مشاغل پردرآمد | شغل های پردرآمد برای بانوان و آقایان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشاغل پردرآمد امروزه طیف وسیعی از شغل ها در برمی‌گیرد. در واقع در هر شغلی می‌توان به موفقیت و درآمد زیاد رسید. اما این کاملا به تلاش افراد و همچنین شرایط محیطی بستگی خواهد داشت. در این مورد فرهنگ ها و شرایط جوامع، نقش پررنگی ایفا می‌کنند. قطعا مشاغلی که افراد به آنها نیاز بیشتری داشته باشند؛ زودتر پیشرفت کرده و به درآمد خوبی می‌رسید.

خلاقیت و نوآوری در هر زمینه ای و یا احیای مشاغل قدیمی روش مناسبی برای کسب درآمد است. اما به هر حال درآمد حاصل از یک شغل، یکی از عوامل موثر در انتخاب و یا حتی فعالیت در آن می‌باشد. در این مقاله به بررسی مشاغل پردرآمد، در فرهنگ های مختلف می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

مشاغل پردرآمد

قبل از هر چیز برای شروع یک شغل، علاقه خود را در نظر بگیرید. تحقیقات حاکی از آنند که تلاش در راه علاقه، زودتر به درآمدزایی ختم شده و حتی در میزان درآمد نیز موثر خواهد بود. فراموش نکنید که احتمالا وقت زیادی را در روز در حا کارکردن هستید؛ پس باید از آن به اندازه کافی لذت برده و در کنار درآمد، احساس خوشبختی داشته باشید.

اما همیشه این معیار، تعیین کننده درآمدزایی نیست و برخی از شغل ها با اینکه در حیطه علایق ما نیستند؛ اما بسیار مهم بوده و می‌توان پول زیادی از آنها به دست آورد. برای آشنایی با مفهوم روانشناسی سازمانی کلیک کنید.

مشاغل پردرآمد کدامند؟

برخی-از-مشاغل-پردرآمد

مشاغل پردرآمد زیاد هستند. اما این بدان معنا نیست که به راحتی می‌توان در یک شغل به درآمد زایی بالا رسید. باید به عوامل مختلفی توجه داشت و همچنین نکات زیادی را در این مورد رعایت کرد.

برای مثال قطعا مدیر یک کارخانه بودن پیش ترین درآمد را برای افراد خواهد داشت؛ اما باید برای آن نیز تلاش زیادی کرد و مشکلات مربوط به ان را نیز در نظر گرفت. نمی‌توان فقط به دلیل درآمد بالا وارد شغلی شد و در آن به درجات بالا هم رسید. برخی از مشاغل پردرامد در ایران حتی جهان، شامل موارد زیر خواهند شد. برای اطلاع از روش های پیدا کردن شغل مناسب من کلیک کنید.

?مشاغل حوزه درمان

از انواع مشاغل پردرآمد در جهان می‌توان به شغل های حوزه درمان و سلامتی اشاره کرد. پزشکان و متخصصان همیشه دارای بیشترین میزان دستمزد هستند. موقعیت اجتماعی بالایی دارند و همچنین در موقعیت های زیادی می‌توانند مشغول بکار شوند. اما نباید از سختی کار آنان نیز چشم پوشی کرد. در واقع می‌توان گفت که حقوق دریافتی آنان متناسب با کاری است که انجام می‌دهند. در میان این مشاغل جراح مغز و اعصاب، جراح قلب و جراح زیبایی دارای بیشترین درآمد خواهند بود.

?خدمات زیبایی

خدمات زیبایی برای خانمها، امروزه تبدیل به یکی از مشاغل پردرآمد در ایران شده است. آنها نسبت به فعالیت و ساعت کاری خود در روز حقوق ماهیانه ی خوبی خواهند داشت و همچنین شرایط کاری آنان نسبت آسان است. محیط زنانه، ساعت کاری شناور و همچنین نرخ بالای خدمات زیبایی، این شغل را تبدیل به یکی از مشاغل مناسب برای زنان کرده است. البته برای یادگیری این مهارت ها نیاز به سرمایه اولیه است؛ که نسبت به شغل های دیگر کمتر خواهد بود.

?برنامه نویسی

برنامه نویسی، یکی از مشاغل پردرآمد در جهان است و تقریبا تمام حوزه های شغلی به آن نیاز خواهند داشت. آنان می‌توانند همزمان چند پروژه را شروع کنند و همچنین کارکردن از خانه و ساعت کاری شناور از مزایای شغل آنان محسوب می‌شود. به دلیل توسعه وسایل ارتباطی و مشاغل مجازی، موقعیت های زیادی برای اشتغال مهندسین کامپیوتر فراهم است. همچنین دستمزدی که آنان از هر پروژه نیز دریافت می‌کنند؛ نسبتا بالا است. این افراد برای شروع برنامه نویسی، نیازی به سرمایه زیادی ندارند.

پیشنهاد می شود که حتما برای دستیابی به موفقیت ها مقاله مهارت مذاکره حرفه ای را بخوانید.

?تولید محتوا

یکی از مشاغل نوظهور در جوامع مختلف، تولید محتوا در فضا مجازی و پلتفرم های مختلف است. برخی از شبکه ها خود به صورت مستقیم به کاربران دستمزد می‌دهند و برخی دیگر فقط بستر آن را فراهم می‌کنند. درآمد حاصل از تولید محتوا نسبت به فعالیت روزانه آنها زیاد است.

این شغل می‌تواند در کنار یک شغل نیمه وقت انجام شود؛ اما اگر افراد به اندازه یک شغل تمام وقت آن را جدی بگیرند؛ می‌تواند درآمد زیادی برای آنها به وجود آورد. مروزه تولید محتوا یکی از مشاغل پردرآمد در دنیا محسوب می‌شود. برای اطلاع از تهدیدها و فرصت های فضای مجازی کلیک کنید.

?وکیل

وکالت و انجام کارهای حقوقی برای مراکز و شرکت های مختلف جزو بیست و سومین مشاغل پردرآمد جهان محسوب می‌شود. با اینکه نرخ دستمزد آنها را نهاد دیگری تعیین می‌کند؛ اما آنها می‌توانند در آن واحد بر چند پرونده مختلف کارکرده و درآمد خوبی از این طریق داشته باشند. البته کار آنان نسبتا سخت و استرس زا محسوب می‌شود و باید برای خود دارای یک شهرت نسبی داشته باشند. همچنین رسیدن به جایگاه وکالت نیز خود دارای چالش های زیادی است که دانشجویان این رشته را دچار ناامیدی خواهد کرد.

برای آشنایی با راه های کاهش استرس شغلی کلیک کنید.

?کارآفرینی

کارآفرینی در حوزه های مختلف، درآمد خوبی را برای افراد به ارمغان خواهد آورد. در واقع اینکه صاحب یک کسب و کار باشید؛ بیشترین سود را برای شما خواهد داشت. با اینکه کارآفرینی جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود؛ اما شروع آن کار آسانی نخواهد بود. همچنین افراد نباید بلافاصله انتظار درآمد زیاد را داشته باشند. کارآفرینی در حوزه های تولید پوشاک و محصولات کشاورزی، در ایران، بسیار موفق خواهد بود. اما نیاز به سرمایه اولیه، خلاقیت و صبوری، خواهد داشت.

?حسابداری

حسابداری نیز از رشته هایی محسوب می‌شود که با توجه زحمات آن، جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود. برای حسابدار شدن فقط نیاز به تحصیلات دانشگاهی نیست؛ بلکه با یادگیری دوره های آن در موسسات مختلف نیز می‌توان در این حوزه به تبهر کافی رسید.

این شغل قطعا نیاز به دقت و هوش ریاضی بالایی دارد. از طرف دیگر حضور حسابدار در تمام سازمانها ضروری است. این رشته در ایران از بازارکار خوبی برخوردر است و فارغ التحصیلان آن می‌توانند بدون نیاز به سرمایه اولیه درآمد چشمگیری داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با هوش ریاضی و منطقی کلیک کنید.

مشاغل پردرآمد مجازی

مشاغل-پردرآمد-مجازی

برخی از مشاغل نسبت به اینکه نیاز به حضور فیزیکی افراد ندارند؛ از مشاغل پردرآمد هستند. البته کارکردن در این حوزه ها به صورت مجازی، بستگی به شرایط کارفرما خواهد داشت. اما به طور کلی در بیشتر موارد می‌توان آنها را به صورت دورکاری ومجازی انجام داد؛ همچنان که درآمد خوبی هم داشت. برخی از آنها شامل مهندس کلان داده، معمار نرم افزار، مهندس بلاک چین، طراح گرافیک، مهندس هوش مصنوعی،معمار فضاهای ابری و… خواهد شد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

مشاغل پردرآمد بدون نیاز به سرمایه

برخی از مشاغل همیشه برای جامعه ضروری هستند و هرگز از بین نخواهند رفت. از طرف دیگر برای شروع آنها هم نیازی به سرمایه زیادی نخواهد بود. رایج ترین مشاغل پردرآمد خانگی شامل موارد زیر خواهد شد.

?راه اندازی بلاگ و کسب و کار اینترنتی

?مشاوره کسب و کار

?طراح وب
?توسعه اپلیکیشن های موبایل

?افیلیت مارکتینگ

توصیه می شود که حتما قبل از شروع کار برای استعدادیابی شغلی کلیک کنید.

مشاغل پردرآمد با بازار کار دائمی

امروزه بسیاری از مشاغل بعد از مدتی از بین رفته و دیگر نیازی به حضور آنها حس نمی‌شود. یا از طرفی دیگر با توسعه هوش مصنوعی و انجام شدن بسیاری از کارها توسط ربات ها، نیاز به نیروی انسانی کم خواهد شد. اما برخی از مشاغل همیشه پردرآمد و کارآمد خواهند بود و هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود. روانشناسی، پرستاری، مهندس اتوماسیون و رباتیک و مهندس تجهیزات پزشکی، از این قبیل هستند که درآمد خوبی نیز دارند.

در نهایت توصیه می کنیم که حتما برای انتخاب شغل مناسب کلیک کنید.

سخن پایانی

در جوامع امروزی مشاغل زیادی در حال توسعه هستند. از طرف دیگر جامعه به تمام مشاغل فارغ از میزان درآمد آنها نیاز خواهد داشت. افراد در هر شغلی انگیزه درونی و تلاش را بکارگیرند؛ موفق خواهند شد و به درآمد زیادی خواهند رسید.

تمام مشاغل پردرآمد شامل مواردی نمی‌شوند که در بالا ذکر کردیم؛ همچنین فعالیت فردی در یکی از حوزه های بالا به معنای درآمد بالای او نخواهد بود. به همین دلیل افراد باید تمام نکات را در این مورد در نظر داشته باشند و حتما با یک مشاور کسب و کار مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پردرآمد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره