مواد مضر برای میل جنسی | چه عواملی باعث از بین رفتن میل جنسی میشه؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مواد مضر برای میل جنسی چیست؟ چه عواملی باعث از بین رفتن میل جنسی می شود؟ بسیاری از افراد برای افزایش میل جنسی خود به مصرف مواد یا خوراکی‌هایی روی می‌آورند که گاهی این مواد، مضر بوده و بجای افزایش میل جنسی باعث تاثیرات نامطلوب بر عملکرد جنسی فرد نیز می‌شود. در واقع برخی از مواد خوراکی یا مواد مخدر سبب آسیب رساندن به نیروی جنسی و قوای جنسی می‌شوند که آشنایی با این مواد و مصرف نکردن آن‌ها می‌تواند برای جلوگیری از کاهش میل جنسی موثر باشد.

در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد. بهره بردن از مشاوره جنسی کمک می‌کند تا افراد بتوانند با توجه به ویژگی‌های فردی خود با مصرف خوراکی‌های مجاز و مقوی و بدون استفاده از دارو رابطه طولانی و لذت بخشی را تجربه کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه مواد مضر برای میل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

بیشتر بخوانید : کژکاری جنسی 

مواد خوراکی مضر برای میل جنسی

علاوه بر مواد غذایی مفید و موثر بر افزایش میل جنسی، برخی از خوراکی ها هم در دسته مواد مضر برای میل جنسی قرار می‌گیرند. از جمله این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

1. سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده غذایی است که به واسطه چربی ترانس بالا می‌تواند سطح تستوسترون و گردش خون را کاهش دهد. همچنین نمک زیاد موجود در سیب زمینی سبب ایجاد مشکلاتی در نعوظ مردان می‌شود. در نتیجه مصرف سیب زمینی سرخ کرده قبل از برقراری رابطه جنسی توصیه نمی‌شود و حتی در درازمدت میل جنسی را کاهش می‌دهد. سیب زمینی در شکل سرخ شده اش از جمله مواد مضر برای میل جنسی است.

2. مواد مضر برای میل جنسی | غذاهای چرب و فست فودی

خوردن غذاهای چرب و فست فودی برای همه افراد وسوسه انگیز است. مصرف این دست از غذاها می‌تواند بر زمان انزال در مردان اثر منفی بگذارد. چربی موجود در این غذاها باعث بسته شدن عروق در دستگاه تناسلی مردان و زنان می‌شود و در نتیجه نعوظ در مردان و میل جنسی در مردان و زنان به مرور کاهش پیدا می‌کند.

3. غذاهای کنسروی

امروزه مصرف غذاهای کنسروی به یکی از وعده‌های اصلی غذایی تبدیل شده است. با این حال مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای کنسرو شده تاثیر منفی بر میل جنسی دارد. سدیم بالای موجود در غذاهای کنسرو شده به دلیل کاهش مایعات در بدن باعث ایجاد نفخ می‌شود که این مسئله می‌تواند تاثیر نامطلوبی در حین رابطه جنسی داشته باشد.

4. مواد مضر برای میل جنسی | نوشیدنی‌های انرژی‌زا

بسیاری از افراد برای افزایش انرژی و هیجان بیشتر در رابطه جنسی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنند. شاید مصرف آن در کوتاه مدت موثر باشد اما میزان شکر و کافئین زیاد موجود در این نوشیدنی‌ها در بلند مدت باعث ایجاد رخوت شدید در بدن می‌شود. علاوه بر این شکر زیاد باعث کاهش سطح تستوسترون می‌شود و در نتیجه میل جنسی را کاهش می‌دهد.

5. خوردن غذاهای سنگین

خوردن وعده‌ها و غذاهای سنگین که هضم آن دشوار است مانند گوشت قرمز باعث احساس خواب‌آلودگی و کسلی در بدن می‌شود و فرد انرژی لازم را برای برقراری رابطه جنسی نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است قبل از برقراری رابطه جنسی از مصرف غذاهای سنگین و زیاد پرهیز کنید.

6. مواد مضر برای میل جنسی | نعنا

بسیاری از افراد برای آرام کردن معده و خوش بو کردن دهانشان از نعنا یا قرص نعنا استفاده می‌کنند. اما نعنا بر رابطه جنسی اثرات نامطلوبی دارد. بنابراین بهتر است قبل از رابطه جنسی خوردن قرص نعنا یا چای نعنا را کاهش دهید یا قطع کنید زیرا منتوئیل موجود در نعنا تاثیر منفی درسطح تستوسترون مردان دارد.

7. شکلات

شکلات یکی از محبوب‌ترین مواد خوراکی در بین افراد با سنین مختلف است. ترکیبات موجود در شکلات باعث افزایش ترشح هورمون اندروفین و شادی می‌شود اما نکته منفی مصرف شکلات این است که از جمله مواد مضر برای میل جنسی بوده و با کاهش میل جنسی، کسلی و احساس رخوت همراه می‌شود.

بیشتر بخوانید : تاثیر مواد بر رابطه 

مواد مخدر مضر برای میل جنسی

به طور کلی مصرف مواد مخدر مختلف در بلند مدت تاثیر نامطلوبی بر وضعیت میل جنسی و کیفیت رابطه جنسی می‌گذارد. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. ترامادول

از جمله شایع‌ترین مواد مضر برای میل جنسی ترامادول است. این افراد با هدف جلوگیری از انزالی زودرس ترامادول می‌خورند؛ شاید در کوتاه مدت این دارو بتواند موثر واقع شود اما در بلند مدت عوارض جبران‌ناپذیری در بدن فرد بجا می‌گذارد. از جمله عوارض شایع ترامادول در بلندمدت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سردرد
  • کاهش میل جنسی در درازمدت
  • ابتلا به انزال زودرس شدید در صورت مصرف بلند مدت
  • دیر انزالی در کوتاه مدت
  • کاهش قدرت و حفظ نعوظ در مردان
  • تشنج
  • درد معده
  • تحریک‌پذیری

2. مواد مضر برای میل جنسی | الکل

مصرف الکل روز به روز در حال افزایش است. باید توجه داشت که الکل یک ماده آرامبخش است نه یک ماده محرک. در نتیجه سرخوشی ناشی از مصرف الکل به دلیل کاهش بازداری و احساس آرامبخشی زیاد می‌باشد. مصرف الکل میزان حساسیت نسبت به نوازش و لمس را کاهش می‌دهد که این مسئله می‌تواند از ارگاسم و لذت جنسی بکاهد. همچنین مصرف الکل می‌تواند تاثیر منفی بر وضعیت نعوظ در مردان بگذارد. در نتیجه برای داشتن یک رابطه جنسی موفق بهتر است الکل مصرف نکنید.

3. تریاک و مواد هم‌خانواده با تریاک

تریاک و مواد مرتبط با تریاک، مانند سایر مواد مخدر دیگر می‌تواند در کوتاه مدت موثر باشد ولی در بلند مدت آسیب رسان است. در واقع در کوتاه مدت ممکن است تریاک سبب بهبود وضعیت زودانزالی درمردان شود ولی در درازمدت آسیب‌های آن بیشتر شده و تاثیر نامطلوبی بر وضعیت رابطه جنسی و جسم و روان فرد می‌گذارد.

4. مواد مضر برای میل جنسی | مواد محرک

مصرف داروهای محرک مانند آمفتامین‌ها، متامفتامین‌ها نظیر شیشه، کوکائین و… ممکن است در کوتاه مدت تاثیری بر کاهش میل جنسی نداشته باشند، بلکه برعکس باعث افزایش فعالیت و میل جنسی نیز شوند. مصرف این مواد می‌تواند وضعیت ادراک واقعیت را از بین ببرد یا تغییراتی را به وجود بیارود.

در چنین شرایطی ممکن است فرد دست به رفتارهای پرخطر جنسی بزند که منجر به پیامد‌های نامطلوبی شود. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های مواد محرک، وابستگی شدید روانی به آن‌هاست. به طوریکه پس از مدتی فرد برای برقراری رابطه جنسی و تحریک شدن حتما باید مواد محرک مصرف کند تا بتواند به میل جنسی دست پیدا کند.

5. سیگار

سیگار هم ازجمله موارد مضر برای میل جنسی است. باور اشتباهی در بین مردم وجود دارد که مصرف سیگار برای رابطه جنسی مفید است اما این فقط یک باور اشتباه است، در واقع سیگار به طور برعکس عمل می‌کند و تاثیر منفی بر میزان توان جنسی دارد. نیکتوتین موجود در سیگار منجر به انقباض و بسته شدن رگ‌های خونی در دستگاه تناسلی و در نتیجه کاهش توان جنسی می‌شود.

6. سایر داروها و مواد مضر برای میل جنسی

مصرف داروهای مختلف روانپزشکی نظیر داروهای آرام‌بخش، ضد افسردگی‌ها، قرص‌های جلوگیری از بارداری و داروهای کاهش دهنده فشار خون می‌توانند تاثیر نامطلوبی بر میل جنسی داشته باشند. در صورتی که تحت تاثیر مواد نام برده قرار گرفته اید، با دریافت کمک تخصصی می‌توانید به راحتی مشکل را رفع نمایید. برای دریافت مشاوره جنسی تلفنی  کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مواد مضر برای میل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا مواد مضر برای میل جنسی در خوراکی ها هم یافت می شوند؟

مهم‌ترین مسئله قطع مصرف مواد مضر برای میل جنسی است. میل جنسی تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر مسائل روانی، جسمانی و اجتماعی مختلف قرار دارد اما یکی از تاثیر گذارترین عوامل موثر بر این مسئله مصرف غذاهای ناسالم و مواد مخدر است. جهت تشخیص صحیح و درمان مشکل جنسی، بهتر است به یک سکستراپیست مراجعه کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره