کینه و کدورت در زندگی مشترک | راه های رفع | 5 روش رفع کینه و کدورت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کینه و کدورت در زندگی مشترک یکی از مسائل خطرناک در زندگی مشترک است. کینه در زبان عامیانه به منظور عدم فراموشی مشکلات است. برخی از دلایل کینه توزی توهین به شخصیت و عزت نفس فرد است. اما برخی از دلایل کینه، از دست فرد خارج است. به طور کل هر فردی با خصوصیات اخلاقی متفاوت از هر چیزی ناراحت می‌شود. و ناراحتی های افراد متفاوت از یکدیگر است.

برای رفع کینه و کدورت در زندگی مشترک، در قدم اول باید خودتان را اصلاح کنید. باید به شناخت کافی از فرد مقابل خود رسیده باشید تا با ویژگی های شخصیتی آن آشنا باشید. برای شناسایی ویژگی های شخصیتی شریک عاطفی و پیشگیری از کینه توزی، از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

کینه و کدورت در زندگی مشترک

کینه و کدورت در زندگی مشترک چیست

کینه و کدورت در زندگی مشترک اگر به سرعت رفع نشود، تبدیل به سم رابطه می‌شود. در واقع وارد تمام قضایای رابطه می‌شود و به تدریج شروع به از بین بردن رابطه می‌کند. اگر حتی در رابطه با یکدیگر مشکلی نداشته باشید، اما حال خوبی را در رابطه تجربه نخواهید کرد. در تمامی روابط فراز و نشیب های زیادی وجود دارد.

اما اینکه در این فراز و نشیب ها زوجین چگونه با یکدیگر رفتار کنند باعث استحکام رابطه می‌شود. کینه و کدورت در زندگی مشترک دلایل متفاوتی دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. در این مقاله سعی کرده ایم راجع به کینه و کدورت در زندگی مشترک توضیحات کافی بدهیم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

دلیل بروز کینه و کدورت در زندگی مشترک

کینه و کدورت در زندگی مشترک بنا به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند. اگر قصد برنامه ریزی برای رفع این کینه ها دارید، باید ریشه یابی دلیل را انجام دهید. در این بخش از مقاله راجع به دلیل کینه و کدورت در زندگی مشترک صحبت کرده ایم.

? کنترل گری

یکی از دلایل کینه و کدورت در زندگی مشترک، کنترل گری است. انسان ها به صورت ذاتی از هر محدودیتی فراری هستند. بنابراین اگر شریک عاطفی خود را به صورت دائمی تحت فشار قرار دهید، از شما دور خواهد شد. در نهایت این امر به صورت کینه و زورگویی تلقی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل شوهر کلیک کنید.

? بی احترامی | کینه و کدورت در زندگی مشترک

یکی از بارز ترین دلایل کینه و کدورت در زندگی مشترک، بی احترامی است. زمانی که زوجین به یکدیگر بی احترامی، توهین و … کنند، به راحتی روابط بین آنها ترمیم نمی‌شود. زخم هایی که به رابطه وارد می‌شود، باعث آسیب به روان می‌شود. و تکرار چند باره این بی احترامی ها باعث عمیق تر شدن زخم ها می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی احترامی به همسر کلیک کنید.

? مورد هدف گرفتن شخصیت

هدف قرار دادن شخصیت و تخریب اعتماد به نفس، یکی از دلایل کینه و کدورت در زندگی مشترک است. بنابراین زمانی که شریک عاطفی بارها شخصیت شما را تخریب می‌کند و مورد حمله قرار می‌دهد، اعتماد به نفس شما کاهش می‌یابد. کاهش عزت نفس باعث آسیب به روان می‌شود. و فرد را از فعالیت های روزانه باز می‌دارد. عزت نفس پایین باعث بروز افسردگی می‌شود.

? توقعات بیجا | کینه و کدورت در زندگی مشترک

یکی از موارد دیگری که باعث ایجاد کینه و کدورت در زندگی مشترک می‌شود، توقعات بیجا است. توقعات اضافی برای هر دو نفر خطرناک است. در نهایت انتظارات فرد برآورده نمی‌شود، توقعات حل نشده باقی می‌ماند و باعث ایجاد کینه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه توقعات بیجا کلیک کنید.

? تنش های حل نشده

در زندگی هر شخصی فراز و نشیب های زیادی وجود دارد. همه زندگی ها چالش و درگیری زیادی دارد. اما تا زمانی که این موضوعات حل نشده باقی بماند باعث ایجاد کینه و کدورت در زندگی مشترک می‌شود. برای زندگی بهتر باید ویژگی های شخصیتی یکدیگر را به خوبی بشناسید. تا اخلاق هم را بشناسید. اگر چالش ها حل نشده باقی بماند، کینه و کدورت در زندگی مشترک نیز افزایش می‌یابد.

? خصومت | کینه و کدورت در زندگی مشترک

گاهی این کینه و کدورت در زندگی مشترک به قدری افزایش می‌یابد که تبدیل به خصومت می‌شود. این خصومت ها باعث آزار یکدیگر می‌شود. در نهایت زوجین رابطه خوبی را تجربه نخواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شوخی با همسر کلیک کنید.

برای رفع کینه و کدورت در زندگی مشترک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای رفع کینه و کدورت در زندگی مشترک چه کارهایی باید انجام دهیم؟

کینه و کدورت در زندگی مشترک باید حل شود. اگر این مشکلات حل نشده باقی بماند باعث آسیب به زندگی مشترک می‌شود. برای رفع کینه و کدورت در زندگی مشترک باید رفتارهایی را انجام دهیم تا با مشکلات کمتری روبرو شوید.

? اولین قدم را خودتان بردارید

یکی از روش های رفع کینه و کدورت در زندگی مشترک، آغاز خود است. در تمامی روابط برای رفع مشکلات، اولین قدم را خودتان باید بردارید. بنابراین خودتان آغازگر باشید. بعد از اینکه آغاز کردید و برای حل مشکلات اقدام کردید، از همسرتان نیز کمک بگیرید. برای داشتن زندگی مشترک خوب باید با یکدیگر اقدام کنید.

? چالش های زندگی را با هم ترکیب نکنید

اگر در زندگی مشترک با مسائلی روبرو هستید که هر دو بر سر آن اختلاف نظر دارید. نباید موضوع را به چالش های دیگر مربوط کنید. در واقع با کمک یکدیگر فقط بر سر همان موضوع مسائل را بررسی کنید. برای راحت تر کردن مشکلات رابطه، نباید چالش ها را با یکدیگر قاطی کنید. بنابراین یکی از روشهای رفع کینه و کدورت در زندگی مشترک، عدم ترکیب مسائل مختلف است.

? یکدیگر را ترمیم کنید

کینه و کدورت در زندگی مشترک باعث آسیب به روان هر دو می‌شود. برای اینکه این آسیب ها رفع شود، باید یکدیگر را ترمیم کنید. برای اینکه آسیب ها را ترمیم کنید، باید در وهله اول شناسایی آسیب ها صورت بگیرد. سپس برای ترمیم به یکدیگر کمک کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحقیر همسر کلیک کنید.

? احساس قربانی شدن نداشته باشید

زمانی که کینه و کدورت در زندگی مشترک نقش جدی بگیرد، فرد مقابل احساس قربانی بودن می‌کند. اما در روابطی که چنین مشکلاتی وجود دارند، روابط قربانی می‌شوند، نه شما! پذیرش اشتباهات در زندگی مشترک و روابط زناشویی کمک بزرگی به پیشرفت و ترقی می‌کند. بنابراین به جای اینکه خودتان را قربانی نشان دهید، باید به دنبال رفع مشکل و ریشه یابی مسائل باشید.

? کینه را به صورت واقعی کنار بگذارید

برای کنار گذاشتن کینه و کدورت در زندگی مشترک، باید به طور جدی عزم خود را جزم کنید. برای اینکه کدورت ها را از زندگی مشترک دور کنید، باید از روانشناس کمک بگیرید. و برای رفع کینه ها در جهت آرامش زندگی باید از متخصص کمک بگیرید.

کلام آخر

کینه و کدورت در زندگی مشترک سم تخریب کننده است. زمانی که زوجین برای رفع مشکلات از متخصص کار بلد کمک نمی‌گیرند، به تدریج آسیب روابط بیشتر می‌شود. و زندگی رو به خرابی می‌رود. بنابراین جهت رفع همه مشکلات و کینه ها در زندگی مشترک، باید از روانشناس کمک بگیرید تا با ریشه یابی رفتارهای زوجین، راه حلی اساسی ارائه دهد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کینه و کدورت در زندگی مشترک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره