گفتن گذشته به همسر یا خواستگار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

گفتن گذشته به همسر یا خواستگار برای بسیاری از دختران و پسران جوان تبدیل به یک دغدغه جدی شده است. آیا باید روابط قبلی خود را به خواستگار یا همسر خود بگوییم؟ اگر تابه‌حال با این سؤال مواجه شده‌اید پس می‌دانید که پیدا کردن یک جواب درست برای آن چقدر سخت است. اما به‌هرحال شما باید برای این موضوع تصمیم بگیرید.

واقعیت این است که راجع به گفتن گذشته برای همسر یا خواستگار هیچ قانون یا نظر خاصی وجود ندارد. این شما هستید که باید با توجه به شرایط رابطه و همین‌طور شخصیت طرف مقابل در این زمینه تصمیم‌گیری کنید. اما شاید بهتر باشد قبل از اینکه هر تصمیمی در این زمینه بگیرید از یک مشاور کمک بخواهید. مشاورین با تجربه‌ای که درزمینهٔ زوج‌درمانی دارند می‌توانند به شما کمک کنند تا با توجه به شرایط موجود بهترین تصمیم را برای رابطه خود بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه گفتن گذشته به همسر یا خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

گفتن گذشته به همسر یا خواستگار

گفتن گذشته به همسر یا خواستگار بد نیست

هرکدام از ما در زندگی‌مان رازهایی داریم که فقط خودمان از آن‌ها باخبریم. تا جایی که احساس نیاز نکنیم دلیلی ندارد از آن‌ها با کسی صحبت کنیم. اما ازدواج فرق می‌کند. شما قرار است با یک نفر دیگر پیمان ببندید و صداقت یکی از مهم‌ترین اصولی است که در رابطه‌تان اهمیت دارد. به همین خاطر برای بسیاری از ما سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توانم بعضی چیزها را از همسر یا خواستگارم هم مثل بقیه پنهان کنم؟

فروشگاه آرامیس

بسیاری از روانشناسان معتقدند اگر ماجرایی در زندگی شما هست که روی زندگی حال حاضر شما تأثیری دارد همسرتان باید آن را بداند. اما گفتن همین موضوع هم اصول و قواعدی دارد. در ادامه درباره موضوعات و نحوه گفتن گذشته به همسر و خواستگار صحبت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید : ازدواج موفق

⬅️ تجربه رابطه عاطفی

بسیاری از ما در طول زندگی رابطه عاطفی را تجربه می‌کنیم. اما همیشه قرار نیست اولین تجربه هرکدام از ما تبدیل به ازدواج شود. ممکن است رابطه شما به هر دلیلی تمام شده باشد. سؤال اینجاست که همسرتان تا چه حد باید راجع به این موضوع بداند؟ گفتن گذشته به همسر یا خواستگار واجب است؟

اگر این رابطه چیز مهمی نبوده و تنها در حد یک دوستی ساده بوده است نیازی نیست راجع به آن با همسرتان صحبت کنید. گفتن گذشته به همسر یا خواستگار درباره دوستی های ساده این جلوه را می‌دهد که شما هنوز درگیری احساسی دارید. پس صحبت کردن از این موضوع نه‌تنها صداقت شما را به طرف مقابل نشان نمی‌دهد بلکه ذهن او را درگیر بسیاری از مسائل دیگر خواهد کرد.

اگر درگیر یک رابطه عاطفی عمیق بوده‌اید و این رابطه برای مدتی ادامه پیدا کرده است شاید بهتر باشد راجع به آن با همسرتان صحبت کنید. البته باز هم می‌گوییم که قانون کلی راجع به این شرایط وجود ندارد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید همه گذشته را برای همسرتان توضیح بدهید یا اصلاً راجع به گذشته چیزی به او نگویید.

با همه این‌ها به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید راجع به این رابطه با همسرتان صحبت کنید بهتر است از گفتن جزئیات و لحظه‌به‌لحظه رابطه صرف‌نظر کنید. سعی کنید یک کلیت راجع به شرایط موجود به همسرتان بگویید.

⬅️ گفتن گذشته به همسر یا خواستگار درباره تجربه رابطه جنسی

تجربه رابطه جنسی پیش از ازدواج از آن دسته مسائلی است که شاید هرگز حاضر نباشید راجع به آن با همسرتان صحبت کنید. فرهنگ جامعه ما داشتن این روابط، پیش از ازدواج را نامناسب می‌داند و به همین خاطر اعتراف کردن به آن می‌تواند بسیار سخت باشد. به همین خاطر اگر می‌خواهید از این شرایط صحبت کنید باید زمان و مکان مناسبی برای آن انتخاب کنید که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

⬅️ ازدواج ناموفق

ازدواج و یا داشتن نامزدی در گذشته را به‌راحتی نمی‌توانید از طرف مقابل پنهان کنید. به خاطر داشته باشید که اگر همسر شما از کسی یا جایی به‌غیراز خودتان راجع به این مسئله چیزی بشنود تا چه حد اعتمادش را به شما از دست خواهد داد. پس بهتر است راجع به این موضوع با او صحبت کنید.

⬅️ گفتن گذشته به همسر یا خواستگار | حادثه تجاوز

تجاوز خاطره و موضوع بسیار تلخی است که می‌تواند آثار خود را تا مدت‌ها روی روان شما باقی بگذارد. اما سؤال اینجاست که آیا باید از این موضوع با همسرتان صحبت کنید؟ هرکدام از ما در زندگی رازهایی داریم که شاید دل‌مان نخواهد با کسی راجع به آن‌ها صحبت کنیم. سابقه تجاوز هم از آن دسته مسائلی است که شاید بخواهید آن را برای همیشه پیش خودتان نگه دارید. اگر این موضوع تأثیری روی زندگی شما ندارد و می‌توانید مطمئن باشید که همسرتان از راه دیگری متوجه آن نخواهد شد شاید بهتر باشد راجع به آن صحبت نکنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

گذشته را چطور و چه زمانی برای همسرم بازگو کنم؟

همان‌طور که گفتیم صحبت کردن یا نکردن از گذشته از آن دسته مسائلی است که خودتان باید راجع به آن تصمیم بگیرید. گاهی اوقات گفتن همه واقعیت هم تغییری در احساس طرف مقابل ایجاد نمی‌کند اما بعضی مواقع گفتن کوچک‌ترین بخش از حقیقت می‌تواند رابطه شما را به‌طور کامل از بین ببرد. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی مقاله اهمیت گذشته همسر را هم بخوانید. بااین‌حال اگر تصمیم گرفته‌اید راجع به گذشته با همسرتان صحبت کنید بهتر است به این نکات توجه داشته باشید. رعایت نکات زیر در گفتن گذشته به همسر یا خواستگار به شکل‌دهی رابطه‌ای سالم کمک اساسی می‌کند.

✅ انتخاب زمان مناسب برای گفتن گذشته به همسر

اصلی‌ترین سؤال این است که گفتن گذشته به همسر در چه زمانی صحیح است. اولاً بهتر است این موضوعات را تا پیش از ازدواج با همسرتان در میان بگذارید و اگر تا این زمان نگفته‌اید بهتر است دیگر به دنبال بیان کردن آن‌ها نباشید. گفتن این موضوعات آن‌هم پس از ازدواج تنها باعث سرد شدن همسرتان نسبت به شما خواهد شد و او حق دارد از شما سؤال کند که چرا تابه‌حال راجع به این مسئله صحبت نکرده‌اید.

ثانیاً به خاطر داشته باشید که جلسات اول آشنایی با خواستگار به‌هیچ‌عنوان زمان صحبت کردن از این مسائل نیست. بیان کردن این مسائل پیش از آنکه طرف مقابل تا حدودی نسبت به شما شناخت پیدا کند تنها باعث می‌شود که رابطه شما از بین برود یا او با سوگیری راجع به شما قضاوت کند.

به‌علاوه شاید مدتی که از ارتباط‌تان گذشت شما به این نتیجه برسید که او گزینه مناسبی برای‌تان نیست و بخواهید رابطه را پایان بدهید. در این شرایط دلیلی ندارد یک نفر راجع به خصوصی‌ترین بخش‌های زندگی شما چیزی بداند.

✅ برای گفتن گذشته به همسر تان مکان صحبت کردن

پس‌ازاینکه زمان مناسب برای صحبت و گفتن گذشته به همسر فرا رسید یک فضای آرام انتخاب کنید که مطمئن باشید صحبت‌ها تنها بین شما و همسرتان باقی می‌ماند و سپس با او راجع به آنچه می‌خواهید بداند صحبت کنید. بهتر است تا جای ممکن این فضا در سکوت باشد و عوامل خارجی مزاحم در آن کمتر باشند. عوامل مزاحم باعث می‌شود طرف مقابل نتواند روی صحبت‌های شما تمرکز کند و این خطر ایجاد سوءتفاهم را افزایش می‌دهد.

✅ نحوه گفتن گذشته

اگر تصمیم گرفته‌اید چیزی از گذشته را با طرف مقابل در میان بگذارید به این قانون توجه کنید: هرگز وارد جزئیات نشوید. تا جای ممکن سعی کنید کلیات ماجرا را برای او بازگو کنید و از بیان جزئیات خودداری کنید. گفتن تمام آنچه در گذشته اتفاق افتاده باعث می‌شود ذهن همسر شما بیشتر از آنچه فکرش را بکنید درگیر این موضوع بشود. حتی اگر او از شما می‌خواهد که تمام اتفاقات گذشته را برایش توضیح بدهید از وی بخواهید از این موضوع صرف‌نظر کند.

پیشنهاد می‌شود که حتما درباره پیامدهای پنهانکاری همسر بخوانید.

نقش متخصص در گفتن گذشته به همسر

اینکه بخواهید راجع به گذشته خود با همسرتان صحبت کنید و اینکه چگونه این مطالب را بیان کنید موضوعی است که اهمیت بسیاری دارد. تصمیم اشتباه شما در این شرایط می‌تواند زندگی و آینده‌تان را تحت تأثیر خودش قرار بدهد. به همین خاطر بهتر است راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

با توجه به اینکه شما و روان‌شناس نسبت نزدیکی با هم ندارید می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن بسیاری از مسائل را با او در میان بگذارید. به‌علاوه مشاور می‌تواند از طریق صحبت با همسرتان و بررسی شرایط به شما بگوید که چه بخشی از واقعیت را چگونه به همسرتان منتقل کنید؛ یا اگر همسر شما درگیر این ماجرا شود و بحرانی در رابطه شما درست بشود مشاور می‌تواند با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارد به شما در کنترل شرایط کمک کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه گفتن گذشته به همسر یا خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا باید راجع به روابط جنسی که در گذشته داشته‌ام با همسرم صحبت کنم؟

برای این سؤال هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد. بهتر است با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و شخصیت طرف مقابل راجع به این موضوع تصمیم بگیرید.

بهترین زمان برای صحبت کردن از گذشته با همسرم چه زمانی است؟

هنگامی‌که آشنایی شما تا حدودی بیشتر شده و تصمیمتان برای ازدواج قطعی است می‌توانید این مسائل را مطرح کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره