نیامدن همسر به مهمانی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

نیامدن همسر به مهمانی یکی از مشکلاتی است که برای بسیاری از زوج‌ها پیش می‌آید. بعد از ازدواج شما خانواده جدیدی را تشکیل داده‌اید. طبیعتاً از این به بعد هم خودتان و هم دیگران انتظار دارند که شما با همسرتان در مراسم‌ها شرکت کنید. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که همسر شما تمایلی به شرکت در مهمانی‌ها ندارد. در این شرایط علاوه بر اینکه از تنهایی به مهمانی رفتن ناراحت می‌شویم احتمالاً استرس حرف‌ها و قضاوت دیگران را هم باید تحمل کنیم.

ویژگی‌های شخصیتی، اختلافات خانوادگی و همین‌طور درگیری با کارهای دیگر از جمله مسائلی هستند که باعث می‌شود همسر شما نخواهد به یک مهمانی بیاید. اما دلیل هرچه که باشد این شرایط قطعاً شما را آزار می‌دهد. به همین خاطر بسیار مهم است که راه چاره‌ای برای آن پیدا کنید. پس اگر شما هم با این مشکل روبه‌رو هستید در ادامه همراه ما باشید. اگر در این زمینه با اختلافات زیادی مواجه شده اید حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

نیامدن همسر به مهمانی

شاید فکر می‌کنید تنها شما هستید که درگیر این مشکل شده‌اید. اما بهتر است بدانید بسیاری از خانم‌ها یا آقایان درگیر وضعیتی درست شبیه به شرایط شما شده‌اند. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که همسر ما دلش نمی‌خواهد در یک جمع شرکت کند. در این شرایط هر دو طرف فشار بسیاری را تحمل می‌کنند. از طرفی مجبور کردن یک نفر به اینکه برخلاف میلش کاری را انجام بدهد قطعاً فشار روانی بسیاری را به دنبال می‌آورد. از طرف دیگر شما هم اصطلاحاً این وسط گیر کرده‌اید و نمی‌دانید با همسرتان راه بیایید یا سعی کنید کاری کنید که میزبان و دیگران راضی باشند.

این استرس بسیاری از مواقع می‌تواند باعث یک اختلاف و دعوای تمام‌عیار در زندگی شما بشود. به همین خاطر باید راه‌های مدیریت‌کردن شرایط را یاد بگیرید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای حل‌کردن اختلاف‌های این چنینی با همسرتان این است که از یک مشاور خانواده کمک بخواهید.

حتما درباره اصول برخورد با مهمان بخوانید.

دلایل نیامدن همسر به مهمانی

دلایل نیامدن همسر به مهمانی

قبل از اینکه بخواهیم راجع به نیامدن همسر به مهمانی راهکاری پیدا کنیم باید دلایل این وضعیت را شناسایی کنیم. وقتی شما بدانید یک مشکل از کجا آب می‌خورد قطعاً بهتر می‌توانید وضعیت را مدیریت کرده و برای آن راهکاری پیدا کنید. اگرچه هرکدام از ما برای نرفتن به یک مهمانی دلایل خودمان را داریم بااین‌حال بعضی از علت‌ها هستند که در زندگی بیشتر ما باعث به‌وجودآمدن این شرایط می‌شوند. عمده این دلایل به شرح زیر هستند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1️⃣ نیامدن همسر به مهمانی به دلیل ویژگی‌های شخصیتی

بسیاری از اوقات اینکه همسر شما در جمع‌ها شرکت نمی‌کند به خاطر سبک شخصیتی او است. بعضی از ما ذاتاً شرکت‌کردن در مهمانی‌های شلوغ یا اینکه دائماً با دیگران در ارتباط باشیم را دوست نداریم. این وضعیت به‌خصوص زمانی که شما با یک شخصیت متضاد خودتان ازدواج کرده باشید دیده می‌شود. و این یکی از دلایلی است که مشاورین همیشه استفاده از جلسات مشاوره پیش از ازدواج را توصیه می‌کنند.

اگر همسر شما هم ذاتاً فردی آرام و درون‌گرا است باید این را بدانید که تغییردادن او کار آسانی نیست. یا حتی شاید بهتر باشد به‌جای تلاش برای تغییردادن شخصیت همسرتان، او را همان‌طور که هست بپذیرید.

برای آشنایی با شخصیت های افراد درون گرا کلیک کنید.

2️⃣نیامدن همسر به مهمانی به دلیل تربیت‌های خانوادگی

زندگی‌کردن در خانواده‌های کم‌جمعیت یا تربیت‌شدن توسط پدر و مادری که خیلی اهل رفت‌وآمد نیستند یکی دیگر از دلایل مهم برای نیامدن همسرتان به مهمانی‌ها است. او در شرایطی کاملاً متفاوت با آنچه شما در ذهنتان دارید بزرگ شده و می‌توانیم بگوییم به یک سبک زندگی کاملاً متضاد با شما عادت کرده است. این افراد اگرچه معمولاً در ابتدا از جمع و هیجان و انرژی شما خوششان می‌آید اما به‌تدریج متوجه می‌شوند که دلشان همان شرایط معمول زندگی خودشان را می‌خواهد.

3️⃣اختلافات خانوادگی

گاهی اوقات شما و همسرتان از نظر سبک شخصیتی یا نوع تربیت با هم تفاوت ندارید. اما بعضی از اختلاف‌نظرها باعث می‌شود که همسرتان تمایلی به حضور در جمع‌ها نداشته باشد. این دلیل معمولاً در مورد وضعیت‌هایی است که همسر شما از حضور در یک جمع خاص خودداری می‌کند و با سایر افراد و مهمانی‌ها مشکلی ندارد.

4️⃣نیامدن همسر به مهمانی به دلیل فشارهای اجتماعی

گاهی اوقات مشکلاتی مثل کارکردن بیش از حد یا هر دلیل دیگری از محیط بیرون باعث می‌شود همسر شما در مهمانی‌ها شرکت نکند. می‌توانیم بگوییم این شرایط نسبت به سایر وضعیت‌ها سختی کمتری دارد. شما به‌راحتی می‌توانید با تغییردادن شرایط و مدیریت‌کردن دلیل درگیری‌های همسرتان این مشکل را برطرف کنید.

5️⃣مشکلات روحی

یکی از دلایل نسبتاً شایع برای نیامدن همسر به مهمانی ، بیماری‌های روحی است. مشکلاتی مانند افسردگی و به‌خصوص اضطراب اجتماعی معمولاً روی برقراری ارتباط فرد با دیگران تأثیر منفی می‌گذارند.

اما یادتان باشد که قبل از برچسب‌زدن روی همسرتان باید به دنبال نشانه‌های بیشتری برای تأیید بیماری روحی او باشید؛ و اگر این نشانه‌ها را در همسرتان می‌بینید حتماً از یک روان‌شناس متخصص کمک بخواهید. برای آشنایی با نشانه های افسردگی کلیک کنید.

راهکارهایی برای نیامدن همسر به مهمانی

✅ شرایط را بپذیرید

اولین و مهم‌ترین چیزی که هنگام نیامدن همسر به مهمانی باید بدانید این است که بهتر است شرایط را بپذیرید. همه ما دوست داریم با همسرمان در مهمانی‌ها شرکت کنیم. حتی شاید از نظر دیگرانی هم که از بیرون به زندگی ما نگاه می‌کنند شرایط قابل‌قبول این باشد که هر دوی شما و باهم در یک مهمانی حضور داشته باشید. اما گاهی اوقات و به هر دلیلی شرایط این‌طور نیست.

در این موقعیت‌ها اشتباه‌ترین تصمیم این است که همسرتان را برای آمدن تحت‌فشار بگذارید. بسیاری از مواقع این وضعیت باعث اختلاف و دعوا در زندگی شما می‌شود. این را هم به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید برای همیشه و هر بار به یک مهمانی دعوت می‌شوید همه این بحث‌ها را در خانواده‌تان داشته باشید. پس بهترین و کم‌دردسرترین راهکار این است که واقعیت همسرتان را همان‌طور که هست بپذیرید.

با این کار علاوه بر اینکه شما و همسرتان هر دو آرامش بیشتری در فضای زندگی‌تان خواهید داشت دیگران هم به‌تدریج با این موضوع کنار می‌آیند. خیلی از ما فکر می‌کنیم که دیگران راجع به ما قضاوت بدی خواهند داشت. و باید هرطور شده آنها را راضی نگه داریم؛ یا اجازه ندهیم از واقعیت زندگی ما سر در بیاورند.

مطمئن باشید اگر خود شما با شرایط به‌راحتی و با آرامش برخورد کنید حساسیت اطرافیان هم کمتر خواهد بود. به‌علاوه قرار نیست شما به خاطر خوشایند دیگران دائماً فضای خانه خودتان را متشنج کنید.

برای آشنایی با پیامدهای قطع رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

✅ نیامدن همسر به مهمانی | با او صحبت کنید

یکی از بهترین راهکارها برای حل‌کردن اختلاف این است که از آن صحبت کنید. در یک موقعیت مناسب راجع به چیزی که باعث ناراحتی‌تان شده با طرف مقابل صحبت کنید. اما قبل از هر چیز این نکته را به خاطر داشته باشید که شما باید در صحبت‌کردن همدلی داشته باشید. اگر همسرتان احساس کند شما فقط می‌خواهید حرف خودتان را به کرسی بنشانید و به خواسته و احساس او توجهی ندارید طبیعتاً صحبت‌هایتان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

برای صحبت‌هایتان یک هدف مشخص داشته باشید. هر دوی شما می‌بایست تا حدودی با خواسته‌های یکدیگر کنار بیایید. برای مثال شما نباید از او بخواهید که در همه مهمانی‌ها شرکت کند. متقابلاً او نیز نباید انتظار داشته باشد که در هیچ جمعی شرکت نکند. سعی کنید با همفکری هم به یک نقطه تعادل برسید که هر دوی شما را راضی نگه می‌دارد.

✅اختلاف‌ها را حل کنید

اگر اختلاف یا کدورتی باعث نیامدن همسر به مهمانی شده باید این مشکل را برطرف کنید. معمولاً اختلاف فرهنگی بین خانواده شما و همسرتان باعث می‌شود که آنها گاهی با هم به مشکل بربخورند. سعی کنید در یک فضای دوستانه و با آرامش این مشکلات را برطرف کنید تا بتوانید جمع خانوادگی‌تان را مثل سابق حفظ کنید.

برای آشنایی با راه حل رفع اختلافات خانوادگی کلیک کنید.

نقش مشاور در نیامدن همسر به مهمانی

گاهی اوقات به تفاهم رسیدن با همسرمان راجع به یک مهمانی غیرممکن می‌شود. در حقیقت مشکل بسیاری از ما این است که بارها صحبت کرده‌ایم یا هر راه دیگری که به ذهنمان رسیده را امتحان کرده‌ایم اما همه آنها بی‌نتیجه بوده و باز هم بر سر نیامدن همسر به مهمانی دچار آشفتگی شده ایم.

در چنین شرایطی بهترین راهکار این است که از یک مشاور خانواده کمک بخواهید. اگر همسر شما درگیر بیماری‌های روحی مثل افسردگی باشد و یا حتی فقط نسبت به شما یک شخصیت درون‌گراتر باشد مشاورین خانواده می‌توانند این مشکل را به‌سادگی حل کنند. در این شرایط آنها به شما کمک خواهند کرد تا مهارت‌های مناسب مثل نحوه صحیح صحبت‌کردن در خانواده و تصمیم‌گیری را یاد بگیرید.

حتی اگر همسرتان حاضر نیست در جلسات مشاوره شرکت کند توصیه می‌کنیم این کار را به‌تنهایی انجام بدهید. اولاً این رفتار همسرتان قطعاً مشکلات روحی و فشار روانی بسیاری را برای شما ایجاد کرده، پس می‌بایست راه‌های مدیریت‌کردن شرایط را یاد بگیرید. ثانیاً شما خودتان نیز به‌عنوان یک فرد مستقل نیاز دارید راه‌های برخورد با نیامدن همسر به مهمانی را یاد بگیرید. پس اگر راهکارهای دیگر برای تغییردادن شرایط شما را به هدفتان نرسانده بهتر است صحبت‌کردن با یک متخصص را در برنامه خود قرار بدهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نیامدن همسر به مهمانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی خانواده از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

چطور همسرم را راضی کنم با من به مهمانی بیاید؟

بهتر است درباره نیامدن همسر به مهمانی در یک فضای دوستانه با او صحبت کنید. در این گفت‌وگو هر دوی شما می‌باید تا حدودی از خواسته خودتان کوتاه بیایید. در غیر این صورت صحبت‌هایتان نتیجه‌ای نخواهد داشت. اگر فکر می‌کنید این راهکار برای شما نتیجه‌ای نداشته بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره