مشاوره نوجوان | 2 روش ساده برای دریافت مشاوره نوجوان تلفنی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشاوره نوجوان هم به نوجوان و هم به والدین و اطرافیان قابل ارائه است. نوجوانی یکی از مراحل بسیار مهم زندگی است که افراد در طی آن تلاش می‌کنند از هویت دوران کودکی فاصله گرفته و به عنوان یک بزرگسال خود را به جامعه معرفی نمایند. در این دوره هم دختران و هم پسران دچار تنش‌ها و تعارضاتی می‌شوند که روابط آن‌ها را با دیگران به خصوص خانواده تحت تاثیر قرار می‌دهد. مشاوره نوجوان یکی از گزینه‌های بسیار موثری است که به پدر و مادرها و خود نوجوانان کمک می‌کند تا به شیوه کارآمدتری این دوران حساس را پشت سر بگذرانند. در ادامه درباره مباحث مهم جلسات مشاوره نوجوان و نحوه دریافت مشاوره شرح داده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان حضوری

نوجوانی دوره‌ای پر فراز و نشیب برای خانواده است. در این میان نه تنها خود نوجوان بلکه تمامی اعضای خانواده (حتی خواهر و برادرها) درگیر می‌شوند. تغییر جسمی و روانی نوجوان او را با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد کرد. والدین در چنین مواقعی سردرگم شده، و راضی کردن نوجوان برایشان دشوار می شود. مشاوره نوجوان برای حل مسائل پیش آمده و درک بهتر یکدیگر موثر شناخته شده است. شما باید برای کمک به خود و نوجوان تان هر چه زودتر از خدمات مشاوره ای ذهن نو استفاده نمایید.

 

قبل از ورود به جلسه نوجوان‌تان را بشناسید

نوجوانی یکی از مهم‌ترین مراحل رشد انسان است. در طول سال‎‌های نوجوانی و گذار به بزرگسالی با تغییرات جسمی، روانی، هویتی و ارتباطی زیادی روبرو می‌شوند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که با وجود اینکه بسیاری از کلیشه‌ها نوجوانی را به عنوان دوره‌ای طوفانی معرفی می‌کنند، خیلی‌ها هم این برهه از زندگی را با آرامش پشت سر می‌گذرانند و نوسانات رفتاری زیادی از خود نشان نمی‌دهند.

فروشگاه آرامیس

خدمات مشاوره نوجوان به نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها کمک می‌کند تا به گونه‌ای رفتار نمایند که رشد روانی و اجتماعی مرتبط با این دوره تسهیل گردد. همچنین مشاوره به نوجوانان کمک می‌کند تا از نظر روانی بیشتر در امنیت باشند، احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و روابطی توام با احترام با دیگران برقرار کنند. برای آشنایی با روانشناسی نوجوان کلیک کنید.

مشاوره نوجوان چه موضوعاتی را در بر می گیرد؟

مشاوره نوجوان طیف وسیعی از مشکلات را در برمی‌گیرد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مدیریت خشم، مشکلات تحصیلی، اختلالات اضطرابی، مشکلات رفتاری، موضوعات مرتبط با خودانگاره نوجوان در مورد بدن، مواجه شدن با قلدری همسالان، افسردگی، پرداختن به رفتارهای پرخطر نظیر مصرف مواد یا الکل، اختلالات خوردن، تعارضات خانوادگی، مشکلات ارتباطی، نحوه برخورد با جنس مخالف، مسائل مرتبط با عزت نفس، درگیری با استرس، انزوای اجتماعی، کنار آمدن با هویت جنسی و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : رفتار صحیح با نوجوان

وضعیت سلامت نوجوانان طبق آمار

نوجوانی دوره حساسی است. علاوه بر چالش های جسمی و روانی که نوجوان با آن مواجه است، او باید مسیر آینده خود را نیز ترسیم کند. نوجوان با مسائلی مثل به دست آوردن استقلال، کاهش اعتماد به نفس، سردرگمی، انزوا و… روبرو است. بنابراین سلامت روانی آن ها بیش از سایر سنین دچار خدشه می شود. طبق آمار یک دهم نوجوانان دچار یکی از انواع مشکلات سلامت روان هستند. همچنین افکار خودکشی در میان گروه سنی 12 تا 17 بسیار زیاد است. آمار به دست آمده در این زمینه نشان می دهد که از هر 13 نفر نوجوان یک نفر به خودکشی فکر می کند.

اهمیت دریافت مشاوره در دوره نوجوانی

بهترین مشاوره نوجوان

سال‌های نوجوانی برای بسیاری از افراد مرحله‌ای لذت بخش است که طی آن تجربیات جدیدی کسب کرده و به نوعی استقلال دست می‌یابند. با این حال این برهه از زندگی برای همه خوشایند نیست.

چرا که نوسانات هورمونی و دغدغه‌های روانی جدید می‌تواند این دوره را برای برخی افراد به مرحله‌ای استرس زا و گیج کننده تبدیل کند. در همین راستا مطالعات انجام شده روی نوجوانان در کشور استرالیا نشان می‌دهد از هر 10 نوجوان دست کم 1 نفر در یک سال اخیر درگیر مشکلات مرتبط با سلامت روان بوده و در میان هر 13 نوجوان 1 نفر با خطر خودکشی مواجه است. با این حال کمتر از 5درصد نوجوانان از خدمات مشاوره بهره مند می‌شوند.

این مسئله به ما نشان می‌دهد که مشاوره نوجوان به آگاهی بیشتری نیاز دارد. نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها در بسیاری از موارد نیازمند دریافت خدمات مشاوره هستند. در نتیجه باید اطلاعات عموم مردم از مشاوره نوجوان افزایش پیدا کند تا از بروز مشکلات جدی نظیر خودکشی یا پرداختن به رفتارهای پرخطر مثل مصرف الکل پیشگیری شود.

بیشتر بخوانید : تربیت نوجوان

زمان مراجعه به مشاوره نوجوان

هر چه کودک تان به دوران نوجوانی نزدیک تر میشود، مسائل و چالش های والدین نیز بیشتر خواهد شد. شما با نافرمانی ها، درس نخواندن ها، پرخاشگری ها، زود رنجی، لجبازی و… فرزند نوجوان تان دیر یا زود مواجه خواهید شد. پس قبل از شروع این دوران باید اطلاعات خود را بالا ببرید. از طرفی وقتی در خانه فرزندان کوچک تر هم داشته باشید، باید اهمیت بیشتری به روش های تربیتی تان بدهید. چرا که در آینده نه چندان دور با مسائل پیچیده تر آن ها رو برو خواهید شد. پس چه بهتر که بتوانید در زمان مناسب اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.

مشاوره نوجوان در تمامی مراحل روش کودک تا بزرگسالی ضرورت دارد. شما برای آموزش، پیشگیری و حل مسائل پیش آمده می توانید به متخصصین مراجعه نمایید.

سبک معمول برگزاری جلسات مشاوره نوجوان

مشاوره نوجوان معمولا رویکردی عملی و مسئله محور دارد. مشاور در طول این جلسات کارهای زیر را انجام می‌دهد:

  1. با شما و خود نوجوان صحبت می‌کند تا درک واضح و متعادلی نسبت به شرایط پیدا کند.
  2. موانعی که سد راه بهزیستی نوجوان می‌شوند را مشخص کرده و در مورد آن‌ها حرف می‌زند.
  3. برای جلسات مشاوره اهدف قابل دستیابی تعیین می‌کند تا نوجوانان انگیزه بیشتری برای مراجعه داشته باشند.
  4. به شما و نوجوانتان کمک می‌کند تا نیازهای یکدیگر و نیازهای سایر اعضای خانواده را درک کرده و به هم برای رفع این نیازها کمک نمایید.
  5. جلسات مشاوره جدا با شما و نوجوان برگزار می‌کند تا میزان پیشرفت‌ها را بررسی نماید.
  6. راه‌هایی به نوجوان پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن‌ها بتواند بیشتر از خودش مراقبت کرده و امنیت بیشتری داشته باشد.
  7. هنگام دستیابی نوجوان به اهداف او را تشویق کرده و روی افزایش انگیزه‌ها کار می‌کند.

اهدافی که در جلسه مشاوره نوجوان دنبال می شود

  • مشاوره در جهت حل و ارائه راهکار عملی پیش می رود.
  • با والدین و نوجوان به صورت فردی و گروهی برای درک بهتر آن ها از یکدیگر صحبت می شود.
  • هدف از شرکت در جلسات مشاوره نوجوان توسط خود نوجوان و والدین توافق می شود.
  • والدین و نوجوان نسبت به نیازهای یکدیگر درک روشنی پیدا بکنند.
  • راه های پیشگیری و حمایتی برای نوجوان و خانواده یافت می شود.

 

مشاوره نوجوان در مرکز مشاوره تخصصی ذهن نو

بسیاری از خانواده‌ها هنگامی که با چالش‌های مربوط به دوره نوجوانی در فرزندشان مواجه می‌شوند نمی‌دانند که باید به چه متخصصی مراجعه کنند. روانشناسان بالینی با گرایش کودک و نوجوان و سایر روانشناسان و درمانگرانی که پس از اتمام تحصیل دوره‌های تخصصی مشاوره نوجوان و خانواده را گذرانده‌اند از جمله متخصصینی هستند که در این شرایط می‌توانند به شما کمک کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

مشاوره تلفنی نوجوان

مشاوره تلفنی نوجوان

دسترسی به یک متخصص مجرب در زمینه نوجوان کار آسانی نیست. مخصوصا برای کسانی که وقت و هزینه کافی برای جستجو ندارند. بنابراین دریافت مشاوره تلفنی نوجوان بسیار راه مناسبی برای دسترسی سریع به روانشناسی مجرب در حوزه کودک و نوجوان است. مجموعه ذهن نو به صورت تلفنی و آنلاین در حوزه نوجوان به صورت تخصصی خدمات مشاوره تلفنی ارائه می دهد.

بهترین مشاور برای نوجوان چه خدماتی می دهد؟

در یک جلسه مشاوره صحبت های مختلفی با نوجوان و والدین آن ها انجام می شود. مشاوره نوجوان در جهت اهداف ذکر شده پیش می رود. رسیدن به آن اهداف به معنای موفقیت مشاوره است. به طور کلی مشاوره نوجوان برای ارائه راه های مراقبتی از خود و از بین رفتن ناراحتی های خانواده ها انجام می شود. در کنار آن والدین با روش های جدید فرزندپروری آشنا می شوند.

آیا مشاوره تلفنی نوجوان به اندازه مشاوره های حضوری موثر است؟

در مشاوره های تلفنی نیز به نوجوان کمک می شود تا در خانه و خانواده به احساس آرامش، شادی، اعتماد به نفس، امنیت و همدلی برسند. با وجود انتقادهای زیادی که مشاوره های تلفنی شده، آمارها نشان از تاثیرات مثبت آن داشته است. پس اگر شما دیدگاه مثبتی نسبت به نحوه دریافت خدمات مشاوره نوجوان داشته باشید، همان نتیجه ای که قراراست در مشاوره حضوری بگیرید، نصیب تان خواهد شد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوجوانان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

مشاوره نوجوان چه تاثیری در کاهش پرخاشگری دارد؟

تحقیقات زیادی در این باره انجام شده است که نشان می دهند تغییرات مغزی و هورمونی  در دوران بلوغ در افزایش پرخاشگری و کاهش کنترل تکانه تاثیر دارند. به همین خاطر نوجوانان اغلب در کنترل خشم خود با مشکل بیشتری مواجه هستند و احتمال زیادتری وجود دارد که رفتارهای پرخطری از خود نشان دهند.

برای دریافت مشاوره نوجوان باید به روانشاس مراجعه کنم یا روان پزشک؟

در قدم اول لازم است به یک روانشناس مراجعه کنید. در صورتی که فرزندتان نیاز به درمان دارویی داشته باشد روانشناس شما را به روان پزشک ارجاع خواهد داد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫10 دیدگاه ها

  1. من شک دارم پسرم اعتیاد داره بعد دائم سر این موضوع با هم دعوامون میشه یعنی من بیشتر چون بهش گیر میدم حس میکنه بهش اعتماددندارم ولی خوب یه سری چیزا هست که واقعا باور میکنم اعتیاد داره الان نمیدونم چیمار بکنم چون هر چی میگم که بیا مشاوره یا تست بده بهونه میگیره از زیرش در میره لطفا راهنمایی کنیدکه چیکار باید بکنم

    1. اعتیاد معمولا اعتیادی که در سنین نوجوانی شروع میشه دو عامل داره یکی خانواده و یکی دوستان نوجوون. خوب وقتی نوجوون از خانواده دوره و نمیتونه به اونا اعتماد کنه یا محیط ناارومی تو خونه باشه به سمت دوستان بیشتر از سایر همسناش سوق پیدا می کنه خوب حالا اگر دوستای نوجوون هم نا اهل باشن زمینه برای کارهای خلاف ایجاد میشه. اگر چنین شرایطی دارید و حس می کنید فرزندتون دور شده از شما و نشون هایی از اعتیاد رو در اون دیدید حتما برای دریافت مشاوره اعتیاد و خانواده با شماره های درج شده تماس بگیرید.

  2. وقت بخیر من یک دختر ۱۵ ام و با یک نفر از طریق فضای مجازی در ارتباطات هستیم نزدیک یک ساله، و واقعا هم دیگرو میخوایم حالا هیچکس خبر از این موضوع نداره و اون میخواد بیاد خواستگاری ولی خانوده ام با ازدواج تو سن کم مخالفن و خودمم همینطور اما ما می‌خواییم تا کسی از ارتباط ما با خبر نشده رسمیش کنیم چون واسه خودمون بهتر ..
    و من واقعا نمیدونم چیکار کنم چند روز دارم بهش فکر میکنم دیگه کم آوردم شما یه رهنمایی به من بکنید ممنون از لطفتون..!

    1. وقت شما هم به خیر روابطی که از طریق صفحات مجازی شکل میگیره به دلیل محدودیت ها اجازه نمیده شناخت به طور کامل ایجاد بشه ، بهتره در ارتباط با این ازدواج به خانواده و کمک های اون ها برای بررسی درستی و یا نادرستی آن ها اطمینان کنید. پایین بودن سن شما و مسائل قانونی در این زمینه حساسیت موضوع رو بیشتر می کنه پس در قدم اول توصیه می کنیم که به نحوی خانواده رو در جریان بگذارید و از اقدامات خودسرانه و دادن قولی از جانب خودتان پرهیز کنید.

  3. سلام من یه پسر ۱۶ ساله دارم ،مدرسه تیزهوشان درس میخونه ،موزیسین توانمندی هست،منتها اصلا هیچ هدفی برای اینده نداره کاملا نسبت به همه چیز و زندگی بی تفاوته ،اصلا درس نمیخونه نمراتش بسیار پایینه،به طوریکه با مدرسه مشکل پیدا کردیم ،عوضش صبح تا نصف شب در حال بازیه های کامپیوتری و موبایل هست مشاورای مدرسه هم موندن چی کار کنن ،اصلا حرف گوش نمیده ،در برخورد باهاش درموندیم

    1. سلام مریم عزیز، نوجوانان بیشترشون در برهه بلوغ دچار افسردگی و یا بی هدفی میشن. بخشی از این وضعیت طبیعی هست چرا که هویت یابی و گذر از دوران کودکی کار اسانی نیست. در کنار تمام این مسائل درونی انتظارات و مشکلات بیرونی هم بار روانی زیادی برای نوجوان ایجاد می کنه. یکی از واکنش هایی که خیلی از نوجوانان بروز میدن دست کشیدم از تمام کارها و علایقشون و پرداختن به کارهای بیهوده هست. توصیه می کنیم حتما از خدمات مشاوره نوجوان و خانواده استفاده کنید تا متخصصین با بررسی شرایط راهکار مناسب رو در اختیارتون قرار بدن

  4. با سلام من ۱۶ سالمه و در یک موضوعی با پدرم مشکل دارم اینکه زمانی واقعا حوصله ی بیرون رفتن باهاشون رو ندارم ولی نمی توانم درست بیان کنم . چون بسیار عصبی هست و بیرون رفتن باهاش بیشتر از خوش گذشتن اعصاب خوردی داره وقتی می خواهم بهشون بگم که کار دارم و نمیام نمی توانم خودمو کنترل کنم از فشار اون همه گردش و دیدبازدیدی که مثلاً قرار بود خوش بگذره ولی به بدترین شکل ممکنه در ذهنم مونده . می خواهم بدونم چیکار باید بکنم که بتونم راحت بهش بگم چرا نمی خواهم باهاشون بیرون برم البته نه با گفتن دلیل اصلی که بالا ذکر کردم. من همیشه درس رو برای پدرم و اذیت شدن در شلوغی رو برای مادرم بهانه می کنم

    1. سلام با توجه به این که در دوران نوجوانی هستید حتما پیش از هر چیز در مورد تغییرات جسمانی و روانی این دوران مطالعه داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می کنه تا حال خودتان را بهتر درک کرده و کنترل بیشتری روی احساسات و هیجاناتتان داشته باشید. در هر سنی که باشید پدر و مادر از رفتارهای تند و خصومت آمیز فرزندان خوششان نمی آید و در مقابل شما قرار خواهند گرفت. پس چه بهتر که قبل از رفع و بیان هر نوع مشکلی ابتدا مهارت های ارتباطی خودتان را بالا ببرید و روی آن ها تمرکز کنید. مطمئنا به مرور زمان متوجه تغییر رفتار والدین تان با شما خواهید شد. اگر در این زمینه نتونستید مسائل را حل کنید حتما با شماره های درج شده جهت دریافت خدمات مشاوره نوجوان تماس بگیرید.

  5. سلام من ی دختر ۱۴ ساله عم همش ب این فک میکنم چرا مامانم نمیزارع برم بیرون کلافم کردع همش بهم میگ‌ چرا انقد گوشی میگیری دستت اصن درکم نمیکنه همش سرم داد میزنع هرکاری میکنم باهاش حرف بزنم بحرفم گوش نمیدع همش سعی میکنع گوشی رو ازم بگیرع

    1. سلام نگرانی والدین در مورد آینده و وضعیت نوجوان معمولا باعث میشه که نتونن همدیگر رو درک کنن. توصیه میکنیم که روش تان را در مقابل مادر تغییر بدید. اگر مساله به حدی است که هیچ راه ارتباطی برای صحبت وجود ندارد می توانید پیشنهاد دریافت مشاوره خانواده به او بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره