رابطه جنسی پرخطر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

روابط جنسی پرخطر به چه روابطی گفته می‌شود؟ رابطه جنسی پرخطر شامل حداقل یک آسیب جسمی و یا روحی می‌شود. این روزها به علت بیشتر شدن روابط خارج از چارچوب ازدواج، لازم است که رفتارهای پرخطر جنسی را به خوبی بشناسید. مردان و زنان به دلایل مختلفی به این نوع روابط کشیده می‌شوند که متاسفانه پیامدهای مخرب و جبران ناپذیری به همراه دارد. افراد با نداشتن اطلاعات کافی در مورد روابط جنسی پر خطر سلامتی خود را در معرض ریسک‌ها و آسیب‌های فراوانی قرار می‌دهند. با آگاهی از انواع این روابط و راه‌های جلوگیری از آن می‌توانید سلامت خود را تضمین کنید. ضمن اینکه می‌توانید در این زمینه از مشاوره جنسی نیز کمک بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی پرخطر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

رابطه جنسی پرخطر

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن آگاهی و شناخت کافی نسبت به روابط جنسی پر خطر، خود را معرض بسیاری از بیماری‌های مقاربتی قرار می‌دهند. روابط جنسی پر خطر روابطی هستند که احتمال جراحت و خون ریزی در آن‌ها وجود دارد، در آن از کاندوم استفاده نشده یا به روش غلط استفاده شده است. نگرانی بابت روابط جنسی پر خطر فقط به بیماری ایدز مربوط نمی‌شود. رفتارهای جنسی پر خطر احتمال انتقال هر گونه بیماری مقاربتی را افزایش می‌دهند که باید از تمام آن‌ها جلوگیری کرد. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای آمیزش جنسی کلیک کنید.

کدام رابطه جنسی پرخطر است؟

از جمله رفتارهای جنسی پر خطر، روابط جنسی هستند که بین افراد مبتلا به بیماری‌های مقاربتی رخ می‌دهد. رابطه جنسی در زمان عادت ماهیانه، رابطه جنسی در زمانی که بدن به علت بیماری‌ای حاد ضعیف می‌شود، روابطی که فرد نمی‌تواند روش‌های پیشگیری را رعایت کند (مانند روابط جنسی زیر 18 سالگی یا در شرایط فشار و خستگی) نیز در گروه روابط جنسی پر خطر قرار می‌گیرند. برخی دیگر از روابط جنسی پرخطر عبارتند از:

1. رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم

بهترین راه پیشگیری از انواع بیماری‌های مقاربتی استفاده از کاندوم در هر نوع رابطه جنسی است. حتی اگر دخول صورت نگیرد، آمیزش جنسی بدون استفاده از کاندوم ریسک ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را بالا می‌برد.

2. رابطه جنسی پرخطر با افراد معتاد یا پس از مصرف مواد مخدر و الکل

افرادی که به مواد مخدر تزریقی معتاد هستند همیشه در معرض بیماری هپاتیت و ایدز قرار دارند. همچنین بعد از مصرف مواد مخدر و الکل فرد در فضای واقعی نیست و نسبت به اعمال و رفتار خود آگاهی ندارد. به طور کلی رابطه جنسی با افراد معتاد و در حالت نئشگی، از روابط جنسی پر خطر تلقی می‌شود.

فروشگاه آرامیس

3. رابطه جنسی با افرادی که ریسک ابتلا در آن‌ها بالاست

به طور کلی رابطه جنسی با افرادی که رفتارهای پر خطر جنسی دارند، تنوع طلب هستند و با افراد زیادی روابط جنسی داشته‌اند، پر خطر محسوب می‌شود. یکی از انواع این افراد کارگران جنسی هستند که با افراد بسیار زیادی رابطه جنسی برقرار می‌کنند و امکان ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در آنان بسیار زیاد است. 

برای آشنایی با سایر رابطه های پرخطر بر روی مقالات زیر کلیک کنید.

رابطه در زمان پریود

سکس مقعدی

رابطه جنسی ضربدری

سکس گروهی

جلوگیری از رابطه جنسی پرخطر 

برای اینکه در موقعیت‌هایی با احتمال روابط جنسی پرخطر قرار نگیرید، راهکارهایی وجود دارد که به شرح زیر هستند:

1. دوری از مکان‌های خلوت

فشارهای جنسی فیزیکی یا تجاوز جنسی در مکان‌های خلوت و ساعات خلوت شبانه روز بیشتر رخ می‌دهد. پدر و مادرها باید این نکته را به فرزندان خود خاطر نشان کنند. جوانان و نوجوانان باید حدالامکان از حضور در مکان‌های خلوت بپرهیزند.

2. مقاومت در برابر فشارهای جنسی کلامی

فشارهای جنسی کلامی همان حرف زدن در جهت اغوا نمودن شما برای رابطه جنسی است. متاسفانه امروزه شاهد زیاد شدن فشارهای جنسی کلامی هستیم. برای این منظور توجه به نکات زیر بسیار ضروری است:

_از حرف زدن با افراد غریبه و ناآشنا بپرهیزید.

_در مجالسی که مواد مخدر و الکل استفاده می‌شود شرکت نکنید. 

_با افرادی که به خوبی آن‌ها را نمی‌شناسید قرار ملاقات حضوری نگذارید.

برای اغوا کردن شما از چه جملاتی استفاده می‌کنند؟

_اگر قبول نکنی یعنی من و دوست نداری.

_اگر قبول نکنی یعنی به من اعتماد نداری.

_اگر قبول نکنی با فرد دیگری دوست می‌شوم.

_اگر قبول نکنی یعنی ترسو هستی.

_اگر قبول نکنی یعنی عیب و نقضی داری.

و…

برای آشنایی با روش‌های ارضای میل تنوع طلبی جنسی مردان کلیک کنید.

رابطه جنسی پرخطر | در صورت وقوع تجاوز چه باید کرد؟

تجاوز جنسی هر گونه رابطه جنسی است که بدون رضایت یک طرف انجام می‌شود. باید توجه کنید که در تجاوز جنسی متجاوز فرد مجرم است و فردی که به او تجاوز شده هیچ گناهی ندارد. در نتیجه پنهان کردن تجاوز به جز دامنه دار شدن این اقدامات فایده دیگری نخواهد داشت. در صورت وقوع تجاوز در اسرع وقت به پزشک زنان مراجعه نمایید. باید هر چه سریع‌تر از روش‌های پیشگیری از بارداری همچون قرص‌های اورژانسی استفاده کنید. همچنین به مراکز انتظامی مراجعه کرده و اطلاعات لازم برای دستگیر کردن فرد مجرم را به آن‌ها بدهید.

دقت داشته باشید مصرف قرص اورژانسی دلیلی برای مراجعه نکردن به پزشک زنان نمی‌باشد. سعی کنید هر چه سریع‌تر به مطب دکتر زنان بروید.

زمان مناسب برای آزمایش ایدز

افرادی که روابط جنسی متعدد با افراد مختلف دارند، لازم است هر سه ماه یکبار آزمایش ایدز بدهند. افرادی هم که تنها ک شریک جنسی دارند باید یک بار در سال آزمایش ایدز بدهند.

اگر استرس مبتلا شدن به ایدز را دارید و می‌خواهید خیلی سریع این آزمایش را بدهید، می‌توانید از تست ایدز خانگی (کیت ایدز) استفاده کنید. جوابی که این کیت‌ها می‌دهند اگر بعد ده روز از رابطه جنسی باشد، صحیح است. با این حال برای اطمینان می‌توانید بعد از 45 روز و بعد از 3 ماه نیز این آزمایش را بدهید. برای آشنایی با انواع رابطه جنسی پرخطر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جنسی پرخطر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

رابطه جنسی پرخطر به چه روابطی گفته می‌شود؟

روابطی که در آن‌ها امکان انتقال بیماری‌های مقاربتی بالا باشد، روابط جنسی پرخطر محسوب می‎شوند. با آموزش صحیح در این زمینه می‌توانید رابطه جنسی پرخطر را کاهش دهید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره