طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک بسیار ساده و آسان بوده و همه والدین می‌توانند به سرعت آن را برای فرزندان خود آماده کنند. از طرفی بیشتر کودکان به نخود فرنگی علاقه داشته و این خوراکی فواید زیادی نیز برایشان دارد. البته که این ترکیب یک غذای کامل محسوب نشده و بیشتر یک پیش غذاست. اما حتی به عنوان یک میان وعده نیز بسیار مفید بوده و کودکان می‌توانند از آن استفاده نمایند. برای خوردن این خوراکی، سن کودک نیز اهمیت دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. اما به طور کلی بهتر است والدین پوره نخود فرنگی را در رژیم غذایی کودک خود گنجانده و در تهیه آن از خود خلاقیت به خرج دهند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک

طرز تهیه پوره نخو فرنگی یا نخود سبز به عنوان یک غذای کمکی در مکان های مختلف متفاوت بوده و خانواده ها می‎توانند مواردی را در این دستور غذایی تغییر دهند. از طرفی با اینکه احتمال حساسیت به نخود فرنگی بسیار کم است اما باید به این موضوع نیز توجه داشت. به دلیل اینکه بدن کودکان در حالت آسیب پذیری تری قرار دارد؛ والدین باید در مورد تغذیه آنها بسیار دقت کرده و در این زمینه حتما از یک متخصص تغذیه کودک کمک بگیرند. والدین باید از سلامت جسمانی کودک خود اطمینان حاصل کرده و در مرحله بعدی از خوراکی های مختلف برای آنها استفاده نمایند. برای کسب اطلاعاتی در زمینه تغذیه سالم کودکان کلیک نمایید.

سن مناسب برای خوردن پوره نخود فرنگی

انواع طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک

از آنجایی که نخود فرنگی آلرژی زا نیست و به راحتی هم خورده و هم تهیه می‌شود؛ می‌توانید برای کودکان بالاتر از شش ماه از آن استفاده کنید. در واقع کودکان از زمانی که قادر به خوردن غذاهای جامد باشند؛ می‌توانند نخود فرنگی پخته شده نیز بخورند. تنها به این موضوع توجه داشته باشید که نخود فرنگی ها به خوبی پخته شده باشند که هضم آنها برای کودک آسان باشد. برای آشنایی با نیازهای اولیه و اساسی کودکان کلیک نمایید.

مواد لازم برای طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک

همانطور که گفته شد؛ طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک بسیار ساده است و نیازی به مواد خاص و زیادی نیست. مواد لازم جهت آماده کردن این ترکیب به شرح زیر است.

  • دو فنجان آب
  • 300 گرم نخود سبز
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • نعنا تازه به میزان لازم
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • کره به میزان لازم
  • اضافه کردن پنیر پارمسان اختیاری است و به میزان لازم می‌توان از آن استفاده نمود.

مراحل طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک

بعد از آماده کردن مراحل اولیه، مرحله پخت شروع می‌شود که بسیار ساده بوده و والدین می‌توانند در مدت زمان کوتاهی آن را آماده کنند. در این قسمت به صورت مرحله به مرحله پخت این غذا را توضیح خواهیم داد.

آماده کردن و پختن نخود سبز

در ابتدا نخود فرنگی ها را به خوبی شسته و در همین حین یک ظرف آب را روی شعله قرار داده و منتظر بمانید تا به جوش آید. پس از جوشیدن آب، نخود سبزها را به همراه نمک و کمی نعنا در داخل آب ریخته و حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید که نخودها به طور کامل بپزند.

پوره کردن

بعد از اینکه نخود سبزها به طور کامل پخته شدند؛ آب آنها را به طور کامل دور ریخته و نخود سبزها را جدا کنید. سپس نخودها را به همراه برگ های نعنا در مخلوط کن یا غذاساز ریخته و به خوبی میکس کنید تا یک پوره یکدست به وجود آید. در صورتی که به مخلوط کن دسترسی ندارید؛ می‌توانید نخودها را به وسیله چنگال نیز له کنید. فقط مطمئن شوید که یک ترکیب کاملا یکدست به وجود آید که هضم آن برای کودک ساده باشد.

اضافه کردن ادویه، کره و روغن زیتون

در مرحله بعدی به این ترکیب ادویه، کره و روغن زیتون نیز به میزان لازم اضافه کنید تا کمی طعم بگیرد. در ابتدا بهتر است روغ زیتون را اضافه کرده، سپس کره تا راحت تر آب شود و در مرحله آخر ادویه را اضافه نمایید.

سرو کردن برای کودک

پوره نخود فرنگی دیگر آماده بوده و می‌توانید آن را در ظرف دلخواه فرزندتان ریخته و به صورت گرم آن را سرو کنید. در مرحله سرو کردن می‌توانید پنیر پارمسان را به پوره نخود فرنگی اضافه کنید. برای آشنایی بیشتر با تغذیه کودک 6 تا 12 ماهه کلیک نمایید.

طرز تهیه پوره نخود فرنگی با شیر

طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک یک نوع دیگر هم دارد که با شیر آماده می‌شود. مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این ترکیب مانند پوره نخود فرنگی عادی است تنها در این ترکیب نیاز به شیر داریم و دیگر نیازی به روغن زیتون و پنیر پارمسان هم نیست. در ادامه دستور پخت آن را توضیح خواهیم داد.

پختن و پوره کردن نخود سبز

برای پختن پوره نخود فرنگی با شیر، مانند دستور قبلی در ابتدا باید نخودها را به همراه آب بپزید؛ سپس آنها را آبکش کرده و آنها را کاملا خشک کنید. سپس نخودها را در مخلوط کن ریخته، آن را کاملا میکس کنید تا یکدست شوند.

اضافه کردن شیر

مرحله بعدی، مرحله اضافه کردن شیر است. باید پوره را داخل یک قابلمه ریخته و سپس شیر را به آن اضافه کنید. این ترکیب باید حرارت داده شود و در این حین همزده شود تا شیر و پوره به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

سرو کردن

بعد از ترکیب شدن کامل پوره نخود فرنگی و شیر، کمی کره نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کرده نیز با حرارت آب شود.

در این زمان، پوره آماده میل کردن است و می‌توانید کمی ادویه نیز به آن اضافه کنید.

نکاتی در زمینه طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک

نکاتی در زمینه طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک

طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک کمی فوت و فن دارد که مادران پس از چندین بار پختن این ترکیب می‌توانند آنها را یاد بگیرند. برخی از این تکنیک ها شامل موارد زیر هستند. برای کسب اطلاعاتی در زمینه چگونگی غذای کودک زیر یک سال کلیک نمایید.

✨بهتر است در فصل بهار از نخود فرنگی استفاده کنید

✨نخود فرنگی هایی را تهیه کنید که غلافی سالم با رنگ سبز روشن دارند

✨از نخود فرنگی کنسروی استفاده نکنید چرا که حاوی مقدار زیادی سدیم هستند

✨در صورتی که فرزندتان حساسیت غذایی دارد نیز در مورد خوردن این پوره با متخصص مشورت نمایید.

سخن پایانی

معمولا خوردن پوره های مختلف برای کودکان لذتبخش بوده و هضم آنها نیز برایشان ساده است. از این رو بهتر است در تهیه این پوره ها خلاقیت به خرج داده و از طرفی دیگر به سن و حساسیت های غذایی کودکان را نیز در نظر بگیرید. تهیه این پوره ها در کودک اشتیاق ایجاد کرده و به سلامت جسمانی شان نیز کمک می‌کند. در مورد طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک حتما با متخصص نیز مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرز تهیه پوره نخود فرنگی برای کودک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره