شوهرم نمیزاره خانواده ام رو ببینم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهرم نمیزاره خانواده‌ام رو ببینم ! شاید درکش برای برخی سخت باشد، اما این مشکلی است که برای بعضی از خانم‌ها پیش می‌آید. هرکدام از ما با ازدواج کردن خانواده جدیدی را تشکیل می‌دهیم. اما قرار نیست از خانواده اول خودمان جدا شویم. بااین‌حال بعضی از آقایان با دلایل مختلف شروع به اعتراض می‌کنند. آن‌ها یا به‌طورکلی به شما اجازه نمی‌دهند خانواده‌تان را ببینید و یا قوانین سختگیرانه‌ای برای این موضوع در نظر می‌گیرند. سؤال اصلی این است که در این شرایط چه باید کرد؟ چنین وضعیتی معمولاً خانم‌ها را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهد. به همین خاطر این شرایط می‌تواند مشکلات روحی بسیاری را برای خانم‌ها به همراه داشته باشد. برای حل این مساله می‌توانید مشاوره خانواده دریافت کنید.

دلایل مخالفت مردان با دیدار خانواده همسرشان

تشکیل خانواده جدید

بسیاری از مردان از همسرشان توقع دارند که با شروع زندگی مشترک تمام انرژی و حواس خود را بر روی زندگی و خانواده جدید متمرکز کند. آن‌ها احساس می‌کنند اگر همسرشان با خانواده خود در ارتباط باشد به این معنی است که از زمان رسیدگی به زندگی خود کم گذاشته است. به همین خاطر سعی می‌کنند تا جلوی این موضوع را بگیرند.

شوهرم نمیزاره خانواده ام رو ببینم | نشان دادن قدرت

بعضی از مردان به‌خصوص در ابتدای زندگی می‌خواهند ثابت کنند که قدرت و اختیار زندگی دست آن‌هاست. به همین خاطر قوانین سختگیرانه‌ای برای همسرشان در نظر می‌گیرند. در واقع آن‌ها با این کار سعی می‌کنند نشان بدهند که توانایی کنترل کردن زندگی خانوادگی‌شان را دارند. البته این رفتار بیشتر در مردانی دیده می‌شود که از درون احساس می‌کنند توانایی کنترل زندگی خود را ندارند. این شرایط باعث می‌شود آن‌ها در ظاهر سعی کنند با رفتارهای تندتری قدرت خود را نشان بدهند.

اختلاف با خانواده همسر

تفاوت‌های فرهنگی یا بسیاری از دلایل دیگر معمولاً باعث اختلاف بین عروس و دامادها با خانواده همسرشان می‌شود. در این بین مردان معمولاً از قدرت و اختیاراتی که فرهنگ کشور در اختیار آن‌ها گذاشته استفاده می‌کنند. این استفاده به این صورت است که آن‌ها ارتباط خود را با خانواده همسر قطع می‌کنند و حتی گاهی به انواع روش‌ها نمی گذارند همسرشان با خانواده خود ارتباط داشته باشد. برای آشنایی با روش های رفع دعوای خانوادگی کلیک کنید.

راهکارهایی برای دیدار با خانواده | شوهرم نمیزاره خانواده ام رو ببینم

با همسرتان صحبت کنید

همیشه اولین و بهترین راهکاری که می‌توانید در حل اختلاف‌ها از آن استفاده کنید؛ صحبت و مذاکره است، پس به جای اینکه فقط بگویید شوهرم نمیزاره خانواده ام رو ببینم ، با او صحبت کنید. بسیاری از خانم‌ها در این شرایط می‌گویند حرف زدن فایده‌ای ندارد. در جواب این موضوع باید گفت که مشاورین خانواده معتقدند صحبت با همسر شرایط و آداب خاصی دارد. اگر به این اصول توجه نکنید طبیعتاً از صحبت‌های‌تان نتیجه خوبی نخواهید گرفت. سعی کنید در یک شرایط مناسب با همسرتان راجع به احساس خود در مورد این موضوع صحبت کنید و با کمک یکدیگر به یک نتیجه مشترک برسید.

دقت داشته باشید که برای شروع صحبت بهتر است کمی هم گوش شنوا داشته باشید. به همسرتان نشان بدهید که حرف‌های او را می‌فهمید و متوجه خواسته او هستید. یادتان باشد تا زمانی که نتوانید بین خود و همسرتان همدلی ایجاد کنید رسیدن به تفاهم دور از دسترس خواهد بود. پیشنهاد می‌شود مقاله حدود رابطه با خانواده همسر را بخوانید.

فروشگاه آرامیس

از خواسته خود کوتاه نیایید

بسیاری از خانم‌ها وقتی در این شرایط قرار می‌گیرند احساس می‌کنند که برای حفظ زندگی مشترک خود باید به خواسته‌های همسرشان کامل تن بدهند. معمولا خانم‌ها دیریازود از تلاش کردن خسته می‌شوند و صحبت راجع به این موضوع را رها می‌کنند. حتی بسیاری از مواقع دیده شده که زنان از همسر خود و واکنش‌های او می‌ترسند. به همین خاطر از مطرح‌کردن درخواست شان خودداری می‌کنند. اما به‌خاطر داشته باشید که قرار نیست همیشه با آرامش و بدون هیچ مشکلی به خواسته‌هایمان برسیم. گاهی اوقات برای رسیدن به خواسته‌های‌تان می‌بایست کمی روی آن‌ها پافشاری کنید. در حقیقت میزانی که برای رسیدن به یک خواسته تلاش می‌کنید اهمیت آن موضوع برای شما را نشان می‌دهد.

سعی کنید دلایلی مثل ترس از واکنش همسرتان را دور بریزید و روی خواسته‌های خودتان محکم بایستید. در غیر این صورت همسرتان یاد می‌گیرد که در ارتباط با هر موضوعی اگر با شما مخالفت کند به راحتی می‌تواند به خواسته خود برسد. اما این موضوع اصلاً به معنای آن نیست که رفتار نامناسب یا برخورد تندی با همسرتان داشته باشید. بلکه همان‌طور که راجع به قواعد صحبت‌کردن گفتیم سعی کنید با رعایت برخی اصول تقاضای خود را با همسرتان مطرح کنید.

شوهرم نمیزاره برای زندگی خود تصمیم بگیرم!

اگر احساس می‌کنید راهکارهای بالا به شما کمک نمی‌کند وقت آن رسیده که کمی جدی‌تر برای زندگی خود تصمیم بگیرید. آیا واقعاً زندگی با فردی که برای خواسته و احساس شما ارزشی قائل نیست را می‌پذیرید؟ اگر پاسخ‌تان به این سؤال مثبت است دلایل خود را برای ادامه زندگی با همسرتان روی یک کاغذ بنویسید و به هرکدام از این دلایل از یک تا ده نمره‌ای بدهید. سپس دلایلی که برای زندگی نکردن با او دارید را نیز بنویسید و به هرکدام از یک تا ده نمره بدهید. دلایل خود و نمره‌ای که هر بخش آورده است را با هم مقایسه کنید و برای ادامه زندگی خود یک تصمیم جدی بگیرید.

نقش مشاور در مورد شوهرم نمیزاره خانواده ام رو ببینیم

این که همسرتان به شما اجازه نمی‌دهد خانواده‌تان را ببینید موضوع ساده‌ای نیست و نباید به‌سادگی از کنار آن رد بشوید. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی همسرتان مثل لجبازی یا زورگویی باشد و ممکن است در آینده مشکلات بیشتری برای‌تان به همراه داشته باشد. به‌علاوه هرکدام از ما به خانواده اول‌مان تعلق خاطر خاصی داریم و هرگز نمی‌خواهیم از آن‌ها کامل جدا بشویم. ندیدن آن‌ها مشکلات روحی بسیاری را برای ما ایجاد می‌کند. کمک‌گرفتن از مشاورین خانواده در این شرایط بسیار موثر است. مشاورین با استفاده از دانش و تجربه‌ای که دارند می‌توانند به شما کمک کنند که در این شرایط تصمیم درستی برای ادامه زندگی مشترک‌تان بگیرید. برای درک بهتر اهمیت این مساله مقاله قطع رابطه با خانواده همسر را بخوانید.

گاهی اوقات هم اجازه ندادن همسرتان به خاطر افکار اشتباه اوست. برای مثال بعضی از مردان فکر می‌کنند این مسئله نشانه دخالت خانواده همسر در زندگی آن‌هاست یا شاید باعث شود که همسرشان کمتر به زندگی مشترک خود توجه داشته باشد. در چنین شرایطی مشاورین می‌توانند در تغییر این افکار همسرتان به شما کمک کنند. آن‌ها در این شرایط راه‌های صحیح ارتباط با همسر و خانواده همسر را به شوهر شما آموزش می‌دهند و این موضوع می‌تواند تأثیر بسیاری روی تغییر باورهای همسرتان داشته باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

خانواده‌ام شهرستان هستند و همسرم اجازه نمی‌دهد به دیدن آن‌ها بروم. چطور می‌توانم این مشکل را حل کنم؟

بهتر است با همسرتان صحبت کنید و او را در جریان احساس و خواسته‌تان قرار بدهید. اگر احساس می‌کنید همسرتان از این طریق نیز راضی نمی‌شود از یک مشاور کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره