شوهر بی احساس | برخورد با شوهر سرد و بی تفاوت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

داشتن شوهر بی احساس ناراحتی بسیاری از خانم‌ها است. دریافت عشق و توجه یکی از نیازهای اساسی هر کسی در یک رابطه است. بااین‌حال همه می‌دانیم که خانم‌ها نسبت به این موضوع حساس‌تر از مردان هستند. به همین خاطر داشتن شوهر بی احساس می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را برای زنان به همراه داشته باشد. اما بسیاری از مواقع می‌توانید همسر بی‌احساس‌تان را تا حدودی تغییر بدهید.

برای این کار باید بتوانید تغییراتی را در خود و رابطه‌تان به وجود بیاورید. زیرا بسیاری از مواقع آنچه باعث می‌شود رابطه‌تان دچار مشکل باشد اشکالاتی هستند که در زندگی شما وجود دارند. در ادامه درباره راهکارهایی برای تغییر شرایط صحبت کرده‌ایم. اما اگر احساس می‌کنید توانایی تغییر شرایط را ندارید حتما مشاوره خانواده دریافت نمایید.

شوهر بی احساس

چرا شوهرم بی احساس است

زنان بیش از مردان نیاز به محبت و توجه دارند. برخی مردان محبت خود را فقط با کارهایشان نشان می دهند. برای مثال امکانات رفاهی مناسبی فراهم می کنند، اما هرگز به خانم خود جمله ای محبت آمیز نمی گویند. و یا وقتی خانم شان از سر شوق برای آن ها موضوعی را تعریف می کند واکنش به خصوصی بروز نمی دهند. چنین رفتارهایی خان ها را به این باور می رساند که شوهر بی احساس دارند و یا همسرشان درکی از نیازهای آن ها ندارد. این همان پله ای است که مشکلات زوج ها آغاز می شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل رفتارهای شوهر بی احساس چیست؟

فشارهای اجتماعی

اگر همسرتان روزهای اول توجه بیشتری به شما داشته اما این روزها کم‌توجه شده است فشارهای اجتماعی را به‌عنوان اولین دلیل در نظر بگیرید. هنگامی که زنان درگیر فشارهای اجتماعی می‌شوند بیشتر به ارتباط با یکدیگر و حرف‌زدن تمایل پیدا می‌کنند. اما مردان درست برخلاف زنان هستند.

فروشگاه آرامیس

آن‌ها در این شرایط در لاک تنهایی خود فرومی‌روند. در چنین موقعیت‌هایی هرچقدر بیشتر به آن‌ها اصرار کنید که به شما توجه داشته باشند تنها شرایط را بدتر خواهید کرد. اگر احساس می‌کنید فشارهای اجتماعی مثل مشکلات کاری برای همسر شما نیز بیشتر شده است بهتر است به او اجازه بدهید زمانی را تنها باشد و دورادور از او حمایت کنید.

شوهر بی احساس و بیماری‌های روحی

بیماری‌های روحی مانند افسردگی یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود تمایل فرد به تمام چیزهایی که قبلاً برای او جذاب بوده‌اند از بین برود. به‌علاوه مشکلاتی مثل اختلالات شخصیت به‌خصوص از نوع اسکیزوئید یا اجتنابی نیز می‌توانند این نشانه‌ها را به همراه داشته باشند. اگر علاوه بر بی‌احساسی نشانه‌های مشکوک دیگری نیز در رفتار همسرتان می‌بینید بهتر است راجع به این موضوع با یک روان‌شناس مشورت کنید.

مشکلات رابطه

آیا همسرتان تنها با شما سرد شده است و برخورد او با دیگران خوب است؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است احتمالاً دلیل بی‌احساسی همسرتان مشکلاتی است که در رابطه شما وجود دارد. بسیاری از مواقع دلیل بی احساسی و سردی عاطفی این است که زوجین از رابطه‌ای که با یکدیگر دارند ناراضی هستند. اما مشکلاتی مثل ناتوانی در صحبت‌کردن موثر با یکدیگر باعث می‌شود که نتوانند خواسته خود را به‌درستی به طرف مقابل بیان کنند و تنها از یکدیگر دور می‌شوند.

برداشت‌های اشتباه شما از شوهر بی احساس

شاید اصلاً همسرتان نسبت به شما بی‌احساس نیست! شاید میزان احساس و توجهی که شما و همسرتان برای یک رابطه لازم می‌دانید با هم متفاوت است؛ و یا زبان احساس یکدیگر را نمی‌دانید. این شرایط باعث می‌شود که شما احساس کنید همسرتان به شما بی‌توجه است. برای برطرف‌کردن چنین مشکلی بهتر است سعی کنید با همسرتان صحبت کنید و یک زبان مشترک میان خود و همسرتان پیدا کنید.

برای آشنایی با نحوه برخورد با شوهر خجالتی کلیک کنید.

نحوه صحیح برخورد شوهر بی احساس

شوهر شما هر چقدر هم که موجب ناراحتی تان بشود، باید بدانید که نحوه برخوردتان نباید توام با کنایه یا تحقیر باشد. شما می توانید با روش های کاملا دوستانه این مساله را حل کنید. پس در ادامه با ما باشید تا نحوه صحیح برخورد با شوهر بی احساس را یاد بگیرید.

با همسرتان صحبت کنید

متخصصین خانواده معتقدند همیشه اولین راهکار برای حل کردن اختلاف میان زوجین این است که با همسرتان صحبت کنید. اگر از شوهر بی احساس و بی‌توجهی‌های همسرتان خسته شده‌اید در یک فضای مناسب راجع به این موضوع با او صحبت کنید. اما به خاطر داشته باشید که صحبت‌کردن قواعد خاص خودش را دارد؛ اگر به آن‌ها توجه نکنید نمی‌توانید موفق باشید. برای این کار بهتر است به صحبت‌های شوهرتان هم گوش کنید و نشان دهید که او را درک می‌کنید. سپس با کمک یکدیگر یک راهکار مناسب برای حل کردن شرایط پیدا کنید. برای آشنایی با نحوه برخورد با مردان بد اخلاق کلیک کنید.

شوهر بی احساس | مشکلات رابطه را برطرف کنید

بسیاری از مواقع بی‌احساسی همسر شما چیزی نیست که از روز اول وجود داشته باشد. احتمالاً شما یک ازدواج خوب را شروع کرده‌اید. اما رفته‌رفته همسرتان نسبت به شما سرد شده است. در چنین شرایطی به احتمال زیاد مشکلاتی درون رابطه شما وجود دارد که همسرتان را نسبت به زندگی سرد کرده است. به همین خاطر بهتر است زمانی را به این موضوع فکر کنید که چه مشکلاتی در رابطه‌تان وجود دارد؟ و سعی کنید برای حل کردن آن‎ها دنبال راهکار باشید. برای این کار می‌توانید مقاله رفتار با همسر را نیز بخوانید.

راه‌های بیان احساسات همسرتان را پیدا کنید

همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع مشکل شما داشتن یک شوهر بی احساس نیست. بلکه شما و همسرتان راه‌های یکسانی را برای ابراز محبت انتخاب نکرده‌اید. برای مثال بسیاری از خانم‌ها دوست دارند محبت را در کلام از همسرشان بشنوند. اما مردان معمولاً محبت خود را با رفتارهای حمایتی نشان می‌دهند.

به همین خاطر است که شما احساس می‌کنید شوهر تان مرد بی احساسی است. در این شرایط بهتر است زبان محبت همسرتان را بشناسید؛ همچنین بدانید که تغییر دادن این زبان کاری بسیار سخت یا حتی غیرممکن است. پس این شما هستید که باید این موضوع را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های همسرتان بپذیرید.

شوهر بی احساس | برای بهبود رابطه پا پیش بگذارید

بسیاری از متخصصین خانواده معتقدند سردی و بی‌احساسی یک موضوع مسری در خانواده است. به این معنا که وقتی شروع می‌شود مرد و زن هر دو سعی می‌کنند نسبت به یکدیگر بی‌توجه باشند؛ و به شدت‌گرفتن این شرایط در خانه دامن می‌زنند. اگر می‌خواهید زندگی شما از این وضعیت خارج شود در اولین قدم باید خودتان این زنجیره را بشکنید.

برای این کار بهتر است شروع به درست‌کردن رابطه‌تان بکنید. برای مثال با محبت با همسرتان صحبت کنید. در رفتارهای‌تان به او توجه داشته باشید و به‌طورکلی به او نشان بدهید که برای‌تان مهم است و دوستش دارید. اما دقت داشته باشید که برای مشاهده تغییرات با استفاده از این روش باید صبور باشید و اجازه بدهید زمان بگذرد.

زمان مناسب برای دریافت مشاوره در مورد شوهر بی احساس

شوهر بی احساس آخرین چیزی است که هر زنی می‌خواهد! اینکه شریک زندگی‌تان هیچ احساسی نسبت به شما نداشته باشد می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه بیاورد. این مشکلات از بروز اختلافاتی در خانه و خانواده تا ابتلای شما به بیماری‌های روحی مثل افسردگی را شامل می‌شود. به همین خاطر باید کاری برای این شرایط انجام دهید.

متأسفانه واقعیت این است که صحبت‌کردن با اطرافیان و مشورت گرفتن از آن‌ها نمی‌تواند چیزی را تغییر بدهد. صحبت‌کردن با افراد غیرمتخصص به این خاطر که آنها دانش کافی برای بررسی مسائل را ندارند نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه می‌تواند مشکلات دیگری را نیز به زندگی و رابطه شما و همسرتان اضافه کند. به همین خاطر بهتر است که برای برطرف‌کردن مشکلات‌تان از یک مشاور کمک بگیرید. از جمله خدماتی که مشاورین به شما ارائه می‌دهند به شرح زیر است. برای آشنایی با معیارهای خانواده سالم کلیک کنید.

مشاوره فردی

حتی اگر همسرتان حاضر نیست در جلسات مشاوره شرکت کند شما نیاز دارید که مورد مشاوره قرار بگیرید. بی‌احساسی همسرتان می‌تواند آسیب‌های روحی جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. به همین خاطر مشاورین جلساتی را به‌صورت خصوصی با شما برگزار می‌کنند و به شما کمک خواهند کرد تا خود را برای مواجهه با این مشکل قوی کنید. به‌علاوه راهکارهایی را برای تغییر رفتار همسرتان به شما آموزش خواهند داد.

مشاوره به همسر

همان‌طور که گفتیم بیماری‌هایی مثل افسردگی یا فشارهای کاری می‌توانند دلیلی برای بی احساسی شوهر شما باشند. در جلسات مشاوره اولاً احتمال وجود بیماری‌های روحی بررسی شده و برای درمان آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود. ثانیاً به همسرتان آموزش داده می‌شود که چطور فشارهای کاری خود را برطرف کرده و آنها را به خانواده منتقل نکند.

زوج‌درمانی

بی احساسی و سردی احتمالاً مشکلات بسیاری را در فضای خانواده شما ایجاد کرده است. برطرف‌کردن این شرایط و آموزش راهکارهای مناسب برای داشتن یک زندگی سالم از دیگر راهکارهایی است که مشاورین از آن استفاده می‌کنند. آنها در این جلسات به شما آموزش می‌دهند که چطور احساسات خود را به‌اندازه و مناسب به همسرتان نشان دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همسر و شوهر بی احساس می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چطور به همسرم نشان بدهم که از بی‌توجهی‌اش خسته شده‌ام؟

بهترین و اولین راهکار این است که با همسرتان صحبت کنید. او را در جریان احساس خود بگذارید و با کمک هم برای شرایط موجود یک راهکار پیدا کنید.

آیا بی احساسی شوهر ام نشانه خیانت است؟

در بسیاری از مواقع بی احساسی شوهر شما می‌تواند نشانه فشارهای کاری یا وجود کدورت و ناراحتی در زندگی مشترک باشد و حتما ربطی به خیانت ندارد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. به نظرم از اینا یا باید طلاق گرفت یا تهدید به طلاق کرد به نظرم اینکه مردا کم حرفن حرف پوچ و بیهوده آدمی که با تو حرف نمیزنه یعنی زیر سرش بلند شده ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره