سال اول زندگی مشترک | 11 راهکار برای حل چالش های سال اول زندگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سال اول زندگی مشترک به شدت نیاز به مراقبت دارد. زوجین به دلیل عدم شناخت کافی، عدم آگاهی از زبان و اصطلاحات یکدیگر با مشکلات و چالش هایی روبرو می‌شوند. تا آن که زوجین با یکدیگر به چاره ای بی‌اندیشند و متوجه رفتارهای هم شوند، مشکلات ریشه دوانده و کار دشوار می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق باید هر چه زودتر به شناخت بهتری از یکدیگر برسید. صبوری، گذشت، بخشش و حل مساله را تقویت کنید. برای خوشبختی و ساخت زندگی عالی، باید حرف هایتان را به یکدیگر بگویید. اشتباهات کوچک همدیگر را ببخشید و برای حل مشکلات اقدام کنید. زندگی زناشویی نیازمند دریافت کمک از روانشناس نیز است. در این مقاله راهکارهای اصولی و روانشناسانه برای حل چالش های زندگی ارائه داده ایم.

سال اول زندگی مشترک

سال اول زندگی مشترک چگونه است؟

سال اول زندگی مشترک برای تمامی زوجین پر از فراز نشیب است. این مشکلات تقریبا در تمامی زمینه های زندگی به وجود می‌آید. برخی از زوجین به دلیل نا توانایی در حل مشکلات، در سال اول زندگی مشترک به فکر جدایی می‌افتند. بنابراین به دلیل تفاوت های فرهنگی، مذهبی، خانوادگی و … دچار تنش و بحث می‌شوند.

امروزه نیز جوانان حوصله حل مشکلات را ندارند و جدایی را بهترین گزینه می‌دانند. اما باید به خاطر داشته باشید که زندگی در تمامی سالها با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. که باعث بحث و دعوا می‌شود. اما برای اینکه در مشکلات با مسائل کمتری روبرو شوید، باید از روانشناس و زوج درمانگرها کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

مشکلاتی که در سال اول زندگی مشترک به وجود می‌آیند کدامند؟

مشکل در همه زندگی ها وجود دارد. اما رنگ و جنس آن با یکدیگر فرق دارد. سال اول زندگی مشترک نیز به دلیل تفاوت های فردی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مشکلات زیادی را به دنبال دارد. در این بخش مقاله راجع به مشکلات سال اول زندگی مشترک توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

? عدم صمیمیت

عدم صمیمیت از جمله مشکلات سال اول زندگی مشترک است. رابطه با همسر و صمیمیت در ازدواج حائز اهمیت است. اگر زوجین در صمیمیت دچار مشکل شده باشند، توانایی برقراری ارتباط ندارند. از یکدیگر خجالت می‌کشند و بسیاری از حرف ها را در درون خود نگهداری می‌کنند. این عدم صمیمیت باعث کاهش رابطه عاطفی، جنسی و ابراز علاقه می‌شود. هم چنین فرد احساس می‌کند که شخص مقابل هیچ علاقه ای به او ندارد.

? مسائل مالی

یکی از مشکلات سال اول زندگی مشترک، مسائل مالی است. این مشکل یکی از رایج ترین مسائل است. به دلیل تفاوت در خرج، پس انداز، درآمد و … زوجین با مشکلات بزرگی روبرو می‌شوند. این مشکلات امروزه نقش بیشتری را ایفا می‌کنند و هزینه های سنگین زندگی به این اختلافات شعله می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سختی های ازدواج کلیک کنید.

? مشکلات باروری

از مشکلات سال اول زندگی مشترک، باروری است. بسیار از زوجین انتظار دارند زمانی که برای بچه دار شدن اقدام می‌کنند، باید فورا باردار شوند. اما هستند کسانی که مدت زمان زیادی را باید منتظر بمانند و برای فرزند آوری تلاش کنند. با پیشرفت علم تقریبا با مساله ناباروری به طور کل حل شده است. باید به پزشک مراجعه کنید و مشکلات فرزند آوری را بررسی کنید.

? تقسیم وظایف

یکی از مشکلات سال اول زندگی مشترک، تقسیم وظایف است. برای کاهش دعواها نباید تمامی کارهای منزل بر دوش یک نفر باشد. در این شرایط مشکلات در زندگی افزایش خواهد یافت. زندگی مشترک نیازمند همدلی و کمک به زوجین است. با مکالمه صمیمی و دوستانه، از همسرتان بخواهید تا وظایفتان را تقسیم کنید.

? رابطه بی روح

عدم وجود رابطه قوی و محکم در سال اول زندگی مشترک باعث ایجاد مشکلات می‌شود. زمانی که زوجین توانایی برقراری ارتباط مناسب و قوی نداشته باشند، رابطه سردی خواهند داشت. خوشبختی در برقراری ارتباط مفید و قوی با همسر می‌باشد.

? عدم اعتماد

سال اول زندگی مشترک زوجین به اندازه کافی به یکدیگر اعتماد ندارند. همین امر باعث شکاکیت و بدبینی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید در سال های اول زندگی برای جلب اعتماد یکدیگر تلاش کنید. زن و مرد باید با اعتماد به یکدیگر وارد زندگی مشترک شوند.

? تنوع طلبی

یکی از بدترین اتفاقات در زندگی زناشویی که امروزه نیز بسیار مشاهده می‌شود، تنوع طلبی و خیانت است. خیانت تنها رابطه جنسی نیست. هر نوع رابطه خارج از چارچوب قرار دادی با همسر، خیانت تلقی می‌شود. روابط در فضای مجازی نیز خیانت نامیده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق در سال اول زندگی کلیک کنید.

? تفاوت در باور مذهبی

از جمله مشکلات سال اول زندگی مشترک، تفاوت در باورهای مذهبی است. به این منظور که دو نفر با رشد در خانواده های متفاوت، اختلاف نظر، فرهنگ متفاوت و … به راحتی با یکدیگر نمی‌توانند ارتباط برقرار کنند. تفاوت های فرهنگی، خانوادگی، آداب و رسوم و … همگی شریک احساسی را درمانده و عصبی می‌کند.

? اختلاف با خانواده همسر

سال اول زندگی مشترک معمولا اختلاف با خانواده همسر زیاد دیده می‌شود. خانم ها و آقایانی هستند که از همان ابتدای زندگی، به خانواده همسر خود احترام نمی‌گذارند. و حتی شروع به توهین می‌کنند. این مشکل بسیار خطرناک است. خانواده ها باید مورد احترام قرار بگیرند. بی احترامی به آنها پیامدهای خوبی به دنبال ندارد.

? مشکلات رابطه جنسی

یکی از مشکلات رایج در سال اول زندگی مشترک، رابطه جنسی است. بر اساس مطالعات انجام شده، رابطه جنسی یکی از مهم ترین عوامل در زندگی مشترک است. اگر زوجین توانایی برقراری رابطه جنسی نداشته باشند. و به اختلالات جنسی مبتلا باشند، با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

راهکار مناسب برای حل چالش های سال اول زندگی

راهکار مناسب برای حل چالش های سال اول زندگی

سال اول زندگی مشترک به دلیل عدم شناخت کافی با مشکلات فراوانی روبرو است. اما با تلاش و پشتکار می‌توانید زندگی مشترک خوشبختی بسازید. ازدواج نیاز به مراقبت و توجه دارد. با کمک راهکارهای ارائه شده در این بخش از مقاله، برای حل چالش ها و مشکلات زندگی زناشویی اقدام کنید.

? با الگوهای مثبت ارتباط بگیرید

سال اول زندگی مشترک احتمالا با افرادی ارتباط خواهید گرفت که الگوی خوبی برای زندگی مشترک شما نیستند. هرچه سریعتر از این افراد فاصله بگیرید. با زوجین رفت و آمد کنید. البته زوجین خوشبختی که برای زندگی خود تلاش می‌کنند. با افراد مثبت اندیش تعامل برقرار کنید تا آرامش، امید و حس خوب در شما زنده شود.

? ابراز علاقه را افزایش دهید

زندگی زناشویی مخصوصا سال اول زندگی مشترک، نیازمند ابراز علاقه های پی در پی است. نباید احساسات خود را قایم کنید. اگر تا آخر عمر عشق و علاقه تان را به درستی بیان کنید، زندگی گرم و صمیمی خواهید داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلوگیری از طلاق کلیک کنید.

? از همسر خود قدردانی کنید

قدردانی از همسر نوعی احترام است. و در هر رابطه ای مخصوصا سال اول زندگی مشترک الزامی است. کوچکترین کارهای همسرتان را مورد تشویق قرار دهید. وقتی از سرکار باز می‌گردد بابت زحمات او تشکر کنید. زمانی که خانم غذایی می‌پزد، از زحمات او تشکر کنید. با این کار به یکدیگر احترام گذاشته اید.

? به یکدیگر احترام بگذارید

احترام بزرگ ترین عامل خوشبختی است. چه سال اول زندگی مشترک باشید و چه چندین سال از زندگی شما گذشته باشد، باید احترام برقرار باشد. زمانی که احترامی وجود نداشته باشد، زوجین با مشکلات زیادی نیز روبرو خواهند شد. در تمامی شرایط به همسرتان احترام بگذاریدو مورد حمایت قرار دهید.

? در تصمیم گیری یکدیگر را شریک کنید

زندگی زناشویی یعنی قاطی شدن تمامی مسائل دو فرد با هم. ااز سال اول زندگی مشترک آغاز کنید که در تصمیم گیری ها به یکدیگر کمک کنید. از هم نظر بپرسید، در موارد مختلف نظرات یکدیگر را الگو قرار دهید. و در تمامی زمینه ها از تصمیمات همسرتان استفاده کنید.

? همسرتان را اولویت زندگی قرار دهید

سال اول زندگی مشترک شاید سخت باشد که همسرتان را اولویت قرار دهید. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که تنها همسرتان برای شما می‌ماند. این اولویت بندی نیز باعث پرورش حس اعتماد، قدردانی، محبت و سخاوت می‌شود. به خاطر داشته باشید در هر زمینه ای اول همسر، سپس اطرافیان.

? با یکدیگر صحبت کنید

مکالمه در رابطه با شرایط زندگی مخصوصا در سال اول زندگی مشترک باعث شناخت و برقراری ارتباط بهتر با همسر می‌شود. برای رفع نیازها، مشکلات، آگاهی از خواسته ها و ناراحتی ها باید با یکدیگر صحبت کنید.

? الگوهای بد را تغییر دهید

برای ساخت رابطه خوب در سال اول زندگی مشترک، بایستی الگوهای بد خود را تغییر دهید. اگر به دلایل مختلفی عصبانی هستید، ابتدا خود را آرام کنید و سپس با آرامش کامل به خانه وارد شوید.

? به نیازهای همسرتان توجه کنید

در سال اول زندگی مشترک و تمامی مراحل زندگی زناشویی باید به نیازهای همسر خود توجه کنید. وگرنه خطرات جدی شما را تهدید می‌کند. لطفا برای همسر خود گوش شنوایی باشید که برای رفع نیازهای آن به هر کاری دست می‌زند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عادی شدن رابطه بعد از ازدواج کلیک کنید.

? بخشش را تمرین کنید

اگر در سال اول زندگی مشترک همسرتان خطایی مرتکب شد، او را ببخشید. بخشش در ابتدا باعث آرامش روان و روح شما می‌شود. بنابراین اگر خطای قابل بخششی داشت، از خود گذشتگی کنید. با بخشیدن خطای جزئی همسر، زندگی رنگ و لعاب زیبا تری می‌گیرد.

? از روانشناس کمک بگیرید

برای ساخت رابطه عالی نیازمند کمک از روانشناس هستید. مخصوصا در سال اول زندگی مشترک باید از روانشناس در بهبود شرایط و شناخت یکدیگر کمک بگیرید. روانشناس با بررسی ویژگی های شخصیتی زوجین راهکارهایی را برای شناخت بهتر و حل چالش ها ارائه می‌دهد. سال اول زندگی مشترک به شدت نیازمند کمک از فرد متبحر است.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کرده اید، سال اول زندگی مشترک نیازمند مراقبت و دقت فراوان است. بنابراین برای شناخت، مراقبت، حل مسائل، نحوه برخورد و درک یکدیگر بهترین روش کمک از روانشناس است. روانشناسان با کمک به زوجین خدمات والایی را ارائه می‌دهند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سال اول زندگی مشترک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره