معرفی مورد ازدواج به خانواده | چطور به خانواده ام بگم عاشق شدم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

معرفی مورد ازدواج به خانواده باید براساس برنامه ریزی و طبق اصولی خاص باشد. این معرفی با مشاهده و بررسی مواردی در زندگی مشخص خواهد شد که آیا مناسب است یا خیر. بنابراین آغاز زندگی مشترک را نباید به شوخی گرفت. معرفی مورد ازدواج به خانواده در شرایطی مناسب است که نسبت به شریک احساسی به شناخت کامل رسیده باشید. و خانواده حامی خوبی برای ازدواج شما باشند. اما وقتی هر دو آمادگی کامل ندارید و یا درباره ازدواج شک داشته باشید. اصلا زمان مناسبی برای معرفی‌مورد ازدواج به خانواده نخواهد بود. در این مقاله راجع به معرفی مورد ازدواج به خانواده در زمان مناسب و نامناسب توضیحاتی صورت گرفته است. اگر از اقدام و معرفی‌مورد ازدواج به خانواده شک دارید، حتما برای دریافت خدمات مشاوره ازدواج کلیک کنید.

معرفی مورد ازدواج به خانواده

معرفی مورد ازدواج به خانواده چه زمانی مناسب است؟

معرفی مورد ازدواج به خانواده باید از تمامی جنبه ها مورد بررسی قرار گیرد. این معرفی زمان مناسبی دارد که اگر طبق آن پیش نرود، هرگز موفقیت آمیز نخواهد بود. بسیاری از جوانان این تفکر اشتباه را دارند که اگر به خانواده شریک احساسی خود معرفی شوند، کار به ازدواج و راحتی در رابطه خواهد کشید.

اما این تفکر به قدری اشتباه است که باعث برهم ریخته شدن روابط زوجین شده. زمانی که شناخت و آگاهی کامل شخص در مقابل آمادگی خانواده ها وجود نداشته باشد، معرفی به شدت اشتباه است. برای شناخت باید از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

زمان مناسب معرفی مورد ازدواج به خانواده

معرفی مورد ازدواج به خانواده باید زمانی ایجاد شود که شریک احساسی و خود شما آمادگی کامل را برای ازدواج داشته باشید. بنابراین زمان مناسب معرفی باید شامل خصوصیاتی باشد که در ادامه توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج در ایران کلیک کنید.

? هدف شما چیست؟

اولین و مهم ترین موضوعی که باید راجع به معرفی مورد ازدواج به خانواده در نظر گرفته شود، هدف است. اینکه هدف شما از زندگی چیست؟ چه هدفی در رابطه با معرفی‌مورد ازدواج به خانواده دارید؟ آیا فقط قصد آشنایی دارید یا درگیر مسائل ازدواج هستید؟ در ابتدای معرفی باید اهداف خود را مشخص کنید و خانواده ها را با اهداف در جریان بگذارید.

زمانی معرفی مورد ازدواج به خانواده مناسب است که هر دو اهداف یکسان داشته باشید. و برای دستیابی به اهداف یکدیگر کمک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید.

? آمادگی کامل داشته باشید | معرفی مورد ازدواج به خانواده

برای معرفی مورد ازدواج به خانواده باید یک موضوع را در نظر داشته باشید. آن هم آمادگی کامل در رابطه با ازدواج است. قبل از معرفی مورد ازدواج به خانواده از مشاوره ازدواج کمک بگیرید. تا زمانی که نسبت به یکدیگر آگاهی کامل نداشته باشید، توانایی شروع زندگی مشترک را نخواهید داشت.

بنابراین معرفی مورد ازدواج به خانواده زمانی مناسب است که به آگاهی کامل از یکدیگر برسید. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که قبل از معرفی باید حتما آمادگی داشته باشید. اگر در رابطه با شروع زندگی مشترک شک و شبه داشته باشید نباید اقدام به ازدواج و معرفی کنید.

? شخص مقابل آمادگی داشته باشد

علاوه بر اینکه شما باید نسبت به معرفی مورد ازدواج به خانواده مطمئن باشید. شخص مقابل نیز باید آمادگی داشته باشد. معرفی مورد ازدواج به خانواده باید از هر دو طرفین آمادگی باشد. زندگی بالا و پایین های زیادی دارد. اگر توانایی مقابله با این بالا و پایین ها را ندارید، هرگز نباید وارد رابطه ازدواج شوید. اگر شما زمان مناسب و آگاهی لازم را دارید اما شریک احساسی آمادگی های لازم را ندارد نباید برای معرفی مورد ازدواج به خانواده اقدام کنید.

? موانع را با شریک عاطفی در میان گذاشته اید

معرفی مورد ازدواج به خانواده زمانی مناسب و درست است. که عواطف و احساسات خانواده را با شریک احساسی در میان بگذارید. برخی از خانواده ها با معرفی مورد ازدواج به خوبی برخورد می‌کنند و برخی نیز برخورد خوبی با این موضوع ندارند. بنابراین شریک احساسی خود را به این موضوع آگاه کنید.

? اخلاق و رفتار یکدیگر را بشناسید | معرفی مورد ازدواج به خانواده

زمانی که قصد معرفی مورد ازدواج به خانواده را دارید، باید اخلاق و رفتار یکدیگر را به خوبی بشناسید. بنابراین در وهله اول باید از اخلاق و رفتار یکدیگر به اندازه کافی به شناخت رسیده باشید. برای دستیابی به خصوصیات اخلاقی باید حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

زمان اشتباه معرفی مورد ازدواج به خانواده

زمان اشتباه معرفی مورد ازدواج به خانواده

معرفی مورد ازدواج به خانواده در برخی مواقع نباید صورت بگیرد. زمان نامناسب در برخی از موقعیت ها پیش می‌آید که هرگز نباید در این مواقع برای معرفی اقدام کنید. در ادامه راجع به شرایط نامناسب معرفی مورد ازدواج به خانواده توضیح داده ایم.

? آمادگی لازم را نداشته باشید

یکی از شرایط نامناسب جهت معرفی مورد ازدواج به خانواده، عدم آمادگی لازم است. زمانی که از یکدگر شناخت کافی ندارید و حتی از شرایط طبیعی در زندگی برخوردار نباشید، نباید اقدام کنید. معرفی مورد ازدواج به خانواده باعث سرعت گیری روند ازدواج خواهد شد، نه آشنایی! بنابراین باید شرایط مناسب ازدواج را هر دو طرف داشته باشند.

? یکدیگر را در شرایط سخت قرار دهید

در برخی از مواقع مشاهده شده است که خانم ها خیلی اصرار دارند تا به خانواده شریک احساسی خود معرفی شوند. اگر قصد معرفی شدن به قصد ازدواج آسان را دارید، هرگز اقدام نکنید. ازدواج معقوله جدی تری است و نباید به شوخی گرفته شود. بنابراین برای رابطه آگاهانه تر ابتدا یکدیگر را به خوبی بشناسید و سپس برای معرفی مورد ازدواج به خانواده اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلسه خواستگاری کلیک کنید.

? تصمیم شما هیجانی است | معرفی مورد ازدواج به خانواده

تصمیمات هیجانی به هیچ وجه خوب نیست. همیشه باعث برهم ریختگی برنامه روزانه می‌شود. ابتدای رابطه زوجین به شدت هیجانی رفتار می‌کنند. در این شرایط منطق و تفکر اصولی وجود نخواهد داشت. بنابراین برای معرفی مورد ازدواج به خانواده هیجانی رفتار نکنید. تصمیمات هیجانی آینده خوبی پیش رو نخواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید.

? خانواده آمادگی لازم را نداشته باشد

آمادگی خانواده یکی از مهم ترین شرایط معرفی مورد ازدواج به خانواده است. زمانی که خانواده ها از شرایط خوبی برخوردار نباشند، هم در رابطه با ازدواج فرزندان ناراحت می‌شوند. و هم حمایت کننده خوبی نخواهند شد. بنابراین زمانی که خانواده ها آماده ازدواج فرزندان نباشند، حمایت کننده خوبی نیز نخواهند بود.

کلام آخر

همانطور که در سرتاسر این مقاله راجع به آمادگی و شناخت مناسب صحبت شد. آغاز زندگی مشترک نیازمند شناخت و آگاهی از خصوصیات رفتاری طرف مقابل است. اما شناخت کامل تنها به کمک روانشناس در چند جلسه به وجود می‌آید. برای آگاهی از خصوصیات اخلاقی شریک احساسی حتما از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معرفی مورد ازدواج به خانواده می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام هر مساله ای قابل حل هست. در این باره میتونید با شماره های درج شده تماس گرفته و خدمات مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره