بد اخلاقی کودک | علت و 7 روش برخورد با بداخلاقی کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بد اخلاقی کودک به دلایلی مثل تربیت سخت گیرانه، تربیت سهل گیرانه و پایین بودن آستانه تحمل رخ می‌دهد. اگر کودکی بد اخلاق دارید، طبیعی است که خسته و آشفته باشید. این کودکان علاوه بر والدین، اطرافیان را هم اذیت می‌کنند. اما اغلب آنها در شرایطی مخصوص و موقعیت متفاوتی رفتارهای بد را از خود نشان می‌دهند. به همین جهت والدین باید به این موقعیت ها آگاه باشند تا بتوانند در زمینه تربیتی و درمان اقدام کنند.

بد اخلاقی کودک گاه به دلیل اختلالات در زمینه سلامت روان هم وجود دارد. به همین جهت پیشنهاد می‌کنم که حتما برای درمان و برخورد با این کودکان از روانشناس کمک بگیرید تا بتوانید ابتدا دلیل را بررسی کنید، سپس راهکارهای درمانی به شما ارائه شود. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بد اخلاقی کودک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بد اخلاقی کودک چگونه است؟

علت بد اخلاقی کودک

اگر کودک شما هم برای درخواست نیازها، خواسته ها و اتفاقات الم شنگه به پا می‌کند و از خود رفتارهای عجیب و غریب نشان می‌دهد؛ این مقاله مخصوص شماست. بد اخلاقی کودک یک سبک رفتاری است که اگر از روش درست برخورد با آن مطلع نباشید؛ باید در انتظار پیامد های رفتاری باشید.

هیچ پدر و مادر با کودک بد اخلاق به آرامش نمی‌رسد و هیچ همسالی با این افراد دوست نمی‌شود. به همین جهت از روش های برخورد و درمان این افراد مطلع شوید تا به نتیجه خوبی برسید. در این مقاله روش های برخورد با بد اخلاقی کودک را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل بد اخلاقی کودک

بد اخلاقی کودک به دلایل مختلفی بستگی دارد که ژنتیک و شیوه های تربیتی از مهم ترین ها شناخته می‌شوند. اما با وجود اهمیت ژنتیک باز هم راهی برای تاثیر گذاری است. پس ناامید نشوید و برای ایجاد این تغییرات اول به علت آن پی ببرید.

? ژنتیک

? رفتار بد اخلاقی والدین

?پایین بودن آستانه تحمل

? سبک تربیتی سهل گیرانه

? سبک تربیتی سخت گیرانه

?ناتوانی در بیان احساسات

? اختلالات روانی

? خلق عصبانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عصبانیت کودک کلیک کنید.

با بد اخلاقی کودک چگونه برخورد کنیم؟

برخورد با بد اخلاقی کودک

برای برخورد با بد اخلاقی کودک لازم است تا ریشه و علت این موضوع بررسی شود؛ سپس برخی از راهکار ها و روش ها را پیاده کنید. در این بخش مقاله به راهکارهای برخورد با بد اخلاقی کودک توضیح داده ایم.

? آرامش خود را حفظ کنید

اولین قدم برای برخورد با بد اخلاقی کودک، حفظ آرامش است. به عنوان پدر و مادر برای اینکه فرزندتان را آرام کنید؛ خودتان هم باید آرام باشید. شما الگوی کودک هستید و اگر بخواهید برای هر اتفاقی واکنش تند نشان دهید، هرگز نمی‌توانید رفتار فرزندتان را کنترل کنید. با این کار حس امنیت و تکیه گاهی را به کودک منتقل می‌کنید. در واقع نشان می‌دهید که به جای بداخلاقی روش های بهتری برای بیان نیاز و خواسته وجود دارد.

? خود کنترل گری داشته باشید

یکی از کارهایی که باید برای رفتار با بد اخلاقی کودک انجام دهید؛ خود کنترل گری است. شما به عنوان والد نباید تسلیم همه خواسته ها و نیازهای فرزند خود شوید. مثلا هرگز نباید برای پایان بد خلقی کودک هرچه گفت را انجام دهید. اگر این کار را ادامه دهید؛ کودک یاد می‌گیرد که برای دریافت و بیان هر خواسته ای با جواب مثبت روبرو نخواهد شد. اما اگر در مقابل این خواسته ها مقاومت نشان دهید؛ کودک یاد می‌گیرد که با هر رفتاری نمی‌تواند به خواسته خود برسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتارهای غیر طبیعی کودکان کلیک کنید.

? بعد از پایان بد رفتاری، صحبت کنید

همیشه زمانی که بد اخلاقی کودک بروز می‌کند؛ تا زمان آرام شدنش صبر کنید. بعد از اینکه کودک آرام شد؛ از او بخواهید که در رابطه با موضوع صحبت کنید. به فرزند خود با این کار کمک خواهید کرد تا احساسات خود را کنترل کند و با بیان کلمات ساده خواسته خود را بگوید. از او بخواهید که درخواست های خود را بگوید تا به نتایج بهتری برسد. با داد و بی داد هیچ چیزی پیش رو نخواهد داشت.

? موقعیت ها را شناسایی کنید | بد اخلاقی کودک

برای رفتار با بد اخلاقی کودک، باید موقعیت های حساسی که باعث بروز این رفتار می‌شود را شناسایی کنید. باید دقت کنید که کودک تحت چه شرایطی و در چه زمان هایی این رفتار را از خود نشان می‌دهد. بعد از اینکه شناسایی صورت گرفت؛ زمان دوری از این موقعیت ها فرا رسیده است. برای آرامش روان فرزند خود بهتر است که فرار را بر قرار ترجیح دهید.

? حق انتخاب دهید

برای اینکه با بد اخلاقی کودک رفتار مناسبی داشته باشید؛ باید برای او حق انتخاب در نظر بگیرید. کودکان از سن 3 سالگی علاقه دارند تا حس استقلال را تجربه کنند. به همین جهت این موضوع را از سنین کم به کودک آموزش دهید و اجازه دهید تا این حس ارضا شود. مثلا برای انتخاب لباس، شما 3 مدل لباس را در اختیار او قرار دهید تا از بین آنها انتخاب کند. در این شرایط هم خلق کودک تغییر نمی‌کند و هم استقلال را تجربه می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

? در برخی شرایط از موقعیت دور شوید

برای برخورد با بد اخلاقی کودک گاهی لازم است تا از موقعیت دور شوید. مثلا اگر کودک شما در خانه بد اخلاقی می‌‌کند؛ از او فاصله بگیرید و به اتاق بروید. در واقع نسبت به رفتارهای او بی اهمیت باشید تا خودش خسته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

? از روانشناس کمک بگیرید

گاهی بد اخلاقی کودک به دلیل آسیب های روانی است که تجربه می‌کند. شاید کودک شما دچار اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی است؛ و به دلیل ناتوانی در حل مشکلات چنین رفتارهایی را از خود نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است که از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید تا دلیل رفتار فرزندتان بررسی شود. کودک نیز فوری تحت درمان قرار بگیرد.

کلام آخر

زمانی که بدون آگاهی از شخصیت و ویژگی های فرزند؛ همزمان با بد اخلاقی های او شما هم رفتارهای بد نشان دهید، تربیت او با پیامد فراوان روبرو خواهد شد. همانطور هم که گفته شد، بد اخلاقی کودک دلایل مختلفی دارد که برای درمان ابتدا باید از روانشناس راهنمایی گرفت تا این مساله درمان شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بد اخلاقی کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره