بچم همش میگه بریم بیرون | 6 راه بیرون بردن کودک از خانه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بچم همش میگه بریم بیرون؛ چیکار کنیم؟ شاید این شکایت را از والدین شنیده باشید که کودکشان دائم درخواست بیرون می‌کند. گاهی مادران می‌گویند که فرزندشان دستان آنها را می‌گیرد و به پشت در خانه به منزله بیرون رفتن می‌برد. عده ای از والدین از بیرون بردن کودک هراس دارند که این ترس دلایل مختلفی مثل ترس از سرما خوردن، ترس از زمین افتادن، ترس از زخمی شدن و … دارد.

اما اگر از جوانب دیگری نگاه کنید؛ فرزندان حق دارند تا در بیرون از خانه زمانی را سپری کنند. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه دائم از جمله بچم همش میگه بریم بیرون استفاده کنید؛ فرزندتان را برای ساعت کوتاهی بیرون ببرید. اگر این رفتار به قدری شما را آزار می‌دهد که از کارهای روزمره عقب می‌مانید؛ حتما از روانشناس و مشاورین متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بچم همش میگه بریم بیرون می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بچم همش میگه بریم بیرون

بچم همش میگه بریم بیرون چیکار کنم؟

چرا بچم همش میگه بریم بیرون؟ بیرون از خانه چی داره که توی خانه نداره؟ به طور کلی کسب تجربه های جدید برای بچه ها جالب است. اغلب ما انسان ها دوست داریم تا با محیط های جدید آشنا شویم و برای کسب تجارب اقدام کنیم. اما تعدادی از پدر و مادر ها به دلیل ترس هایی مانند مریض شدن، آسیب دیدن و … فرزندان خود را از بیرون رفتن منع می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

اما چه ایرادی دارد اگر فرزند خود را بیرون از خانه ببرید؟ عده ای می‌گویند اگر بچه را به بیرون رفتن عادت دهید؛ دیگر نمی‌توانید او را از بیرون جمع کنید. اما شما به عنوان پدر و مادر باید به شیوه ای بیرون رفتن فرزندان را برنامه ریزی کنید که مشکلات زیاد برای آنها پیش نیاید. در این مقاله تمامی جوانب بچم همش میگه بریم بیرون را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلیل اجتناب از بیرون بردن فرزند؟

بچم همش میگه بریم بیرون اما من می‌ترسم! از چه چیزی هراس دارید؟ اینکه فرزندتان تجربه های جدید کسب کند موردی دارد؟ این ترس ها در زمینه های گوناگونی وجود دارد که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? ترس از سرما خوردگی

? ترس از آسیب خوردن

? ترس از مریضی

? ترس از گم شدن

? ترس از زمین افتادن

? ترس از آشنایی با دوستان ناباب

? ترس دزدی از کودک

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دنیای کودکان کلیک کنید.

بچم همش میگه بریم بیرون، اگر من بیرون نبرمش چه اتفاقی می‌افتد؟

به عنوان روانشناس به شما توصیه می‌کنم که اجازه دهید تا فرزندانتان طعم بیرون رفتن را بچشند. اگر بخواهید دائم آنها را در کنار خود نگه دارید؛ باید منتظر عواقب اضطراب جدایی و انزوا طلبی او باشید. که این موارد مشکلات و آسیب های روانی بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهند آورد. به همین جهت دائم بر سر جمله بچم همش میگه بریم بیرون ناراحت نباشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره محافظت از کودک کلیک کنید.

روش های برخورد با بیرون خواستن فرزند

بچم همش میگه بریم بیرون چیکار کنم؟ اینکه کودک شما نیاز به بیرون رفتن از خانه دارد بسیار طبیعی است. اما برای اینکه از شدت نگرانی های شما کاسته شود بهتر است بیرون رفتن کودک را به فضاهای امن مختص دهید. در این بخش مقاله روش های رفتار با بچم همش میگه بریم بیرون را توضیح داده ایم.

✨ کودک را به مهد کودک ببرید | بچم همش میگه بریم بیرون

بچم همش میگه بریم بیرون، کجا ببرمش؟ مهد کودک. یکی از مکان های امنی که خیال شما را از هر نوع نگرانی و آسیب راحت می‌کند، مهد کودک است. در مهد کودک فرزند شما هم با دوستان جدید آشنا می‌شود و هم می‌دانید که فرزندتان تحت نظارت و مدیریت مربی است.

✨ خانه مادر بزرگ و پدر بزرگ را انتخاب کنید

در پاسخ به سوال بچم همش میگه بریم بیرون کجا ببرم؛ خانه پدر بزرگ و مادر بزرگ را پیشنهاد می‌دهیم. خانه مادر بزرگ و پدر بزرگ این اطمینان را به شما می‌دهد که فرزندتان در یک مکان درست و ایمن در حال بازی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تخلیه انرژی کودک در خانه کلیک کنید.

✨ به همراه فرزند در کوچه قدم بزنید

از راهکارهایی که می‌تواند شدت اذیت جمله “بچم همش میگه بریم بیرون” را کم کند، قدم زدن به همراه کودک در کوچه است. روزانه به مدت نیم ساعت در کوچه به همراه کودک قدم بزنید. با این روش هم شما در کنار فرزند خود مراقب او هستید و هم فرزندتان از بیرون بودن لذت می‌برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نیازهای اولیه و اساسی کودکان کلیک کنید.

✨ پارک محیط خوبی برای بازی کودک است | بچم همش میگه بریم بیرون

یکی از مکان هایی که باعث بازی و تفریح کودک می‌شود؛ پارک است. شاید فرزند شما برای بازی در پارک دائم به شما اصرار کند؛ اما بهتر است که روش تشویق را انتخاب کنید. به او بگویید اگر غذای خود را خوب بخوری بیرون می‌ریم. به جای اینکه در حال غر زدن و تکرار جمله “بچم همش میگه بریم بیرون” باشید؛ او را به پارک ببرید تا انرژی خود را تخلیه کند. کودک شما نیز انسان است و در خانه حوصله اش سر می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

✨ بالکن و حیاط را برای کودک انتخاب کنید

بچم همش میگه بریم بیرون، چه کاری باید به جای بیرون رفتن انجام بدم؟ اگر حیاط و بالکن در خانه دارید؛ این دو مکان را امن کنید و اسباب بازی های کودک را آنجا قرار دهید. با این روش می‌توانید کودک را از بیرون رفتن منصرف کنید.

✨ از روانشناس کمک بگیرید

به طور کل کودکان بیرون رفتن را دوست دارند. اگر این درخواست دائمی بود؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. با کمک روانشناس می‌توانید روش تربیتی مناسبی را پیش بگیرید و از رفتار درست با کودک نیز آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

بچم همش میگه بریم بیرون، فقط میگه پارک، بچم همش… . به گفته خود شما که از لفظ بچه استفاده می‌کنید؛ او نیاز به درک دارد. بنابراین برای اینکه با خواسته های کودک راحت تر کنار بیایید؛ لازم است تا از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بچم همش میگه بریم بیرون می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره