عاشق شدن چه نشانه هایی دارد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عشق و دوست داشتن برای تمام افراد معنی یکسانی ندارد. برخی افراد از همان ابتدا نشانه های عاشق شدن را در خود شناسایی کرده و این کلمه را به خوبی درک می‌کنند اما برخی دیگر همواره در شناسایی عواطف خود دچار تردیدند و هیچ وقت مطمئن نیستند که آیا واقعا عاشق شده‌اند یا نه. عاشق شدن مشخصه‌های تقریبا یکسانی در همه‌ی انسان‌ها دارد؛ آگاهی از این نشانه‌ها به شما کمک می‌کند تا در مورد احساسات خود و دیگران به اطمینان نسبی برسید و حالت‌های دیگر همچون وابستگی را با عشق اشتباه نگیرید. در مواقعی که افراد با وجود آگاهی از نشانه‌ها نمی‌توانند در شناسایی عشق در وجود خود به خوبی عمل کنند، مشاوره روانشناسی می‌تواند راه گشا باشد. برای کسب اطلاع در زمینه روانشناسی عشق کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های عاشق شدن در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

نشانه های کلی عاشق شدن

زمانی که وارد رابطه با مفرد دیگری می‌شوید، مطمئنا بسیار هیجان زده هستید و تغییراتی را درون خود احساس می‌کنید. ممکن است با خود فکر کنید آیا احساستان نسبت به طرف مقابل ریشه‌ای و جدی است و یا زودگذر و مقطعی می‌باشد. بهتر است نشانه‌های زیر را در خود بررسی کنید و آن وقت می‌توانید تا حد زیادی به نتیجه برسید. برای انتخاب و تعیین معیارهای مناسب برای ازدواج، حتما مشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید.

1.فکر کردن زیاد در مورد شخص مورد نظر

وقتی کسی را دوست دارید مدام به او فکر می‌کنید؛ احساس می‌کنید نمی‌توانید هیچ جوره او را از ذهنتان خارج کنید و هر چقدر هم که سعی می‌کنید افکار خود را به سمت دیگری سوق دهید، موفق نمی‌شوید. این موضوع می‌تواند به علت ترشح فنیل اتیلین در مغز باشد. وقتی عاشق می‌شوید، این هورمون در مغز شما ترشح می‌شود و به این ترتیب زمانی که فرد مورد نظر خود را می‌بینید احساس شادی می‌کنید و مغزتان برای این که به صورت مداوم به آن احساس شادی دست پیدا کند، چهره، اندام، رفتارها و همه‌ی چیزهای مربوط به شخص مورد نظر را دائما برایتان یادآوری می‌کند.

بیشتر بخوانید : رابطه جنسی قبل ازدواج

2. دلتان می‌خواهد او خوشحال باشد

عشق رابطه‌ای دو طرفه و مشارکتی یکسان است اما وقتی عاشق فردی می‌شوید، دوست دارید همیشه او را خوشحال ببینید و باعث شادی او شوید و در واقع شادی او بیشتر از هر کس دیگری برایتان اهمیت دارد. “عشق مهربانی” بیانگر همین موضوع است؛ این که هر کاری می‌کنید تا فرد مورد نظرتان شادتر و سالم‌تر زندگی کند. همچنین اگر هر دو فرد در رابطه چنین الگوی رفتاری را در پیش بگیرند، مسلما زندگی مشترک آن‌ها سالم‌تر و عاشقانه‌تر می‌شود و می‌توانند راحت‌تر مشکلات و مسائل رابطه خود را برطرف کنند.

3. افزایش استرس از نشانه های عاشق شدن

عشق علاوه بر تمام احساسات گرمی که با خود به همراه دارد، باعث افزایش استرس در شما می‌شود. وقتی عاشق می‌شوید، هورمون کورتیزول (هورمون استرس) به میزان زیادی در بدنتان ترشح می‌شود. افزایش ترشح هورمون می‌تواند به این علت باشد که برایتان بسیار اهمیت دارد چه تصویری از شما در ذهن شخص مورد نظرتان نقش می‌بندد و چون دلتان می‌خواهد بهترین تصویر را در ذهن او داشته‌باشید، دچار استرس می‌شوید. به همین خاطر هنگام رو به رو شدن با معشوقتان ممکن است حتی کمی عصبی و بی‌قرار به نظر برسید. برای آشنایی بیشتر با هورمون عشق کلیک کنید.

4. تمایل به کسب تجارب جدید

اغلب افراد می‌خواهند در شروع رابطه شخص مقابل را تحت تأثیر خود قرار دهند؛ به همین دلیل تلاش می‌کنند تا چیزهایی را که طرف مقابلشان به آن‌ها علاقه دارد کشف و تجربه نمایند. فرد عاشق ممکن است به خاطر شخص مورد علاقه‌اش، حتی دست به تجارب جدیدی بزند که قبلا از آن‌ها متنفر بوده ‌است.

5. نشانه های عاشق شدن | برنامه‌ریزی برای وقت گذراندن با او

تمایل و علاقه‌ی شدید برای وقت گذراندن با فرد مورد علاقه می‌تواند از نشانه‌های عاشق شدن باشد. وقتی عاشق کسی می‌شوید، تمام برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنید تا بتوانید وقت بیشتری را با او بگذرانید و با هم صمیمی‌تر شوید. این مسئله به خصوص در مورد افرادی که زندگی پر مشغله‌ای دارند صدق می‌کند.

6. توجه به عادت‌های شخص مورد نظر

وقتی شروع به شناخت طرف مقابلتان می‌کنید، توجهتان دائما به عادت‌های او جلب می‌شود و این عادت‌ها را به شدت منحصر به فرد می بینید. همین عادت‌ها و جزئیات کوچک ظاهری و رفتاری است که شما را مجذوب او می‌کند.

بیشتر بخوانید : راه های ابراز عشق

7. علاقه به بودن در کنار او

یکی از نشانه های رایج بین دختران و پسر در عاشق شدن ، تمایل به حضور در کنار اوست. حتی اگر نتواند با او صحبت کند، دلش می خواهد که او را ببیند. یا حداقل صدایش را بشوند. بنابراین شما میتوانید از نگاه ها و بهانه های فرد از عاشق شدن او مطمئن شوید. برای اطلاع بیشتر درباره نگاه های یواشکی بخوانید.

سایر علائمی که به شما می‌گویند عاشق شده اید

  • هر کاری انجام می‌دهید تا توجه او را جلب کنید
  • در مورد کارهایی که می‌خواهید با او در آینده انجام دهید، حرف می‌زنید
  • حتی یک ساعت دوری هم باعث می‌شود دلتان برایش تنگ شود
  • دیگر به روابط گذشته و شکست‌های عشقی فکر نمی‌کنید
  • به خاطرش از خودگذشتگی می‌کنید و او را در اولویت قرار می‌دهید
  • در کنار او بودن به شما احساس امنیت می‌دهد
  • حتی زمانی که شما را اذیت و ناراحت می‌کند، می‌خواهد کنارش بمانید
  • اگر در جواب دادن به پیام‌هایتان کمی دیر کند نگران می‌شوید که نکند دوستتان نداشته باشد
  • از نشانه های عاشق شدن این است که از ناراحتی او ناراحت می‌شوید
  • وقتی با دوستانتان هستید مدام در مورد او حرف می‌زنید
  • دائما و به طور ناخودآگاه با او تماس چشمی برقرار می‌کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

سخن آخر

زمانی که بلاخره متوجه می‌شوید عاشق شده‌اید، حس عمیقی از گرما و لذت و شادی درونتان شکل می‌گیرد و دلتان می‌خواهد هر چه سریع‌تر به منبع این عشق برسید. بهتر است برای وارد شدن به رابطه‌ی جدید عجولانه رفتار نکنید؛ به خصوص اگر تجربه‌ی شکست در روابط داشته‌اید یا در این زمینه بی‌تجربه هستید. مشورت گرفتن از فردی آگاه و متخصص مانند روانشناس به شما کمک می‌کند تا عاقلانه‌تر دست به انتخاب بزنید و با دید گسترده‌تری وارد رابطه عاطفی شوید تا در آینده با شکست عشقی مواجه نشوید. برای کسب اطلاع در زمینه مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های عاشق شدن در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سؤالات متداول

آیا نشانه های عاشق شدن در مردان و زنان متفاوت است؟

به طور کلی بیشتر نشانه های عاشق شدن در مردان و زنان مشترک است اما مردان در رابطه، عشق خود را بیشتر به شکل تماس بدنی و رابطه جنسی و زنان به شکل حساسیت‌های بیش از حد نشان می‌دهند.

اگه چندتا از همین موارد هم داشته باشم یعنی عاشق شدم؟

در اغلب موارد، نشانه های عاشق شدن با هم بروز پیدا می‌کنند و شخص عاشق تمام موارد بالا را تجربه می‌کند. اما برای اطمینان از احساسات خود می‌توانید از مشاوره روانشناسی و یا یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره