خیانت پدر به مادر | متوجه خیانت پدرم شدم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خیانت پدر به مادر بر فرزندان آسیب های جبران ناپذیری می‌گذارد. پدران به عنوان ستون خانه و مقام استواری که دارند، نقش بزرگی در افکار فرزندان خود ایفا می کنند. فرزندان خصوصا دختران زمانی که با خیانت پدر روبرو شوند به شدت آسیب خواهند دید. فرزندان با صمیمیت و رفتار والدین، تعهد و وفاداری را آموزش می‌بینند. خیانت پدر بر روان فرزندان تاثیر می‌گذارد و اعتماد آنها را نسبت به دیگران از بین می‌برد. اگر با خیانت والدین روبرو شده اید حتما از روانشناس برای تقویت روحیه و جلوگیری از آسیب های روانی کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

خیانت پدر به مادر

چشم پوشی از خیانت پدر به مادر، ذهن نو

خیانت‌ به طور کل یک بی عدالت است که کانون خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. خیانت پدر به مادر در هر رده سنی که قرار داشته باشید برای شما سخت و رنج آور خواهد بود. حس تنفر، ناراحتی، غمگینی دائمی و افسردگی بروز پیدا خواهد کرد. فرزندی که شاهد خیانت پدر به مادر بوده است دچار شوک خواهد شد.

مثل سابق علاقه ای به پدر خود نخواهد داشت و ارتباطش رابا او قطع خواهد کرد. و به دنبال دلیل خیانت و نحوه صحیح رفتار می‌گردد. در مواجهه با پدر پرخاشگری می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر خیانت بر فرزندان کلیک کنید.

اگر شاهد خیانت پدر به مادر ، دختر خانواده باشد با شدت بالاتری حس ها را تجربه خواهد کرد. دختران به دلیل روح لطیف توانایی هضم این مساله را ندارند. دلسوزی فرزندان برای مادران، حواس جمعی به مادران و اهمیت بیش از حد نوعی دلجویی بابت کار پدرشان خواهد بود. فرزندان نگران این خواهند بود که اگر مادرشان متوجه این اتفاق شود چه چیزی قرار است اتفاق بی‌افتد؟ آیا جدایی رخ می‌دهد؟ آیا پدرم از کار خود پشیمان می‌شود؟

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

متوجه خیانت پدرم شدم | رفتار مناسب هنگام اطلاع از خیانت پدر

در مواردی که فرزندان متوجه خیانت پدر به مادر خود می‌شوند، به دنبال نحوه واکنش هستند. در ادامه رفتار مناسب هنگام اطلاع از خیانت پدر را توضیح داده ایم.

1. در روابط پدر و مادر خود دخالت نکنید

روابط زن و شوهر یا پدر و مادر، خصوصی و غیر قابل درک برای اطرافیان است. زمانی که خیانت پدر به مادر اتفاق می‌افتد، نشان از یک مشکل اساسی و جدی است. اگر دخالت فرزندان صورت بگیرد و بدون سنجیدن شرایط، مادر خود را در جریان خیانت پدر قرار دهند، شرایط را برای خود و روابط پدر و مادر سخت خواهند کرد.

بنابراین بهتر است تا در روابط شخصی و خصوصی پدر و مادر دخالت نکنید و تا زمانی که مادرتان متوجه خیانت همسر نشده است، به او چیزی نگویید. یا مادرتان متوجه این موضوع شده است ولی ترجیح داده است تا از فرزندان پنهان بماند.

برای آشنایی کامل با عوارض خیانت کلیک کنید.

2. برای بیان عجله نکنید

گاهی فرزندان با مشاهده نشانه هایی از خیانت پدر به مادر احساس می‌کنند که به مادر آنها اهانت شده است. مهمترین موضوعی که باید به یاد داشته باشید، این است که تصمیم عجولانه نگیرید. البته که خیانت هیچگونه توجیه پذیر نیست. اما شاید سوءتفاهمی رخ داده باشد، یا مشکلاتی بین مادر و پدر وجود داشته باشد. یا به قدری موضوع جدی نباشد که خانواده را نگران کنید.

3. شرایط را بررسی کنید

از اینکه چه تصمیمی برای رفتار با خیانت پدر به مادر گرفته اید، بستگی به خود شما دارد. اما بهتر است قبل از اینکه موضوع را با مادر خود در میان بگذارید، شرایط و عمق خیانت پدر خود را بسنجید. سنجیدن شرایط خانه، سلامت روانی مادر، ارتباط پدر و مادر با یکدیگر بسیار مهم است. صحبت در رابطه با خیانت پدر خطرساز است. ممکن است جو خانه را به شدت بهم بریزد و سبب جدایی شود. شاید خیانت پدر به طور سطحی و گذرا باشد. در این صورت بیان نکردن خیانت بهتر از بیان کردن آن است.

حتما برای جلوگیری از دعوا با پدر و مادر بخوانید.

4. جایگاه خود در خانواده را در نظر بگیرید

فرزندان اول خانواده از جایگاه بالاتر و تاثیرگذاری بیشتری برخوردارند. اگر فرزند اول خانواده هستید و خواهر یا برادر کوچک تر دارید، موضوع را با آن ها در میان نگذارید. اما اگر از شرایطی مانند شما برخوردار بود و نیاز به حمایت داشت، او را کمک کنید. اما اگر فرزند کوچک خانواده هستید، این موضوع را با خواهریا برادر بزرگتر خود در میان بگذارید. مستقیما موضوع خیانت پدر به مادر را بیان نکنید. بهتر است این بررسی ها و بیان موضوع را به دست خواهر و برادر خود بسپارید.

5. با روانشناس مشورت کنید

اگر توانایی ارتباط با روانشناس و مشاوره را دارید، از او کمک بگیرید. مشاور راهکار درست و مناسب را به شما آموزش می‌دهد و شرایط را از بعدهای دیگری می‌سنجد. اگر شرایط مراجعه حضوری ندارید، از مشاوره تلفنی خدمات بگیرید. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

راهکار مواجهه با پدر خیانتکار

پیامدهای خیانت پدر به مادر، ذهن نو

فرزندان هیچ مسئولیتی در قبال جلوگیری از پدر خیانتکار خود ندارند. اما در شرایط خیانت پدر به مادر نمی‌توانند بی‌تفاوت رفتار کنند. به همین دلیل در ادامه راهکارهایی برای مواجهه با پدر خیانتکار ارائه داده ایم.

  1. برای پدر خود نامه بنویسید و جزئیات افکارتان را برای او ارسال کنید.
  2. با افراد با اعتماد و درست صحب کنید تا شما را حمایت کنند.
  3. از خانواده و دوستان با اعتماد و مورد قبول پدرتان بخواهید ناراحتی شما را به او بگوید.
  4. به طور مستقیم با پدرتان صحبت کنید.
  5. پدرتان را تهدید نکنید که رازش را به بقیه افراد خواهید گفت.
  6. از پدر خود بخواهید تا با مادرتان به روانشناس مراجعه کند.
  7. واکنش پدر خود را در نظر بگیرید که چه رفتاری از خود نشان خواهد داد.
  8. آرامش خود را حفظ کنید و با تنش با او رفتار نکنید.
  9. برای اینکه به پدرتان بگویید از رفتار او اطلاع دارید. مدارک خیانت او را نشان دهید تا متوجه بر ملا شدن راز خود شده باشد.
  10. به صحبت های پدر خود گوش کنید. اما انتظار شنیدن دروغ و انکار همه چیز را داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های درمان خیانت کلیک کنید.

کلام آخر

زمانی که متوجه خیانت پدر به مادر خود شده اید، بهتر است تا از روش های بالا استفاده کنید. درک و پذیرش این شرایط برای همه فرزندان سخت است. اینکه فرد دیگری را در جایگاه مادر خود ببینند بسیار طاقت فرسا است. اینکه پدر خود را مانند قبل دوست نداشته باشید طبیعی است. اما برای سلامت روان خود و چگونگی رفتار با پدرتان از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت پدر به مادر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره خیانت تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره