ازدواج دختر دایی با پسر عمه | ازدواج با دختر دایی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج دختر دایی با پسر عمه به دلیل فوایدی که دارد افراد را به سمت خود می‌کشاند. بسیاری از افراد و حتی خانواده ها به دلیل شناختی که از یکدیگر دارند علاقه به این نوع ازدواج دارند. ازدواج دختر‌ دایی با پسر‌ عمه علاوه بر فواید قطعا معایبی نیز دارد که مهم ترین عیب آن مشکلات ژنتیکی است. مشکلاتی مانند کم خونی داسی شکل، افسردگی و … به دلیل ازدواج های فامیلی بروز پیدا می‌کند. اما مهم ترین فواید را نیز می‌توان شناخت خانواده ها و آشنایی با آن ها را اشاره کرد. برای اطلاع از اهمیت خانواده همسر در ازدواج کلیک کنید.

ازدواج دختر دایی با پسر عمه

فواید ازدواج دختر دایی با پسر عمه

ازدواج دختر دایی با پسر عمه مانند تمام ازدواج های فامیلی فواید و معایب خود را دارد. ازدواج‌های فامیلی به دلیل اینکه خانواده ها با یکدیگر از شناخت زیادی برخوردارند، فواید بیشتری به همراه دارد. یکی از مهم ترین فواید ازدواج دختر‌دایی و پسر عمه شناخت کافی و مطمئن خوانواده‌ها است.

امروزه عدم تفاهم فرهنگی و رفتاری با خانواده همسر از دلایل طلاق محسوب می‌شود. اما در ازدواج خویشاوندی این تفاوت ها کمتر رخ خواهد داد. اما از مهم‌ترین معایب آن می‌توان به مشکلات ژنتیکی مانند کم خونی داسی شکل، سندرم ها، هموفیلی و کور رنگی اشاره کرد. طبق بررسی ها اگر این  این بیماری ها به فرزندان منتقل نشود، به نسل های بعدی یعنی نوه، نتیجه و … منتقل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج فامیلی کلیک کنید.

فواید ازدواج دختر دایی با پسر عمه

همانطور که گفته شد، ازدواج دختر‌دایی با پسر عمه از فواید بسیاری برخوردار است. که از مهم ترین فواید آن می‌توان به آشناییت خانواده ها اشاره کرد. در ادامه به فواید ازدواج دختر‌دایی و پسر عمه اشاره کرده ایم.

1. ازدوج آسان

ازدواج های خویشاوندی معمولا خیلی راحت تر از دیگر وصلت ها انجام می‌شود. ازدواج دختر دایی با پسر عمه نیز به دلیل خویشاوندی خیلی راحت‎تر از دیگر ازدواج ها صورت می‌گیرد. اینکه خواهر و برادر بچه های خود را به یکدیگر می‌سپارند خیالشان راحت است. و خانواده با خیال آسوده تری به این ازدواج راضی می‌شوند.

فروشگاه آرامیس

در ازدواج های خویشاوندی خانواده ها خواسته های کمتری از یکدیگر دارند. به همین دلیل ازدواج راحت تر صورت می‌گیرد. برای اطلاع از سختی های ازدواج کلیک کنید.

2. آشناییت با خانواده ها

دومین اصل مهم در ازدواج دختر دایی و پسر عمه، آشناییت خانواده ها از یکدیگر است. در این نوع ازدواج ها خانواده ها از روحیات یکدیگر اطلاع دارند و کمتر با چالش روبرو خواهند شد. در ازدواج دختر‌ دایی با پسر عمه خانواده ها به شناخت کاملی از عروس و داماد رسیده اند و راحت تر ازدواج فرزندان خود را قبول می‌کنند.

با این حال حتما باید برای مشاوره ازدواج به متخصص مراجعه کنید.

3. شناخت زوجین از یکدیگر

یکی دیگر از فواید ازدواج دختر دایی با پسر عمه، شناخت زوجین از یکدیگر است. در این نوع وصلت دختر دایی با پسر عمه به خوبی از اخلاقیات، روحیات و احساسات هم اطلاع دارند و به گونه ای با یکدیگر بزرگ شده اند.

4. فرهنگ یکسان خانواده ها

آخرین تفاهم ازدواج دختر دایی با پسر عمه، فرهنگ یکسان خانواده ها است. اینکه خانواده ها سال ها با یکدیگر زندگی کرده اند و خواهر و برادر در یک خانه رشد کرده اند، مشکلات ازدواج را کمتر خواهد کرد. و احتمال اینکه تفاوت فرهنگی باعث بروز مشکلات شود تقریبا نزدیک به صفر است.

حتما به پیج اینستاگرام ذهن نو هم سر بزنید.

معایب ازدواج دختر دایی با پسر عمه

بعد از تفاهم ها به معایب ازدواج دختر‌ دایی با پسر عمه می‌رسیم. ازدواج های خویشاوندی علاوه بر اینکه فواید خوبی دارد، معایبی نیز به همراه دارد. در ادامه در رابطه با معایب این ازدواج توضیح داده ایم. برای آشنایی با انواع ازدواج کلیک کنید.

1. مشکلات ژنتیکی

کم خونی داسی شکل ناشی از ازدواج دختر دایی با پسر عمه

از مهم ترین و اصلی ترین معایب ازدواج دختر دایی با پسر عمه می‌توان به مشکلات ژنتیکی اشاره کرد. مشکلات ژنتیکی علاوه بر اینکه جسمی است، با اختلالات روحی نیز همراه است. اختلالاتی مانند افسردگی از جمله اختلالات روحی این نوع ازدواج است. اما مشکلات جسمی مانند کم خونی داسی شکل، سندرم داون و معلولیت از شایع ترین مشکلات ژنتیکی ازدواج خویشاوندی است.

مراقب باشید اگر آزمایشات نشان از بیماری در کروموزوم حتی یکی از زوجین باشد، در آینده یکی از نسل ها به آن بیماری مبتلا خواهد شد. برای اطلاع از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی کلیک کنید.

2. دخالت راحت خانواده ها

ازدواج دختر دایی با پسر عمه معمولا با دخالت خانواده ها همراه است. اینکه مادر شوهر عمه باشد، باعث می‌شود در تمام مسائل زندگی زوجین اظهار نظر کند و حتی همه چیز را بخواهد باب میل خودش بچیند. به همین دلیل یکی از مشکلات ازدواج دختر دایی با پسر عمه، دخالت راحت خانواده و سلطه گری بر زندگی فرزندان است. برای اطلاع از مشکلات دخالت والدین در ازدواج کلیک کنید.

3. طلاق های پر دردسر

احتمال اینکه ازدواج دختر دایی با پسر عمه با مشکل روبرو شود کم نیست. و احتمال اینکه به جدایی نیز ختم شود صفر نیست. اما معمولا این جدایی ها همراه با مشکلات دو چندانی است. بهم ریختن خانواده ها، تنش در فامیل و بهم خوردن رابطه خواهر و برادر از معایب این نوع ازدواج است.

4. نادیده گرفتن نقص ها

چهارمین معایب ازدواج دختر دایی با پسر عمه، نادیده گرفتن نقص ها است. خانواده ها در ازدواج های فامیلی بسیاری از مشکلات، عیب ها و نقص ها را نادیده می‌گیرند. و احتمالا در آینده با بسیاری از مشکلات همراه می‌شوند. اما به دلیل از سر گرفتن این وصلت ها، خانواده ها از تمامی نقص ها چشم پوشی می‌کنند. و هم چنان قناعت های بیش از حد در این ازدواج ها رخ می‌دهد.

5. بی توجهی به تحقیقات قبل از ازدواج

آخرین معایب ازدواج دختر دایی و پسر عمه، بی توجهی به تحقیقات قبل از ازدواج‌است. خانواده با با توجه به شناختی که از دوران کودکی نسبت به دختر و پسر دارند، به تحقیقات توجهی نمی‌کنند و همین باعث بروز مشکلاتی در این ازدواج خواهد شد. این بی توجهی ها به زوجین لطمه وارد می‌کند و قطعا آن ها را با چالش روبرو خواهد کرد.

کلام آخر

ازدواج دختر دایی با پسر عمه به دلیل شناخت های قبلی با کمک از روانشناس همراه نمی‌شود. احتمالا این موضوع را در ازدواج های خویشاوندی مهم تلقی نمی‌کنید، اما همانطور که اشاره شد یکی از معایب این ازدواج عدم شناخت کامل است. شما صرفا با رفت و آمد به شناخت کاملی از فرد مقابل خود نرسیده اید. و از شخصیت و درون او آگاه نیستید.

به همین دلیل است که مشاوره ازدواج بهترین گزینه برای بررسی ویژگی های طرف مقابل‌تان است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج دختر‌ دایی با پسر عمه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره