رابطه تریاک با فشار خون

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رابطه تریاک با فشار خون کاملا مستقیم بوده و بعد مدتی از مصرف تریاک شاهد بروز عوارض آن بر سیستم قلبی عروقی هستیم. تریاک ماده مخدر افیونی است که مشتقات آن به راحتی موجب اعتیاد می‌شوند. فشار خون یکی از واکنش های اولیه بدن در مواجهه با مصرف مواد مخدر است. رابطه تریاک با فشار خون بستگی به میزان مصرف و ویژگی های بدنی فرد نیز دارد؛ اما عمدتا باعث افزایش فشار خون می‌شود. فشار خون بالا در طولانی مدت زمینه بیماری های خطرناک تری خواهد شد. در این مقاله به بررسی عوارض مصرف تریاک، مخصوصا تاثیر آن بر فشار خون می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

رابطه تریاک با فشار خون

معمولا رابطه تریاک با فشار خون، به صورت موقت بوده و با کم شدن اثر تریاک، فشار خون نیز به حالت عادی برمی‌گردد. اما گاهی در صورت ابتلای فرد به بیماری های زمینه ای و یا مصرف بیش از حد تریاک، پرفشاری خون برای مدت زمان طولانی رخ خواهد داد.

همچنین بالارفتن فشارخون به صورت ناگهانی در بازه زمانی کوتاه، عوارض زیادی را برای بدن ایجاد می‌کند. این پیامدها برای افراد سالمند بیشتر خواهد بود. به همین دلیل افراد مسن باید در این شرایط تریاک را به روش اصولی ترک کرده و به سلامت جسمانی خود بیشتر اهمیت دهند.

برای آشنایی با علائم اعتیاد به تریاک کلیک کنید.

باورهای اشتباه در مورد رابطه تریاک با فشارخون

باورهای-اشتباه-در-مورد-رابطه-تریاک-با-فشارخون

در زمینه رابطه تریاک با فشار خون، باورهای اشتباه زیادی وجود دارند. از طرفی بیماری فشار خون نیز بیماری نهفته بوده و شاید تا مدت ها هیچ علائمی برای فرد ایجاد نکند. اما باورهایی که افراد را به سمت مصرف این ماده و همچنین اعتیاد به آن سوق می‌دهد؛ شامل موارد زیر خواهند شد.

❌ تریاک برای درمان دیابت بسیار مفید است.

❌ تریاک موجب تسکین دردهای جسمانی و روانی می‌شود.

❌ ماده مخدر تریاک دقت و تمرکز و بالا می‌برد.

❌  تریاک سبب آرام سازی و از بین بردن استرس می‌شود.

❌ تریاک قوای جنسی افزایش می‌دهد.

❌ مصرف تریاک، خون را رقیق می‌کند.

❌با تریاک می توان عملکرد و کارایی خود را در کارهای مختلف بالا برد.

❌ تریاک موجب کم شدن فشار خون می شود.

شاید مصرف تریاک برای کوتاه مدت، این تاثیرات را داشته باشد. اما بعد از مدتی نه تنها هیچ فایده ای برای بدن ندارد؛ بلکه باعث آسیب های بیشتر نیز خواهد شد.

متاسفانه این باورهای غلط باعث می شوند فرد شروع به کشیدن یا خوردن تریاک کند. اما در نهایت نتیجه معکوس گرفته و حال دچار اعتیاد نیز شده است. به دلیل خطرات ترک ناگهانی و پارامترهای مختلف و پیچیده در ترک، شما حتما باید برای کنار گذاشتن این ماده از متخصصین کمک بگیرید. بله هرگز قصد اعتیاد را نداشتید، اما قبول حقیقت باعث بهبود هر چه سریع تر شما خواهد شد.

بنابراین حتما مقاله اعتیاد چیست را هم بخوانید.

خطرات تریاک برای فشارخون بالا | رابطه تریاک با فشار خون

از طریق رابطه تریاک با فشارخون، خطرات زیادی برای بدن فرد ایجاد می‌شود. اگر فرد سومصرف خود را کنترل نکند؛ خطرناک ترین آن مرگ است. برخی از عوارضی که از این طریق در بدن به وجود می‌آیند؛ شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع بیشتر از سایر عوارض تریاک کلیک کنید.

?مشکلات قلبی: فشار خون بالا باعث ضخیم شدن رگ های خونی و حملات قلبی می‌شود. برهم خوردن ریتم قلبی و نارسایی قلبی نیز از دیگر پیامدهای فشارخون بالا هستند.

?آنوریسم: این بیماری در اثر پاره شدن رگ های خونی حاصل می‌شود. همچنین احتمالا رگ های خونی برجسته شده و کلسترول درون آنها رسوب می‌کند.

?سکته مغزی: با بالارفتن فشارخون، احتمال بروز سکته مغزی نیز زیاد است که در این صورت، فرد احتمالا دچار عوارض جسمانی زیادی شده و روند بیماری آن تا سالها طول خواهد کشید.

?اختلالات روانی: افزایش فشار خون سبب بروز مشکلاتی در روند موضوعاتی شناختی، مثل یادگیری، تفکر و ادراک می‌شود.

?مشکلات کلیوی: فشار خون تاثیر مستقیمی بر عملکرد کلیوی دارد. با بالارفتن فشار خون، فرد دچار نارسایی کلیوی و همچنین از کارافتادگی این عضو می‌شود.

?پاره شدن رگ های خونی در اعضای مختلف: خون دماغ شدن به صورت ناگهانی و مکرر، ایجاد لکه های خونی در چشم و وکبودی بدن، همگی از نشانه های بیماری فشار خون هستند.

تاثیر شیره تریاک بر فشارخون | رابطه تریاک با فشار خون

بسیاری تصور می‌کنند که مصرف شیره تریاک عوارض مصرف تریاک معمولی را نخواهد داشت. معمولا شیره تریاک یا اپیوم را برای ترک اعتیاد به مخدرهای دیگر تجویز می‌کنند. اما این ماده نیز خود خاصیت اعتیادزایی، خواهد داشت. پس حتی مصرف شیره تریاک نیز باعث افزایش فشار خون می‌شود. به همین دلیل افراد در صورت قرارگیری در روند ترک با شیره تریاک، باید با پزشک خود مشورت کرده و میزان آن را کنترل کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

رابطه تریاک با فشار خون و سایر مخدرها

عوامل زیادی در بالابردن میزان فشار خون، تاثیر دارند. سابقه خانوادگی، سن، چاقی، اعتیاد و رژیم غذایی نامناسب، همگی باعث این بیماری خواهند شد. همچنین اعتیاد به موادمخدر مختلف نیز علاه بر تریاک، بر این موضوع موثر هستند. رابطه تریاک با فشار خون نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این قسمت به توضیح برخی دیگر از مخدرهایی می‌پردازیم که باعث بالا رفتن فشار خون می‌شوند.

?هروئین

ضربان قلب کند، یکی از علائم اعتیاد به هروئین است. مصرف این ماده مخدر باعث بروز نوعی از عفونت در قلب می‌شود که بر فشار خون نیز موثر است. بیماری های قلبی فرد معتاد به هروئین، تا حدی پیش می‌رود که تمام دریچه های قلبی او از بین رفته و مجبور به استفاده از دریچه های مصنوعی در قلب خواهد شد. بدن برای از بین بردن این عفونت، تلاش زیادی می‌کند؛ اما در نهایت استفاده از این ماده مخدر، تاثیر خود را خواهد داشت.

?کوکائین | رابطه تریاک با فشار خون

تاثیرات کوکائین بر بدن، سریع اتفاق می‌افتند. به این معنا که فرد بعد از مصرف این ماده بلافاصله دچار سرخوشی، افزایش هوشیاری، افزایش ضربان قلب و… خواهد شد. خطر حمله قلبی و همچنین ضربان نامنظم قلب، از عوارض مصرف این ماده هستند. بسیاری از افرادی که در اثر اوردوز جان خود را از دست می‌دهند؛ ایست قلبی، دلیل اصلی مرگ آنان است.

?شیشه

مصرف شیشه تا حد زیادی فشار خون را بالا می‌برد. در واقع یکی از روش های لاغری و حتی بالابردن قوای جنسی، استفاده از شیشه به صورت غیرمستقیم است. امروزه در بسیاری از داروهای لاغری، شیشه وجود دارد که از طریق بالابردن میزان فشار خون، متابولیسم بدن بالا رفته و فرد لاغر می‌‌شود. اما استفاده از این داروها، بعد از مدتی سبب اعتیاد فرد خواهند شد.

کاهش عوارض ناشی از رابطه تریاک با فشار خون

کاهش-عوارض-ناشی-از-رابطه-تریاک-با-فشار-خون

برای کاهش عوارض ناشی از رابطه تریاک با فشار خون، افراد باید اقدامات مختلفی را انجام دهند. در قدم اول بهتر است اعتیاد خود را به تریاک، درمان کنند. با اینکار فشار خون تا حد زیادی کنترل می‌شود. ترک اعتیاد نیز نباید به صورت ناگهانی انجام شود.

بلکه در این زمینه افراد باید با یک متخصص مشورت کرده و به مرور زمان مقدار مصرف خود را کاهش دهند. استفاده از رژیم غذایی سالم و دوری از مصرف غذاهای شور و چرب، تا حد زیادی در کنترل فشار خون موثر است. همچنین ورزش نیز، نه تنها باعث تسریع فرایند سم زدایی و ترک می‌شود؛ بلکه در بهبود عملکرد قلبی و فشار خون نیز موثر خواهد بود. برای اطلاع از روش های ترک تریاک کلیک کنید.

سخن پایانی

می‌توان رابطه تریاک با فشار خون، را تا حد زیادی کنترل کرد. البته بالارفتن فشار خون با مصرف تریاک، اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. اما به طور کلی با کم کردن دوز مصرفی به مرور زمان و انجام روش های دیگر در این راستا، بسیار موثر خواهند بود. کمک گرفتن از پزشک متخصص برای درمان مشکل فشار خون و یا حتی ترک اعتیاد، ضروری است و افراد نباید به صورت خودسرانه عمل کنند. همچنین مشورت با یک روانشناس نیز در فرایند ترک، بسیار موثر خواهد بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه تریاک با فشار خون می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام توصیه هاتون دلسوزانه بود اما پسرم اعتیاد داره ۲۵ سالشه چطور کمکش کنم و تشویقش کنم ترک کنه

    1. سلام نگار عزیز
      برای این که بتونید کمک کنید به ایشون حتما لازمه با متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید. متخصصین ترک ذهن نو به صورت تلفنی شما رو راهنمایی می کنن تا بتونید بهترین اقدامات رو انجام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره