اهمیت گذشته همسر بر زندگی زناشویی | گذشته زنم آزارم میده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اهمیت گذشته همسر را نباید نادیده گرفت و همچنین نباید آن را ملاک قرار داد. رفتارهای آدم دارای الگویی تکرار شونده است، اما به این معنی نیست که قابل تغییر نیستند. خیلی اوقات گذشته همسرتان بر شما و زندگی‌تان تاثیر دارد و مخفی کاری چنین مواردی دیر یا زود به زندگی مشترک‌تان آسیب خواهد زد. بنابراین اگر چیزی را از همسرتان مخفی می‌کنید و یا متوجه مسائلی شده‌اید که رابطه‌تان را تحت تاثیر قرار داده؛ حتما باید به دنبال راهی برای حل این مساله داشته باشید، چرا که نادیده گرفتن گذشته همسرتان هیچ کمکی نمی‌کند و بهتر است برای پاسخ به سوالات خود راهی بیابید.  درادامه به جوانب مختلف اهمیت و تاثیر گذشته همسر پرداخته‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت گذشته همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اهمیت گذشته همسر

اهمیت گذشته همسر

اهمیت گذشته همسر در برخی از موقعیت ها حائز اهمیت و در برخی از موقعیت ها نیز نباید پر اهمیت باشد. معمولا تعدادی از شرایط که باعث آسیب به زندگی حال می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد. اما به کل قبل از ازدواج باید در رابطه با همسر تحقیق و بررسی انجام دهید که مبادا زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله تمامی جوانب اهمیت گذشته همسر را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اهمیت و تاثیر گذشته همسر بر ازدواج و روابط زناشویی

کنجکاوی درباره گذشته همسر معمولا در اوایل رابطه به منظور شناخت یکدیگر صورت می‌گیرد. چرا که باور بر این است که آدم‌ها رفتارهای گذشته‌شان را تکرار می‌کنند، یعنی اگر خانم یا آقایی در گذشته با آدم‌های زیادی در ارتباط بوده، یعنی در آینده نیز به دنبال تنوع است و نمی‌توان به او اعتماد نمود. گاه اهمیت گذشته همسر قابل هضم نبوده و دائم رابطه آن‎‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فروشگاه آرامیس

باید بدانید گذشته همسرتان اهمیت دارد و باید در اوایل رابطه‌تان حتما در مورد آن صحبت نمایید و به یک نقطه نظر مشترک برسید. در ادامه سوالاتی که معمولا برای زوج‌های جوان و گاه حتی زوج‌هایی که سال‌ها از ازدواج شان گذشته پیش می‌آید را مطرح کرده‌ایم.

چه زمانی باید به نامزد یا همسرم درباره گذشته ام بگویم؟

آیا همه حقیقت را باید به او بگویم؟ (مقاله گفتن گذشته به همسر یا خواستگار را بخوانید)

چطور گذشته ام را از او مخفی کنم؟

چقدر از حقیقت را توضیح دهم؟

چطور بگویم که رابطه خراب نشود؟

گدشته همسرم آزارم میدهد چطور باهاش کنار بیام؟

اگر شما هم در ارتباط با همسر یا نامزدتان دچار این قبیل افکار شده‌اید، بهتر است هر چه زودتر از کمک‌های زوج درمانگران استفاده نمایید. چرا که آینده و حال رابطه شما تا حد زیادی تحت تاثیر رفتارها و پاسخ‌هایی است که به این سوالات می‌دهید. خیلی اوقات ترس و دروغ ناشی از گذشته موجب بر هم خوردن رابطه و حتی ازدواج می‌شود. متخصصان به شما کمک می‌کنند تا معیارهای‌تان را بازسازی کرده از میزان اهمیت گذشته همسر کم کنید و به شناخت دقیق از خودتان و آنچه که به شما آرامش می‌دهد، برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج موفق کلیک کنید.

مردان و زنان درباره گذشته همسرشان چطور فکر می کنند؟

دیدگاه مردان و زنان درباره اهمیت گذشته همسر با هم تفاوت‌هایی دارد. معمولا برای زنان مهم است که همسرشان با هیچ کس رابطه عاطفی عمیقی برقرار نکرده باشد، البته به این معنی نیست که روابط آزاد را تایید کنند نه؛ بلکه به این معنی است که احساس  و عواطف همسرشان اهمیت بیشتری برای‌شان دارد، اما زنان نیز مانند مردان دوست دارند جسم همسرشان تنها متعلق به آن‌ها بوده و حتی در گذشته تجربه‌ای نداشته باشند.

با این حال طبق نظرسنجی‌های انجام شده خانم‌ها اهمیت چندانی به گذشته همسرشان نمی‌دهند و یا ترجیح می‌دهند اطلاعی درباره آن نداشته باشند، چرا که خود اغلب باور دارند که مردان خواه یا ناخواه قبل ازدواج روابطی برقرار کرده‌اند.

در مقابل مردان به دنبال همسری هستند که در گذشته نه تجربه روابط عاطفی و نه تجربه روابط جنسی را نداشته باشد. چرا که در جوامع سنتی مثل ایران از گذشته، زنان پاکدامن و عفیف به عنوان همسری مناسب انتخاب می‌شدند. در حالی که چنین تعریفی برای مردان نبوده و چند همسری گاه مورد تایید جامعه نیز بوده است. اما در این روزگار با الگوبرداری‌هایی که جوانان از کشورهای غربی دارند، تا حد زیادی تفکرات اهمیت گذشته همسر دچار تغییراتی شده است.

در نهایت هنوز هم عقاید و باورهای مختلفی در جامعه نسبت به روابط قبل و بعد از ازدواج وجود دارد که در مورد هر زوج باید دید که کدام دیدگاه غالب است و با توجه به آن تصمیم گیری و رفتار کرد.

درباره گذشته خود چقدر باید صداقت داشته باشیم؟

اهمیت گذشته همسر در اغلب زندگی ها مشخص است. اینکه چطور متوجه گذشته و روابط قبلی همسرمان بشویم در واکنش ما تاثیر دارد. اگر همسر شما قبل از ازدواج در این باره با شما صحبت کرده باشد، در واقع به شما حق انتخاب داده که خودتان تصمیم بگیرید با این شرایط با او زندگی کنید یا نه.

شاید این انتخاب برای شما سخت بوده باشد و بعد از ازدواج هم ذهن شما را درگیر کرده باشد، اما با این حال تصمیمی است که خودتان گرفته‌اید. قبول این رابطه با این شرایط تصمیم خودتان بوده است. خودتان تصمیم گرفتید با این فرد وارد رابطه زناشویی شده و عشق را تجربه کنید.

اما اگر اهمیت گذشته همسر برای شما ضروری بوده و همسرتان در مورد روابط قبلی‌اش به شما چیزی نگفته باشد و بعد از ازدواج متوجه شوید، تبعاتی در پی خواهد داشت. اگر اطرافیان درباره روابط قبلی‌اش چیزی بگویند شرایط کمی پیچیده می شود. اول باید بدانید که اگر فرد دیگری این موضوع را مطرح کرده با چه قصدی بیان کرده است.

شاید قصد او تنها خراب کردن رابطه‌تان با همسرتان باشد. در این حالت ممکن است در وهله اول احساس کنید همسرتان شما را فریب داده و یا ممکن است تصور کنید از این پس نمی‌توانید به او اعتماد کنید. به صداقت او شک کنید یا از او طلبکار شوید که چرا تمام حقیقت را برای شما بازگو نکرده است.

با همه این ها، توجه داشته باشید که آیا شما می‌خواهید او را به خاطر اهمیت گذشته همسر بازخواست کنید یا در کنار او طعم آرامش را بچشید. می‌توانید در این باره از کمک مشاور نیز بهره مند شوید تا بتوانید افکار منفی تان را سازماندهی کرده و تصمیمی مناسب بگیرید.

اهمیت گذشته همسر و تاثیر آن بر آینده

اگر اهمیت گذشته همسر بر زندگی مشترک‌تان تاثیر گذار باشد، در این صورت می‌توان گفت گذشته او اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال فردی که قبل از ازدواج رابطه‌های زیادی داشته، ممکن است بخواهد در آینده هم همین روند را پیش بگیرد و یا دچار بیماری آمیزشی شده باشد. در این صورت این گذشته در زندگی شما تاثیر می‌گذارد و اتفاقا مشکل آفرین هم هست.

اما در صورتی که همسرتان کاملا متعهد باشد و به دنبال دوستی‌های خارج از رابطه‌اش نباشد، پس راحت‌تر می‌توانید گذشته را نادیده بگیرید و به حال و آینده فکر کنید. یعنی در این صورت رابطه ای بر پایه اعتماد و صمیمیت خواهید داشت. اما باز هم در نظر داشته باشید که کنار آمدن با گذشته همسر کار سختی است و ممکن است ازدواج را به خطر اندازد.

اگر متوجه مساله از گذشته همسرتان شده‌اید که شما را آزار می‌ده باید به دنبال راهکاری برای فهمیدن صداقت او باشید. اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید  بهتر است برای شناخت همسر آینده‌تان به خود زمان دهید و از مشاوره پیش از ازدواج استفاده نمایید. و اگر ازدواج کرده‌اید حتما مقاله کنار آمدن با گذشته همسر را مطالعه نمایید.

به عنوان مثال اگر اهمیت گذشته همسر برای شما بالا است؛ می‌توانید از طریق آشنایی با او به شناخت مناسب و لازم قبل از ازدواج برسید. اما اینکه آیا شناخت شکل گرفته درست است یا نه باید شخصیت او را در ابعاد مختلف بررسی کنید. برای این هدف باید زمان زیادی صرف کنید و مهارت کافی داشته باشید. بنظر می رسد مشاوره پیش از ازدواج برای این امر مناسب باشد.

روش های کاهش اهمیت گذشته همسر

روش های کاهش اهمیت گذشته همسر

برای کاهش اهمیت گذشته همسر لازم است که تکنیک هایی را انجام دهید. هم زندگی به کام شما شیرین می‌شود و هم همسرتان را اذیت نخواهید کرد. در ادامه راجع به این راهکارها اشاره کرده ایم.

✨ احساس خود را بیان کنید

اولین کار برای برخورد با اهمیت گذشته همسر، بیان احساسات است. اگر از چیزی آگاه شدید که آزارتان داده است؛ احساس خود را با آرامش بیان کنید. همسر خود را درک کنید اما اجازه ندهید که خشمتان سرکوب شود.

✨ به همسر خود اعتماد کنید

یکی از کارهایی که باید برای کاهش اهمیت گذشته همسر انجام دهید، اعتماد به همسر و فراموشی گذشته است. با این کار به همسر خود کمک می‌کنید که رفتارهای بهتری مبنی بر اعتماد به شما انجام دهند. و فراموشی شما باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود.

✨ پیگیری نکنید

از روش های کاهش اهمیت گذشته همسر، پیگیری نکردن است. هر مقداری که از گذشته همسر مطلع شوید؛ حال بد بیشتری را تجربه خواهید کرد. و به مرور زمان فشارهایی که به شما وارد می‌شود باعث اضطراب، افسردگی و جدایی می‌شود.

✨ مثبت اندیش باشید

به جای اینکه اهمیت گذشته همسر باعث بروز افکار منفی شود؛ فراموشی را تمرین کنید و برای مثبت اندیشی تلاش کنید. به روزهای خوب؛ خاطرات شیرین و … فکر کنید.

✨ خود را مشغول کنید

اهمیت گذشته همسر باعث بروز چالش های زیادی می‌شود. بهتر است که خودتان را مشغول کنید و به فعالیت های عقب مانده بپردازید. با این کار افکار شما مشغول موضوعات دیگری می‌شود.

✨ برای بهبود رابطه خود تلاش کنید

برای کاهش اهمیت گذشته همسر برای بهبود رابطه تلاش کنید. اینکه همسر شما در گذشته چه زندگی داشته است؛ نباید زندگی فعلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین برای بهبود وضعیت زندگی تلاش کنید.

کلام آخر

اگر اهمیت گذشته همسر بسیار زیاد است؛ باید نگران روان خودتان باشید. زمانی که فکر شما درگیر گذشته باشد؛ آسیب های زیادی هم به رابطه و هم سلامت روان شما وارد می‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود که از روانشناس جهت افزایش کیفیت رابطه کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت گذشته همسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا باید تمام گذشته خودم را برای همسرم توضیح دهم؟

لازم است که هر دو طرف ازدواج در زندگی مشترک با یکدیگر صداقت داشته باشند. صمیمیت و صداقت دو عنصر اصلی ازدواج است. توجه داشته باشید که بازگو کردن تمام اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است در بسیاری از موارد می تواند تاثیر منفی به روی اعتماد شما بگذارد. بنابراین بهتر است تنها آن قسمت از گذشته خود را برای همسرتان بازگو کنید که تصور می کنید به روی زندگی مشترک شما با او تاثیر گذار است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره