گرسنگی نوزاد | علائم گرسنگی نوزادان چیست؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

‌گرسنگی نوزاد همراه با نشانه هایی است که مادران باید از آن آگاه باشند. نوزادان توانایی بیان و ابراز نیازها را ندارند. همانطور که همه اطلاع داریم، غذا یکی از اصلی‌ترین نیازهای کودک است. بنابراین نوزادان با علائمی مانند دهان باز، گریه، مکیدن دست، بی تابی، حرکت سر و … به مادر خود نشان می‌دهند که گشنه هستند. البته که هر کودک روش مخصوص خود را برای برقراری ارتباط و فهماندن نیازها دارد.

فرزند داری علاوه بر تربیت، نیاز به آگاهی جهت رفع نیازها دارد. و والدین باید حتما از نشانه های گرسنگی نوزادان اطلاع کسب کنند. تا بتوانند در جهت رفع نیازهای نوزاد اقدام کنند. بارزترین نشانه گرسنگی نوزاد، گریه و بی قراری است. برای اطلاع از روش های تشخیص رفع نیازهای نوزاد باید از روانشناس کمک بگیرید. برای‌دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

گرسنگی نوزاد

پس از تولد فرزند، شیر مادر تامین کننده اصلی تغذیه کودک است. و بیشتر مادران تا حد کافی کودکان خود را سیر می‌کنند. با وجود رفع گرسنگی نوزاد، آن‌ها بازهم نگران کم بودن یا سیر نشدن نوزاد هستند. گاه فکر می‌کنند که شیر مادر به تنهایی تامین کننده نیازهای کودک نیست.

گرسنگی نوزاد نیز علائم و مشخصاتی دارد که مادران باید از آن آگاه باشند تا برای رفع گرسنگی نوزاد اقدام کنند. در این مقاله نشانه های گرسنگی و سیری نوزاد را توضیح داده‌ایم. اما با توجه به اینکه همه افراد از بدو تولد با خود خصوصیاتی را همراه دارند، نشانه ها در نوزادان متفاونشانه-های-رفع-گرسنگی-نوزادت است. با کمک روانشناس کودک از نشانه ها و علائم گرسنگی نوزاد خود آگاه شوید. برای دریافت تربیت کودک کلیک کنید.

علائم گرسنگی نوزاد

نوزادان توانایی مکالمه ندارند که با زبان به والدینشان بگویند گرسنه‌اند. به همین دلیل از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند. والدین باید از نشانه های گرسنگی آن ها آگاه باشند تا در زمان مناسب اقدام به رفع گرسنگی فرزندشان بکنند. در این بخش از مقاله راجع به علائم گرسنگی کودکان توضیح داده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زبان نوزاد کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

? گریه

یکی از نشانه های گرسنگی نوزاد، گریه کردن است. و گریه نوزاد معمولا تنها راه ارتباطی با والدین است. زمانی که نوزاد به آب، غذا، خوراک و تعویض پوشک نیاز دارد شروع به گریه می‌کند. در نهایت یکی از نشانه های اصلی، گریه بلند و آهسته است. البته که آخرین نشانه گرسنگی گریه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درک معنای گریه نوزاد کلیک کنید.

? بی قراری | گرسنگی نوزاد

بی قراری نشانه دیگری از گرسنگی است. کودک در این شرایط شروع به دست و پا زدن می‌کند. حالت بی قراری زمانی بروز می‌کند که نوزاد از خواب بیدار می‌شود و تلاش دارد تا به مادر خود بفهماند که گرسنه است.

? مکیدن دست

گاهی کودک تلاش دارد تا با مکیدن دست راست به والدین خود از گرسنگی اش خبر دهد. بنابراین یکی از نشانه های گرسنگی نوزاد، مکیدن دست یا هر چیزی نزدیک به دهان اوست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تشخیص نیازهای نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

? لبخند

زمانی که کودک 4 ماهه است توانایی لبخند زدن دارد. یکی از علائمی که گرسنگی نوزاد را نشان می‌دهد، لبخند است. کودک با مشاهده مادر لبخند رضایت بر لب می‌آورد. با این فکر که منبع تغذیه در دسترس است. این شرایط زمانی بیشتر اتفاق می‌افتد که کودک از شیر مادر تغذیه کند.

? دهان باز | گرسنگی نوزاد

کودک زمانی که گرسنه است دهان خود را مانند افراد بزرگسال باز می‌کند. دهان باز نوزاد یکی از نشانه های گرسنگی نوزاد است. زمانی که مادر با دهان باز کودکش مواجهه می‌شود، باید برای رفع گرسنگی نوزاد اقدام کند.

? کشیدن پیراهن مادر

نوزادان برای درخواست نیازهایشان از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند. زمانی که در کنار مادر باشند پیراهن او را می‌کشند. اگر که نوزاد بزرگتر باشد و از محل منبع تغذیه با خبر باشد، کشیدن پیراهن مادر را در محل دقیق‌تری انجام خواهد داد.

? غر زدن | گرسنگی نوزاد

غر زدن نشانه ای دیگر از گرسنگی کودکان است. زمانی که نوزاد گرسنه باشد، کلافه می‌شود. این کلافگی با نق زدن بروز می‌کند. و در این شرایط در جستجوی سینه مادر در تلاش اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دفعات شیر خوردن نوزاد کلیک کنید.

? تغییرات صورت

گرسنگی نوزاد با تغییرات صورت نیز مشاهده می‌شود. با گرسنگی، معده همه افراد شروع به سر و صدا و گاهی درد می‌کند. این اتفاقات باعث ناراحتی نوزاد می‌شود. و ابراز این ناراحتی ها با تغییرات صورت بروز پیدا می‌کند.

? حرکت سر

نوزاد تازه متولد شده تنها نیازی که دارد تغذیه و خواب است. نیاز اولیه کودک نیز تغذیه است. نوزاد به صورت غریزی توانایی مکیدن دارد. و زمانی که بغل مادرش باشد، با حرکت سر گرسنگی خود را نشان می‌دهد. بنابراین یکی از نشانه های گرسنگی نوزاد را، حرکت سر در نظر می‌گیریم.

? حرکت دست و پا | گرسنگی نوزاد

با خروج کنترل اعضای بدن از دست نوزاد، دست و پای او شروع به حرکت می‌کند. با حرکت دست و پا، نوزاد شروع به اعلام گرسنگی می‌کند. بنابراین یکی از نشانه های گرسنگی نوزاد، حرکت دست و پا است.

نشانه های سیر شدن نوزاد

همانطور که لازم است تمامی والدین از نشانه های گرسنگی نوزاد آگاه باشند. لازم است تا از نشانه های سیر شدن نوزاد نیز آگاه شوند. بنابراین در این بخش از مقاله در رابطه با نشانه های سیر شدن نوزاد توضیح داده‌ایم.

? رد کردن: یکی از نشانه های سیر شدن نوزاد، رد کردن سینه مادر است. اگر منبع تغذیه کودک شیر مادر باشد، کودک زمانی که سیر باشد شروع به رد کردن می‌کند.

? بستن لب: اگر گرسنگی نوزاد از بین برود، کودک با مشاهده غذا لب های خود را می‌بندد.

? خوابیدن: زمانی که گرسنگی نوزاد رفع شود، به آرامش می‌رسد و در نهایت خواب را ترجیح می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیدار کردن نوزاد برای شیر کلیک کنید.

? توقف در خوردن: خیلی ساده است که پس از رفع گرسنگی نوزاد، میلی به غذا نداشته باشد. توقف در خوردن نشانه سیر بودن نوزاد است.

? تغییرات الگو: تغییرات الگو پس از رفع گرسنگی نوزاد اتفاق می‌افتد. به این صورت که نوزاد دیگر با ولع غذا نمی‌خورد و سینه مادر را فشار نمی‌دهد.

? کشش: همه افراد زمانی که از خواب بیدار می‌شوند با کشش بدن خود را گرم می‌کنند. با رفع گرسنگی نوزاد نیز با کشش بدن اعلام به سیری می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم سیری نوزاد کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفتیم نوزادان توانایی بیان نیازهایشان را ندارند؛ به همین دلیل برای درخواست های خود نشانه هایی را بروز می‌دهند. این نیازها در کودکان متفاوت به نمایش گذاشته می‌شود. برای شناسایی از نشانه های کودک خود از روانشناس کودک و متخصصین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گرسنگی نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره