پردر آمدترین رشته های دانشگاهی | پولسازترین رشته ها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پردر آمدترین رشته های دانشگاهی و تحصیل در آنها برای همه افراد جذاب است. اما این لزوما به این معنا نیست که اگر در یک رشته پردر آمد تحصیل کردید؛ پولدار شدن تان تضمینی است. به طور کلی با تحصیل در برخی از رشته ها افراد شانس بیشتری برای ورود به بازارکار و پول درآوردن دارند. اما عوامل دیگری نیز در این مورد موثر هستند که باید به آنها توجه داشت. حتی برخی از افراد با اینکه در یک رشته پولساز در حال تحصیل هستند؛ اما برنامه های دیگری برای آینده شغلی خود دارند. از این رو باید در مورد انتخاب رشته تحصیلی به خوبی فکر کرد و سپس با یک متخصص نیز در این زمینه مشورت نمود. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دانشگاهی پولساز می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

پولسازترین رشته ها کدام اند؟

پردر آمدترین رشته های دانشگاهی شامل طیف وسیعی از رشته ها در گروه های مختلف است که افراد می‌توانند در آنها به تحصیل بپردازند. حتی برخی از آنها نتقاضی زیادی نداشته و می‌توان بدون کنکور به آنها وارد شد. اما این نکته را فراموش نکنید که هر رشته ای پتانسیل پولسازی را برای افراد دارد به شرط آنکه افراد به خوبی درس خوانده و مهارت های لازم را نیز در آنها کسب نمایند.

همانطور که امروزه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از افراد حتی بدون داشتن تحصیلات آکادمیک می‌توانند درآمدزایی بالایی داشته باشند. از این رو فارغ از اینکه رشته ای که در آن تحصیل می‌کنید؛ پولساز هست یا خیر، به خوبی در آن تلاش کرده و مهارت های زیادی یاد بگیرید.

پردر آمدترین رشته های دانشگاهی در ایران

پردر آمدترین رشته های دانشگاهی ایران

از آنجایی که شرایط هر کشوری متفاوت است؛ پردر آمدترین رشته های دانشگاهی در ایران و سایر کشورها متفاوت هستند. در واقع شاید رشته ای در کشورما بازار کاری داشته و پولساز باشد؛ اما در مکانی دیگر اصلا نیازی به آن نباشد. البته برخی از رشته ها به شکلی هستند که در همه جای دنیا به آنها نیاز است. مانند رشته پزشکی. اما با برخی از رشته ها مانند علوم آزمایشگاهی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، پزشکی، رادیولوژی، مهندسی کامپیوتر و حسابداری در ایران می‌توان به درآمد نسبتا خوبی رسید. برای آشنایی بیشتر با انواع مشاغل پردرآمد کلیک کنید.

پردر آمدترین رشته های دانشگاهی در جهان و مناسب برای مهاجرت

اما در مناطق دیگر جهان رشته های دیگری نیز وجود دارند که پولساز بوده و با رشته ها پردر آمد در ایران متفاوت هستند. برای مثال رشته انرژی های پایدار و تجدیدپذیر، روانشناسی صنعتی و سازمانی، طراحی بازی، اپیدمیولوژی، اینترنت اشیا، رباتیک، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و… همگی از پردر آمدترین رشته های دانشگاهی در جهان محسوب می‌شوند.

پولسازترین رشته های ریاضی

هرکدام از گروه های ریاضی، تجربی و انسانی، زیرگروه های زیادی دارند که ممکن است میزان درآمدزایی آنها به یک اندازه نباشد. در واقع بعضی از رشته ها در جامعه اصلا بازار کار خوبی نداشته و به اندازه کافی به آنها بها داده نمی‌شود. اما برخی دیگر همواره می‌توانند پرسود بوده و پولساز باشند. برخی از این رشته ها در گروه ریاضی ، شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی بیشتر با رشته های دانشگاهی گروه ریاضی و فیزیک کلیک نمایید.

مهندسی کامپیوتر

از آنجایی که دنیا در حال دیجیتال شدن است و روز به روز تکنولوژی بیشتر پیشرفت می‌کند؛ طبیعی است که رشته مهندسی کامپیوتر در همه بازه های زمانی پردر آمد و پرمتقاضی بوده و افراد می‌توانند در آن به درآمد خوبی برسند.

مهندسی صنایع از پردرآمدترین رشته های دانشگاهی

از آنجایی که این رشته گستردگی و تنوع زیادی دارد؛ محدود به یک شغل خاص نشده و افراد می‌توانند در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشند. هدف اصلی این رشته جلوگیری از اتلاف وقت، پول، مواد، انرژی و کالا است و به همین دلیل یک رشته وابسته به فرهنگ نیز محسوب نمی‌شود.

مهندسی مکانیک

یکی دیگر از پردر آمدترین رشته های دانشگاهی در گروه ریاضی مهندسی مکانیک است که مربوط به ماشین آلات بوده و البته تحصیل در این رشته نیز کمی سخت است. به همین دلیل فارغ التحصیلان می‌توانند انتظار دریافت حقوق بالایی داشته باشند.

پولسازترین رشته های تجربی

امروزه در کشور ما رشته های گروه تجربی از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و بسیاری از افراد تمایل دارند تا در آنها تحصیل کنند. از طرفی جامعه نیز به آنها نیاز دارد. اما ورود به پولساز ترین رشته های این گروه کار ساده ای نیست و برخی از افراد به خاطر این موضوع کارهای مختلفی می‌کنند. برخی از انها شامل موارد زیر است. برای آشنایی با رشته های گروه تجربی کلیک نمایید.

  • پزشکی
  • داندانپزشکی
  • داروسازی
  • پرستاری
  • فیزیوتراپی
  • علوم آزمایشگاهی
  • علوم تغذیه
  • بهداشت

پولسازترین رشته های گروه انسانی

رشته های پردرآمد گروه انسانی زیاد نبوده و در ایران به اندازه کافی به آنها بها داده نمی‌شود. البته اگر افراد بتوانند در دانشگاه های خوبی تحصیل کرده و دتنش خود را بالا ببرند قطعا می‌توانند درآمد خوبی از این رشته ها داشته باشند. حقوق، روانشناس و رشته های مدیریتی از این قبیل هستند. برای آشنایی بیشتر با رشته های گروه انسانی کلیک نمایید.

پردر آمدترین رشته های دانشگاهی گروه هنر

با اینکه متقاضیان گروه هنر در مقایسه با رشته های دیگر کم هستند؛ اما این گروه نیز رشته های پردرآمدی داشته که افراد می‌توانند در آنها به موفقیت برسند. برای مثال طراحی صنعتی، گرافیک و طراحی لباس امروزه می‌توانند آینده کاری خوبی داشته باشند.

پولسازترین رشته های کار و دانش یا فنی حرفه ای

در گروه کار و دانش و فنی حرفه ای نیز رشته هایی وجود دارند که با تحصیل در آنها می‌توان درآمد خوبی کسب کرد. البته این رشته ها بین گروهی بوده و از طریق رشته های دیگر نیز می‌توان در آنها تحصیل کرد اما افراد می‌توانند در این حالت مسیر راحت تری را برای رسیدن به درآمدزایی طی کنند. نقشه برداری، طراحی لباس و معماری داخلی از این رشته ها هستند.

عوامل موثر بر پردر آمد شدن یک رشته

عوامل موثر بر پردر آمدترین رشته های دانشگاهی

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ عوامل مختلفی در پردرآمد شدن یک رشته موثر هستند. در واقع اینکه یک رشته به تنهایی پولساز باشد و تنها با تحصیل در آن بتوان به درآمد زیادی رسید؛ بک باور غلط است. افراد باید در کنار تحصیل در این رشته ها، عوامل دیگری را نیز در نظر داشته باشند. در این قسمت به ذکر برخی از این موضوعات پرداخته ایم.

🔽مهارت های مورد نیاز در هر رشته

🔽تقاضای افراد برای این رشته ها

🔽سطح تحصیلات افراد

🔽محل سکونت

🔽صنایعی که در کشور رونق دارند

رشته های کم تقاضایی که بازار کار خوبی دارند

برخی از رشته ها با اینکه به راحتی می‌توان برای تحصیل در دانشگاه به آنها وارد شد و همچنین در آینده نیز درآمد نسبتا خوبی داشت؛ شامل الهیات، جغرافیا، ادبیات فارسی، زبان، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، شیمی، زیست شناسی؛ مهندسی آب و خاک و… است.

رشته هایی که بازار کار ندارند

بر اساس آمارهایی که در این مورد گرفته شده است؛ نرخ بیکاری در برخی از رشته ها بیش از سایرین است. این رشته ها شامل رشته حفاظت از محیط زیست، علوم رایانه، هنر، معماری، ساختمان سازی، فیزیک و حقوق است.

سخن پایانی

با اینکه برخی از رشته ها پولسازتر بوده و می‌توانند درآمد بیشتری برای افراد ایجاد نمایند؛ اما این موضوع را فراموش نکنید که در هر رشته ای می‌توان موفق شد. در واقع با تحصیل در هر رشته ای، اگر افراد به اندازه کافی تلاش کرده و از تخصص لازم برخوردار شوند؛ می‌توانند ادامه تحصیل دهند. به همین دلیل بهتر است علاقه خود را نیز در نظر داشته و در این مورد با یک متخصص نیز مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های دانشگاهی پولساز می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره