مشکلات زناشویی | حل عمده مشکلات زناشویی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشکلات زناشویی میان همه زوجین وجود دارند و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به آن نشان می‌دهند. هیچ رابطه ای بی نقص نیست و در مورد ازدواج نیز پس از گذشت مدتی، مشکلاتی بروز می‌کنند. معمولا ماهیت آن‌ها کوتاه مدت و گذرا است. اگر افراد نحوه برخورد صحیح با آنها را بلد باشند و آنها را نادیده نگیرند؛ این مشکلات به زودی رفع خواهند شد. معمولا زوجینی که به تازگی ازدواج کرده اند؛ هنوز نحوه برخورد صحیح با مشکلات پیش آمده در زندگی مشترک را نمی‌دانند و شاید همین موضوع، مشکل را تشدید کند. افراد باید در زندگی مشترک سازش و گذشت داشته باشند و از مشکلات فاجعه سازی نکنند. برای دریافت مشاوره خانواده تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

مشکلات زناشویی

حل مشکلات زناشویی برای ادامه آن و داشتن زندگی شاد و موفق ضروری خواهد بود. این تعارضات اگر حل نشده باقی بمانند؛ می‌توانند به طلاق و حتی خیانت منجر شوند. در زندگی مشترک دو نفر نقش اصلی دارند و باید هر دو برای حل مشکلات و تداوم رابطه تلاش کنند.

هر دو نفر مسئولیت ها و وظایفی دارند که باید آنها را به عهده گرفته و در جهت انجام آنها تلاش کنند. اینکار نیاز به یادگیری مهارت های مختلف و همچنین برخورداری از برخی از ویژگی های اخلاقی دارد. این موضوع ضرورت آمادگی برای ازدواج را به خوبی نشان می‌دهد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اصلی ترین مشکلات زناشویی

اصلی-ترین-مشکلات-زناشویی

برخی از مشکلات زناشویی از اهمیت بیشتری برخوردارند. در واقع بروز این مشکلات در میان زوجین شایع تر از بقیه چالش ها است. اما این مشکلات نیز با مشارکت و همدلی زوجین قابل حل است و جدایی آخرین راه حلی است که باید به آن فکر کنند. با ایجاد این مشکلات، طبیعی است که دو نفر دچار نگرانی شوند و یا در برطرف کردن آنها به مشکل بربخورند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از روش های آمادگی برای رابطه زناشویی کلیک کنید.

?اعتیاد

یکی از اصلی ترین مشکلات زناشویی، اعتیاد یکی از زوجین است. اعتیاد کانون خانواده از بین برده وخود زمینه ساز بروز بسیاری از مشکلات است. بهتر است افراد در این مورد، مداخله جدی داشته و برای ترک اعتیاد تلاش کنند. اعتیاد مشکلات دیگر را در رابطه تشدید کرده و باعث دوری افراد از یکدیگر می‌شود. بروز مشکلات مالی، اختلالات جنسی و… همگی از عوارض اعتیاد هستند. با اینکه همیشه فرد معتاد در این مورد انکار داشته و یا به همسر خود وعده ترک کردن می‌دهد؛ اما همیشه در این مورد شکست خورده و سبب آزار دیگران و خودش خواهد شد.

?مشکلات اقتصادی | مشکلات زناشویی

مسائل مالی در زندگی مشترک، نقش بزرگی ایفا می‌کنند. افراد بهتر است قبل از ازدواج در این مورد به توافق رسیده و صحبت کنند. برنامه ریزی مالی و همچنین نحوه خرج کردن پول توسط همسر، می‌تواند چالش های زیادی را برای زوجین ایجاد کند. امروزه مشکلات اقتصادی تبدیل به یکی از مشکلات زناشویی مهم شده است. و حتی معیار مهمی برای ازدواج محسوب می‌شود. به همین دلیل زوجین باید در این مورد برنامه ریزی داشته و جوانب مختلف را در نظر داشته باشند. برای جلوگیری از بروز مشکلات مالی در زندگی کلیک کنید.

?دخالت های اطرافیان

دخالت های دیگران در رابطه زناشویی، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. حتی با وجود تلاش های زوجین برای جلوگیری از دخالت و حرف های بیهوده اطرافیان، بازهم آنها تاثیرات خود را خواهند داشت. شاید آنها بسیار علاقه زیادی به یکدیگر داشته باشند و حرف های دیگران تاثیر زیادی بر آنها نداشته باشد؛ اما بازهم ممکن است با وجود یک حرف دلزده و سرد شوند. قطعا اینکار یکی از مشکلات زناشویی محسوب می‌شود که زوجین باید در مورد آن اقداماتی را انجام دهند. برای جلوگیری از بروز دلزدگی زناشویی کلیک کنید.

?ویژگی های اخلاقی نامناسب

برخی از خصوصیات اخلاقی، تاثیر زیادی در زندگی مشترک خواهند داشت. برای مثال بی اعتمادی و شکاک بودن یکی از موضوعاتی است که مشکلات زناشویی را سبب می‌شود. همچنین برخورداری از سلامت روان نیز در این زمینه بسیار بااهمیت است. ازدواج یک رابطه طولانی خواهد بود که با وجود برخی از ویژگی های اخلاقی، نمی‌توان آن را ادامه داد. اگر یکی از افراد دارای خشم زیادی در وجود خود باشد؛ قطعا پیامدهای زیادی در رابطه ایجاد خواهد شد.

?تقسیم وظایف

یکی دیگر از مشکلات زناشویی تقسیم وظایف است. این موضوع همیشه یکی از سوالات اساسی زوجین است که چه کسی در کارهای خانه را انجام دهد و چه کسی کارهای بیرون از خانه را. اما اینها وظایف هر دو نفر هستند که باید به آنها رسیدگی کرده و از زیر بار آنها شانه خالی نکنند. زنان نیز حق دارند که کار بیرون از منزل داشته و مردان نیز باید درامور خانه کمک کنند. هر دو اینها کارهای سختی هستند؛ که با کمک یکدیگر می‌توان آنها را انجام داد.

?مشکلات جنسی و ناباروری | مشکلات زناشویی

رابطه جنسی یکی از ارکان رابطه زناشویی محسوب می‌شود که بروز مشکل در آن باعث ایجاد مشکلات زناشویی نیز خواهد شد. همچنین شاید زوجین در رابطه جنسی خود مشکلی نداشته باشند؛ اما در مورد باروری به مشکل بربخورند. امروزه یکی از اصلی ترین دلایل طلاق، ناباروری است. به همین دلیل افراد باید به سلامت جنسی خود و بالا بردن کیفیت رابطه جنسی اهمیت داده و آن را جدی بگیرند. گاهی زوجین به قدری درگیر مشکلات مختلفی می‌شوند که دیگر اهمیتی به رابطه جنسی نمی‌دهند. اما این روش درستی نیست و بعد از مدتی همین موضوع سبب ایجاد مشکلاتی خواهد شد. برای اطلاع از دلایل سردمزاجی در رابطه زناشویی کلیک کنید.

نحوه برخورد با مشکلات زناشویی

نحوه-برخورد-با-مشکلات-زناشویی

با شناخت انواع مشکلات زناشویی و همچنین علت آنها، در قدن بعدی باید در جهت برطرف کردن این چالش ها اقدام کنید. واکنش درست نسبت به این مشکلات و همچنین همدلی با همسر در این دوران بسیار اهمیت داشته و خود گامی مهم در جهت حل مشکل، محسوب می‌شود. به همین دلیل سعی کنید در این شرایط آرامش خود را حفظ کرده و نهایت تلاش خود را بکنید.

?کمک گرفتن از مشاور

یکی از موثرترین راه ها برای برطرف کردن مشکلات زناشویی، کمک گرفتن از مشاور و یا زوج درمانگر است. مراجعه هریک از افراد به تنهایی به روانشناس و یا با یکدیگر، در جهت حل مشکل، بسیار تاثیرگذار است. گاهی زوجین نمی‌دانند چگونه باید مشکل خود را حل کنند و یا نحوه بیان آن را به شکل درست نمی‌دانند. اما مشاور نه تنها به درمان اختلالات مختلف آنها می‌پردازد؛ بلکه مهارت های لازم برای زندگی مشترک و نحوه ارتباط موثر را آموزش می‌دهد.

?صحبت درباره مشکلات زناشویی با همسر

بهتر است زوجین در ابتدا با یکدیگر در مورد مشکلات زناشویی صحبت کنند و در قدم بعدی از دیگران کمک بگیرند. شاید کمک گرفتن از دیگران سبب بروز دخالت ها و یا حتی تشدید مشکل شود. اما با حرف زدن با همسر با شیوه درست، می‌توان برخی از تعارضات را حل کرده یا حتی از بروز مجدد آنها جلوگیری کرد. فراموش نکنید که زندگی مشترک نیاز به مراقبت و توجه دارد و نباید آن را به حال خود رها کرد.

برای آشنایی با راه های تغییر باورهای غلط در زندگی مشترک کنید.

سخن پایانی

مشکلات زناشویی بخشی از زندگی مشترک هستند. نمی‌توان آنها را به طور کلی از بین برد و یا بروز آنها برای همیشه جلوگیری کرد. برخی از زوجین با بروز کوچک ترین مشکلی، به اولین چیزی که فکر می‌کنند؛ طلاق است. اما آنها باید همه تلاش خود را برای حفظ و دوام رابطه کرده و هر دو برای آن تلاش کنند. بهتر است قبل از ازدواج، افراد مهارت های ارتباطی خودرا بهبود بخشیده و به سلامت روان خود اهمیت دهند. در این زمینه می‌توانند از یک مشاور نیز کمک گرفته و با او مشورت کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات زناشویی می‌توانید در هر ساعت از روز برای زوج درمانی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره