مشکلات مالی در زندگی را چطور مدیریت کنیم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشکلات مالی در زندگی اگر مدیریت نشوند قطعا روزبروز گسترده‌تر شده و تبدیل به غولی عظیم می‌شود. این مشکلات مالی در زندگی، به قدری دردسر ساز هستند که بیشتر کسانی که تنش زیادی در رابطه شان دارند، مسائل مالی را دلیل شماره یک نگرانی‎هایشان ذکر می کنند. همچنین مشکلات مالی در زندگی زناشویی، قوی ترین نوع اختلاف زوجین برای پیشبینی طلاق است.

عدم مدیریت هزینه ها، اعضای خانواده را دچار بحران اقتصادی و درگیری های ذهنی می‌کند. حتی اگر شما از اوضاع اقتصادی خوبی برخوردار باشید، لازم است بدانید که چگونه در زندگی خود، مدیریت مالی داشته باشید تا در آینده دچار مشکلات اقتصادی نشوید. در این مقاله راه حل هایی برای مدیریت مشکلات مالی در زندگی را به شما معرفی خواهیم کرد. توصیه می کنیم از مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات مالی در زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پیامد مشکلات مالی در زندگی

خواه‌ناخواه در زندگی‌های امروزی نبود پول منجر به سختی های زیادی برای تک تک اعضای خانواده می‌شود. چه بسا اختلافات و مشکلات زیادی در پی بی پولی برای زوج ها پیش می‌آید. پول خوشبختی نمی‌آورد، اما موجب آسودگی و حل بسیاری از مسائل در زندگی می‌شود. اما مسئولیت مالی خانواده آیا فقط بر دوش مردان است؟ نقش دیگر اعضا در مشکلات مالی در زندگی چیست؟ در ادامه راهکارهایی برای حل مشکلات مالی در زندگی مشترک آورده‌ایم.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از طلاق به دلیل مشکلات مالی کلیک کنید.

مشکلات مالی در زندگی را چطور مدیریت کنیم؟

مشکلات مالی در زندگی را چطور مدیریت کنیم؟

فروشگاه آرامیس

امروزه، با توجه به اوضاع اقتصادی و مشکلات مالی که همه ی افراد درگیر آن هستند، یادگیری مدیریت مشکلات مالی  یکی از مهم ترین راهکارها برای جلوگیری از بروز این اتفاق است. به طور حتم، تمامی زوج ها این مشکلات را تجربه کرده اند و به خوبی می دانند که مشکلات مالی، به شدت استرس زا می باشد. در صورتی که با مشکلات مالی در زندگی رو به رو شده اید، راه حل های زیر را دنبال کنید. توصیه می کنیم مقاله جلوگیری از طلاق را مطالعه نمایید.

?در خصوص مسائل مالی خود صادق باشید

این موضوع بسیار مهم است که امور مالی خود را شفاف سازی کنید و هیچ چیز پنهانی در مورد مشکلات یا مسائل مالی خود با همسر و شریک زندگی خود نداشته باشید. برای مثال، اگر قرض یا بدهی سنگینی دارید که همسرتان از آن مطلع نیست، ممکن است در زندگی دچار یک بحران یا ناهماهنگی شوید که موجب مشکلات مالی شود.

بنابراین سعی کنید در زندگی مشترک، همسرتان را در جریان تمام مسائل مالی خود بگذارید تا در صورت بروز مشکل، با هم فکری هم راه حل مناسبی پیدا کنید. توصیه می کنیم مقاله پنهان کاری همسر را مطالعه نمایید.

?دورهم جمع شوید و در مورد مشکلات مالی در زندگی بحث کنید

لازم نیست حتما در بحران اقتصادی قرار بگیرید تا به فکر راه حل باشید. می توانید هر از چندگاهی با همسر خود بنشینید و در خصوص امور مالی، مشکلات و اتفاقاتی که افتاده صحبت کنید. همچنین می توانید این جلسات را، ماهی یکبار هنگام رسید صورتحساب ها و بدهی ها برگذار کنید و در آن، حساب های ماه قبل خود را ارزیابی کنید و همینطور برای ماه آینده خود  برنامه ریزی داشته باشید. توصیه می کنیم مقاله صحبت کردن با همسر را مطالعه نمایید.

?همه مسائل مالی را به عهده یک نفر نگذارید

زمانی که تمامی مسائل و مشکلات مالی را یک نفر به عهده می گیرد، باعث می شود زن یا مرد از اوضاع مالی بی خبر بماند و همینطور ممکن است آن شخص تمرکز و زمان کافی برای رسیدن به تمامی امور مالی را به تنهایی نداشته باشد. با برنامه ریزی و تقسیم کارها بین یکدیگر، این کارها را برای هم آسان کنید.

?برای جلوگیری از مشکلات مالی در زندگی بودجه بندی کنید

مهم است قبل از صرف هرگونه هزینه به خصوص هزینه های کلان، بدانید چه اندازه بودجه در نظر بگیرید. اگر نمی دانید که چگونه این کار را انجام دهید، از اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی که مخصوص این کار هستند کمک بگیرید و هزینه های خود را از طریق برنامه های اینترنتی پیگیری کنید.

برای آشنایی با راه های خروج از بحران مالی کلیک کنید.

?بودجه بندی خود را تغییر دهید

اگر فکر می کنید هزینه های غیر ضروری دارید، در صورت لزوم بودجه بندی خود را تغییر دهید. سعی کنید مخارج خود را کمتر و بیشتر پس انداز داشته باشید. با بررسی خرج و مخارج و تغییر شیوه بودجه بندی، می توانید با صرف هزینه های کمتر به بسیاری از امور مهم تر رسیدگی کنید.

?برای غلبه بر مشکلات مالی در زندگی بدهی های خود را کاهش دهید

برای اینکه بتوانید به بهترین نحو ممکن مشکلات مالی خود را مدیریت کنید، باید تا جایی که میتوانید بدهی های کلان خود را تسویه یا تا حد امکان کاهش دهید. با برنامه ریزی مناسب می توانید بخشی از درآمد خود را به تسویه بدهی های خود اختصاص دهید. یک نفر از شما باید مسئولیت پرداخت بدهی ها را به عهده بگیرد تا مبادا فراموش شود. این برنامه ریزی ها به شما برای غلبه بر استرس مالی نیز کمک می‌کند.

?قانون تعیین کنید

مقررات در زندگی موجب ایجاد نظم و ثبات می شود. به یاد داشته باشید که حتما در اجرای قوانین پایبند باشید. برای مثال، یک سقف هزینه ی ماهانه برای خود تعیین کنید، یا توافق کنید که بخشی از در آمدتان را صرف خود کنید. توصیه می کنیم مقاله قوانین در خانواده را مطالعه نمایید.

? قرض ها را محدود کنید

برای حل مشکلات مالی در زندگی قرض گرفتن گره‌های بدتری به زندگی تان می‌زند. مخصوصا وقتی که این قرض ها باید با سود برگردانده شوند. آن وقت است که دیر یا زود تمام داشته هایتان را هم از دست می‌دهید. پس حدالامکان از قرض گرفتن پرهیز کنید و در عوض با مدیریت هزینه ها این برهه را بگذرانید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?جلوگیری از مشکلات مالی در زندگی | از شکست ها درس بگیرید

شما در مدرسه و دانشگاه با مفاهیم مختلف اقتصاد آشنا می‌شوید. اما هیچ چیز به اندازه تجربه ای که شخصا به دست می‌آورید نمی‌تواند به شما درس عبرت باشد. بنابراین دائم به مسیرها و تصمیم های تان بنگرید. کدام اقدام هایتان باعث شکست و کدام ها باعث پیروزی تان شده است. با چنین نگرشی می‌توانید از تکرار شکست ها جلوگیری کنید. حتما برای از بین بردن ترس از شکست کلیک کنید.

سخن آخر

خروج و حل مشکلات مالی در زندگی همیشه هم ساده نیست. گاه میبینیم که افراد در این برهه ها به هر کاری برای خروج از آن دست می‌زنند. هر چه مسائل پیچیده تر شوند، حل آن‌ها نیز دشوارتر خواهد بود. پس صبور باشید. ره صد ساله را یک شبه نمی‌توان طی کرد. امیدتان را از دست ندهید و بدانید که هرگز برای به دست آوردن موفقیت دیر نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات مالی در زندگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا فقط کسانی که توان مالی پایینی دارند مشکلات مالی در زندگی را تجربه خواهند کرد؟

 خیر، حتی زوج هایی که مشکلات اقتصادی ندارند، ممکن است بر سر مسائل مالی از جمله شیوه خرج کردن یا …. به توافق نرسند و مشکلاتی داشته باشند.

دلیل اینکه باید درمورد مسائل مالی با همسر خود صحبت کنیم چیست؟

بهتر است درمورد بخشی از مهم ترین امور مالی خود که فکر می کنید مربوط به همسرتان می شود صحبت کنید. دلیل اصلی هم کاملا واضح است. برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی که در متن مقاله نیز توضیح داده شد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره