روزی چند ساعت درس بخوانیم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

روزی چند ساعت درس بخوانیم تا به نمرات مورد قبول خود دست پیدا کنیم. قصد داریم در این مقاله راجع به برنامه ریزی دروس، ساعات مطالعه و مشاوره تحصیلی صحبت کنیم. معمولا افراد برای مطالعه علی‌الخصوص کنکور، از مشاور برنامه درسی می‌گیرند. پیشروی با برنامه شما را به اهداف کوتاه مدت یا بلندمدت سریع‌تر می‌رساند. و البته با برنامه تحصیلی تعادل بین درس و زندگی برای شما برقرار می‌شود.

برای اینکه مشخص کنیم روزی چند ساعت درس بخوانیم، باید بگوییم که برای همه افراد یک ساعت مشخص نمی‌توان گفت. همه افراد براساس گیرایی و هوشی که دارند برنامه مطالعه می‌گیرند. برای اطلاعات بیشتر در زمینه ساعات مطالعه با مشاور مشورت کنید. برای دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

برای امتحان روزی چند ساعت درس بخوانیم؟

ویژگی افراد با یکدیگر متفاوت است. اینکه روزی چند ساعت درس بخوانیم تا موفق شویم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای همه نمی‌توان برنامه مشخصی داد. شاید فردی با 2 ساعت مطالعه به نتایج دلخواه برسد، شاید هم فردی با 8 ساعت نتایج دلخواه خود را پیدا نکند.

اما به طور کل اکثر دانش آموزان با مطالعه روزانه 5 ساعت مفید به نتایج دلخواه دست می‌یابند. برای اینکه به ساعت دقیق مطالعه خود دست پیدا کنید از روانشناس و مشاورین تحصیلی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

روزی چند ساعت درس بخوانیم | سنجش کیفیت و کمیت مطالعه

پاسخ به این سوال که روزی چند ساعت درس بخوانیم بستگی به گیرایی، حافظه و تایپ شخصیتی افراد دارد. بسته به شرایط مختلف شاید فردی با روزانه 1 ساعت مطالعه مفید به خواسته خود برسد، فردی نیز با 5 ساعت مطالعه به اهداف خود می‌رسد. ساعت های مطالعه همگی بستگی به محیط خانه، شرایط فرد، اقدامات تحصیلی و … دارد. که این شرایط برای همه یکسان نیست.

اما اگر به فکر قبولی در کنکور هستید با مطالعه روزانه 10 الی 15 ساعت مفید به نتایج دلخواه دست می‌یابید. و اگر فقط فکر قبولی در رشته های عادی هستید، روزانه 5 الی 6 ساعت مطالعه مفید کافیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از کنکور کلیک کنید.

به نظر شما کیفیت یا کمیت مهم است؟ بسیاری از اطرافیان ما در شرف به دست آوردن کیفیت هستند. اما زمانی که کمیتی وجود داشته باشد می‌توان موفق شد. کیفیت زمانی افزایش می‌یابد که کمیت در کار باشد. هرچقدر بیشتر تلاش کنید حرفه ای تر و با نتیجه بهتری روبرو خواهید شد.

مثلا فردی که ساعت ها برای مطالعه زمان می‌گذارد، اما بدون توجه به کیفیت فقط وقت می گذراند، با کسی که روزانه 1 ساعت مطالعه می‌کند اما از روش های مطالعه درست آگاهی دارد برابر است. بنابراین برای پاسخ به این سوال که روزی چند ساعت درس بخوانیم ؟ باید بگوییم روی کمیت مطالعه کار کنید تا در کیفیت پیشرفت کنید.

برای آشنایی با روش صحیح درس خواندن کلیک کنید.

برای دروس تخصصی روزی چند ساعت درس بخوانیم

دانش آموزانی که به فکر قبولی در کنکور یا مدرسه با معدل بالا هستند باید برای دروس خصوصی ساعت های مختلفی در نظر بگیرند. روزی چند ساعت درس بخوانیم در زمینه دروس خصوصی را در این بند توضیح داده ایم.

◀ ساعت مطالعه شیمی

درس شیمی بسیار موثر در کسب نمرات و رتبه بالا در رشته ریاضی و زیست است. بنابراین مطالعه شیمی بسیار تاثیر گذار است. شیمی به 3 دسته حفظی، مفهومی و حلی تقسیم می‌شود. مطالعه درس شیمی باید با دقت کامل و بالایی صورت بگیرد. استمرار در مطالعه شیمی و زیست، و مرور مناسب و متوالی الزامیست.

اینکه برای مطالعه شیمی روزی چند ساعت درس بخوانیم باید بگوییم که به طور میانگین حدود 90 دقیقه مطالعه در عموم مردم کافی است. اما باز هم ذکر می‌کنم که ساعت مطالعه بستگی به توانایی های فرد دارد. در نهایت مشاوره بر اساس توانایی های شما زمان مناسب را انتخاب می‌کنند.

◀ ساعت مطالعه زیست

زیست درس سرنوشت ساز کنکور تجربی است. این درس سیستم آموزشی جالبی دارد و برای رشته تجربی رتبه بالا به درصد بالای زیست باز می‌گردد. برای درس زیست روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ روزانه 1 الی 3 ساعت مطالعه برای زیست اختصاص دهید. اما باز هم ذکر می‌کنم که ساعت مطالعه با توجه به توانایی های هر فرد متفاوت است.

◀ ساعت مطالعه ریاضی

برای ریاضی روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ اگر در درس ریاضی پایه قوی دارید مطالعه 1 الی 2 ساعت روزانه بسیار مفید است. اما اگر در دروس ریاضی پایه قوی ندارید در درس فیزیک و محاسبات شیمی نیز ضعف خواهید داشت. برای پیشرفت در درس ریاضی باید از روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زمان مناسب درس خواندن کلیک کنید.

◀ ساعت مطالعه فیزیک

درس فیزیک به نسبت درس شیمی نیاز به مهارت حل مساله بیشتری دارد. اغلب دانش آموزانی که در درس ریاضی قوی عمل می‌کنند فیزیک خوبی نیز دارند. برای تقویت در درس فیزیک پایه ریاضی خود را تقویت کنید. در پاسخ به این سوال که برای درس فیزیک روزی چند ساعت درس بخوانیم، باید بگویم مطالعه روزانه حدود 2 ساعت فیزیک کفایت می‌کند.

اگر در درس فیزیک ضعیف هستید روزی 1 ساعت به مرور مطالب گذشته همراه با تست روزانه بپردازید. و روزی 1 ساعت دیگر نیز مطالعه کلی داشته باشید.

◀ ساعت مطالعه زبان انگلیسی

برای اطلاع از ساعت مطالعه زبان انگلیسی باید حداقل روزی 1 ساعت درس بخوانید. مطالعه زبان جدید فرار است. برای زبان انگلیسی روزی چند ساعت درس بخوانیم؟ باید در نظر داشته باشید که قبولی در زبان جدید اندکی سخت است. اما اگر برای آزمون زبان در تلاش هستید باید حداقل روزی 1 ساعت برای زبان وقت اختصاص دهید. اگر هر روز زمانی را به زبان اختصاص ندهید شاید خیلی زود مطالب را فراموش کنید.

روزی چند ساعت درس بخوانیم تا به نتیجه برسیم؟

برای اینکه به نتیجه درست و مناسبی برسید باید روزانه زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرید. تقریبا سوال همه دانش آموزان و دانشجویان این است که روزی چند ساعت درس بخوانیم تا موفق شویم؟ برای موفقیت بهتر است تا روزانه زمانی را برای مطالعه در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود به تدریج به ساعت مطالعه عادت کنید.

در نتیجه هر روز درس خواهید خواند. برای مطالعه درس زمان هایی را انتخاب کنید که مغز عاری از هر نوع تفکری است. مثلا مطالعه صبح زود موثرتر از عصر است. در ادامه نکاتی را اشاره کرده ایم که شما را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

? مطالعه فعال داشته باشید. مطالعه فعالی یعنی یادداشت برداری، خلاصه نویسی، نقشه کشی ذهنی و هایلایت کردن نکات مهم.

? نسبت به برنامه درسی متعهد باشید. یعنی برای خودتان ارزش قائل باشید و زمان مخصوص درس را صرف چیزهای دیگر نکنید.

? در مکان‌های آرام به مطالعه بپردازید. هر چیزی که برای شما هیجان انگیز باشد از خود دور کنید.

? استراحت نکته بسیار حائز اهمیتی است. برای اینکه مغز آرام و گیرا داشته باشیم باید بعد از مطالعه هر درس به استراحت بپردازیم.

? افکار منفی را از خود دور کنید. افکار منفی کل تمرکز شما را می‌گیرد. بهتر است برای تخلیه بار منفی ذهن، افکار خود را بر روی کاغذ بنویسید و به دور بی‌اندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرار از درس خواندن کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد. پاسخ به این سوال که روزی چند ساعت درس بخوانیم برای همه افراد یکسان نیست. زمان مطالعه هر فرد بر اساس گیرایی و توانایی های او انتخاب می‌شود. برای اینکه در زمینه مطالعه و درس موفق شوید از مشاورین تحصیلی کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روزی چند ساعت درس بخوانیم می توانید از طریق شماره تلفن 02191002360 با متخصصان تحصیلی در مرکز مشاوره روانشناسی صحبت کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره