عوارض طلاق برای زنان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عوارض طلاق برای زنان در دسته های مختلفی قرار دارد. عوارض و پیامدهای طلاق برای زنان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که قبل از تصمیم‌گیری برای طلاق باید به آن توجه داشته باشید. گاهی اوقات شرایط زندگی مشترک آن‌قدر سخت می‌شود که فکر می‌کنیم طلاق هرچه باشد، بهتر از آن است. اما بهتر است قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید راجع به زندگی پس از طلاق هم تا حدودی فکر کنید.

شرایط فرهنگی و اجتماعی در کشور ما باعث می‌شود آثار و پیامدهای طلاق بر زنان بیشتر از مردان باشد. پس اگر تصمیمتان برای طلاق جدی است بهتر است خودتان را برای آنچه پس از جدایی با آن روبرو خواهید شد؛ آماده کنید. این کار باعث می‌شود تا مشکلات روحی و فشار روانی کمتری را تجربه کنید. برای دریافت مشاوره طلاق نیز کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عوارض طلاق برای زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

عوارض طلاق برای زنان

عوارض طلاق برای زنان چیست

 

فروشگاه آرامیس

طلاق یکی از خواسته هایی است که مزایا و معایب زیادی را به همراه دارد. اما در برخی از موارد باید معایب طلاق را به جان خرید و تن به طلاق داد. گاهی طلاق موهبت الهی است اما قبل از این تصمیم باید حتما از روانشاس و متخصصین در این زمینه راهنمایی بگیرید؛ تا اگر رابطه با ترمیم و کمک درست می‌شد، طلاقی صورت نگیرد.

در بسیاری از موارد، طلاق می‌تواند آثار مخربی بر جسم و ذهن افراد بگذارد. به طور کلی خروج از رابطه افراد را به سوی پریشانی روانی مانند افسردگی سوق می‌دهد. برای جلوگیری از این بیماری ها، بهتر است که از متخصصین در این حوزه راهنمایی بگیرید. در این مقاله راجع به عوارض طلاق برای زنان توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوارض و پیامدهای طلاق برای زنان

همانطور که گفته شد، گاهی طلاق لازم است. اما این موضوع همراه ما مزایایی نیز می‌باشد. در این بخش مقاله راجع به عوارض طلاق برای زنان توضیح داده ایم.

? آسیب‌ های روحی

اولین و رایج‌ترین عوارض طلاق برای زنان، درگیری با آسیب‌های روحی است. مشکلاتی که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم، باعث می‌شود تا فشار روانی بسیاری را تحمل کنید. این فشار روانی می‌تواند شما را در برابر بسیاری از بیماری‌های روحی به‌خصوص افسردگی آسیب‌پذیر کند.

صرف‌ نظر از مشکلات، شکست در زندگی مشترک و مشکلات عاطفی که با آن روبه‌رو می‌شوید، شرایط را برای شما سخت‌تر خواهد کرد. گاهی اوقات ممکن است احساس ناراحتی و عذاب وجدان داشته باشید و دلتان بخواهد به زندگی سابق برگردید؛ گاهی اوقات نیز ممکن است از دست همسرتان عصبانی باشید یا احساس کنید مورد ظلم قرار گرفته‌اید. این شرایط باعث می‌شوند تا با احتمال بیشتری دچار افسردگی یا دیگر بیماری‌ های روحی شوید.

برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است وقتی برای جدایی تصمیم می‌گیرید با یک مشاور در این زمینه صحبت کنید. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا با عوارض طلاق برای زنان آشنا شوید و راهکارهایی را برای حفظ سلامت روانتان یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

? عوارض طلاق برای زنان | درگیری‌های قانونی

از دیگر عوارض طلاق برای زنان، درگیری های قانونی است. دوندگی‌های قانونی یکی از مشکلات جدی برای زنانی است که می‌خواهند از همسرشان جدا شوند. شرایط قانونی در بسیاری از مواقع جدایی را برای زنان سخت خواهد کرد. این به معنای آن است که باید زمان و هزینه بسیاری را در راه‌های قانونی خرج کنید.

مسائلی مانند حق طلاق، مهریه، حضانت و نفقه فرزندان همگی مشکلاتی هستند که در این راه با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم قبل از اینکه تصمیم‌تان برای طلاق را عملی کنید راجع به این شرایط از یک وکیل کمک بگیرید.

? مشکلات اجتماعی

مشکلات اجتماعی یکی دیگر از عوارض طلاق برای زنان است. اگر پای صحبت زنانی که از همسرشان جدا شده‌اند بنشینید مسائل اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آن‌ها به حساب می‌آید. باوجود تغییرات بسیاری که جامعه در سال‌های اخیر داشته هنوز هم نگاه مناسبی به طلاق زنان وجود ندارد. این شرایط باعث می‌شود بسیاری از مواقع احساس کنید اطرافیان نگاه نامناسبی به شما دارند؛ یا حتی از رفت‌وآمد با شما خودداری می‌کنند.

در کنار این شرایط بسیاری از مواقع زنان مطلقه مورد سوءاستفاده‌های روانی یا حتی جنسی قرار می‌گیرند. از عوارض طلاق برای زنان، مشکلات اجتماعی است. فشارهای عاطفی یا مالی گاهی اوقات باعث می‌شود زنان نیز به این خواسته‌ها تن بدهند؛ این شرایط می‌تواند آن‌ها را در مسیر مشکلات اجتماعی بیشتری قرار دهد. مقاومت در برابر این شرایط نیز می‌تواند آسیب‌های روحی بسیاری را به همراه داشته باشد.

برای جلوگیری از این شرایط بهتر است وضعیت فرهنگی محیط زندگی خود را در نظر بگیرید. گاهی شاید تغییر محیط زندگی بتواند این مشکلات را برای شما برطرف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه واکنش زنان بعد جدایی کلیک کنید.

? افزایش مسئولیت ها

یکی از عوارض طلاق برای زنان، افزایش مسئولیت ها می‌باشد. زمانی که طلاق صورت می‌گیرد؛ خانم ها مجبور می‌شوند که خودشان به تنهایی از پس مخارج خود بر بیایند. و برای رفع نیازهای خود مجبور به کار و مدیریت مالی می‌شوند.

? کاهش هویت فردی

از دیگر عوارض طلاق برای زنان، کاهش هویت فردی است. متاسفانه خانم های مطلقه در جوامعی مانند ایران؛ و جامعه سنتی، پذیرفتنی نیستند. حتی اگر فعالیت های تجاری و تحصیلات عالیه داشته باشند؛ مورد پذیرش جامعه نیستند. به همین دلیل خانم ها با مشکلات این چنینی روبرو می‌شوند.

? عوارض طلاق برای زنان | ازدواج مجدد

یکی از عوارض طلاق برای زنان، موضوع ازدواج مجدد است. بسیاری از آقایان تمایلی به چنین ازدواجی ندارند؛ حتی اگر خود فرد راضی باشد خانواده‌ها معمولاً با این ازدواج مخالفت خواهند کرد. به‌غیراز مشکلات فرهنگی، اگر شما از ازدواج گذشته‌تان فرزند داشته باشید شرایط به‌مراتب پیچیده‌تر خواهد شد. ممکن است همسرتان به شما اجازه دیدار با فرزندتان را ندهد؛ یا اگر او با شما زندگی می‌کند احتمالاً مشکلات بسیاری را برای تطابق پیدا کردن فرزندتان با خانواده جدید تجربه خواهید کرد.

برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است زمانی که برای ازدواج مجدد تصمیم می‌گیرید راجع به این موضوع از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که یک‌ بار در زندگی مشترکتان شکست خورده‌اید؛ این وضعیت می‌تواند شما را نسبت به بعضی مسائل حساس‌تر از قبل کند. به همین خاطر برای کم کردن مشکلات و همین‌طور داشتن یک زندگی موفق باید این بار زندگی‌تان را با کمک گرفتن از کسانی که در این زمینه تخصص دارند پیش ببرید.

? مشکلات مالی

مشکلات مالی از دیگر عوارض طلاق برای زنان است. بسیاری از زنان ازلحاظ مالی به همسران خود وابسته هستند. آن‌ها یا درآمدی ندارند و یا به‌تنهایی از پس تمامی مخارج زندگی برنخواهند آمد. به همین خاطر پیش از طلاق باید به‌خوبی راجع به شرایط مالی خود فکر کنید.

تصمیم دارید پس از طلاق با خانواده خود زندگی کنید یا می‌خواهید از آن‌ها مستقل شوید؟ اگر می‌خواهید مستقل زندگی کنید آیا به‌تنهایی از پس مسائل مالی برخواهید آمد؟ این شرایط به‌خصوص زمانی که قرار باشد حضانت فرزندانتان را بر عهده بگیرید سخت‌تر نیز خواهد شد. درنتیجه برای شرایط مالیتان برنامه‌ریزی کنید و به‌خوبی جوانب مختلف آن را در نظر بگیرید.

? نگهداری از فرزندان

نگهداری از فرزندان، از دیگر عوارض طلاق برای زنان است. زندگی فرزندان شما پس از طلاق یکی دیگر از مسائل جدی است که باید به آن فکر کنید. ممکن است همسرتان با اینکه سرپرستی فرزندتان بر عهده شما باشد مخالفت کند؛ گاهی اوقات آقایان حتی مانع دیدار شما با فرزندتان می‌شوند.

اما اگر قرار است فرزندانتان با شما زندگی کنند یکی از مسائلی که درگیر آن خواهید شد شرایط روحی و مشکلاتی است که پس از طلاق برای او ایجاد می‌شود. درنتیجه اگر از ازدواج خود صاحب فرزند شده‌اید بهتر است در تصمیم خود برای طلاق به زندگی آن‌ها نیز توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با آسیب های طلاق کلیک کنید.

عوارض طلاق برای زنان و اهمیت مشاوره

رفع عوارض طلاق برای زنان

 

برای رفع مشکلات و عوارض طلاق برای زنان حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. قرار نیست همه مشکلاتی که راجع به طلاق زنان مطرح کردیم برای شما اتفاق بیافتد. حتی گاهی اوقات طلاق می‌تواند شرایط زندگی شما را بهبود ببخشد. اما بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که به‌طورکلی طلاق یک تغییر بسیار مهم در زندگی است.

آیا مطمئنید که طلاق تنها راه باقی‌مانده است؟ یا اگر تصمیمتان برای طلاق جدی است چطور می‌خواهید با شرایط روحی و اجتماعی پس از آن کنار بیایید؟ برای رویارویی بهتر مقاله زندگی بعد از طلاق را بخوانید.

کمک از مشاورین خانواده در شرایط عوارض طلاق برای زنان، به شما کمک می‌کند بهترین تصمیم را بگیرید و خودتان را برای کنار آمدن با شرایط پس از طلاق آماده کنید. بسیاری از زنان پس از طلاق به دلیل شرایط روحی نامناسبی که پیدا می‌کنند بیش‌ازپیش درگیر مشکلات می‌شوند. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا خود را برای این تغییر آماده کنید و پس از طلاق کمتر آسیب ببینید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، عوارض طلاق برای زنان کم نیست. خانم های مطلقه درگیری های زیادی را پس از جدایی تجربه می‌کنند. و همین امر باعث آسیب های روانی و جسمی می‌شود. به همین دلیل اگر برای طلاق اقدام کرده اید؛ حتما باید به دنبال کمک از روانشناس باشید تا مشکلات را با راهکارهای مناسب رفع کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عوارض طلاق برای زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مهم‌ترین مشکلات پس از طلاق برای زنان کدام است؟

مشکلات فرهنگی و اجتماعی، آسیب‌های روحی و همین‌طور درگیری‌های اقتصادی مهم‌ترین مشکلات پس از طلاق برای زنان است.

چطور می‌توانم مشکلات پس از طلاق را کاهش بدهم؟

بهتر است پیش از تصمیم‌گیری برای طلاق به شرایطی که پس‌ازآن خواهید داشت فکر کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. کمک گرفتن از مشاورین خانواده هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره