سم زدایی بدن از مواد مخدر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

روش تعویض خون برای ترک اعتیاد یا سم زدایی بدن به چه صورت است؟ اعتیاد یکی از بلاهای خانمان سوز جامعه بشری است و نه تنها برای شخص معتاد زیان‌های زیادی را به همراه داشته است بلکه آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد. به علت پیامد‌های منفی ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر لازم است تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از فراگیری این پدیده نابهنجار و ترک دادن شخص معتاد مورد پیگیری بیشتری قرار گیرد.

اگرچه امروزه روش‌های مختلفی به منظور ترک دادن افراد معتاد مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ترک به واسطه تعویض خون با هدف سم زدایی از بدن فرد معتاد، نتیجه بخش‌تر خواهد بود. در ادامه مقاله به بررسی کامل تعویض خون برای ترک اعتیاد می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه سم زدایی بدن و تعویض خون برای ترک اعتیاد می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سم زدایی بدن چیست؟

منظور از سم زدایی بدن و تعویض خون برای ترک اعتیاد، فرایندی است که طی آن سموم ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل را از بدن دفع کرده و نوعی پاک سازی انجام می‌شود. اگرچه روش‌های سم زدایی متفاوت هستند اما جالب است بدانید همه انواع سم زدایی در حقیقت یک کار را انجام می‌دهند و آن عوض کردن خون شخص معتاد است. به عبارت ساده‌تر از طریق روش‌های متفاوت سم زدایی بدن، سموم نفوذ یافته در خون دفع شده و از طریق جریان خون پاک، روند خونسازی بدن ادامه می‌یابد.

برای غلبه و از بین بردن درد جسمانی ترک اعتیاد در کوتاه ترین زمان کلیک کنید.

تعویض خون برای ترک اعتیاد | انواع سم زدایی بدن

انواع سم زدایی بدن و تعویض خون

فروشگاه آرامیس

سم زدایی بدن به واسطه کلونیدین: این نوع سم زدایی زمانی کارساز است که هدف کم کردن میزان مصرف باشد.

سم زدایی با استفاده از متادون و بوپرنورفین: استفاده از این نوع دارو الزاما باید توسط پزشک تجویز شود و تحت نظارت وی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین مقدار استفاده از آن‌ها به مرور کاهش پیدا کرده و باعث می‌شود نشانه‌های خماری بسیار کم مشاهده گردند. برای آشنایی بیشتر با روش درمان ام ام تی کلیک کنید.

سم زدایی بدن با نالوکسان و نالترکسان: استفاده از این داروها به منظور تعویض خون برای ترک اعتیاد و پاکسازی آن، زمانی استفاده می‌شود که بیمار خواستار ترک سریع باشد. به این ترتیب طی چهار روز بستری کردن شخص معتاد، اقدامات جهت پاکسازی خون انجام می‌گیرد.

بستری شدن فرد در کلینیک های ترک اعتیاد: یکی از روش های رایج برای سم زدایی و تعویض خون برای ترک اعتیاد، بستری شدن افراد در کلینیک های ترک اعتیاد. این روش از این جهت برتری دارد که افراد تحت نظر متخصصین قرار می‌گیرند.

سم زدایی بدن به صورت سرپایی: در روش سم زدایی سرپایی مصرف مواد مخدر و داروهای مختلف به صورت تدریجی کم شده و به صورت ناگهانی قطع نمی‌شود. برای اطلاع از روش های ترک مواد مخدر کلیک کنید.

تفاوت‌های موجود بین تعویض خون برای ترک اعتیاد و روش های سم زدایی بدن

در زمان سم زدایی بدن به واسطه استفاده از کلونیدین، نشانه‌های خماری بسیار کم بروز می‌کنند اما در سم زدایی بدن به واسطه داروهای آگونسیت نشانه‌های ترک کمتر خواهند شد و دلیل امر این است که مقداری از مواد داخل بدن با این داروها جایگزین شده است. این در حالیست که در زمان ترک با داروهای مورفین، عمل دفع به سرعت انجام می‌گیرد.

نحوه سم زدایی از طریق تعویض خون برای ترک اعتیاد چگونه انجام می‌گیرد؟

در فرآیند ترک اعتیاد از طریق تعویض خون، فرد معتاد یک روز قبل از اقدام به پاکسازی خون به کادر درمانی مراجعه می‌کند تا در مورد مواد مصرفی خود اطلاعاتی را ارائه بدهد. وی توسط متخصص بیهوشی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در نتیجه در زمان ترک اعتیاد به واسطه تعویض خون، فرد معتاد به کمک داروی بیهوشی به خواب رفته و روند سم زدایی بدن انجام می‌گیرد.

مراحل و روند تعویض خون برای ترک اعتیاد

فراموش نکنید که تعویض خون برای ترک اعتیاد و همچنین سم زدایی بدن مراحل مختلفی دارد. اطلاع از این مراحل و پیش رفتن طبق آنها در این دوران بسیار موثر است. در قدم اول ارزیابی صورت گرفته و شرایط جسمانی و روانی بیمار بررسی می‌شود. در مرحله بعدی وضعیت جسمانی بیمار تثبیت می‌گردد و فرد برای تصفیه خون آماده می‌شود.

تعویض خون برای ترک اعتیاد | مدت زمان سم زدایی

معمولا روند سم زدایی بدن بسته به عواملی چون ماده مصرفی و مدت زمان مصرف برای افراد معتاد متفاوت است اما به طور تقریبی باید گفت که معمولا بستری شدن بیمار در یک دوره زمانی 2 تا 3 هفته به منظور سم زدایی و تعویض خون انجام می‌گیرد. در این مدت فرد معتاد تحت نظارت پزشک خواهد بود و خدمات روان درمانی را نیز دریافت خواهد کرد.

نکات مهم جهت پاکسازی و تعویض خون برای ترک اعتیاد

_این کار حتما باید توسط پزشک انجام گیرد و از اقدامات خودسرانه پرهیز شود. به ویژه زمانی که اعتیاد به الکل و مواد مخدری چون بنزودیازپین وجود داشته باشد.

_این نحوه ترک اعتیاد به صورت تدریجی اتفاق می‌افتد به همین خاطر باید از اقدامات عجولانه صرف نظر شود زیرا نتایج مرگباری را به دنبال خواهد داشت.

_پس از تعویض خون و پاکسازی بدن، فرد معتاد باید مدت زمانی تحت نظارت پزشک و روانپزشک قرار بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

پیامدهای تعویض خون برای ترک اعتیاد

معمولا تعویض خون برای ترک اعتیاد، عوارضی برای افراد ایجاد می‌کند. در واقع با اینکه بعد از ترک فرد زندگی بسیار بهتری خواهد داشت؛ اما برخی از آثاری که ترک اعتیاد به جای می‌گذارد، هرگز از بین نخواهد رفت. برخی از این پیامدها شامل موارد زیر می‌شوند.

تحریک پذیری و عصبی شدن

حالت تهوع

اختلال در خواب

مشکل در تمرکز

تعریق و بدن درد

شدت این علائم در افراد متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است افراد در صورت تشدید این علائم و یا ماندگاری آنها برای مدت زمان طولانی از متخصص کمک بگیرند.

هزینه تعویض خون برای ترک اعتیاد

به طور کلی نمی‌توان در مورد هزینه های درمان و ترک اعتیاد، عدد مشخصی را بیان کرد. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه تعویض خون برای ترک اعتیاد و مراحل بعد از آن توسط پزشک تعیین می‌شود. هزینه کلینیک های ترک اعتیاد متفاوت بوده و همچنین در این دوران باید مخارج داروها ، تغذیه و دیگر مسائل را نیز در نظر گرفت.

برای آشنایی با هزینه کمپ ترک اعتیاد کلیک کنید.

دارودرمانی برای تعویض خون برای ترک اعتیاد

طبیعی است که برای دوران سم زدایی بدن و تعویض خون برای ترک اعتیاد، داروهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد این داروها برای کاهش عوارض جانبی ناشی از ترک تجویز می‌شوند. از طرفی برخی از داروهایی که برای ترک اعتیاد تجویز می‌شوند خود نیز باعث بروز وابستگی و اعتیاد می‌گردند به همین دلیل بهتر است افراد برای مصرف آنها از متخصص کمک گرفته و به صورت خودسرانه عمل نکنند. این داروها دوزهای مختلفی داشته و همچنین به روش های مختلفی مصرف می‌شوند به همین دلیل باید در این مورد حتما با متخصص مشورت کرد.

تاثیر تعویض خون برای ترک اعتیاد

تاثیر تعویض خون برای ترک اعتیاد

به طور کلی تاثیر تعویض خون برای ترک اعتیاد، در بیشتر موارد برای کاهش وابستگی جسمانی افراد به مواد مخدر است. بعد از ثابت شدن وضعیت فرد، او باید برای کامل کردن روند درمان، وابستگی روانی خود را نیز با روش های روانشناختی کاهش دهد. این دو فرایند مکمل یکدیگر بوده و در واقع باعث ترک اعتیاد می‌گردند. به همین دلیل سم زدایی بدن تنها نیمی از ماجرا است و افراد باید برای اثربخشی بیشتر از روانشناس نیز کمک بگیرند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو و صفحه اینستاگرام ذهن نو کلیک کنید.

سخن آخر

توجه به این نکته حائز اهمیت است که روند سم زدایی بدن و تعویض خون برای ترک اعتیاد در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول مربوط به پاک شدن از مواد مخدر است و مرحله دوم مربوط به اینکه فرد معتاد بتواند وسوسه گرایش به اعتیاد را در خود کنترل کند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود پس از انجام گرفتن اقدامات سم زدایی و تعویض خون، فرد معتاد تا مدت زمانی تحت نظارت پزشک و روانشناس قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سم زدایی بدن و تعویض خون برای ترک اعتیاد می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چرا پاکسازی و تعویض خون برای ترک اعتیاد الزامی است؟

به دلیل اینکه استفاده از یک ماده مخدر در طول زمان باعث می‌شود بدن به آن عادت کند. پس نمی‌توان به یک باره اقدام به ترک مواد مخدر نمود چرا که می‌تواند نتایج خطرناکی به همراه داشته باشد به خصوص در مورد افرادی که به الکل و باربیتورات و بنزودیازپین اعتیاد دارند، این مساله بیشتر صدق می‌کند. به همین دلیل ابتدا بهتر است سموم بدن دفع گردد و سپس اقدامات بعدی انجام گیرد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره