شکست خوردن در زندگی | عوامل شکست در زندگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شکست خوردن در زندگی و عدم موفقیت برای همه تلخ است. اگر از آن دسته افرادی باشید که با هر شکست خود را بازنده می‌دانند، موفقیت برایتان سخت خواهد شد. همه افراد حداقل یکبار با شکست مواجهه شده اند. اما درجا نزدند و با تلاش، آغاز دوباره داشته اند. عده ای نیز با کوچکترین خطا خود را می‌بازند. زندگی بالا و پایین های فراوانی دارد. اگر قرار باشد که با هر شکست بازنده باشیم، زندگی برایمان سخت و طاقت فرسا می‌شود.

برای کاهش شکست ها باید دلایل آن را شناسایی کنید و برای کاهش آن تلاش کنید. بنابراین باید با هر شکست درس جدید را بگیریم در آینده از تجربیات خود بهترین استفاده را ببریم. جهت جلوگیری از شکست های پی در پی حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

شکست خوردن در زندگی

راهکار غلبه بر شکست خوردن در زندگی

شکست خوردن در زندگی را همه ما حداقل برای یک بار امتحان کرده‌ایم. اما درس گرفتن از این شکست ها برای همه قابل توجیه نیست. این موضوع را به خاطر داشته باشید که موفقیت و شکست برادر یکدیگرند. اگر از شکست درس عبرت بگیرید و هنگام تلاش بعدی از تجربیات خود استفاده کنید، حتما موفق خواهید شد.

پشتکار و عدم توجه به صحبت های دیگران نیز یکی از راه های کسب موفقیت است. دلایل زیادی نیز وجود دارد که باعث شکست خوردن در زندگی می‌شود. این دلایل شامل عدم مسئولیت پذیری، عدم پشتکار، نادیده گرفتن تجربیات گذشته، عدم نظم و انضباط، حواس پرت، عدم باور به خود، عزت نفس کم و اعتقاد به قسمت و اقبال می‌شود.

فروشگاه آرامیس

در این مقاله سعی کرده ایم هر چیزی که مربوط به شکست خوردن در زندگی می‌شود را توضیح بدهیم. همراه ما باشید تا برای رهایی از شکست های پی در پی راهکارهای ارائه شده را انجام دهید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل شکست خوردن در زندگی

همه افراد به دلیلی تعدادی از رفتارها با شکست مواجهه می‌شوند. شکست‌های زندگی نیز دلایل مخصوص به خود را دارد که در این بخش از مقاله توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موانع موفقیت و پیشرفت در زندگی کلیک کنید.

❌ عدم پشتکار | شکست خوردن در زندگی

یکی از دلایل اصلی شکست خوردن در زندگی، نبودِ پشتکار است. علت شکست افراد عدم پشتکار و رهایی مسیر موفقیت است. همه آدم‌ها به راحتی کاری را آغاز می‌کنند. اما به پایان رساندن، کار هر کسی نیست. و بسیاری از افراد اگر با کوچکترین مشکل روبرو شوند، دست از کار می‌کشند. به همین دلیل است که می‌گوییم عدم پشتکار عامل شکست خوردن در زندگی است.

❌ اهمیت به حرف های دیگران

یکی از عاملان شکست‌های زندگی، اهمیت به حرف های دیگران است. کسانی که به حرف های دیگران اهمیت می‌دهند معمولا زندگی خوبی را پیش رو ندارند. دائم از حرف دیگران اطاعت می‌کنند، حتی اگر نارضایتی خودشان دخیل باشد.

❌ عدم استفاده از اشتباهات گذشته

همه انسان ها با کمک روانشناس و مشاورین متخصص باید از اشتباهات خود درس بگیرند. اگر از اشتباهات خود درس نگیرید، به مرور زمان این اشتباهات باعث شکست خوردن در زندگی می‌شود.

برای آشنایی با اصول درس گرفتن از اشتباهات کلیک کنید.

❌ توجیه | شکست خوردن در زندگی

توجیه یکی از عوامل شکست خوردن در زندگی است. کسانی که از تجربیات تلخ گذشته درس نمی‌گیرند به مرور زمان با شکست مواجه می‌شوند. در صورتی که شکست های خود را توجیه کنند و درس عبرت نگیرند بازهم با خطا مواجه می‌شوند. پس با خود صادق باشید و برای کمک به خودتان هم که شده واقعیت شکست خوردن در زندگی تان را بپذیرید.

❌ عدم نظم و ترتیب

برنامه ریزی کاری و روزانه یکی از روش های مقابله با شکست‌های زندگی است. زمانی که کنترل و مدیریت بر برنامه خود را نداشته باشید، و نظم در رفتارها و برنامه های شما مشاهده نشود، دائم با شکست خوردن در زندگی مواجه می‌شوید.

❌ کاهش عزت نفس | شکست خوردن در زندگی

اگر فردی از عزت نفس بالایی برخوردار باشد، اشتباهات خود را می‌پذیرد و از آنها درس می‌گیرد. کار را رها نمی‌کند و برای موفقیت می‌جنگد. اما افراد با عزت نفس پایین اگر با مشکلات و مسائل روبرو شوند دیگر توانایی تلاش و شروع دوباره ندارند.

❌اعتقاد به قسمت و اقبال

زمانی که افراد به بخت، قسمت و اقبال اعتقاد داشته باشند، یعنی مسئولیت کارهای خود را بر عهده نمی‌گیرند. در این صورت خودشان را به دست سرنوشت می‌سپارند و اعتقاد دارند هر چیزی که پیش آید حق آنها خواهد بود. مسئولیت رفتارهای خود را بپذیرید و شکست خوردن در زندگی را گردن بخت و اقبال نندازید.

برای درک میزان تاثیر شانس در زندگی کلیک کنید.

❌ حواس پرتی | شکست خوردن در زندگی

بسیاری از افراد به دلیل حواس پرتی با شکست خوردن در زندگی مواجهه می‌شوند. اگر تمام زمان خود را صرف فضای مجازی و کارهای بیهوده کنید، اهداف خود را به فراموشی خواهید سپرد. بنابراین حواس پرتی مانع موفقیت افراد می‌شود.

❌ عدم باور به خود

زمانی که به خود باور نداشته باشید، حتما با شکست در زندگی روبرو خواهید شد. کسانی که به درجه ایمان به خود نرسیده باشند معمولا شکست های زیادی را تجربه خواهند کرد. موفقیت نیازمند خود باوری است.

❌ عدم مسئولیت پذیری

یکی از عوامل اصلی شکست خوردن در زندگی، عدم مسئولیت پذیری است. زمانی که مسئولیت کارهای خود را بر عهده نگیرید، موفقیت معنایی نخواهد داشت. بین مسئولیت پذیری و موفقیت رابطه مستقیمی وجود دارد که باید جدی گرفته شود. پس مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید آن وقت خواهید دید که چطور آن ها را تبدیل به فرصت خواهید کرد. حتما درباره راه های پذیرش شکست بخوانید.

❌احساس عدم لیاقت | شکست خوردن در زندگی

یکی از دلایل شکست خوردن در زندگی، احساس عدم لیاقت است. زمانی که باورها و اعتقادات شما این جمله باشد “حتما لیاقت و توانایی این کار را ندارم”. هرگز موفق نخواهید شد. خود را از اعماق وجود قبول داشته باشید.

راه های غلبه بر شکست خوردن در زندگی

علت شکست خوردن در زندگی

شکست خوردن در زندگی اگر به صورت دائمی باشد، باعث آزار روحی و روانی می‌شود. همه افراد در زندگی نیز تجربه یک بار شکست را دارند. اما این شکست ها اگر دلیل مشخصی برایش پیدا نشود و مورد درمان قرار نگیرد، باعث آسیب های پی در پی می‌شود. برای رهایی از این شکست های مداوم باید از روانشناس و متخصص کمک گرفت. اما در ادامه راهکارهای مقابله را نیز توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان ناامیدی کلیک کنید.

⬛ از شکست ها درس عبرت بگیرید

اصلی ترین موضوع و راهکار مقابله با شکست های زندگی، درس گرفتن است. اگر به آگاهی کافی نرسیده باشید. و با شکست های پی در پی مواجهه شوید، یعنی هنوز به مرحل درک و درس عبرت از اشتباهات نرسیده اید. زمانی که با شکست مواجه می‌شوید، یک دفترچه بردارید و هرچه را که باعث شکست بوده است، یادداشت کنید. در نتیجه با آگاهی کامل، یک کار اشتباه را چند بار تکرار نخواهید کرد. پس هر شکستی می تواند در واقع یک نقطه پیروزی باشد.

برای غلبه بر ترس از شکست کلیک کنید.

⬛ پشتکار داشته باشید

برای مقابله با شکست خوردن در زندگی، باید پشتکار داشته باشید. همه ما علاقه داریم که به دور از معطلی و زمان بر بودن، به موفقیت دچار شویم. اما این موضوع را باید در نظر داشته باشید که هر موفقیتی نیاز به تلاش و کوشش بسیار دارد. اگر پشت کار کافی نداشته باشید، با هر بار شکست اعتماد به نفستان کاهش می‌یابد. بنابراین برای دست یابی موفقیت باید پشتکار و تلاش فراوان داشته باشید.

⬛ دوری از ناراحتی ها در اولویت باشد

برای موفقیت و مقابله با شکست خوردن در زندگی، باید از افکار و احساسات منفی دور شوید. همیشه به یاد داشته باشید که افراد قضاوت کننده های بی نظیری هستند. اگر به خواست و درخواست دیگران توجه کنید، احتمالا با شکست های بسیاری نیز مواجهه می‌شوید. بنابراین باید از این انسان های منفی دور شوید و به صحبت دیگران توجه نکنید، تا در زندگی با موفقیت های بیشتری روبرو شوید.

⬛ برنامه ریزی و الگویابی برای موفقیت فراموش نشود

برنامه ریزی اصولی و هم چنین الگویابی یکی از روش های مقابله با شکست خوردن در زندگی و دستیابی به موفقیت است. در هر زمینه و کاری اگر برنامه ریزی داشته باشید حتما به موفقیت دست می‌یابید. برای برنامه ریزی حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های رسیدن به موفقیت در زندگی کلیک کنید.

⬛ مقایسه خود با دیگران را کنار بگذارید

طبق تجربه های به دست آمده، تعداد افرادی که با شکست خوردن در زندگی مواجهه شده اند، خود را با دیگران مقایسه کرده اند. این مقایسه باعث ایده آل ندانستن خود است. به هیچ وجه از روی ظاهر و صحبت های یک فرد نمی‌توانید شکست های او را شناسایی کنید. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که همه افراد ناراحتی هایی دارند اما از خود بروز نمی‌دهند. به همین دلیل نباید خود را با دیگران مقایسه کنید.

⬛ بر شکست غلبه کنید

برخی از مواقع افرادی را مشاهده می‌کنیم که با کوچکترین اشتباه کار خود را رها می‌کنند. برای مقابله با شکست های زندگی باید حتما بر شکست ها غلبه کنید. غلبه بر شکست فرصتی عالی برای رسیدن به موفقیت است. زیرا شما با شکستی که خورده اید، تجربه ای عجیب کسب کرده اید. استفاده از این تجربیات نیز مساوی با موفقیت است.

بیشتر بخوانید : ترس از بی پولی

⬛ خودتان را باور داشته باشید

یکی از روش های مقابله با شکست خوردن در زندگی، خود باوری است. بسیار افرادی وجود دارند که خود را لایق بهترین ها نمی‌دانند. یا خودشان را در درجات بالا و پیشرفت مشاهده نمی‌کنند. به همین دلیل این افراد با هر بار شکست افسرده و مضطرب می‌شود. برای اینکه به موفقیت دست یابید، باید به خود باور داشته باشید.

برای رسیدن به خودباوری در روانشناسی با تکنیک های تخصصی کلیک کنید.

⬛ مسئولیت کارهای خود را بپذیرید

برای اینکه از شکست خوردن در زندگی به موفقیت دست پیدا کنید، باید مسئولیت پذیر باشید. مسئولیت پذیری یکی از روش های کسب تجربه است. اگر از آن دسته افرادی باشید که مسئولیت کارهای خود را بر عهده نمی‌گیرید، باید با موفقیت خداحافظی کنید. برای مقابله با شکست ها، آنها را بپذیرید. و برای کسب تجربه ها خودتان را آماده کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به دلایل و روش های مقابله با شکست خوردن در زندگی را مطالعه کرده اید، متوجه حضور پر رنگ و الزامی روانشناس شده اید. بسیاری از افراد به دلیل اینکه روش های مقابله با شکست خوردن در زندگی را نمی‌دانند، با شکست های زیادی نیز مواجه می‌شوند. به همین دلیل باید برای رهایی از این روند تکراری حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فردی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. من همیشه احساس شکست دارم تو زندگیم .
    هر کاری می کنم بازم پدر و مادرم می گن فلانی از تو بهتره

    1. سلام الهه عزیز شما باید در ارتباط با مفهوم موفقیت خودتان به یک تعریف برسید. وقتی تعریف مشخصی از موفقیت در شما وجود نداشته باشه با نظرات بقیه (حتی والدین) دچار سرخوردگی می شید. پس بهتره از همین امروز هم که شده اهداف و موفقیت هایتان را مشخص کنید. حتما در این زمینه به مقاله تعیین حد و مرز در رابطه مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره