برده جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برده جنسی و رابطه ارباب برده نوعی خشونت جنسی به معنای رفتارهای خارج از عرف و خشن برای رسیدن به ارضای میل جنسی است. خشونت جنسی یا سادیسم جنسی شامل موارد ملایم‌تر و حادتر می‌شود. در موارد حاد ممکن است فرد به دزدیدن جنس مخالف اقدام کند و او را به بردگی جنسی خود در بیاورد. کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های دچار اختلال مازوخیسم و سادیسم، موجب ایجاد رابطه‌ای ارباب بردگی جنسی خود خواسته می‌شود. در چنین مواردی هر دو طرف از این رابطه راضی هستند، اما در حقیقت نوعی رنج روانی و جسمی ناخواسته را همزمان نیز متحمل می‌شوند. برای درک بهتر این رابطه در ادامه با ما همراه باشید و مقاله مربوط به انحرافات جنسی را نیز بخوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برده جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

بردگی جنسی و برده جنسی چیست؟

در برخی روابط دو طرف رابطه نقش ارباب برده یا نقش مطیع و قالب را ایفا می‌کنند. کسی که برده است خود را همه جوره تسلیم ارباب می‌کند و ممکن است در این راه مورد آزار و اذیت شدید نیز قرار بگیرد. ممکن است ارباب در این رابطه شریک جنسی یا برده خود را تحقیر کند. در این روابط کنترل رابطه جنسی به عهده ارباب می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با اختلال مازوخیسم کلیک کنید.

چرا ارباب برده جنسی دارد؟

تقریبا تمام کسانی که نقش ارباب جنسی را دارند، به اختلال دگرآزاری یا همان (سادیسم) مبتلا هستند. این افراد هنگام آمیزش جنسی شریک جنسی خود را مورد آزار و اذیت روانی و جسمی قرار می‌دهند، آن‌ها با این کار به لذت جنسی می‌رسند. کسی که به سادیسم مبتلا باشد، اهانت، آزار جسمی، مجروح کردن، کشتن دیگران یا تماشا و تخیل درد کشیدن دیگران باعث به ارگاسم رسیدن او می‌شود. برای آشنایی بیشتر با علائم و درمان اختلال سادیسم کلیک کنید.

ریشه روانی برده داری جنسی چیست؟

عدم تعادل بین نیازهای جنسی و روش‌های ارضای نیازهای جنسی باعث می‌شود که سادیسم و نابهنجاری‌های جنسی در فرد به وجود بیاید. علاوه بر این‌ها، افکار بیمار گونه‌ای که به دلایل مختلف در زندگی فرد وجود داشته باعث بروز این نابهنجاری‌ها می‌شود. شرایطی که فرد در آن تربیت شده و نبود آموزش‌های صحیح باعث می‌شود که تعداد این دسته از انسان‌ها روز به روز بیشتر شود.

تجاور، دیدن فیلم‌های مستهجن، تنوع طلبی و رابطه با افراد گوناگون نیز احتمال بروز این انحرافات در زندگی شخص را بیشتر می‌کند. شروع به وجود آمدن این انحراف از سن 18 سالگی است و بیشتر مبتلایان آقا هستند. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

علائم تشخیص ارباب جنسی

تحقیقاتی که انجمن روان پزشکی ایالات متحده آمریکا انجام داده است نشان می دهد ملاک هایی برای تشخیص ارباب های جنسی در افراد وجود دارد. این ملاک ها به شرح زیر هستند.

_ اینکه فرد در زندگی اش حداقل یک دوره شش ماهه تخیلات جنسی شدید با شکنجه دیگران داشته باشد. در این دوره فرد از تحقیر کلامی، آسیب روانی و جسمی به شریک جنسی خود لذت می برد.

_ به صورت مداوم و هوس آلود به جنس مخالف نگاه کنند. در ذهن خود از اندام دیگران تعریف و تمجید کنند. زیاد پیرامون مسائل جنسی فکر کنند گویی موضوع مهم تری در زندگی آنها وجود ندارد. اینها همه از جمله علائم وجود ارباب جنسی در فرد می باشد.

_ اینکه فرد در هنگام رابطه از الفاظ رکیک استفاده کند یا متلک های جنسی بیاندازد از جمله نشانه های خشونت جنسی می‌باشد. تخیل کردن رابطه جنسی با محارم، آزار دادن جنسی کودکان یا سواستفاده جنسی از افراد کم سن و سال، میل به آسیب رساندن فیزیکی (مثل سوزاندن اندام های جنسی مفعول)، برقرار کردن روابط جنسی خارج از عرف همراه با ایجاد جراحت به روی بدن شریک جنسی، اینها همگی از جمله نشانه های وجود خشونت جنسی درون فرد می باشد.

برای درک بهتر حتما مقاله تمایل به رابطه خشن را بخوانید.

عوارض ناشی از رابطه ارباب و برده جنسی

کسانی که درگیر رابطه ارباب و برده جنسی می‌شوند به طور چشمگیری قوه تفکرشان تقلیل می‌رود. عارضه‌های عصبی و روانی چشمگیر بوده و بیماری‌های جنسی در این افراد بسیار مشهود است. احتمالا ازدواج و روابط این افراد با شکست روبرو می‌شود و طلاق می‌گیرند. یکی دیگر از عوارضی که رابطه ارباب و برده جنسی در پی دارد کم شدن حافظه و فراموشی است.

این افراد احساسات منفی اجتماعی همچون طرد شدن و عقب ماندگی اجتماعی را تجربه می‌کنند. رابطه ارباب و برده جنسی سبب می‌شود که روابط نامشروع خارج از عرف رواج پیدا کنند. در نتیجه دچار افسردگی، ترس اجتماعی، اضطراب، کاهش اعتماد به نفس، وسواس و… می‌شوند.

کسانی که از سادیسم جنسی رنج می‌برند در زندگی خود با شکست‌های گوناگونی مواجه می‌شوند. این افراد بخاطر داشتن افکار پریشان که جنبه جنسی دارند صدمات جبران ناپذیری به خود و جامعه می‌زنند.

دلیل تمایل به برده جنسی بودن چیست؟

دلیل اینکه افراد به برده جنسی علاقمند می‌شوند به طور قطعی مشخص نیست. به طور کلی بردگی جنسی با عوامل ژنتیکی، محیط خانوادگی و تجربه‌های دوران کودکی به وجود می‌آید. به عنوان مثال کسی که در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته، از نظر روانی حالتی در او ایجاد می‌شود که در بزرگسالی خود را در قالب مازوخیسم قرارمی‌دهد. این فرد ممکن است در سنین بالاتر به روابط ارباب برده و تحت سلطه قرار گرفتن علاقه نشان دهد.

درمان ارباب و برده جنسی

افرادی که درگیر روابط ارباب و برده هستند تنها در شرایطی درمان می‌شوند که خودشان بخواهند. اگر فرد از شرایط و علایق جنسی‌اش لذت ببرد نمی توان او را درمان کرد. این افراد معمولا به خاطر درمان رابطه ارباب و برده جنسی به روانپزشک یا روانشناس مراجعه نمی‌کنند. بلکه به خاطر شرایط افسردگی و اضطرابی که در آن‌ها به وجود می‌آید به فکر درمان می‌افتند. حال آن که منشا اصلی این عوارض همان انحراف جنسی است. برای آشنایی با انواع روش های درمان اختلالات جنسی کلیک کنید.

درمانگر با ایجاد بینش و کمک به فرد جهت یافتن راهی سالم جهت برآورده کردن نیازهایش شرایط را تغییر خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با تکنیک‌ها و روش‌های درمان مشاوره جنسی دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارباب و برده جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

رابطه ارباب بردگی با سادیسم‌و‌مازوخیسم چه ارتباطی دارد؟

رابطه ارباب برده رابطه‌ای است که برحسب توافق یکی نقش سلطه گر و دیگری سلطه پذیر می‌شود. در این گونه روابط فرد تحت سلطه از آسیب و آزار لذت می‌برد. فرد سلطه‌گر نیز از اذیت و آزار روانی و جسمانی فرد مقابل لذت می‌برد. شدت این آزار توافقی است و به نسبت اینکه هر یک از افراد چه حدی از سادیسم‌یا‌مازوخیسم را دارند متفاوت است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. کاری کنیداین افراددرمان بشوند.درعرف جامعه ی ما وخصوصا دراصفهان برای پسران یامردان حکم مرگ با بدترین شرایط درنظرگرفته میشودومن شنیدم که درحومه های شهراتفاق افتاده است.این بیماری جالب نیست اصلا.بدترازاعتیاداست درذهن افرادمتعصب .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره