شناخت زنان و رازهای ناشناخته | راهنمایی برای شناخت زنان قبل ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شناخت زنان شاید به باور عموم کار دشواری به نظر برسد. هر چند هر مرد و زنی خصوصیات منحصر به فرد خودشان رادارند که آن‌ها را از هم متمایز می‌کنند. امامی‌توان در میان آن‌ها خصوصیات مشترک نیز یافت. این ویژگی ها به گونه‌‍ایست که زن و مرد را مکمل یکدیگر ساخته و در هر کدام جهت رفع نیازهای دیگری توانایی ها و خصیصه‌های خاصی را به وجود آورده است. از این رو باید در  زمان ازدواج، حتما نسبت به خود و جنس مخالف‌شان آگاهی لازم پیدا کنند. به کمک مطالعه و مشورت با روانشناسان خانواده و ازدواج می‌توانند با شناخت کامل زنان و دانایی دست به انتخاب‌همسر که یکی از مهم‌ترین تصمیمات در زندگی هر فردی است، بزنند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

شناخت زنان

گفته‌م‌ شود که زنان در مقایسه با مردان از پیچیدگی‌ها و نیازهای روحی و ادراک عمیق‌تری نسبت به مردها برخوردارند. به همین دلیل مردان باید قبل ازدواج، شناخت کافی درباره زنان و آشنایی بیشتری با این خصوصیات و احتیاجات همسر آینده خود داشته باشند. تا در آینده و زندگی مشترک دچار نارضایتی و بروز تعارضات و اختلافاتی در روابط زناشویی آن‌ها نشود.

برخی از مردان گمان‌می‌کنند که شناخت زنان و درک روحیات و خواسته‌های او کاری عملا غیرممکن و نشدنی است. در حالی که اگر به درستی از قوه درک و همدلی و دید یک زن از زندگی آگاهی پیداکنند. و با جنبه‌های مختلف خلقی و روانی او آشناشوند، این کار برای آن‌ها به سادگی خواهد بود. و در زندگی مشترک با همسرشان لحظات شاد و به یاد ماندنی سرشار از آسودگی خاطر و آرامش هر دو طرف را رقم خواهند زد. برای آشنایی اصول ارتباط با دختران کلیک کنید.

شناخت روحیات خاص زنان

شناخت روحیات خاص زنان به شما کمک‌می‌کند تا بهتر متوجه تفاوت های آن‌ها بشوید. این تفاوت در روحیات زنان را اغلب به جنسیت آن‌ها انتساب می‌دهند.

  • زنان اهمیت بیشتری به احساسات و علاقه واقعی می‌دهند.
  • ظاهر برای زنان اهمیت زیادی دارد. آن‌ها اگر نقصی در ظاهرشان حس کنند، واکنش منفی تری نشان می‌دهند.
  • زنان از شنیدن کلمات زیبا لذت زیادی می‌برند.
  • احساسات بیشتر بر روی تصمیمات زنان تاثیر می‌گذارد. آن‌ها برای غلبه بر احساساتشان باید بیشتر تلاش کنند.

راه های شناخت زنان

1- با احساسات و عواطف زنان آشنا شده و آن ها درک کنید

برای شناخت زنان رفتارها و واکنش‌های او را به دقت نگاه کنید. کدام اتفاقات و حالت‌ها، احساسات او را بر انگیخته و باعث بروز واکنش‌های عاطفی در او می‌شود؟ به طور مثال برای درک سطح احساسات او ببینید با مشاهده یک صحنه غم انگیز در یک فیلم چقدر تحت تاثیر قرار می‌گیرد. و یا نسبت به یک کودک کار که در خیابان در حال‌فروش گل‌است چقدر اهمیت و توجه قائل می‌شود. سطح احساسات و عواطف او رابسنجید. و ببینید که در شرایط مشابه در طول یک زندگی مشترک با او، آیا می‌توانید خود را با این رفتارها و واکنش‌های همسر خود هماهنگ کنید یا خیر. برای آشنایی با نشانه های عاشق شدن زنان کلیک کنید.

2- شناخت زنان با درک میزان هوش هیجانی آن‌ها

این روزها در روابط میان زوجین، آن چه بیشتر از هوش و ذکاوت و یا بعبارتی ضریب هوشی طرف مقابل (IQ) مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد، میزان هوش هیجانی یا EQ است. این مقیاس نشان‌می‌دهد که شریک شما به چه میزان  انعطاف پذیری احساسی و عاطفی دارد. و چقدر توانایی تطابق با رویدادهای اطراف خود با دادن‌پاسخ عاطفی مناسب و به جا را دارد. برای شناخت زنان هر چقدر هوش هیجانی شما و شریک زندگی‌تان بالاتر باشد، توانایی هماهنگی و انطباق با هیجان‌ها، عادات و ویژگی‌های رفتاری شما دو نفر بیشتر خواهد بود. به دنبال آن میزان رضایت و دوام رابطه هم بالاتر خواهد رفت.

بیشتر بخوانید : جذب دختران مغرور

3- منبع انگیزه و انرژی در شریک خود را بیابید

هر شخصی بنا به علایق و سلیقه‌های منحصر به فرد خود، از اعمال و تفریحات و کارهای مختلفی لذت می‌برد و با انجام آن‌ها می‌تواند روحیه خود را تقویت کرده و برای ادامه زندگی انگیزه و اشتیاق پیدا کند. همه نیاز دارند که اوقاتی از روز خود را به تن آسایی و دوری از فشارها و تنش‌های زندگی بگذرانند و ذهن خود را آرام سازند.

سعی‌کنید این اوقات آرام بخش و روحیه دهنده به شریک زندگی خود و کارها و تفریحاتی که در این زمان به او انرژی و انگیزه می‌بخشد را یافته و آن‌ها را به خاطر بسپارید. ممکن‌است کسی از آشپزی و پختن غذا لذت ببرد، یا عده‌ای از زنان با کتاب خواندن و یا بیرون رفتن و خرید شاد شده و روحیه بگیرند. وظیفه شما این‌است که بستر این تفریحات و سرگرمی‌ها را در حد توان خود برای شریک زندگی‌تان مهیا بسازید. و او را به استراحت و فراغت از کارهای روزمره و دورشدن از مشکلات و گرفتاری‌ها حتی برای چند لحظه دعوت کنید.

4- میزان تطابق خود با فعالیت ها و نحوه زندگی او را بسنجید

برای شناخت زنان بهتر است ابتدا درکی از سبک زندگی او داشته باشید. شرایط و موقعیت همسر آینده خود را بررسی کرده و خود را در موقعیت زندگی با وی فرض کنید. اگر همسر آینده شما کارمند است و تا دیر وقت در اداره کار می‌کند، یا تمایل به وقت گذراندن با دوستان و بیرون رفتن با آن‌ها را دارد؛ آیا رفتار و عادتی را در او می یابید که منجر به ناراحتی و آزار در شما می‌شود؛ با خود رو راست باشید که آیا ویژگی هست که مایل باشید آن را در همسر خود تغییر دهید؟

اگر جواب شما بله است حتما پیش از زندگی زیر یک سقف، نظرات و انتقادات خود را به گونه‌ای که خیلی بی رحمانه و خودخواهانه نباشد، انتقال دهید و سعی کنید که در مورد این عادات و اخلاق ها با هم به توافق برسید. گرچه باید گفت که این درک و رضایت می بایست دو طرفه بوده و همسر آینده شما هم با فعالیت‌ها و سلیقه‌های شما راحت باشد و بتواند آن‌ها را بدون اجبار و یا ناراحتی بپذیرد.

5- حدود روابط زنان با دیگران

زنان نسبت به مردان روابط نزدیک تری با آشنایان و دوستانشان برقرار می‌کنند. بیشتر زنان برونگراتر از مردان هستند. به همین دلیل توانایی و تمایل بیشتری برای حضور در جمع دارند.

شناخت زنان با بررسی رفتار وی با سایرین

هر چه قدر روابط خانم با آشنایان و نزدیکانش صمیمانه‌تر بوده و بتواند به راحتی این روابط را حفظ کند، حتما در زندگی روزمره خود نیز موفق‌تر و آسوده‌تر عمل خواهد کرد و به دنبالش رضایت و شادی بیشتری هم از این بابت خواهد داشت. مصداق بارز روابط یک فرد با اطرافیان خود، رابطه او با خانواده اش می‌باشد. هر چه میزان احترام و محبت او به اعضای خانواده‌اش بیشتر باشد (مثلا برای کمک به آنان از هیچ چیز دریغ نکند)، چنین فردی بدون شک در محیطی رشد یافته که این ارزش‌ها از اهمیت والایی برخوردار بوده و همواره مورد توجه قرار می‌گرفتند.

بنابراین رعایت این اصول اخلاقی و پیاده کردن آن ها در زندگی شخصی خود با همسر آینده وی نیز برایش کار دشواری نبوده و متقابلا هم این رفتارها را با شما هم خواهد داشت. به طور کلی ویژگی‌ها و روحیات  زنان علاوه بر وجه اشتراک تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند به همین جهت برای شناخت خصوصیات زنان مشاوره‌های قبل ازدواج اهمیت بسزایی دارد ، وقتی یک مرد با خصوصیات و خلقیات همسر خود آشنا باشد بهتر می‌تواند زندگی مشترک را مدیریت نماید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

شناخت خصوصیات مشترک زنان

یک زن چه در نقش مادر و چه در نقش دختر و یا همسر دارای تاثیر به سزایی در خانواده است. خلقیات خاص خانم‌ها فضای خانه و خانواده را متحول می‌کند. شاید متوجه بود و نبود آن‌ها بشوید، اما علت آن را ندانید. در ادامه به خصوصیاتی که باعث این تفاوت می‌شوند اشاره کرده‌ایم.

علاقه مند به زیبایی و آراستگی

تقریبا همه خانم ها زیبایی را دوست دارند. آن‌ها از هر وسیله ممکنی برای زیباترکردن خانه استفاده می‌کنند. شما بدون آن که متوجه بشوید، حضور یک خانم در اطرافتان زیبایی را به زندگی می‌آورد.

نیاز به دوست داشته شدن

شاید خانمی را ببینید که هیچ علاقه ای به اطرافیانش نشان نمی‌دهد. اما همین خانم به دوست داشته شدن نیاز دارد. هر خانمی با روش منحصر به فرد خودش علاقه اطرافیانش را به خود جلب می‌کند. پس اگر هیچ تلاشی برای جلب نظرتان نمی‌کند بهتراست به دنبال علت دلخوری او باشید.

شناخت زنان | امنیت عاطفی

امنیت عاطفی بیش از هر چیز برای زنان دارای اهمیت است. شک و شبهه به عشق شما خانم‌ها را پژمرده می‌کند. برای زنده نگهداشتن روحشان کافی است او را از نسبت به علاقه تان مطمئن کنید.

بیشتر بخوانید : تفاوت زن و مرد

نمونه پژوهشی در رابطه با شناخت زنان

در پژوهشی که جهت شناخت عوامل مرتبط با عاملیت زنان در جامعه توسط محسن صفاریان و علی مرادی انجام گرفت، نشان داده شد هر چه میزان محرومیت نسبی پایین بیاید، عاملیت زنان در جامعه و تصمیم گیری آن ها در مسائل جامعه بیشتر می‌شود.

از دیدگاه آرماتیاسن، محرومیت نسبی زنان در جهانی که در آن به سر می بریم وجود داشته و همچنین نشانه‌ها و علائم فراگیری از نیازها به لحاظ فرهنگی در سراسر زنان به چشم می خورد. از نظر وی بهترین کار این است که کوششی برای حذف نابرابری‌ها و برقراری عدالت اجتماعی برای زنان صورت گیرد؛ بنابراین بر اساس دیدگاه آرماتیاسن چنین می توان استنباط کرد؛ آزادی، جستجو و گرفتن شغل در خارج از خانه می‎تواند به کاهش محرومیت نسبی زنان کمک کند. برای شناخت بیشتر زنان و خانم‌ها مقاله زن بودن را بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره