تاثیر فیلم پورن بر نوجوان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تاثیر فیلم پورن بر نوجوان بر کاهش عملکرد تحصیلی و توانایی او در کنترل نیازجنسی قابل ملاحظه هست. نوجوانی بازه سنی است که فرزندتان برای اولین بار با نیازهای جنسی خود مواجه شده، اما راه کنترل آن‌ها را بلد نیست و به همین خاطر احتمالاً به سمت تماشای فیلم‌های پورن، خودارضایی یا بسیاری از مشکلات دیگر کشیده می‌شود. طبیعتاً وظیفه والدین این است که فرزندشان را از این خطرها دور نگه دارند اما تا آموزشی نباشد نتیجه‌ای هم نمی‌توان انتظار داشت. در ادامه ابتدا به دلایل و تاثیرات و راه‌های مناسب برای جلوگیری از این موضوع پرداخته‌ایم. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر فیلم پورن بر نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلایل تماشای پورنو گرافی در نوجوانی

دلایل و تاثیر فیلم پورن بر نوجوان

پیش از هر چیز باید دید که چرا نوجوانان به تماشای فیلم‌های پورن علاقه نشان می‌دهند؟ فرزندتان در این سن برای نخستین بار با نیازهای جنسی خود مواجه می‌شود. این نیازها کاملاً واقعی هستند و نوجوان را به سمت برقراری رابطه جنسی می‌کشانند، در حالی که راهکارهای کنترل نیاز جنسی را نمی‌داند و همین‌طور در فضایی قرار گرفته که فیلم‌های پورنوگرافی به‌راحتی و از طریق اینترنت یا تلفن همراه در دسترس او قرار دارند.

این مسئله در کنار کنجکاوی‌هایش به کشف جنس مخالف و رابطه جنسی باعث می‌شود تا نسبت به تماشای این فیلم‌ها علاقه پیدا کرده و تاثیر فیلم پورن بر نوجوان بروز کند. برای اشنایی با خصوصیات دوران نوجوانی کلیک کنید.

ابتلا به افسردگی و اضطراب

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ تاثیر فیلم پورن بر نوجوان در بیشتر موارد تحت تاثیر ابتلا به اضطراب و یا افسردگی است. نوجوانانی که این موضوعات را تجربه می‌کنند؛ بیشتر به سمت تماشای پورن گرایش دارند. چرا که این رفتار برای لحظاتی اضطراب آنها را کاهش داده و باعث حس رضایت در آنها می‌گردد.

فروشگاه آرامیس

تأثیر تماشای فیلم پورن بر نوجوان

تماشای فیلم یا عکس‌های پورنوگرافی در هر زمان و برای هر گروه سنی می‌تواند مشکلاتی به همراه داشته باشد، اما تاثیر فیلم پورن بر نوجوان بیشتر خواهد بود. ازجمله تأثیراتی که این موضوع روی نوجوانان خواهد داشت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

?اختلال در عملکرد جنسی

یکی از اولین انواع تاثیر فیلم پورن بر نوجوان این است که با مشاهده این تصاویر احساس می‌کند واقعیت رابطه جنسی همان چیزی است که می‌بیند. این موضوع باعث می‌شود نوجوان نسبت به خود و بدنش احساس مطلوبی نداشته باشد و در آینده نیز احتمالاً از برقراری رابطه جنسی سالم با دیگران ناتوان خواهد بود. زیرا سلول‌های عصبی مغز از ابتدا با موضوعاتی که در پورنوگرافی دیده می‌شود تحریک شده و این باعث می‌شود تا نتوانند از یک رابطه معمولی لذت ببرند. علاوه بر این نداشتن احساس رضایت از عملکرد جنسی باعث مشکلات بسیاری ازجمله سردمزاجی خواهد شد. برای آشنایی با مدیریت نیاز جنسی نوجوان کلیک کنید.

?تاثیر فیلم پورن بر نوجوان | ناهنجاری‌های جنسی

صنعت پورنوگرافی معمولاً ناهنجاری‌هایی مثل رابطه‌های جنسی گروهی، سکس مقعدی یا روابط پر از خشونت را نشان می‌دهند و تماشای این محتواها برای طولانی‌مدت باعث می‌شود تا احساس کنید این روابط مشکلی ندارند. به عبارتی مشاهده این شکل از رابطه باعث می‌شود تا به داشتن چنین روابطی تشویق شوید و این می‌تواند نوجوان را در معرض ناهنجاری‌های بسیاری قرار دهد که درگیری با بیماری‌های مقاربتی یکی از پیامدهای منفی آن است.

?مشکلات روحی

یکی دیگر از انواع تاثیر فیلم پورن بر نوجوان مشکلات روحی است. تحقیقات نشان می‌دهد میزان اضطراب و افسردگی در نوجوانانی که به تماشای فیلم‌های پورن علاقه دارند بیش از سایر همسالان است. این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. برای مثال ممکن است نوجوان به دلیل باورهای اخلاقی یا مذهبی از تماشای این برنامه‌ها احساس گناه کند و یا ممکن است درگیری ذهنی با این فیلم‌ها باعث شود از رسیدگی به سایر برنامه‌های روزانه خود مثل تحصیل یا ورزش جا بمانند.

?تاثیر فیلم پورن بر نوجوان | اعتیاد به پورنو گرافی

اعتیاد به پورنوگرافی یکی از جدی‌ترین آسیب‌های تماشای این فیلم‌ها است. درواقع میزان تحریک مغزی و همین‌طور لذتی که به دنبال تماشای این فیلم‌ها برای‌ نوجوان ایجاد می‌شود تأثیری مشابه استفاده از مواد مخدر دارد و باعث می‌شود تا ذهن نوجوان او را برای انجام دوباره این کار تحریک کند و این می‌تواند تا جایی پیش برود که نوجوان از بسیاری از کارهای روزانه برای تماشای فیلم‌های پورن دست بردارد. برای آشنایی با نشانه های اعتیاد به پورنوگرافی کلیک کنید.

برای آشنایی با نحوه پاسخ به نیازهای نوجوانان کلیک کنید.

?مشکلات مغزی

تاثیر فیلم پورن بر نوجوان حتی در فرایندهای مغزی افراد نیز مشهود است. در واقع با شکل گیری این عادت مخرب نوجوان دچار مشکلاتی مانند عدم تمرکز و توجه، کمبود انگیزه، اضطراب اجتماعی، افسردگی، عزت نفس پایین و حتی اختلال در نعوظ می‌شود. در این شرایط مسیرهای عصبی تحت تاثیر قرار گرفته و حتی گاهی برای همیشه از بین می‌روند.

فرایند های مغزی در حین تماشای پورن

از طرفی اتفاقاتی که در حین تماشای فیلم پورن در ذهن افراد نیز می‌افتد در تاثیر فیلم پورن بر نوجوان بی تاثیر نیست. پورن مانند مصرف مواد مخدر در مغز منجر به ترشح دوپامین شده که برای افراد ایجاد حالت سرخوشی می‌کنند. این موضوع مخصوصا در مورد افرادی که مبتلا به استرس هستند و یا افسردگی دارند بیشتر بروز می‌کند. چرا که در این حالت، برای دقایقی از مشکلات خود دچار حواسپرتی شده آرامش بیشتری را تجربه خواهند کرد.

میزان شیوع تماشای پورن در بین نوجوانان

آمارها حاکی از آنند که روز به روز آمار تماشای پورن در نوجوانان در حال افزایش است. و همین دلیل تاثیر فیلم پورن بر نوجوان نیز بالاتر می‌رود. طبق بررسی هایی که در این زمینه انجام شده است؛ سن تماشای پورن در پسران 14 تا 17 سال بوده و برای دختران به طور کلی زیر 18 سال است. همچنین تقریبا 78 درصد از پسران در سن دانشگاه پورن تماشا می‌کنند؛ که این آمار در دختران 31 درصد است.

وظایف والدین در از بین بردن تاثیر فیلم پورن بر نوجوان

وظایف والدین در تاثیر فیلم پورن بر نوجوان

اولین و مهم‌ترین چیزی که فرزندتان را به سمت تماشای فیلم‌های پورن می‌کشاند کنجکاوی است. بسیاری از والدین احساس می‌کنند نباید راجع به مسائل جنسی با فرزندشان صحبت کنند و این باعث می‌شود او به دنبال پیدا کردن پاسخ سؤال‌هایش از راه‌های دیگر باشد. به همین خاطر سعی کنید رابطه دوستانه‌ای با فرزندتان داشته باشید و اطلاعات لازم درزمینهٔ بلوغ و همین‌طور مسائل جنسی را خودتان به او بدهید.

اگر متوجه شده‌اید فرزندتان به پورنوگرافی علاقه دارد، سعی کنید تا جای ممکن از رفتارهای تند و تنبیه نوجوان خودداری کنید. در این شرایط با او دوستانه صحبت کنید و سعی کنید برای این موضوع راه‌حل دیگری پیدا کنید. به خاطر داشته باشید بدرفتاری تنها باعث خواهد شد تا فرزندتان از این‌ پس مخفیانه به رفتارهای خود ادامه دهد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

اهمیت مشاوره

نوجوانی دوره سنی بسیار بحرانی است که با حجم زیادی از تغییرات همراه است، درحالی‌که برای آن‌ها به حد کافی آماده نیستند و این می‌تواند شرایط روحی او را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده و تاثیر فیلم پورن بر نوجوان را تشدید کند. به همین خاطر بهتر است در تربیت فرزند نوجوان خود از یک مشاور متخصص کمک بگیرید.

آشنایی با بلوغ و تغییرات آن و همین‌طور راهکارهای کنترل نیاز جنسی ازجمله موضوعاتی هستند که یک مشاور می‌تواند در مورد آن‌ها به فرزند شما کمک کند. علاوه بر این کمک گرفتن از مشاورین درصورتی‌که فرزندتان درگیر اعتیاد به تماشای پورنوگرافی و یا روابط جنسی زودهنگام شده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

سخن پایانی

فراموش نکنید که باید تاثیر فیلم پورن بر نوجوان را جدی گرفت. چرا که این موضوع تا حد زیادی آینده آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. والدین باید در این مورد اقدامات لازم را انجام داده و به فرزند خود کمک کنند تا این موضوع برای او تبدیل به وابستگی نشود. همچنین حتما از یک روانشناس نیز در این مورد کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر فیلم پورن بر نوجوان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تماشای فیلم پورن چه تأثیرات منفی روی نوجوان خواهد داشت؟

افزایش احتمال ناهنجاری‌ها و کژکاری‌های جنسی، اعتیاد به فیلم‌های پورن و همین‌طور بیماری‌های روحی ازجمله پیامدهای منفی تماشای این فیلم‌ها می‌باشد.

چطور از تماشای فیلم پورن در فرزندم جلوگیری کنم؟

تا جای ممکن با تندی و پرخاشگری با فرزندتان رفتار نکنید و سعی کنید موضوعات جنسی را برای وی توضیح بدهید تا به دلیل کنجکاوی‌های جنسی به سراغ این محتواها نرود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره