مدیریت نیاز جنسی نوجوان | تخلیه نیاز جنسی در نوجوان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مدیریت نیاز جنسی نوجوان یکی از مهارت‌هایی است که با ورود به دوران بلوغ برای هر دو جنس تبدیل به چالشی جدی می‌شود. والدین نیز اغلب راهی برای حل این موضوع ندارند و در مورد آن سکوت کرده و هیچ آموزشی نمی‌دهند. اما بدن نوجوان منتظر اجازه والدین نمانده و با تولید هورمون‌های جنسی میل شدیدی به برقراری رابطه با جنس مخالف ایجاد می‌کند. در این زمان اگر دختر و پسر برای مواجهه با این شرایط آموزش ندیده باشند و یا آمادگی لازم را نداشته باشند، مشکلات متعددی را تجربه خواهند کرد. بنابراین آموزش مدیریت نیاز جنسی نوجوان اهمیت زیادی دارد. در این زمینه میتوانید برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تخلیه نیاز جنسی نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

اهمیت مدیریت نیاز های جنسی نوجوان

اهمیت آموزش مدیریت نیاز جنسی به نوجوان ، ذهن نو

نوجوانی زمانی است که فرد به‌صورت طبیعی با نیازهای جنسی مواجه می‌شود و به همین خاطر شاید این سؤال پیش بیاید که اگر این موضوع بخشی از روند رشد نوجوان است، چرا باید آن را مدیریت کرد و یا بی‌توجهی به مدیریت نیاز جنسی نوجوان چه پیامدهایی خواهد داشت. در درجه اول به این نکته توجه داشته باشید که مدیریت نیاز جنسی به معنای سرکوب یا انکار واقعیت نیست و شما هرگز نمی‌توانید این نیاز را به‌طورکلی از بین ببرید. اما مدیریت صحیح به این معناست که از بروز رفتارهای خطرناکی که می‌تواند در آینده باعث پشیمانی فرد باشد، جلوگیری کنید.

یکی از ویژگی‌های نوجوانی این است که آن‌ها بیش از آنکه با استفاده از منطق‌شان تصمیم بگیرند، از روی احساس و یا تحت تأثیر گروه همسالان دست به کارهای مختلف مانند استفاده از مواد مخدر، برقراری رابطه جنسی، درگیری با دیگران یا هر رفتار نامناسب دیگر می‌زنند.

فروشگاه آرامیس

به همین خاطر است که نیازهای این گروه سنی می‌بایست تحت مدیریت قرار بگیرد تا از بروز پیامدهای منفی جلوگیری شود. نوجوانان به دلیل آگاهی کمتر یا ضعفی که در توانایی مراقبت از خود دارند، ممکن است با مشکلات بسیاری ازجمله خطر بروز تجاوز، ابتلا به بیماری‌های مقاربتی، بارداری‌های ناخواسته و یا انواع اختلالات رفتاری در رابطه جنسی مواجه شوند.

حتما والدین و نوجوانان درباره نحوه ارضای نیاز جنسی در دوران مجردی بخوانند.

بیداری جنسی در نوجوان

بسیاری از والدین نمی دانند که چه زمانی باید مدیریت نیاز جنسی نوجوان را به او آموزش دهند. یا اصلا چطور در این باره با او صحبت کنند. پس راه آسان را در پیش گرفته و در مورد آن اصلا صحبتی به میان نمی‌آورند. باید بگوییم شاید در گذشته امکان نادیده گرفتن این مساله وجود داشت.

اما با ازدیاد درگاه های ورود اطلاعات به فرزند شما، باید احتمال بیداری جنسی را زودتر از آنچه که فکر می کنید در نظر بگیرید. در مورد زمان بیداری جنسی نظرات مختلفی بیان شده است. برخی از اندیشمندان مثل فروید دوره ای از نهفتگی (6الی 7 سالگی تا بلوغ) را برای همه افراد در نظر گرفته اند. اما برخی دیگر با مثال های نقض نظریه او را زیر سوال برده اند.

پیشنهاد می‌شود شما با زیر نظر گرفتن رشد عقلی و جسمی او آمادگی اش به آموزش مدیریت نیاز جنسی نوجوان ها را بسنجید. در این زمینه حتما از خدمات مشاوره روانشناسی نیز استفاده کنید.

برای آگاهی بیشتر درباره دوران نوجوانی کلیک کنید.

بحران جنسی نوجوان

همه نوجوانان با دوره ای از بحران جنسی مواجه می شوند. این دوره در هر دو جنس از سنین 11 سال شروع شده و در 17 الی 18 سالگی به اوج خود می‌رسد. کسانی که مدیریت نیاز جنسی نوجوان را آموزش دیده اند عملکرد بهتری خواهند داشت. علت اصلی این بحران عدم آگاهی نوجوان نسبت به بدن اش است. او در خواب و در مواقعی که اصلا انتظارش را ندارد، متوجه تحریک های جنسی می‌شود. در پسران آلت جنسی بزرگ و سفت شده و در دختران ترشحات واژن و گرگرفتگی رخ می دهد. مشکل زمانی بزرگ می شود که او نمی داند در این مواقع باید چه کند. سرکوب یا پاسخ؟

آموزش های مدیریت نیاز جنسی نوجوان به آن ها در قدم اول یاد می دهد که این احساسات طبیعی است و نیازی به خجالت ندارد. آن ها یاد میگیرند که به جای سرکوب انرژی جنسی شان را در مسیر درست خرج کنند و  به جای پاسخ های لحظه ای و پر خطر، یاد می گیرند که در زمان و مکان درست نیاز جنسی شان را رفع نمایند.

9 راهکار برای مدیریت نیاز جنسی نوجوان | چطور میل جنسی مان را تخلیه کنیم ؟

آموزش مدیریت نیاز جنسی نوجوان ، ذهن نو

در ادامه به هفت روش برای مدیریت نیاز جنسی در دوران نوجوانی اشاره کرده‌ایم. شاید شما هم برخی از آن‌ها را بدانید و حتی به آن‌ها عمل کرده باشید، اما باز هم نتوانسته‌اید به نتیجه دلخواه برسید. در این زمان حتما برای ارزیابی وضعیت به مشاورین مراجعه کنید. روانشناسان با بررسی شرایط به شما کمک می‌کنند تا راهکار مناسب‌تری را جایگزین کنید.

1- محرک‌های جنسی را کاهش دهید

اولین راهکار برای کاهش تمایلات جنسی این است که وجود این محرک‌ها را در محیط اطراف کاهش دهید. همه ما به تجربه متوجه این موضوع شده‌ایم که اگر یک پدیده یا نشانه‌های آن مرتباً در اطراف ما وجود داشته باشد فراموش کردن آن سخت خواهد بود. به همین خاطر اگر می‌خواهید درگیر نیازهای جنسی نشوید یا حداقل شدت آن‌ها را کاهش دهید یکی از راهکارها این است که تا جای ممکن این‌گونه محرک‌ها را کاهش دهید.

حضور در جمع‌های دوستانه یا صفحاتی از فضای مجازی که دائماً از این موضوعات صحبت می‌کنند، تماشای فیلم یا مطالعه کتاب‌هایی با محتوای نامناسب، عکس یا فیلم‌های پورنوگرافی و هر چیز دیگری که می‌تواند شما را دچار این تصور کند در این گروه قرار می‌گیرند.

برای درک بهتر حتما تاثیر فیلم پورن بر نوجوان را بخوانید.

2- چگونه میل جنسی مان را تخلیه کنیم | قطع ارتباط با جنس مخالف

ارتباط با جنس مخالف سطوح مختلفی دارد. وقتی مکالمات شما از موضوعات روزمره و اجتماعی یا کاری به مسائل شخصی، علایق، سرگرمی ها، مدل مو یا لباس کشیده می شود، دیگر امکان مدیریت نیاز جنسی نوجوان کاهش می یابد. همانطور که در بخش قبل گفتیم باید محرک های جنسی را کاهش دهید. پس هر چه ساعات بیشتری با جنس مخالف در ارتباط باشید (تلفنی، چت، نگاه کردن و حضور در کنار او)، توان کمتری در مهارت مدیریت نیاز جنسی نوجوان خواهید داشت.

پس اگر برای فعالیتی حتما باید با جنس مخالف در تماس باشید، روی نگاه ها و صحبت های خود کنترل داشته و آن ها را محدود کنید. اجازه ندهید که مسائل حاشیه ذهن شما را درگیر کند.

3- مدیریت نیاز جنسی نوجوان با ورزش منظم

تحقیقات نشان می‌دهد رکود و نداشتن تحرک بدنی در کنار افزایش افکار و نیازهای جنسی باعث بلوغ زودرس نیز می‌شود. علاوه بر این ورزش کردن باعث افزایش شادی و نشاط و بالا رفتن روحیه فرد می‌شود. به همین خاطر داشتن عادات ورزشی منظم یا دنبال کردن یک ورزش به‌صورت حرفه‌ای ازجمله مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشید.

4- پر کردن اوقات فراغت

اگر می‌خواهید چیزی را از ذهنتان بیرون کنید یک روش مناسب این است که برنامه‌ها و اهداف جدیدی برای خود فراهم کنید. خالی بودن زمان‌های شما یکی از محرک‌هایی است که می‌تواند توجهتان را به سمت مسائل جنسی جذب کند. به همین خاطر بهتر است تلاش کنید تا جایی که می‌توانید زمان‌های خالی خود را کاهش دهید و ذهنتان را با دغدغه‌های مختلف پر کنید.

5- مدیریت نیاز جنسی نوجوان با صحبت کردن

یکی از راهکارهای مؤثر درزمینهٔ مدیریت نیاز جنسی نوجوان که والدین باید به آن توجه داشته باشند این است که با فرزندتان صحبت کرده و آگاهی‌های لازم درزمینهٔ مسائل جنسی را به او بدهید. علاوه بر این به آن‌ها آموزش دهید که در مقابل درخواست رابطه جنسی از جانب دیگران چطور می‌بایست برخورد کنند.

برای مثال به دخترانتان آموزش دهید اگر پسری به آن‌ها بگوید نداشتن رابطه جنسی با من به این معناست که تو مرا دوست نداری یا این یک نیاز طبیعی در همه انسان‌هاست که دلیلی برای انکارش وجود ندارد او می‌بایست چطور به این صحبت‌ها پاسخ دهد؟ و یا اگر دوستان پسرتان او را به خاطر نداشتن رابطه جنسی تحقیر می‌کنند رفتار صحیح چگونه است؟

بسیاری از بحران‌های دوره نوجوانی به این خاطر اتفاق می‌افتد که نوجوانان علی‌رغم داشتن آگاهی از خطرات، رفتار صحیح در موقعیت‌های بحرانی را نمی‌شناسند. به همین خاطر سعی کنید رابطه دوستانه‌ای با فرزندتان داشته باشید تا بتوانید در جریان مسائل قرار گرفته و او را راهنمایی کنید.

برای تاثیر گذاری پیشنهاد می شود مقاله نیازهای نوجوانان را بخوانید.

6- کنجکاوی‌های نوجوان را سرزنش نکنید

نوجوانی دوره سنی است که نیازهای جنسی و همین‌طور میل به برقراری رابطه با جنس مخالف در فرزند شما سر برمی‌آورند. این موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها کنجکاوی‌هایی راجع به موضوعات مختلف جنسی داشته باشند، درباره این موضوعات سؤال کنند و یا از راه‌هایی مثل صحبت با دوستان یا گشتن در فضای مجازی به دنبال ارضا کنجکاوی‌هایشان باشند.

اگر متوجه چنین مسائلی در فرزند خود شده‌اید بهتر است از هرگونه رفتار نامناسب، پرخاش یا سرزنش آن‌ها اجتناب کنید و به خاطر داشته باشید اگر فرزندتان احساس کند نمی‌تواند در محیط خانه برای سؤالاتش پاسخی پیدا کند این کار را به‌صورت پنهانی و از راه‌های دیگری جست‌وجو می‌کند که تسلط شما را بر شرایط موجود کاهش می‌دهد.

6- مدیریت نیاز جنسی نوجوان به کمک بازسازی ارتباط والدین و فرزندان

نوجوانی دوران گذار از کودکی به بزرگسالی است، بسیاری از والدین بنا به عادت با فرزندشان مانند کودکان برخورد می‌کنند، در حالی که نیازهای رشدی و روانی نوجوان تغییر کرده و باید متناسب با این نیازهای جدید با او برخورد کرد. اعطای مسئولیت، همفکری با نوجوان، نظرسنجی از او، تغییر در حدود اختیارات، تشویق و تعریف از ویژگی‌های مثبت و… از جمله اقداماتی است که موجب تقویت خودباوری نوجوان و هدف گزینی مناسب او می‌شود.

نوجوان نیز می‌تواند با بالابردن آگاهی و رفتار بالغانه‌تر به والدین اطمینان کافی برای کسب این برخودها از جانب آن‌ها بدهد. یعنی این فرایند دو طرفه بوده و هم نوجوان و هم والدین با تغییر رفتار می‌توانند بر چگونگی این رابطه تاثیر بگذارند.

برای آشنایی با بهترین روش های تربیت نوجوان کلیک کنید.

7- به ساعات خواب نظم دهید

هر چه ساعات خواب شما منظم تر باشد عملکرد بدن تان در طول روز نیز بهتر خواهد بود. قدرت یادگیری، تمرکز، انرژی لازم برای انجام کارها، شادابی، سلامت پوست و.. به منظم بودن ساعات خواب ارتباط دارد. همچنین دیرخوابیدن نوجوان باعث می شود که زمان بیشتری برای گشتن در صفحات مجازی و فکر کردن به تخیلات جنسی داشته باشد. بنابراین با زود خوابیدن و زود بیدار شدن نوجوان مجبور به انجام فعالیت های زندگی اش جهت رشد و پیشرفت خواهد شد.

8- برای تخلیه میل جنسی نوجوان | بدن تان را با فعالیت های مفید خسته کنید

فعالیت جنسی نیاز به انرژی دارد. پس اگر این انرژی جای دیگر خرج شده باشد، مدیریت نیاز جنسی نوجوان راحت تر خواهد بود. بنابراین نوجوان را با فعالیت های بدنی مشغول کنید. آن وقت او حتی اگر تخیلات و تمایلات جنسی اش بالا هم باشد، نیاز به خواب و استراحت مانع از بروز بحران جنسی خواهد شد.

9- کمک گرفتن از مشاورین کودک و نوجوان

تربیت نوجوان و به‌خصوص تربیت جنسی ازجمله مسائلی هستند که اهمیت زیادی دارند و بی‌توجهی نسبت به آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری شود. به همین خاطر بهتر است درزمینهٔ نیازهای جنسی نوجوان و مدیریت آن‌ها، دوره بلوغ و همین‌طور نحوه پاسخگویی به نیازهای جدید نوجوان از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند می‌توانند راهکارهای مناسبی را در زمینه مدیریت نیاز جنسی نوجوان به شما ارائه کنند و از بروز برخی مشکلات یا شدت گرفتن پیامدهای آن‌ها جلوگیری کنند. ازجمله نکاتی که می‌توانید راجع به آن‌ها از مشاورین کمک بگیرید می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • متوجه رفتارهایی مانند خود ارضایی، برقراری رابطه جنسی با دوستان یا جنس مخالف در فرزندتان شده‌اید.
  • گرایش به تصاویر یا فیلم‌های پورنوگرافی
  • ناتوانی از پاسخ دادن به کنجکاوی‌های جنسی نوجوان
  • راهکارهای مدیریت نیاز جنسی به هر دلیلی در فرزند شما پاسخ نداده است

برای آشنایی بیشتر با روانشناسی نوجوان کلیک کنید.

پیامدهای عدم آموزش مدیریت نیاز جنسی نوجوان

عدم آموزش مدیریت نیاز جنسی نوجوان ، ذهن نو

بی توجهی به نیازهای جسمی و جنسی نوجوانان و رها کردن آن ها به حال خود پیامدهای ناگواری می تواند برای او و خانواده به وجود آورد. اتفاقات کوچک و بزرگی در اثر ناتوانی فرد برای مدیریت نیاز جنسی نوجوان اش رخ داده است. به دلیل تابو بودن مسائل جنسی در فرهنگ ما و نگرانی از آبروریزی بسیاری از خانواده این دست مشکلات را پنهان می کنند.

در حالی که آسیب های آن در بزرگسالی و سال های آینده نیز گریبان گیر نوجوان یا افراد دیگر خواهد بود. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از مشکلات جنسی نوجوانان آموزش ها و مشاوره های نوجوان جدی گرفته شود. در ادامه به چند نمونه از پیامدهای ناخواسته عدم مدیریت نیاز جنسی نوجوان اشاره کرده ایم.

خودارضایی

تجاوز و تعرض به اعضای درجه یک محارم

کودک آزاری

روابط پیش از ازدواج

انحرافات جنسی

واژینیسموس

افت تحصیلی

ابتلا به افسردگی و اضطراب در نوجوانی

سخن آخر

به طور کلی مدیریت نیاز جنسی نوجوان تنها در صورتی امکان پذیر است که او آموزش ها و آگاهی لازم را در مورد این مهارت کسب کرده باشد. والدین و مراکز آموزشی موظف به ارائه اطلاعات لازم به نوجوانان هستند. مدیریت نیاز جنسی نوجوان توسط متخصصین خانواده و نوجوان نیز آموزش داده می شود. شما با مراجعه به مرکز ذهن نو می توانید در این زمینه خدمات کامل روانشناختی دریافت کنید.

مجموعه ذهن نو با مطالعه و بررسی دقیق شرایط و ویژگی های نوجوان شما، به او برای توسعه مهارت های فردی و بنای پایه های زندگی اش کمک می کند. مدیریت نیاز جنسی نوجوان به او کمک می کند تا زمان و انرژی بیشتری برای تحصیل، کار، اهداف و موفقیت اش صرف کند. بنابراین هزینه هایی که در این بازه زمانی می کند نه تنها از مشکلات عدم مدیریت نیاز جنسی نوجوان پیشگیری می کند. بلکه او را برای ورود به دنیای بزرگسالی نیز آماده می نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مدیریت نیاز جنسی نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چه راه‌هایی برای مدیریت نیاز جنسی نوجوان وجود دارد؟

کاهش محرک‌های محیطی، پر کردن اوقات فراغت و ورزش منظم ازجمله راهکارهایی هستند که می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده باشد. آگاهی بخشی به نوجوان و آموزش اینکه در مقابل این درخواست‌ها از سوی دیگران چگونه باید پاسخ دهد نیز اهمیت بسیاری دارد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره