خصوصیات زنان سرد مزاج | 4 روش درمان سرد مزاجی زنان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خصوصیات زنان سرد مزاج شامل تعریق دست و پا، اضافه وزن، افت فشار خون و … می‌شود. قطعا مزاج شناسی و تشخیص خصوصیات هر یک از طبع ها به سلامتی ما و رابطه مان کمک بزرگی خواهد کرد. امروزه زنان به دلیل رژیم غذایی نامناسب یا سبک زندگی نادرست، شاید به سرد مزاجی دچار شوند. سرد مزاجی در زنان فقط محدود به بی میلی جنسی نمی‌شود؛ بلکه ابعاد دیگر جسمی را نیز در بر می‌گیرد. اگر این مشکل حل نشود؛ احتمالا بر روابط فرد نیز تاثیر خواهد گذاشت. اما سرد مزاجی کاملا قابل پیشگیری یا درمان است. برای دریافت مشاوره جنسی تلفنی و حضوری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خصوصیات زنان سرد مزاج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

خصوصیات زنان سرد مزاج

خصوصیات زنان سرد مزاج چیست؟

به طور کلی زنان برای تجربه ارگاسم به زمان بیشتری نیاز دارند؛ اما سرد مزاجی نیز مزید بر علت خواهد شد. خصوصیات زنان سرد مزاج معمولا قابل مشاهده است. و از حالت ها و رفتارهای آنان می‌توان به این موضوع پی‌برد. عوامل زیادی در سرد مزاجی زنان دخیل هستند. از علل و خصوصیات زنان سرد مزاج می‌توان به ترس از بارداری، تغذیه نامناسب، مشکلات بارداری و … اشاره کرد.

خصوصیات زنان سرد مزاج آسیب های کم و بیشی به آنها وارد می‌کند. مخصوصا که رابطه را برای زندگی زناشویی سخت می‌کند. بنابراین باید برای بهبود هرچه سریع تر به دنبال راه های درمانی خصوصیات زنان سرد مزاج باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

علائم و خصوصیات زنان سرد مزاج چیست؟

همانطور که گفته شد؛ شناسایی خصوصیات زنان سرد مزاج، کار دشواری نیست. اما پی بردن به آن بسیار حیاتی است. خصوصیات زنان سرد مزاج می‌تواند ازدواج آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه شایع‌ترین نشانه‌ها را آورده‌ایم.

?افت فشار خون

?تعریق دست و پا

?انرژی پایین

?اضافه وزن

?درد های عضلانی

?بی میلی جنسی

برای آشنایی با راهکارهای افزایش میل جنسی زنان کلیک کنید.

علت پدیدایی خصوصیات زنان سرد مزاج

پیامدهای سرد مزاجی زنان
علت پدیدایی خصوصیات زنان سرد مزاج

برای تشخیص به موقع و درمان سرد مزاجی بهتر است ابتدا با علل پدیدایی آن آشنا شویم. گاهی زنان در شکل گیری آنها هیچ نقشی ندارند؛ و حتی از وضعیت به وجود آمده، راضی نیستند. در این بخش مقاله علت پدیدایی خصوصیات زنان سرد مزاج را توضیح داده ایم.

? ترس از بارداری

یکی از خصوصیات زنان سرد مزاج که مبتلا به بی میلی جنسی می‌شوند؛ ترس از بارداری است. باور اشتباه این افراد در مورد رابطه جنسی این است که رابطه جنسی همیشه به بارداری منتهی می‌شود. مسبب سرد مزاجی آنان در مورد با رابطه جنسی است. احتمالا این افراد سابقه سقط دارند یا دارای فرزند هستند. و دیگر میلی به فرزند آوری ندارند. به همین دلیل از رابطه جنسی امتناع می‌کنند. برای آشنایی با راه های غلبه بر ترس از بارداری کلیک کنید.

برای آشنایی با علل سرد شدن رابطه بعد از زایمان این مقاله را مطالعه کنید.

? خصوصیات زنان سرد مزاج | برهم خوردن تعادل هورمون ها

یکی از علل پدیدایی خصوصیات زنان سرد مزاج، بر هم خوردن تعادل هورمون ها می‌باشد. اگر غدد ترشح کننده هورمون ها دچار مشکل شود یا به علت تغییراتی در بدن مثل یائسگی یا قاعدگی، تعادل هورمون ها به هم بخورد؛ احتمالا زنان به سردمزاجی دچار خواهند شد. در این وضعیت، احتمالا سردمزاجی موقت خواهد بود و با برگشتن میزان هورمون ها به حالت قبل، این مشکل رفع می‌شود. ولی اگر اینطور نشد؛ بهتر است فرد برای درمان اقدام کند.

? بیماری های جسمانی و روانی

برخی از بیماری های روانی مثل افسردگی. یا بیماری های جسمانی مثل مشکلات قلبی-عروقی در پدیدایی خصوصیات زنان سرد مزاج موثر هستند. این دسته از بیماری ها به دلیل تاثیراتی که بر میل جنسی یا سلامت عمومی بدن دارند؛ باعث سرد مزاجی می‌شوند.

? خصوصیات زنان سرد مزاج |  تغذیه نامناسب

مزاج شناسان معتقدند مصرف مواد خوراکی که طبع سرد دارند؛ در دراز مدت باعث پدیدایی خصوصیات زنان سرد مزاج می‌شود. خوراکی هایی مانند عدس، ماش، قهوه، انار، آلبالو و… طبع سرد دارند. اگر در رژیم غذایی تعادل برقرار نشود؛ سرد مزاجی به وجود می‌آید. و عوارضی برای بدن به همراه خواهد داشت. توصیه می‌شود در کنار مصرف موادغذایی سرد، از خوردن خوراکی های گرم مزاج غافل نشوید.

? عوارض جانبی داروها

گاهی برخی بیماری ها به خودی خود باعث سرد مزاجی نمی‌شوند اما مصرف داروهایی برای آنها، عوارض سرد مزاجی را به همراه خواهند آورد. برای مثال داروهایی که باعث بی میلی جنسی یا افت فشارخون می‌شوند؛ فرد را سرد مزاج خواهند کرد. به همین خاطر در مصرف داروها دقت کنید تا علل پدیدایی خصوصیات زنان سرد مزاج، مصرف داروها نباشد.

برای آشنایی با علل ذاتی بی میلی جنسی زنان کلیک کنید.

تاثیر سرد مزاجی بر رحم زنان | خصوصیات زنان سرد مزاج

تحقیات حاکی از این هستند که سرد مزاجی تاثیر مستقیمی بر اندام رحم در زنان دارد. به همین دلیل بهتر است زنان در رژیم غذایی و سبک زندگی شان بیشتر دقت کنند. از عوارض جانبی سرد مزاجی بر رحم  و خصوصیات زنان سرد مزاج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

⏺بسته شدن لوله های فالوپ، که منجر به رقیق شدن خون قاعدگی و یا ناباروری می‌شود.

⏺عدم رشد موهای زائد در قسمت تناسلی که به دلیل سرمزاجی اتفاق می‌افتد.

⏺نامنظمی در دوره های قاعدگی

⏺خونریزی های طولانی مدت یا حتی بند نیامدن خون به دلیل رقیق بودن.

تاثیر سرد مزاجی بر دیگر اعضا

⏹ پریدگی رنگ پوست و چشم

⏹ تمایل به نوشیدنی یا خوراکی های گرم

⏹عدم احساس تشنگی

⏹ بی رنگ شدن ادرار

⏹ شل شدن مدفوع و اسهال

⏹نفخ

⏹ اشتهای زیاد

درمان سرد مزاجی زنان

بیشتر زنان به دلیل قاعدگی و کمبود ویتامین ؛ اغلب در معرض سرد مزاجی هستند. تشخیص به موقع و پیگیری برای درمان سرد مزاجی حائز اهمیت است. چرا که احتمالا عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. برای درمان خصوصیات زنان سرد مزاج، از روش های توضیح داده شده در این بخش مقاله استفاده کنید.

برای یافتن علت کم شدن میل جنسی در زنان و مردان کلیک کنید.

✔ ورزش

کم تحرکی و برهم خوردن تعادل سوخت و ساز بدن احتمالا یکی از دلایل شایع سردمزاجی است. با ورزش نه تنها میزان هورمون ها تنظیم می‌شوند؛ بلکه به تعدل رژیم غذایی نیز منجر خواهد شد. ورزش، خون رسانی را بهبود می‌بخشد، ریتم قاعدگی را منظم می‌کند. و باعث اکسیژن رسانی بهتر می‌شود. بنابراین ورزش را می‌توان بهترین روش درمان خصوصیات زنان سرد مزاج دانست.

✔ هورمون درمانی

هورمون درمانی یکی از روش های موثر در درمان خصوصیات زنان سرد مزاج است. مخصوصا زنانی که در دوران یائسگی هستند، هورمون درمانی، بسیار موثر واقع خواهد شد. بهتر است این نوع درمان تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود. هورمون درمانی نه تنها به بهبود میل جنسی کمک می‌‎کند؛ بلکه باعث تنظیم خلق و خو نیز خواهد شد.

مصرف داروهای هورمونی حتما باید تحت نظر متخصص صورت بگیرد. هرگز دوزهای دارو را سرخود تغییر ندهید. در غیر این صورت با عوارض ناگواری در ارتباط با سلامت تان مواجه خواهید شد.

✔ تغذیه مناسب

همانطور که رژیم غذایی نامناسب باعث بروز سرد مزاجی در زنان خواهد شد؛ با تغذیه مناسب نیز می‌توان خصوصیات زنان سرد مزاج را درمان کرد. مصرف خوراکی هایی با طبع گرم مثل شکلات، خرما، ساردین، توت فرنگی و یا دمنوش های گرم باعث درمان سرد مزاجی خواهند شد.

✔ دارو درمانی

یکی از روش های درمان خصوصیات زنان سرد مزاج، دارو درمانی است. در این روش یا با تغییر دوز داروهایی که سرد مزاجی را به وجود آورده اند. یا مصرف داروهای جدید برای درمان سرد مزاجی درمان صورت می‌گیرد. مزاج شناسان و متخصصین طب سنتی مصرف داروهای شیمیایی را توصیه نمی‌کنند. اما در مواردی که داروهای گیاهی اثر بخش نیستند، بهتر است از روش های دیگر استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با اختلالات جنسی زنان کلیک کنید.

سخن پایانی

سرد مزاجی انواع مختلفی دارد که درمان باید با توجه به آن آغاز شود. شدت گرفتن سرد مزاجی، قطعا عارضه های بیشتری را به وجود خواهد آورد. به همین دلیل باید هر چه سریعتر به کنترل آن پرداخت. سرد مزاجی قطعا بر روابط شما با همسر و یا اطرافیان تاثیر دارد. اما بدانید که سلامت جسمانی یا روانی شما همیشه در اولویت خواهد بود. با کمک روش هایی که در مقاله ذکر کردیم و همراه با یک پزشک متخصص، خصوصیات زنان سرد مزاج را درمان کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خصوصیات زنان سرد مزاج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات  متداول

خصوصیات ظاهری زنان سرد مزاج چیست؟

رنگ پریدگی، پف زیر چشم، عدم احساس تشنگی، انرژی پایین و اختلال در سیستم گوارش از علائم ظاهری زنان سرد مزاج است.

درمان سردمزاجی زنان چگونه است؟

ورزش، تغذیه مناسب، هورمون درمانی و دارو درمانی از روش های درمانی سرد مزاجی زنان است.

خصوصیات اخلاقی زنان سرد مزاج چیست؟

بی میلی جنسی، تندخویی و شکایت از علائم بدنی از خصوصیات اخلاقی زنان سرد مزاج است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره