ارتباط چشمی عاشقانه | 6 نوع ارتباط چشمی عاشقانه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ارتباط چشمی عاشقانه از موثرترین روش‌های ارتباطی غیرکلامی است. تماس چشمی به طور کل نشان از علاقه و جذابیت است. ارتباطات چشمی باعث تغییرات سطوح شیمیایی می‌شود. این تغییرات شیمیایی منجر به افزایش هورمون اکسی توسین و دوپامین می‌شوند. این دو ماده شیمیایی تغییرات مثبتی را در مغز ایجاد می‌کند. ارتباط چشمی عاشقانه نشان از حس عمیق افراد است. زمانی که در چشمان یکدیگر خیره می‌شوید، فرصتی برقراری ارتباط عمیق پیش می‌آید. به نوعی هرچقدر به چشمان یک فرد خیره‌تر شوید، بیشتر جذب هم خواهید شد. برقراری این ارتباط نیز اصول خاص خود را دارد که در این مقاله توضیح داده ایم.

ارتباط چشمی عاشقانه

ارتباط چشمی عاشقانه چیست

تماس چشمی یک بخش مهم و طبیعی در برقراری ارتباط با دیگران است. معمولا این ارتباط برای جذب فرد مورد علاقه استفاده می‌شود. با مطالعات انجام شده در سال 2020، به این نتیجه رسیدند که تماس چشمی نقش مهمی در جذابیت و برقراری رابطه عاشقانه دارد. ارتباط چشمی عاشقانه یکی از مهم ترین ابزارها در برقراری ارتباط غیر کلامی است.

بر اساس تحقیق انجام شده، ارتباط چشمی عاشقانه در قرارهای پی در پی باعث کاهش میزان شک، بی اعتمادی و تردید می‌شود. زیرا تماس چشمی باعث انتقال احساس و فکر به دور از مکالمه می‌شود. برای آشنایی با نحوه برقراری تماس چشمی عاشقانه از مشاوره فردی کمک بگیرید.

مزایای ارتباط چشمی عاشقانه

ارتباط چشمی عاشقانه مزایایی دارد. این مزایا در روابط عاشقانه باعث ایجاد اعتماد و جلوگیری از شک و تردید می‌شود. در این بخش از مقاله راجع به مزایای ارتباط‌‌چشمی عاشقانه صحبت کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

? احساس خوب در رابطه ایجاد می‌کند

یکی از مزایای ارتباط چشمی عاشقانه، انتقال حس خوب در رابطه است. ارتباط چشمی به تدریج باعث رهایی ماده شیمیایی اکسی توسین و فنیل اتیلامین می‌شود. این دو ماده عامل ایجاد حس عشق در زوجین هستند. البته توجه داشته باشید که پارامترهای دیگری نیز در به وجود آمدن ارتباط چشمی نقش دارند. برای مثل دختران و پسرانی که ظاهر جذاب تری دارند راحت تر در دل دیگران می‌نشیند.

پس حتما مقاله چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم را بخوانید.

? ارتباط چشمی عاشقانه باعث ایجاد جذابیت می‌شود

از دیگر مزایای ارتباط چشمی عاشقانه، ایجاد جذابیت است. زمانی که دو نفر با عشق و علاقه به یکدیگر نگاه می‌کنند، جذابیت و علاقه بیشتری در آنها شکل می‌گیرد. اگر در مورد علاقه کسی به خودتان مشکوک هستید، به نگاه های او توجه کنید. چشمان نمی توانند دروغ بگویند.

برای آشنایی بیشتر با معنای نگاه های یواشکی کلیک کنید.

? عشق را افزایش می‌دهد

افزایش عشق از مزایای دیگر ارتباط چشمی عاشقانه است. بر اساس تحقیقی که انجام شد، زوج هایی که ارتباط‌چشمی عاشقانه هنگام صحبت دارند، زندگی عاشقانه تری نیز دارند. پس نه فقط در اوایل آشنایی بلکه در طول رابطه تان از ارتباط چشمی عاشقانه برای بالا بردن صمیمت تان استفاده کنید. شریک عاطفی شما با این نگاه ها متوجه توجه ویژه شما به خودش خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های ابراز عشق کلیک کنید.

انواع ارتباط چشمی عاشقانه

برای خیلی از افراد سوال است که ارتباط چشمی عاشقانه چند نوع دارد؟ یا از کجا متوجه این تماس عاشقانه شویم؟ به طور کل ارتباط‌چشمی عاشقانه انواع مختلفی ندارد. با نگاه های فرد مقابل کاملا متوجه خواهید شد که نگاه او از روی علاقه است یا خیر!

معمولا افراد عاشق با نگاه های خود از شخص مورد علاقه شان مراقبت می‌کنند. مثلا با ارتباط چشمی عاشقانه مراقب است که اتفاق ناگواری برای عشقشان نیافتد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی عشق کلیک کنید.

نحوه برقراری ارتباط چشمی عاشقانه

نحوه برقراری ارتباط چشمی عاشقانه

جهت برقراری ارتباط چشمی عاشقانه، باید نکاتی را توجه کنید تا رابطه ای خوب برقرار کنید. برای آموزش نحوه برقراری رابطه چشمی به توضیحات زیر دقت کنید.

? نگاه متناوب داشته باشید

در برقراری ارتباط چشمی عاشقانه، نگاه همزمان به دو چشم کار دشواری است. برای اینکه ارتباط مناسبی داشته باشید، باید به مراتب نگاه متناوب به چشم ها داشته باشید. برای این ارتباط باید اندکی به چشم راست، سپس به آرامی به چشم چپ نگاه کنید. دقت داشته باشید که نگاه باید آرام باشد. اگر تند و با سرعت نگاه چشم را تعویض کنید، به منزله عجله و عدم علاقه به شخص مقابل است.

پیشنهاد می کنیم که پیش از هر چیز از احساس خود شناخت کافی پیدا کنید، برای این منظور مقاله نشانه های عاشق شدن را بخوانید.

? شخص مقابل را در نظر بگیرید

یکی از نکات قابل توجه در برقراری ارتباط چشمی عاشقانه، در نظر گرفتن شخص مقابل است. ارتباط چشمی را باید تجربه مشترک دانست. در ابتدای تماس چشمی، یکی از طرفین اقدام به تماس چشمی می‌کند. اگر شخص مقابل در برقراری این ارتباط با شما همراهی کرد، تماس چشمی را ادامه دهید. این همراهی به منظور شوق معاشرت با شماست.

?ارتباط چشمی عاشقانه را در فاصله مناسب برقرار کنید

برای ارتباط چشمی عاشقانه باید فاصله خود را حفظ کنید. زمانی که با شخصی ارتباط برقرار می‌کنید، باید حد فاصل خود را با او حفظ کنید. برقراری ارتباط باعث آرامش و احترام به شخص می‌شود. بدن و سر خود را به عقب برگردانید و فاصله مناسبی با او برقرار کنید.

? نگاه مثلثی برقرار کنید

نگاه مثلثی یکی از روش های برقراری ارتباط چشمی عاشقانه است. در این روش به جای نگاه های تناوب چشم ها، در برقراری ارتباط باید روش مثلثی را نیز امتحان کرد. در این روش مثلثی، نگاه از چشم چپ به چشم راست و سپس لب ها حرکت می‌کند. جهت برقراری این ارتباط باید حالت طبیعی داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه برخورد در اولین ملاقات کلیک کنید.

? قانون پنج ثانیه را رعایت کنید

در برقراری ارتباط چشمی عاشقانه، حتما از قانون پنج ثانیه استفاده کنید. اگر تماس چشمی شما طولانی مدت باشد، حس نامطلوب و بدی را به فرد منتقل می‌کند. به طور کلی باید تماس چشمی به مدت پنج ثانیه زمان ببرد. یعنی 12 کلمه بیشتر نشود. سپس به مکانی دور نگاه کنید، و پس از چند ثانیه دوباره تماس چشمی برقرار کنید.

? هنگام ارتباط چشمی عاظقانه تماس های چشمی را به روش مناسب قطع کنید

ارتباط چشمی عاشقانه را با روش های مختلفی می‌توانید قطع کنید. برای قطع ارتباط به جای اینکه به مکان های دور نگاه کنید، با حرکات زبان و بدن تماس چشمی خود را قطع کنید. در این شرایط بهتر است تا با استفاده از دستان خود و کلمات مناسب، ارتباط خود را قطع کنید.

کلام آخر

برای برقراری ارتباط چشمی عاشقانه باید نگاه مستقیم را تمرین کنید. هر 5 ثانیه نگاهتان را به آرامی تعویض کنید. اما سوال اصلی اکثر افراد این است که چگونه متوجه ارتباط چشمی از نوع عاشقانه شوید. به همین منظور باید ارتباط‌چشمی عاشقانه را بشناسید. برای شناخت در مقاله توضیحاتی دادیم که می توانید درباره آن ها از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط چشمی عاشقانه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره