صدا زدن والدین به اسم | صدا زدن والد به اسم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

صدا زدن والدین به اسم در برخی از خانواده ها دیده می‌شود. بسیاری از کودکان در سنین پایین نسبت به این رفتار علاقه نشان می‌دهند. و والدین خود را برای یک بار هم شده به اسم صدا می‌زنند. اما در برخی از خانواده ها این شیوه رفتاری تا بزرگسالی ادامه دارد، در نهایت باعث ناراحتی و آزردگی خاطر والدین می‌شود. برای برخی از خانواده ها این موضوع مشکل بزرگ تلقی می‌شود اما در دیگر خانواده ها این موضوع بدون ایراد تا بزرگسالی ادامه می‌یابد.

شیوه های تربیتی متفاوت، رابطه والد-فرزندی، جلب توجه، اعتراض و … از دلایل صدا زدن والدین به اسم می‌باشد. روش های متفاوتی نیز برای از بین بردن این شیوه وجود دارد که بنا به هر دلیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشترین دلیل این رفتار شیوه تربیتی والدین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه صدا زدن والدین به اسم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

صدا زدن والدین به اسم

صدا زدن والدین به اسم در یک برهه زمانی در تمامی کودکان وجود دارد. زمانی که کودکان زبان باز می‌کنند و مشاهده گر اطراف می‌شوند، نسبت به صدا زدن والدین با اسم علاقه شدیدی نشان می‌دهند. گاهی این علاقه از سر شیطنت و بازیگوشی است و گاهی بر سر لج ولج بازی. زمانی که کودک مشاهده می‌کند دیگران والدینش را به اسم صدا می‌زنند دلش می‌خواهد این حس را تجربه کند.

برخی از والدین این کار را عاری از ایراد می‌دانند و برخی با این رفتار به شدت خشمگین می‌شوند. در این مقاله دلایل صدا زدن والدین به اسم و راهکارهایی برای جلوگیری از این اتفاق را شرح داده‌ایم.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل صدا زدن والدین به اسم

شیوه های تربیتی متفاوتی برای کودکان در خانوادهای مختلف وجود دارد که باعث ایجاد تفاوت کودکان از هم می‌شود. دلایل زیادی نیز برای صدا زدن والدین به اسم وجود دارد. در ادامه به دلایل صدا زدن والدین به اسم اشاره کرده ایم.

1. جلب توجه کودک

یکی از دلایل صدا زدن والدین به اسم، جلب توجه است. برخی از کودکان به دلیل بی توجهی والدین شروع به صدا زدن اسم می‌کنند. تا والدین نسبت به حرف های آنها واکنش نشان دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلب توجه در کودکان کلیک کنید.

2. اعتراض به والدین

گاهی کودک به نشانه اعتراض و نارضایتی شروع به صدا زدن والدین به اسم می‌کند. در کودکان پرخاشگر، سرکش و بد اخلاق این نوع رفتار نشان از اعتراض به والدین است.

3. شیوه تربیتی

برخی از والدین شیوه تربیتی سنتی دارند و برخی دیگر تفکری باز برای تربیت در نظر می‌گیرند. شیوه های تربیتی یکی از دلایل صدا زدن والدین به اسم است. در واقع مسائل تربیتی، بد و خوب زندگی و نحوه رفتار والدین نقش پر رنگی در این رفتار دارد.

4. عدم نسبت بیولوژیکی

در برخی از موارد، صدا زدن والدین به اسم به دلایل بیولوژیکی باز می‌گردد. برخی کودکان به سرپرستی گرفته شده اند و والدین تنی خود را ندارند. به همین دلیل سرپرستین خود را با نام صدا می‌زنند.

5. عدم اقتدار در والدین

یکی از اصلی ترین دلایل برای صدا زدن والدین به اسم، عدم اقتدار پدر و مادر است. ریسمان زندگی را به دست فرزندان داده اند و خود نقشی در خانواده ندارند. و به همین دلیل حس بزرگی به کودک القا می‌شود که در نهایت باعث صدا زدن والدین با نام کوچک می‌شود.

6. رابطه صمیمی والد-فززندی

گاهی پدر و مادر به قدری افسار زندگی را به دست فرزندان خود سپرده اند. که فرزند اجازه با نام صدا زدن والدین را دارد. به گونه ای که پدر و مادر نقش در زندگی ندارند و تنها برای رفع نیازهای فرزندان اجازه زندگی دارند. یا رابطه والدین با فرزندان به قدری صمیمی است که پدر و مادر نقش دوست و رفیق دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

راهکار برای عدم صدا زدن والدین به اسم

راهکار-برای-عدم-صدا-زدن-والدین-به-اسم

اگر با صدا زدن والدین به اسم مشکل دارید باید به دنبال راهکاری جهت از بین رفتن این رفتار باشید. با توجه به علت و دلیل این رفتار، روش هایی برای از بین بردن وجود دارد. که در ادامه شرح داده ایم.

1. برای جلوگیری از صدا زدن والدین به اسم پاسخ ندهید

یکی از روش ها برای از بین بردن صدا زدن والدین به اسم، عدم پاسخ دهی به کودکان است. زمانی که فرزندتان شما را با نام صدا زد جواب ندهید. حتی اگر کار واجب و ضروری پیش آمد تا زمانی که شما را با نام “بابا” یا “مامان” صدا نزده جواب ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی توجهی به فرزندان کلیک کنید.

2. شیوه تربیتی را تغییر دهید

دومین راه برای از بین بردن صدا زدن والدین به اسم، تغیر شیوه تربیتی است. در این روش والدین باید روش تربیت خود را تغییر دهند. تربیت همیشه کودک مهم تر از رفع نیازهای غیر ضروری است. اگر از این بابت ناراحت هستید که کودک شما را با نام صدا می‌زند، بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید تا روش تربیتی خود را تغییر دهید.

3. هویت خود را روشن کنید

سومین روش برای از بین بردن رفتار صدا زدن والدین به اسم، مشخص کردن هویت است. با کودک صحبت کنید و به او بگویید که دوس دارید کلمه “مادر” و “پدر” را از زبان فرزند بشنوید. ای کار برای شما قابل احترام و لذت بخش است. برای کودک خود روشن کنید که شما به عنوان والدین جایگاه مهم و با ارزشی دارید. و این گونه صدا زدن باعث بی احترامی و عدم قدردانی از زحمات شماست.

4. برای جلوگیری از صدا زدن والدین به اسم مکالمه داشته باشید

یکی از روش های موثر برای جلوگیری از صدا زدن والدین به اسم، مکالمه با فرزندان است. احساسات و ناراحتی های خود را در این زمینه با فرزندان در میان بگذارید. گفتگوی دو طرفه والد فرزندی همیشه راه درستی را برای شما می‌گشاید. به کودک بگویید که شما والدین او هستید. و انتظار رفتار صحیح و صدا زدن درست از او دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حرف زدن با کودک کلیک کنید.

5. علت رفتار کودک را پرس و جو کنید

برای رفع این رفتار، دلیل صدا زدن والدین به اسم را از کودک بپرسید. شاید دلیل پرخاش و اعتراض به والدین است. در این حوزه از روانشناس کمک بگیرید و مشاوره کودک را فراموش نکنید. با کمک روانشناس کودک ریشه پرخاش و اعتراضات فرزند شما بررسی می‌شود و هم چنین نحوه تربیت و رفتار درست را آموزش می‌بینید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

کلام آخر

صدا زدن والدین به اسم در برخی خانواده ها زشت و در برخی دیگر بدون ایراد تلقی می‌شود. اما به طور کل والدین باید شیوه های ارتباطی و تربیتی را ارائه دهند که باعث بروز رفتار صحیح و مناسب کودکان می‌شود. زمانی که شیوه تربیتی کودک به درستی صورت بگیرد نباید نگران بی احترامی و رفتارهای نامناسب از کودک باشید.

برای تربیت مناسب کودک از روانشناس و مشاور کمک بگیرید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه صدا زدن والدین به اسم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. به نظرم مسخره اس بچه والد رو به اسم کوچک صدا بزنه وای من یکی چندشم میشه ابهت والدین حذف میشه ولی مامی و ددی خیلی گوگولین حتی در پیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره