رابطه در دوران عقد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رابطه در دوران عقد به دلایل مختلفی معمولا برای زوجین با چالش مواجه است. برای مثال سکونت در منزل پدری و نداشتن حریم خصوصی کافی، نگرانی در مورد به هم خوردن ازدواج، تمایل به حفظ پرده بکارت و ترس از بارداری از جمله مواردی هستند که نزدیکی در دوران عقد را با مشکل مواجه می‌کنند. وقتی مساله با دوستان یا اطرافیان مطرح می‌شود هر کدام نظرات متفاوتی داده و شرایط را پیچیده‌تر می‌کنند. برای حل مسائل مربوط به دوران عقد حتما مشاوره ازدواج دریافت کرده و به دنبال راهی باشید که آجرهای زندگی مشترک‌تان از همین ابتدا صاف چیده شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه در دوران عقد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

رابطه در دوران عقد

برقراری رابطه جنسی و نزدیکی بعد از ازدواج بسیار طبیعی است. حتی برخی فرهنگ ها و مذاهب آن را لازمه یک پیوند می‌دانند. بنابراین درخواست و یا برقراری رابطه در دوران عقد چیزی نیست که از آن شرمسار باشید. این موضوع کاملا طبیعی است که همسر شما برای رفع نیازهای جنسی به شما رو بیاورد. اما به دلایل و شرایطی زوج هایی رابطه در دوران عقد را نمی خواهند. این دست زوج ها بنا به توافقی که از قبل با هم کرده اند انجام این کار به بعد از رفتن به خانه مشترک و مراسم جشن موکول کرده اند. و یا خانواده ها آن ها را از این مساله منع کرده اند.

عدم اتفاق نظر در مورد زمان برقراری رابطه جنسی ممکن است بین زوجین، یا بین آن ها با والدینشان تفرقه ایجاد کند. از این رو خیلی اوقات حتی طلاق و برهم خوردن ازدواج نیز احتمال می رود. در ادامه این مقاله به طور کامل تر این مساله را تشریح کرده‌ایم. اما بهتر است برای حل و فصل کامل به متخصص خانواده و ازدواج مراجعه نمایید.

حتما درباره اصول اولین رابطه جنسی بخوانید.

چرا رابطه در دوران عقد مشکل ایجاد می کند؟

مشکلات رابطه در دوران عقد

رابطه در دوران عقد برای بسیاری از زوجین نوعی چالش محسوب می‌شود؛ زیرا موانع مختلفی بر سر راه آن وجود دارند که باعث می‌شوند زن و شوهرها نتوانند آزادانه تصمیم بگیرند. از جمله مهم‌ترین موانع برای داشتن رابطه در دوران عقد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1- مشکلات مرتبط با حریم خصوصی

زوجین در دوران عقد اغلب هنوز در خانواده پدری‌شان زندگی می‌کنند، این مسئله باعث می‌شود که معمولا از حریم شخصی کافی برای برقراری رابطه جنسی برخوردار نباشد. این موضوع تا حد زیادی بر رفتار دو طرف در طول رابطه جنسی تاثیر می‌گذارد و در نهایت کیفیت رابطه جنسی را کاهش می‌دهد.

2- رابطه در دوران عقد و نگرانی در مورد به هم خوردن ازدواج

زوجین (مخصوصا دختران) در دوران عقد تاحدودی وضعیت ناپایداری را تجربه می‌کنند. در حقیقت زوجین تا زمانی که زیر یک سقف نروند هم چنان ممکن است تردیدهایی را در مورد آینده خود احساس کنند. این مسئله به خصوص در خانم‌ها بیشتر باعث می‌شود که از نزدیکی در دوران عقد خودداری کرده و آن را به بعد از ازدواج موکول کنند. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای دوران نامزدی کلیک کنید.

3- نگرانی در مورد از دست دادن پرده بکارت

در جامعه ما باکرگی دختر در هنگام ازدواج برای بسیاری از خانواده‌ها اهمیت دارد. از همین رو بسیاری از دختر خانم‌ها ترجیح می‌دهند رابطه جنسی کامل را تا روز عروسی خود به تعویق بیاندازند تا در صورت بروز هرگونه مشکل در مسیر ازدواج نگران از دست دادن پرده بکارت خود نباشند.

4- نگرانی در مورد بارداری ناشی از رابطه در دوران عقد

بارداری در دوران عقد برای بسیاری از خانواده‌ها پذیرفته شده نیست و استرس زیادی را به زوجین وارد می‌کند. نگرانی در این مورد باعث می‌شود زن و شوهرها در دوران عقد برای نزدیکی و آمیزش جنسی با محدودیت رو به رو باشند. از همین رو بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند در دوران عقد نزدیکی کامل نداشته باشند. با این حال رعایت این مسئله در کنار جذابیت جنسی زوجین برای یکدیگر تا حد زیادی چالش ساز است.

برای اطلاع از چالش های شب ماندن خانه پدری نامزد کلیک کنید.

رابطه در دوران عقد |  توصیه هایی برای زوجین جوان

با وجود همه موانعی که بر سر راه نزدیکی و رابطه در دوران عقد وجود دارد، نمی‌توان جذبه و میل جنسی زن و شوهر به یکدیگر را در این دوران نادیده گرفت. برای اینکه بتوانید از دوران عقد بیشتر لذت ببرید و نیازهای جنسی‎‌تان را در رابطه برطرف کنید در نظر گرفتن توصیه‌های زیر می‌تواند تا حد بسیاری تاثیرگذار باشد. پیشنهاد می‌شود مقاله مراحل ازدواج را نیز بخوانید.

1- رفع نیاز جنسی تنها به تجربه دخول بستگی ندارد

رفع نیازهای جنسی در طول دوران عقد تنها به رابطه جنسی کامل از طریق دخول بستگی ندارد. شما می‌توانید از طریق معاشقه و عشق ورزی علاوه بر رفع نیاز جنسی، صمیمیت بیشتری با همسرتان ایجاد کنید، اینگونه آمادگی هر دو تان برای شب زفاف (شبی که قرار است دخول داشته باشید) بیشتر می‌شود. چرا که تجربه لذت جنسی وابسته به شناخت هر مردی (و هر زنی) از بدن همسرش می‌باشد. این شناخت ارتباطی با تجربه های جنسی گذشته شما ندارد، هر مرد و هر زنی بدنی منحصر به فرد دارد.

2- در مورد مضرات رابطه مقعدی آگاهی داشته باشید

برخی از زوجین برای پیشگیری از بارداری یا حفظ پرده بکارت به رابطه مقعدی روی می‌آورند. این در حالی است که رابطه مقعدی برای زنان درد و ناراحتی زیادی به همراه دارد و احتمال انتقال انواع بیماری‌های مقاربتی را فراهم می‌کند. این مسئله در طولانی مدت می‌تواند روی میل جنسی و نگرش زن به آمیزش تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه بهتر است که از آن خودداری نمایید.

3- از روش های مناسب برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید

اگر نگران بروز حاملگی در دوران عقد هستید بهتر است از روش‌های امن برای پیشگیری از آن استفاده کنید. استفاده از کاندوم، خوردن قرص‌های ضدبارداری و استفاده از ابزارهای دیگری نظیر قرار دادن IUD در رحم (البته این روش ممکن است به بکارت آسیب برساند) از جمله روش‌هایی است که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

آیا برقراری رابطه در دوران عقد کار درستی است؟

پاسخ به این سوال از جنبه های مختلف متفاوت است. شما از نظر مذهبی مجاز به برقراری رابطه در دوران عقد هستید. یعنی با خوانده شدن خطبه عقد شرعا هیچ مشکل و گناهی در برقراری رابطه وجود ندارد. اما نمی‌توان عرف و فرهنگ خانواده را نادیده گرفت. معمولا در کشور ما خانواده از دختر و پسر جوان شان انتظار دارند تا جشن عروسی و رفتن در یک خانه برای رابطه جنسی صبر کنند. در این بین مساله بارداری و احتمال برهم خوردن ازدواج بیش از هر چیز خانواده ها به خصوص خانواده دختر را نگران می‌کند.

پس اگر قرار است مدتی را در عقد و یا اصطلاحا نامزدی بمانید، حتما در این باره صحبت کرده و به توافق برسید. معمولا زوجین از صحبت درباره رابطه در دوران عقد شرم دارند. پس بهتر است با دریافت خدمات مشاوره پیش از ازدواج تمامی این مسائل را از قبل بررسی کرده باشید.

حدود مجاز برای برقراری رابطه جنسی در دوران عقد

همانطور که بالاتر هم ذکر شد، هیچ محدودیت شرعی از بابت رابطه کامل وجود ندارد. اما به دلیل مشکلات و مسائل فرهنگی و خانوادگی پیشنهاد می‌شود که رابطه کامل (دخول) را به بعد از جشن و یا رفتن زیر یک سقف موکول کنید. و دوران عقد را به معاشقه و رابطه بدون دخول اختصاص دهید. در این بازه شما فرصت کافی برای آشنایی با بدن یکدیگر را خواهید داشت. برای دخول عجله نکنید. هر مرحله از ازدواج زیبایی های خودش را دارد.

هر چه هیجان و اشتیاق شما برای برقراری رابطه بیشتر شود؛ تجربه بهتری از رابطه زناشویی خواهید داشت. پس این صبوری شما موجب بالا رفتن صمیمیت جنسی و آشنایی بیشتر با جسم همسرتان خواهد شد.

رابطه در دوران عقد چه لزومی دارد؟

لزوم رابطه در دوران عقد

بیشتر دختر خانم های نوعروس، به دلیل شرم و ترس از مطلع شدن دیگران، به طور کل از برقراری رابطه امتناع می‌ورزند. گاه حجب و حیای دخترانه آن ها مانع از معاشقه و هر نوع ارتباط سطحی نیز می‌شود. باید بگوییم این کار نیز به طور کل اشتباه است. شما با افراط در این کار موجب ناراحتی و کدورت میان خود و همسرتان می شوید. مسلما تنش ها و احتمال جدایی نیز بیشتر می‌شود. بهتر است با در نظر گرفتن توافقات و حدود رابطه در دوران عقد برای اهداف زیر به همسرتان اجازه دهید به شما نزدیک شود.

شناخت خلقیات جنسی همسرتان

همه مردان و زنان در رابطه به مانند هم نیستند. این فرصت خوبی است که به شناخت جنسی همسرتان بپردازید. برای این کار درباره توقعات و طبع جنسی یکدیگر اطلاع کسب کنید.

رفع نیاز جنسی

رابطه جنسی در دوران عقد به زن و مرد این امکان را می‌دهد تا به روشی سالم نیاز جنسی شان را رفع کنند. با ارضای نیاز جنسی انرژی و حال بهتری برای بهبود رابطه تان نیز خواهید داشت.

زیاد شدن محبت بین زن و شوهر

برقراری رابطه جنسی در دوران عقد موجب قوی تر شدن احساسات و رابطه عاطفی زن و مرد می‌شود. تماس جسمی پیوند آن ها را محکم تر خواهد کرد. احساس نزدیکی و یکی شدن طی رابطه در دوران عقد بیشتر خواهد شد.

تصمیم به رابطه کامل در دوران عقد

رابطه در دوران عقد کاملا یک تصمیم شخصی است که در نهایت بین شما و همسرتان صورت می‌گیرد. اگر با وجود تمام مسائل ذکر شده و آگاهی به نظر اطرافیان تصمیم به برقراری رابطه کامل در دوران عقد دارید، بهتر است حداقل مراحل زیر را یکبار بخوانید.

1️⃣ در مورد انتخاب خود خوب فکر کنید

تجربه رابطه در دوران عقد بسیار شیرین است، اما اگر درست این موضوع را ارزیابی نکرده باشید می تواند تبدیل به یک کابوس شود. بنابراین حتما جوانب مساله را از قبل بسنجید و در این باره از متخصصین خانواده و ازدواج مشورت دریافت کنید.

2️⃣ احتمال بارداری را نادیده نگیرید

بزرگ ترین نگرانی خانواده ها وقوع بارداری پیش از مراسم جشن است. همچنین عدم آمادگی شما در مدیریت منزل و نو عروس بودن تان و سایر مسائل بارداری ناخواسته را تبدیل به یک رویداد ناخوشایند می‌کند. بهتر است در این باره اقدامات لازم را انجام دهید و تا حد امکان این احتمال را به صفر برسانید.

برای جلوگیری از بارداری در دوران عقد کلیک کنید.

3️⃣ محیط را برای رابطه در دوران عقد آماده کنید

برقراری رابطه در دوران عقد به خودی خود استرس زا هست. بنابراین بهتر است محیطی آرام و بدون تنش برای این کار فراهم کنید. بیشتر افراد فقط به آرامش زنان برای اولین رابطه توجه می‌کنند. حال آن که نداشتن استرس برای مردان نیز ضروری است. پس در محیطی مناسب با همسرتان آمیزش نمایید.

سخن آخر

رابطه در دوران عقد با توجه به شرایط خانوادگی و فرهنگی هر دختر و پسری متفاوت است. برای برخی دوران عقد با ازدواج کامل یک معنای واحد دارد. اما برخی دیگر ازدواج به معنای جشن عروسی و شروع زندگی مشترک است. چنین تفاوت هایی در دیدگاه ها زمینه اختلافات را فراهم می‌کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود که حتما در مورد چگونگی دوران عقد با همسرتان به توافق برسید. اگر در این باره نمی‌دانید که چه مسائلی باید مطرح شود و یا چگونه حتما از خدمات مشاوره ازدواج استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه در دوران عقد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا ترس از تجربه رابطه در دوران عقد طبیعی است؟

داشتن نگرانی در مورد دخول در دوران عقد در بسیاری از زنان دیده م‌ شود. با این حال اگر این نگرانی به ترسی بسیار شدید منجر شده باشد که باعث شود خانم در حین دخول دچار انقباضات بدنی شده و احساس درد را تجربه کند نشانگر مشکلات روانشناختی نظیر واژینیسموس است. برای بهبود این شرایط لازم است به یک روانشناس مراجعه نمایید.

همسرم در دوران عقد رابطه می خواهد اما من نمی خواهم ، چه باید بکنم؟

این موضوع کاملا بستگی به رابطه و فرهنگ شما و همینطور توافقاتی که قبل از ازدواج کرده‌اید دارد. اگر در این باره نمی‌توانید به تفاهم برسید بهتر است برای رفع این اختلاف حتما به مشاور مراجعه کنید، چون مساله‌ای نیست که به خاطر آن بخواهید ازدواج را به خطر بیاندازید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره