آدرس مراکز آزمایش ازدواج بندرعباس و استان هرمزگان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا به دنبال مراکز آزمایش ازدواج بندرعباس می‌گردید؟ آیا از هدف این آزمایش و نتیجه‌ای که به دست می‌آید اطلاعی دارید؟ در آزمایش ازدواج نمونه‌های خون از زن و مرد گرفته می‌شود و بر اساس زمینه‌های ژنتیکی نهفته احتمال بروز تالاسمی در فرزندان مشخص می‌گردد. با این حال شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایر بیماری‌های ژنتیکی قابل توارث یا اطمینان از سلامت خود و همسرتان از نظر مبتلا بودن به انواع بیماری‌ها می‌توانید آزمایش‌های اختیاری و جانبی دیگری را نیز انجام دهید. در صورتی که در بندرعباس زندگی می‌کنید و به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد مراکز آزمایش ازدواج در این شهر هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همچنین بهره بردن از مشاوره ازدواج در کنار انجام آزمایش‌ها می‌تواند خیال شما را بابت ازدواج راحت تر کند.

 

اقدامات قبل از ازدواج در مراکز آزمایش ازدواج بندرعباس

ازدواج یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های افراد در زندگی است. همه انسان‌ها دوست دارند زندگی خوبی را برای خود رقم بزنند و بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند. برای اینکه افراد شتاب زده عمل نکنند و بهترین تصمیم گیری را در فرایند ازدواج خود داشته باشند توصیه می‌شود که قبل از ازدواج یکسری اقدامات را انجام دهند تا بتوانند عواملی نظیر میزان سلامت جسمانی، سلامت روانی و ویژگی‌های روان شناختی شریک زندگی شان را بسنجند و در نهایت با دید بازتر و آگاهانه‌تر تصمیم بگیرند. ما در ادامه به فرایندهای مختلفی که باید در این زمینه انجام بگیرد اشاره کرده‌ایم. در نظر گرفتن این فرایندها به شما کمک می‌کند تا بتوانید ازدواج موفق‌تری داشته باشید و در آینده با مشکل کم‌تری روبه‌رو شوید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ازدواج موفق کلیک کنید. 

کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج

کمک گرفتن از یک روانشناس و پیگیری جلسات مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شناخت بیشتری در مورد روحیات یکدیگر دست یابید. همچنین با افزایش بینش نسبت به نیازها و معیارهای خود به این نتیجه می‌رسید که چقدر می‌توانید با فرد مقابل خود سازگار شده و در طول زندگی مشترک در کنار او احساس رضایت و تفاهم داشته باشید. روانشناس برای اینکه بتواند اطلاعات دقیق‌تری در مورد ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری هریک از شما ارائه دهد ممکن است از آزمون‌های شخصیتی و سایر تست‌های روان شناختی در کنار جلسات مشاوره کمک بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره ازدواج کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

انجام آزمایش‌های مرتبط با سلامتی در مراکز آزمایش ازدواج بندرعباس

علاوه بر اینکه افراد نیاز دارند در مورد ویژگی‌های روانی و رفتاری یکدیگر اطلاعات کسب کنند حق دارند در مورد میزان سلامت جسمانی فرد مقابل نیز به شناخت بیشتری دست یابند و احتمال بروز مشکلات ژنتیکی برای فرزندان را از قبل بدانند. از همین رو شما می‌توانید اقداماتی نظیر انجام آزمایش‌های ژنتیک، آزمایش ایدز، هپاتیت و … را قبل از ازدواج در دستور کار خود قرار دهید. البته در برخی فرهنگ‌ها درخواست آزمایش‌هایی نظیر ایدز ممکن است نوعی توهین برداشت شود و باعث بروز واکنش نامناسب در طرف مقابل شود. در این شرایط ابتدا لازم است آمادگی لازم را در فرد ایجاد نمایید، درخواست خود را در یک موقعیت متناسب مطرح کنید و یا از مشاور خود بخواهید تا در مورد این بیماری‌ها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد تا زمینه و آمادگی لازم برای انجام تست آن‌ها در هردوی شما ایجاد شود.

آدرس مراکز آزمایش ازدواج بندرعباس

مرکز آزمایش ازدواج پاستور هرمزگان، بندر عباس، فلکه برق، جنب پاساژ شمس
مرکز آزمایش ازدواج ژنتیک پزشکی هرمزگان، بندرعباس، خیابان سید جمال الدین، روبروی شیرینکده، کوچه بینش هفت، ساختمان رایا، طبقه سوم
مرکز آزمایش ازدواج بندر عباس هرمزگان، بندرعباس، بلوارسيدجمال، كوچه بينش ۷، جنب درمانگاه مهرگان، مجتمع رايا، طبقه ۳
مرکز آزمایش ازدواج دکتر محمد شکاری هرمزگان، بندرعباس، مرکز ابوریحان (تالاسمی)، بیمارستان شهید محمدی
مرکز آزمایش ازدواج دولتي بندرعباس هرمزگان، بندرعباس، بلوار شهيد ناصر، جنب بيمارستان شريعتي، اداره بهزيستي شهرستان بندرعباس
مرکز آزمایش ازدواج نسل سالم هرمزگان، بندرعباس، خيابان سیدجمال الدین اسدآبادی (مرادی سابق )، خیابان شهید کازرونی، کوچه رحیل ۲، ساختمان نیکان، طبقه سوم
مرکز آزمایش ازدواج هرمزگان هرمزگان، بندرعباس، بلوار شهيد چمران

آزمایش ازدواج چیست؟

آزمایش ازدواج یکی از فرایندهای اجباری است که زوجین باید قبل از عقد رسمی انجام دهند. در طی این آزمایش نمونه خون از هردو نفر گرفته می‌شود و براساس فاکتورهای ژنتیکی نهفته در آن احتمال بروز بیماری تالاسمی در فرزندان مشخص می‌شود. به دلیل شیوع بالای این بیماری در ایرانیان این آزمایش در برنامه مداخلات پیش از ازدواج گنجانده شده است.

بیماری تالاسمی دو شکل مینور و ماژور دارد. افرادی که مبتلا به شکل مینور این بیماری باشند هیچ گونه علامت خاصی نخواهند داشت و ممکن است ندانند دچار این مشکل هستند. اما ازدواج دو فرد با تالاسمی مینور باعث می‌شود که به احتمال زیاد فرزندان دچار شکل ماژور این بیماری شوند و در نتیجه با علائم تالاسمی به دنیا بیایند. در آزمایش ازدواج در کنار نمونه خون از زوجین آزمایش ادرار نیز گرفته می‌شود که اعتیاد به مواد مخدر را می‌سنجد.

آزمایش های اختیاری در مراکز آزمایش ازدواج بندرعباس

داشتن فرزندانی سالم و تشکیل یک خانوداه شاداب یکی از انگیزه‌های اصلی ازدواج برای بسیاری از افراد است. از همین رو بسیار اهمیت دارد که از قبل در مورد بیماری‌های قابل توارث و مشکلات ژنتیکی فکر کنید. با توجه به اینکه در آزمایش اجباری ازدواج تنها احتمال بروز بیماری تالاسمی سنجیده می‌شود سایر مشکلات نظیر نظیر انواع عقب ماندگی‌های جسمی و ذهنی ژنتیکی نادیده گرفته می‌شوند. از همین رو برای تخمین احتمال بروز این مشکلات لازم است از آزمایش‌های تکمیلی دیگر استفاده کنید. این امر به خصوص برای کسانی که قصد ازدواج فامیلی دارند یا بیماری ژنتیکی خاصی در خانواده شان جریان دارد از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا قبل از انجام آزمایش ازدواج محدودیت خاصی برای مصرف داروها وجود دارد؟

بله تا 72 ساعت قبل از انجام آزمایش لازم است که از خوردن داروهای کدئین دار خودداری کنید.

آیا مشاوره ازدواج می تواند ملاک ها و معیارهای مناسب برای انتخاب همسر را در اختیار ما قرار دهد؟

در انتخاب همسر باید به این مسئله توجه داشته باشید که دو دسته معیار عمومی و شخصی وجود دارند. معیارهای عمومی می‌توانند مسائلی نظیر فاکتورهای اخلاقی کلی نظیر متعهد بودن، مسئولیت پذیری و صداقت را در بر بگیرند که روانشناسان در مورد آن‌ها به شما اطلاعات می‌دهد اما مسئله بسیار مهم تر ملاک‌های شخصی و منحصر به فردی است که شما برای خود دارید و در واقع بدون آن‌ها نمی‌توانید رضایت خاطر داشته باشید. روانشناس تلاش می‌کند تا با ایجاد مهارت خودآگاهی به شما کمک کند تا این معیارها را در خود شناسایی کنید و به این ترتیب انتخاب بهتری داشته باشید. برای آشنایی با ملاک انتخاب همسر کلیک کنید.

روانشناسان در مشاوره پیش از ازدواج چه کمکی به ما می‌کنند؟

همان طور که گفته شد مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند تا الگوهای شخصیتی و پایدار رفتار شریک آینده‌تان را بیشتر بشناسید، در مورد ملاک‌ها و معیارهای خود به درک روشن‌تری برسید و در نهایت با توجه به تناسب ویژگی‌های خود با فرد مقابل به تصمیم بهتری در مورد آینده‌تان برسید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره