آموزش صبر به کودکان | 6 روش آموزش صبر به کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آموزش صبر به کودکان نقش مهمی را در زندگی افراد ایفا می‌کند. زمانی که به کودک خود صبر را آموزش می‌دهید، برای سلامت روان او تلاش کرده اید. صبر به معنای بردباری و توانایی حل چالش ها می‌باشد. اغلب کودکانی که صبور هستند، والدین صبوری داشته اند. تربیت والدین نقش پر رنگی در صبر کودکان دارد.

از 14 ماهگی حتما برای آموزش صبر اقدام کنید. آموزش صبر به کودکان با روش ها و بازی های مختلفی صورت می‌گیرد. که این روش ها در دسته الگو برداری، بیان احساسات، عمل به قول، استفاده از ویدئو آموزشی و … قرار می‌گیرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آموزش صبر به کودکان

آموزش صبر به کودک چگونه است؟

یکی از مهارت هایی که باید به کودک آموزش دهیم، صبر و بردباری است. آموزش صبر به کودکان بر اساس ویژگی های تربیتی والدین صورت می‌گیرد. اگر والدین قصد آموزش صبر دارند، باید در اقدام اول خودشان را تغییر دهند.

کودکان کاملا از والدین خود تقلید می‌کنند و بر اساس رفتار والدین شخصیت خود را شکل می‌دهند. آموزش صبر به کودکان نیازمند فرصت و یادگیری آسان است. حتی پدر و مادر کودک اگر به آن قولی داده باشند، حتما باید عمل کنند. عدم عمل به قول هیچ صبری را در کودک شکوفا نمی‌کند. برای آموزش ها باید تربیت مناسب کودک انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

زمان آموزش صبر به کودکان

به دلیل احساس امنیت و اطمینان، از تولد تا 14 ماهگی خواسته های کودک باید برطرف شود. از 14 ماهگی تا 2 سالگی نیز باید نیازهای ضروری کودک بر طرف شود. اما در برخی موارد برای آموزش صبر به کودکان باید چند دقیقه با تاخیر نیز نیازهای او را بر طرف کنید.

بعد از دو سالگی زمان بیشتری را جهت آموزش صبر به کودکان باید منتظر بمانند. تقریبا این زمان 1 تا 2 دقیقه می‌باشد. البته حتما به قول خود عمل کنید تا کودک پاداش صبر خود را دریافت کند.

آموزش صبر به کودکان باید به طور جدی بین 3 تا 6 سالگی انجام شود. از 3 سالگی به بعد نیز حواستان باشد تا چند دقیقه کودک باید انتظار بکشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

مزایای آموزش صبر به کودکان

آموزش صبر به کودک همراه با مزایای زیادی است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

? کودک صبور در محیط های آموزشی به موفقیت های بیشتری دست خواهد یافت.

? با آموزش صبر به کودک، او می‌آموزد که نمی‌تواند هر چیزی را در اختیار خود داشته باشد. و باید احساس ناخوش و منفی را نیز تجربه کند.

? کودکان صبور بسیار خود کنترل گر است. و در شرایطی که مطابق میلشان نیست راحت تر می‌توانند خودشان را کنترل کنند.

? کودکی که صبر را آموزش دیده است، به راحتی با نارضایتی ها و سختی کنار می‌آید. در واقع با خوشحالی با همه شرایط کنار می‌آید و واژه تحمل را به راحتی درک می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل هیجان در کودک کلیک کنید.

روش های آموزش صبر به کودکان

به دلایل زیادی که در قسمت مزایای آموزش صبر به کودکان توضیج داده ایم. والدین باید روش های آموزش صبر به کودکان را آموزش دهند. در این بخش مقاله راجع به این راهکارها توضیح داده ایم.

✨ اجازه انتظار کشیدن به کودک دهید

اولین راه برای آموزش صبر به کودکان ، انتظار کشیدن کودک است. کودک باید انتظار بکشد تا به خواسته ها و نیازهایش دسترسی پیدا کند. کودک باید ناراحتی و احساسات ناخوشایند را تجربه کند. حتی انتظار باعث می‌شود کودک بی صیری را مدیریت کند.

✨ الگوی خوبی برای کودک باشید

یکی از روش های آموزش صبر به کودک، الگو برداری از والدین است. والدین باید به کودک خود با رفتارها آموزش دهند. که چه زمانی باید صبور باشند و چه زمانی از حق خود دفاع کنند. اگر واکنش شما به عنوان والدین در هر اتفاقی ناخوشایند باشد کودک صبر را آموزش نمی‌بیند. بنابراین به عنوان والدین الگوی خوبی برای کوکتان باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصلاح رفتار کودک کلیک کنید.

✨ بازی با کودک را فراموش نکنید

یکی از روش های آموزش صبر به کودکان ، بازی کردن است. والدین با بازی های فراوان می‌توانند صبر کودک را به چالش بکشند. از بازی هایی مانند پازل، کاشت گل، تربیت حیوان خانگی و … استفاده کنید.

✨ آموزش بیان احساسات را جدی بگیرید

جهت آموزش صبر به کودکان ، باید از کودک درخواست کنید که احساسات را به راحتی بیان کند. کودکی که عصبی و ناراحت می‌شود باید احساسات منفی خود را بدون داد و بیداد بیان کند. به فرزندان خود آموزش دهید که به دور از فریاد های مداوم، با صبر و حوصله از شما درخواست کند. یا ناراحتی خودش را بیان کند.

✨ به قول های خود پایبند باشید

از دیگر روش های آموزش صبر به کودک، پایبندی به قول های خود است. والدین زمانی که به کودک بابت مساله ای قول می‌دهند. حتما باید به آن عمل کنند. مثلا اگر کودک از شما درخواست پارک رفتن دارد. به او قول دهید که چند ساعت دیگر می‌روید. اما صد در صد به قولتان عمل کنید. در این شرایط کودک صبوری را آموزش می‌بیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آرام کردن کودک کلیک کنید.

✨ مفهوم زمان را توضیح دهید

توضیح مفهوم زمان، برای آموزش صبر به کودکان الزامیست. کودک باید زمان را با مفهومات آسان متوجه شود. مثلا به او بگویید که اگر برنامه تلویزیونی تموم شد، با تو بازی خواهم کرد.

برای آشنایی با سایر عوامل آموزش به کودکان کلیک کنید.

بازی های مناسب برای آموزش صبر به کودکان

بازی های مناسب برای آموزش صبر به کودک

برخی از بازی ها برای آموزش صبر به کودکان بسیار مفید است. در این بخش مقاله راجع به بازی های آموزش صبر به کودکان توضیح داده ایم.

◼ بازی مار و پله

◼ منچ

◼شطرنج

◼ پرورش گیاه

◼ نگهداری از حیوان خانگی

◼کمک هنگام آشپزی

◼ ماهی گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش مهارت های زندگی به کودک کلیک کنید.

کلام آخر

آموزش صبر به کودکان در بزرگسالی بسیار به درد می‌خورد. زمانی که کودک صبور تربیت کرده باشید، حتما زندگی با آرامش بیشتری خواهد داشت. یا زمانی که در بزرگسالی با چالش های زیاد روبرو می‌شود، حتما با برنامه و دقت بالاتری پیش خواهد رفت. برای آموزش صبر به کودکان حتما از روانشناس کمک بگیرید تا بر اساس شخصیت کودک، آموزش داده شود.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش صبر به کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره