ماری جوانا در بارداری | مصرف گل قبل از حاملگی چه ایرادی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مصرف ماری جوانا در بارداری عوارض جانبی زیادی برای مادر و فرزند دارد. در بیشتر موارد به دلیل باورهای اشتباهی که در مورد ماری جوانا وجود دارد و یا کافی نبودن اطلاعات مادر و اطرافیان، افراد در دوران حاملگی گل مصرف کرده و یا در صورت اعتیاد، فرایند ترک را آغاز نمی‌کنند. اما این موضوع می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری برای مادر و فرزند داشته باشد. متاسفانه هستند کسانی که حتی در بارداری شروع به مصرف ماریجوانا کرده اند به همین دلیل اطلاع رسانی در این زمینه و آغاز هر چه سریعتر فرایند ترک اهمیت زیادی دارد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماری جوانا در بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مصرف گل قبل از حاملگی

در بیشتر موارد مصرف ماری جوانا در بارداری به پیش از این دوران برمی‌گردد. در واقع افراد پیش از دوران بارداری دچار اعتیاد به این ماده بوده اند و بی توجه نسبت به تاثیرات این ماده بر فرزند خود به مصرف ادامه می‌دهند. از طرفی به دلیل مشکلات و حتی گاهی دردهای جسمانی که در دوران بارداری بروز می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که افراد برای خاصیت تسکین بخشی از این ماده مصرف نمایند.

اما مصرف ماری جوانا یا گل به هر هدفی و یا حتی روش های مختلف، تاثیرات خود را داشته و از همه مهم تر منجر به اعتیاد می‌گردد. از همین رو نباید در این دوران به صورت خودسرانه و یا حتی به توصیه دیگران از مواد مختلف استفاده کرد. همچنین در صورت اعتیاد، قبل از اقدام به بارداری باید آن را ترک نمایند.

تاثیرات مصرف ماری جوانا در بارداری

تاثیرات مصرف ماری جوانا در بارداری

تاثیر مصرف ماری جوانا در بارداری هم بر مادر و هم برای فرزند اوست. اما گاهی مادران بدون توجه به سلامت فرزند خود، از مواد مخدر مختلف دیگر در این دوران استفاده می‌کنند. فراموش نکنید که به دلیل وابستگی و تغذیه فرزند از مادر، مصرف هرگونه ماده ای سریعا و مستقیما بر جنین تاثیر گذاشته و او را دچار مشکلات مختلفی می‌کند. در این قسمت به توضیح برخی از این موارد می‌پردازیم. برای اطلاع از عوارض اعتیاد در بارداری کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

📌ابتلا نوزاد به سندروم محرومیت نوزادی

یکی از اصلی ترین مسائلی که نوزاد در صورت مصرف ماری جوانا در بارداری تجربه می‌کند؛ ابتلا به سندروم محرومیت نوزادی است. در واقع در صورت اعتیاد مادر، نوزاد نیز مبتلا شده و بعد از متولد شدن؛ علائم ترک را از خود نشان می‌دهد. این نشانه ها شامل بروز لکه هایی بر پوست، اسهال، تب، تحریک پذیری، تشنج، گریه های زیاد، اختلال در خواب، لرزش بدن، وزن کم و همچنین مشکل در وزن گیری و… است که از زمان تولد و تا دو هفته بعد از آن بروز می‌کند.

📌 ماری جوانا در بارداری و  تاثیر بر سلامت نوزاد

البته این تنها در صورتی است که نوزاد زنده به دنیا آید. چرا که در صورت مصرف ماری جوانا در بارداری و یا حتی هنگام زایمان، بسیار احتمال دارد که نوزاد نارس و یا مرده متولد شود. نقص های مادرزادی، سندروم مرگ ناگهانی نوزاد، وزن کم هنگام تولد، تولد زودهنگام، کوچک بودن سر و… همگی از دیگر پیامدهای جانبی اعتیاد مادر هستند. همچنین این موضوع را فراموش نکنید که این موارد تنها در مورد گل نیستند؛ بلکه با مصرف دیگر مواد مخدر نیز همین مشکلات ایجاد می‌شوند.

📌تاثیر بر سلامت مادر

از طرفی خود مادر نیز با مصرف ماری جوانا در بارداری تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چنین مادرانی بیشتر احتمال دارد که جنین خود را سقط کنند و به طور کلی بدن آنها توانایی نگهداری جنین را نداشته باشد. در واقع بارداری آنان بسیار پرخطر است. چرا که در مواردی همزمان با مرده زدایی، خود مادر نیز از دست می‌رود. مادران مبتلا به اعتیاد، در دوران بارداری اصلا به سلامت نوزاد خود اهمیت نداده و همچنین خودشان نیز از نظر روانی مشکلات بیشتری را تجربه می‌کنند. همچنین از نظر جسمانی نیز آنان در معرض خطرات زیادی قرار دارند.

تاثیر مصرف گل قبل از حاملگی بر شیر مادر

حتی اگر در دوران جنینی نیز کودک مبتلا به اعتیاد نشده باشد؛ بعد از تولد و در صورت تغذیه از شیر مادر تحت تاثیر مصرف ماری جوانا در بارداری قرار می‌گیرد. چرا که تاثیر این ماده تا حدود 90 روز در بدن مانده و حتی قابل آزمایش است. از این رو THCموجود در ماری جوانا، شیر مادر را آلوده کرده و فرزند را نیز دچار نشانه هایی مانند نشئگی می‌کند. همچنین بسیار احتمال دارد که حتی طعم شیر را نیز تغییر دهد. و به همین دلیل نوزادان از خوردن شیر مادر خود در چنین شرایطی اجتناب می‌کنند.

شیوع ماری جوانا در بارداری

بر اساس آمارهای به دست آمده، مصرف ماری جوانا در بارداری بسیار شایع است. همانطور که گفته شد؛ این موضوع بیشتر از باورهای غلط در مورد گل و همچنین عدم اطلاعات افراد نشات می‌گیرد. در واقع زنان بارداری در این دوران بیشتر احتمال دارد که از ماری جوانا مصرف نمایند؛ تا مواد مخدر دیگر. تقریبا 2 تا 5 درصد از زنان در دوران بارداری خود از ماری جوانا استفاده می‌کنند؛ که این آمار برای گروهی بیشتر نیز می‌شود. برای مثال زنانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و یا از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری قرار دارند؛ این آمار می‌تواند تا 2 درصد نیز افزایش یابد.

مصرف گل قبل از زایمان درست یا غلط؟

مصرف ماری جوانا در بارداری

یکی دیگر از اشتباهات زنان باردار، مصرف ماری جوانا قبل از زایمان است؛ تا درد کمتری را تجربه کنند. این موضوع شاید جنین آنها را دچار مشکل خاصی نکند؛ اما خود این زنان بعد از زایمان در کما رفته و حتی گاهی فوت می‌کنند. چرا که مصرف این ماده با داروهای بیهوشی و یا برخی از داروها نداخل داشته و به همین دلیل زنان را دچار مشکلات مختلفی می‌کند. معمولا چنین افرادی از گفتن این موضوع به پزشک خود امتناع کرده و تنها در هنگام زایمان، مورفین بیشتری را تقاضا می‌کنند. اما در چنین شرایطی، خطر جدی آنها را تهدید می‌کند.

قبل از بارداری برای ترک ماریجوانا اقدام کنید

بسیاری از زنانی که مصرف ماری جوانا در بارداری را دارند؛ دنبال زمان و یا فرصت مناسبی برای ترک هستند. در ابتدا باید گفت که بهتر است فرایند ترک قبل از اقدام به بارداری صورت گیرد. اما در غیر این صورت، ترک کردن از همان روزهای اول بارداری بهترین راه است. چرا که در سه ماه اول سرعت رشد جنین بسیار زیاد است و بیشتر تحت تاثیر مصرف مواد مختلف قرار می‌گیرد.

با اینکه همزمان شدن فرایند ترک اعتیاد با بارداری بسیار دشوار است؛ اما بعد از مدتی هم مادر و هم جنین خطرات کمتری را تجربه خواهند کرد. از این رو بهتر است افراد در این مورد با پزشک خود صادق بوده و همچنین از یک روانشناس نیز کمک بگیرند. برای آشنایی با شرایط ترک اعتیاد در بارداری کلیک کنید.

سخن پایانی

مصرف ماری جوانا در بارداری نشان دهنده عدم اطلاعات کافی در این مورد است. در واقع زنان یا به قدری در اعتیاد غرق شده اند؛ که دیگر اهمیتی به سلامت جنین خود نمی‌دهند و یا تحت تاثیر دیگران مصرف آن را آغاز می‌کنند. از این رو حضور دیگران در این شرایط بسیار موثر و کمک کننده است. افراد باید مادر باردار را تشویق به ترک کرده و همچنین به او کمک کنند. در این شرایط افراد باید حتما از پزشک و روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ماری جوانا در بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره