عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه و تاثیرات آن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی چیست؟ ارضا شدن و رسیدن به اوج لذت جنسی مهم‌ترین نیاز در حین رابطه است. در صورت ارضا نشدن مردان ممکن است عوارض جسمانی و فشارهای روانی مختلفی برای آنان ایجاد شود. همچنین این مسئله می‌تواند بر میزان رضایت و کیفیت زندگی زناشویی تاثیر منفی بگذارد. انتظار می‌رود که رابطه جنسی بین زوجین به ارضا شدن هر دو طرف ختم شود تا کیفیت و رضایت از رابطه زناشویی به اوج خود برسد. عوامل و دلایلی مختلفی در عدم ارضا شدن مردان نقش دارند که دانستن آن‌ها به زوجین کمک می‌کند تا ریشه این مساله را شناسایی کرده و با کمک گرفتن از یک فرد متخصص گامی در جهت درمان بردارند.

برای دریافت مشاوره در زمینه عوارض ارضا نشدن مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

<علت‌ ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی

عوارض ارضا نشدن مردان چیست

مردان به دلایل مختلفی در رابطه ارضا نمی‌شوند که برخی از شایع‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

?خودارضایی

خودارضایی یا استمنا در مردان یکی از عوامل رایج ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی با همسر است. خودارضایی می‌تواند قبل از رابطه جنسی باشد و یا حتی بعد از رابطه جنسی رخ دهد. خودارضایی باعث می‌شود تا فرد به همان وضعیت عادت کند و دیگر با برقراری رابطه جنسی با همسر تحریک و ارضا نشود. بسیاری از خانم‌ها به اندازه کافی با بدن و نقاط تحریک‌پذیر همسرشان آشنایی ندارند , بر همین اساس برخی از مردان پس ارضا کردن همسرشان، خودارضایی انجام می‌دهند تا ارضا شوند. برای اطلاع از انواع علت خودارضایی کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

?عوارض ارضا نشدن مردان | پریشانی‌های روانی

شایع‌ترین مسئله‌ای که باعث ارضا نشدن و تحریک‌پذیری کم مردان می‌شودT پریشانی‌های روانی نظیر افسردگی، اضطراب و استرس است. مسائل روانشناختی هم می‌توانند بر میزان میل جنسی و نعوظ و هم بر ارضا نشدن مردان تاثیر منفی داشته باشند. اگر علت ارضا نشدن خود را از مسائل روانشناختی می‌دانیدT بهتر است حتما با یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی صحبت کنید تا هرچه سریع‌تر این مسئله را حل و فصل کنید.

?مصرف مواد مخدر

مصرف مواد مخدر و محرک مختلف می‌تواند بر میزان میل جنسی، نعوظ و ارضا نشدن مردان تاثیرگذار باشد و همچنین منجر به بروز عوارض ارضا نشدن مردان می‌گردد. برخی مردان به دلیل تحریک بیشتر و تاخیر در انزال به مصرف مواد مخدر و داروهای مختلف روی می‌آورند. این داروها و مواد ممکن است در کوتاه مدت موثر واقع شوند اما در بلندمدت چیزی جز نتیجه منفی به همراه خود ندارند.

حتما درباره دلزدگی زناشویی بخوانید.

?افزایش سن

با افزایش سن میل جنسی و میزان تحریک‌پذیری هم در آقایان و هم در خانم‌ها کمتر می‌شود و این یک مسئله طبیعی و زیستی است. نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر عوارض ارضا نشدن در مردان باعث ایجاد نگرانی و اضطراب بیشتر در فرد شود، می‌تواند تاثیر منفی و مخرب بیشتری بر وضعیت میل جنسی و توان جنسی آقایان داشته باشد.

?عوارض ارضا نشدن مردان | عدم علاقه به همسر

برخی از آقایان علاقه‌ای به همسر خود ندارند و از روی اجبار رابطه جنسی انجام می‌دهند. در چنین شرایطی طبیعی است که فرد در رابطه جنسی ارضا نشود.

?عدم آشنایی با نقاط تحریک پذیر مرد

در برخی موارد خانم‌ها با نقاط تحریک‌پذیر همسرشان آشنایی ندارند و نمی‌توانند به اندازه کافی مرد را تحریک کنند تا به ارضا برسد. همچنین باور غلطی که در مورد عوارض ارضا نشدن در مردان، وجود دارد که فقط مردان باید با نقاط تحریک‌پذیر همسرشان آشنایی داشته باشند و آن نقاط را لمس و یا تحریک کنند. از این جهت آشنایی با نکات و مسائل زناشویی می‌تواند برای زوجین بسیار حائز اهمیت باشد.

?مصرف برخی از داروها

مصرف برخی از داروها می‌تواند منجر به عدم انزال در مردان شده و همچنین عوارض ارضا نشدن مردان را منجر شود. داروهای ضدافسردگی، فشارخون بالا، داروهای ضد روان پریشی، داروهای ضدتشنج و… همگی در این مورد موثر هستند. افراد باید در این مورد با پزشک خود صحبت کرده و به صورت خودسرانه مصرف این داروها را قطع نکنند.پ

برای اطلاع از علت سرد شدن رابطه زناشویی کلیک کنید.

برخی ازعوارض ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی

ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی عوارض و پیامدهایی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

◀آسیب به غده پروستات

عدم ارضا و یا عدم تخلیه کامل مایع منی می‌تواند باعث آسیب رساندن به غده پروستات و ورم بیضه شود. این مسئله به این دلیل اتفاق می‌افتد که در هنگام تحریک و نعوظ در مجاری ادرار و بیضه، تراکم خون ایجاد شده و عدم تخلیه منی و ارضا باعث آسیب رسانی به بدن می‌شود. همچنین برخی از متخصصین باور دارند که بین سلامت پروستات و انزال ارتباط وجود دارد. رابطه جنسی و ارضا شدن می‌تواند از تراکم عوامل و مواد سرطان‌زا در داخل غده پروستات پیشگیری کند.

◀عوارض ارضا نشدن مردان | آسیب روانی مرد

تخلیه منی و ارضا شدن می‌تواند باعث کاهش تنش و استرس و به نوعی تخلیه روانی باشد. در صورتی که ارضا در پایان رابطه جنسی رخ ندهد، این تخلیه روانی و کاهش تنش و آرامش ایجاد نمی‌شود و در صورت تکرار بیش از حد این مسئله، ممکن است فرد به ناتوانی جنسی، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری و روابط بین فردی بد با همسرش دچار شود. شایع‌ترین مسئله‌ای که در این شرایط برای مردان پیش می‌آید پرخاشگری است.

◀کاهش صمیمیت و رابطه بین زوجین

علاوه بر آسیب‌های روانی که مرد در صورت ارضا نشدن تجربه می‌کند، روابط بین فردی زوجین هم ضعیف می‌شود. زیرا این مسئله مستقیما بر روی نارضایتی از رابطه جنسی تاثیر دارد و به مراتب تاثیر منفی در زندگی مشترک و صمیمت زوجین می‌گذارد. پیشنهاد می‌شود که در چنین شرایطی زوجین پیش‌نوازی و معاشقه را در حین رابطه جنسی بیشتر کنند.

◀عوارض ارضا نشدن مردان | افزایش احتمال خود ارضایی

در صورتی که زن برای مرد جذابیتی نداشته باشد و یا به هر دلیلی مرد علاقه‌ای به رابطه جنسی با همسرش نداشته باشد و در حین رابطه ارضا نشود، ممکن است برای ارضا شدن به سمت خودارضایی برود. در واقع می‌توان گفت که خودارضایی هم می‌تواند علت ارضا نشدن و هم پیامد ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی باشد.

◀افزایش احتمال اختلال نعوظ

یکی دیگر از عوارض ارضا نشدن مردان در رابطه افزایش احتمال ابتلا به اختلال نعوظ است. رابطه جنسی کم و ارضا نشدن به مرور زمان باعث می‌شود که مرد کمتر تحریک شده و دچار مشکلاتی نظیر اختلال نعوظ گردد. آلت تناسلی یک ماهیچه است و در صورت عدم فعالیت و ارضا نشدن، تقویت نمی‌شود و دچار ناتوانی جنسی خواهد شد.

حتما از کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش‌هایی برای بهبود و درمان ارضا نشدن مردان در رابطه جنسی

درمان عوارض ارضا نشدن مردان

برای موثر واقع شدن روش‌های درمانی بر عوارض ارضا نشدن مردان ، ابتدا باید علت مشکل پیدا شود. در صورت تشخیص صحیح علت، می‌توان از روش‌های درمانی استفاده کرد:

?تمرینات تنفسی و درمان‌های روانشناختی

از آنجایی که در موارد متعددی علت ارضا نشدن مردان مشکلات و پریشانی‌های روان‌شناختی است، تمرینات تنفسی می‌تواند کمک کننده باشد. برای انجام این کار می‌توانید به صورت آرام بر روی یک صندلی بنشینید و دستتان را روی شکم قرار دهید. چندین نفس عمیق شکمی بکشید، به طوری که وقتی عمل دم یا بازدم را انجام می‌دهید دستتان بالا و پایین شود. بهتر است این کار را به طور روزانه بین 10 تا 20 بار انجام دهید. با این‌حال اگر علت مشکلتان به دلیل مسائل روان‌شناختی است، به یک روانشناس متخصص در زمینه امور جنسی مراجه کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.

?عوارض ارضا نشدن مردان | تمرینات کگل

تمرینات کگل منجر به تقویت ماهیچه و عضلات کف لگن شده و باعث می‌شود تا بتوانید کنترل انزال را در به دست بگیرید. علاوه بر این انجام تمرینات کگل بر عملکرد جنسی آقایان هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

?دارودرمانی

در برخی مواقع دارودرمانی تنها راه درمان عوارض ارضا نشدن مردان است. بسیاری از افراد به علت تحریک‌پذیری پایین ممکن است در طول رابطه جنسی ارضا نشوند. با مصرف دارو‌های مختلف و به تعادل رساندن هورمون‌های بدن می‌توان این مساله را برطرف کرد.

اهمیت انزال در جلوگیری از عوارض ارضا نشدن مردان

به طور کلی انزال در مردان یکی از مراحل چرخه جنسی آنها بوده و بروز آن ضروری است. در واقع در مرحله انزال مایع منی خارج می‌شود که نه تنها در سلامت جمسانی تاثیر دارد؛ بلکه از لحاظ روانی نیز برای مردان ضروری است. در واقع در بیشتر موارد به دلیل اینکه انزال با ارگاسم همزمان می‌شود مردان از این طریق متوجه به ارگاسم رسیدن خود می‌گردند. از طرفی اگر مایع منی خارج نشود؛ می‌تواند منجر به بروز مشکلات زیادی گردد. از همین رو این بروز این واکنش طبیعی بدن ضروری بوده و در صورت عدم بروز افراد باید برای درمان عوارض ارضا نشدن مردان ، اقدام کنند.

تشخیص ارضا نشدن مردان

برای درمان و پیشگیری از عوارض ارضا نشدن مردان، تشخیص درست و به موقع بسیار حائز اهمیت است. برای اینکار متخصص در ابتدا باید سوابق پزشکی فرد و همچنین وضعیت جسمانی او را بررسی کرده و در قدم بعدی با انجام برخی از آزمایش ها از این موضوع اطمینان حاصل کند. معمولا اگر این مشکل در 75 درصد از روابط قبلی اتفاق افتاده باشد و هیچ دلیل دیگری نتوان برای آن پیدا کرد؛ نیاز به درمان دارد. همچنین از آزمایش خون برای بررسی سطح تستوسترون، معاینه مقعدی و معاینه بیضه ها و آلت تناسلی استفاده می‌کند.

سخن پایانی

عوارض ارضا نشدن مردان می‌تواند جنبه های مختلفی از زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین وقتی کیفیت رابطه جنسی کاهش یابد؛ طرف مقابل نیز آسیب دیده و از رابطه جنسی لذت نمی‌برد. حتی بسیار احتمال دارد که همسر شخص نیز دچار مشکلات جنسی مختلفی گردد. از همین رو پیشگیری  از این مشکل و یا درمان آن با کمک متخصص بسیار مهم است.

برای دریافت مشاوره در زمینه عوارض ارضا نشدن مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا مصرف مواد مخدر در ارضا شدن مردان موثر است؟

امروزه برخی از افراد برایاینکه بتوانند انزال دیرتری را تجربه کنند به سراغ مصرف مواد مخدر مختلفی می‌روند. ممکن است در کوتاه مدت مصرف این مواد موثر واقع شود اما در بلندمدت باعث عوارض مختلفی مانند ارضا نشدن و کم‌تحریکی در طول رابطه جنسی می‌شود. به عبارتی فرد پس از مدتی دیگر توانایی ارضا شدن در حین رابطه را از دست خواهد داد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫6 دیدگاه ها

  1. شوهر من یه مدتی تو ارضا شدن مشکل داشت. بعد مشاوره تونستیم رابطه زناشویی مون رو درست کنیم. الان خیلی راضی ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره