و استقلال بیش از حد زنان جذاب است و نه وابستگی و اعتماد به نفس پایین آنها. افراد حتی قبل از ورود به زندگی مشترک باید سلامت روان و روابط خود را بهبود بخشند و اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. برای آشنایی با راه های افزایش اعتماد به نفس همسر کلیک کنید.

⭕جاسوسی

برخی زنان عادت دارند کوچکترین مسئله زندگی خود را به دیگران به ویژه خانواده پدری انتقال دهند. این موضوع علت بسیاری از اختلافات زن و شوهرها و احساس تنفر مردان نسبت به همسران خود می‌باشد. نباید اجازه دخالت دیگران را در زندگی مشترک، داد. مشورت گرفتن از بزرگترها بد نیست اما گاهی برخی از زنان در این مورد زیاده روی می‌کنند. علت تنفر مرد از همسرش، صحبت کردن با خانواده ها نیست؛ بلکه دخالت های آنان است.

⭕علت تنفر مرد از همسرش | بی اندازه خرید کردن

خرید بی اندازه بدون اینکه ضرورتی در کار باشد باعث می‌شود از ناحیه مردان این گونه برداشت شود که همسرشان پولی را که وی به زحمت به دست آورده به هدر می‌دهد و قدر زحمات او را نمی‌داند. مدیریت منابع مالی و هوش اقتصادی از ویژگی های  خوب زنان برای ازدواج محسوب می‌شود. اگر فرد از این مهارت ها برخوردار نباشد؛ قطعا به تدریج مشکلات مالی از علت تنفر مرد از همسرش می‌شود. برای آشنایی با اختلال جنون خرید یا اعتیاد به خرید کلیک کنید.

برای جلوگیری از تنفر مرد از همسرش چه باید کرد؟

جلوگیری از تنفر مرد از همسرش

 

در ابتدا باید علت تنفر مرد از همسرش را پیدا کرد. اگر مردان به طور مستقیم در این زمینه با همسر خود صحبت نکنند و درصدد حل مشکل بر نیایند. این حس ادامه پیدا خواهد کرد و شاید افراد را مجبور به جدایی کند. اگر گفت و گو در این مورد با همسر برای شما سخت است می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. منفی نگری نسبت به همه چیز، علاقه شما به همسرتان را تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل توصیه می‌شود روی شباهت ها و مواردی که در همسر خود دوست دارید؛ تمرکز کنید. دو طرف باید نسبت به تغییر انعطاف پذیر بوده و در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

سخن پایانی

برای پیدا کردن علت تنفر مرد از همسرش، گاهی باید دلایل را در خود فرد جست و جو کرد و شاید همسر در این زمینه نقشی ندارد. ما مسئول احساسات دیگران نیستیم. اما در زندگی مشترک نمی‌توان نسبت به علاقه شوهر، بی تفاوت بود. مردان معمولا کمتر از احساسات خود صحبت می‌کنند از رفتارهای آنان می‌توان متوجه همه چیز شد. افراد با تعامل با یکدیگر و کمک گرفتن از مشاور باید این مشکل را حل کرده و کیفیت رابطه را بالا ببرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تنفر مرد از همسرش می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا دخالت زن در امور شخصی همسر رفتار معقول و پسندیده‌ای است؟

درست است که زن و مرد نباید چیزی را از هم پنهان کنند اما شاید موضوعی باشد که مرد ترجیح بدهد به تنهایی با آن روبه رو شود یا اینکه بخواهد در زمان دیگری بازگو کند. در این گونه موارد نباید به حریم شخصی وی تجاوز کرد. این مسئله به مرور باعث می‌شود که مرد نسبت به اینگونه رفتارهای همسرش تنفر پیدا کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    خانومم کم صحبت میکنه یا اصلا صحبت نمیکنه هم با من هم خانوادم
    توی بحث س.ک.س هم همیشه تکرار و همیشه من شروع کننده و هیچ حرکتی موقع س.ک.س نداره واقعا من از این زندگی خسته شدم اصلا به من اهمیت نمیده مشاوره رفتیم بعد از 5 جلسه دیگه نیامد

    1. سلام پیام عزیز سردی و عدم تمایل ایشون به ارتباط میتونه دلایلی مختلفی داشته باشه. برای مثال افسردگی یکی از علل روانی میتونه باشه ویا شخصیت های درونگرا هم تمایل چندانی به بروز هیجانات ندارن. برای رفع این موضوع توصیه می کنم از متخصصان دیگه روانشناسی هم کمک بگیرید تا راهکار مناسب را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره