رابطه در زمان پریود

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عقاید و باورهای بسیاری در مورد رابطه در زمان پریود وجود دارد. بسیاری از این عقاید از باورهای مذهبی و فرهنگی نشات گرفته و برخی از آن‌ها بر آمده از یافته‌های علمی است. در این میان واقعیت چیست؟ آیا نزدیکی در دوران قاعدگی می‌تواند پیامد خطرناکی برای طرفین داشته باشد؟ امکان باروری در این شرایط تا چه حد خواهد بود؟ ما در ادامه تلاش کرده‌ایم از نگاه علمی به این سوالات پاسخ دهیم. اگر به دنبال جواب این پرسش‌ها هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در همین راستا بهره بردن از مشاوره روانشناسی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین راه‌های برقراری رابطه جنسی و ارضا شدن را در شرایط مختلف زندگی دریافت نمایید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

آیا امکان رابطه در زمان پریود وجود دارد؟

پس از رسیدن به بلوغ، زنان به طور ماهیانه هر بار در طی یک چرخه 28 روزه خونریزی را تجربه می‌کنند. در این دوران اکثر بانوان احساس می‌کنند که میل جنسی شان کاهش پیدا کرده است. در مقابل زنانی هم هستند که افزایش میل جنسی را گزارش می‌دهند. اما آیا داشتن سکس در طول قاعدگی امکان پذیر است؟ جواب به این سوال مثبت است. با این حال داشتن خونریزی این امر را دشوار و دردسرساز می‌کند. ما در ادامه به مشکلاتی که در طی نزدیکی در دوران پریود ایجاد می‌شود اشاره کرده‌ایم. برای اطلاع از بایدها و نبایدهای آمیزش جنسی کلیک کنید.

رابطه در زمان پریود و عوارض مرتبط با آن

بیشترین چیزی که نزدیکی در زمان پریود را دردسرساز می‌کند وجود خونریزی و مسائل مرتبط با بهداشت است. به خصوص اگر در روزهای اول پریود خود باشید خون می‌تواند بدن خودتان، همسرتان و ملحفه‌ها را کثیف کرده و وجود آن روند طبیعی رابطه را به هم بریزد. همچنین داشتن خونریزی در حین سکس اغلب برای زنان بسیار اضطراب انگیز است و همین مسئله مانع از این می‌شود که آن‌ها بتوانند از برانگیختگی جنسی لذت ببرند.

علاوه بر این مهم ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود متخصصین افراد را از داشتن رابطه جنسی در دوران پریود منع کنند امکان انتقال بیماری‌های عفونی نظیر ایدز و هپاتیت است چرا که ویروس این بیماری‌ها در خون افراد زنده می‌مانند و از همین طریق نیز به بدن سایرین منتقل می‌شوند.

رابطه در دوران پریود و احتمال بارداری

یکی از سوال‌هایی که برای اکثر زوجین ایجاد می‌شود این است که آیا در این شرایط احتمال بروز بارداری وجود دارد؟ در جواب به این سوال باید گفت که امکان بارداری در زمان پریود تا حد زیادی پایین است اما نمی‌توان امکان آن را صفر در نظر گرفت چرا که چرخه بارداری هر زن می‌تواند با دیگری متفاوت باشد. در اکثر زنان دوره تخمک گذاری چیزی حدود 14 روز قبل از شروع خونریزی است.

اما برخی زنان نسبت به دیگران چرخه کوتاه تری دارند و همین مسئله باعث می‌شود که در طول قاعدگی نیز امکان باردار شدن شما وجود داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که اسپرم به مدت 7 روز می‌تواند در بدن شما زنده بماند. در این شرایط اگر به جای چرخه 28 روزه، چرخه پریود 22 روزه داشته باشید بعد از پایان خونریزی تخمک آزاد می‌کنید که می‌تواند از طریق اسپرم موجود در بدنتان بارور شود.

فروشگاه آرامیس

نحوه رابطه در زمان پریود

شما می‌توانید در دوران قاعدگی، به جای داشتن رابطه جنسی از طریق دخول روش‌های دیگری را برای ارضای نیازهای خود امتحان کنید. داشتن یک معاشقه طولانی و انتخاب روش‌های دیگری نظیر تحریک کلیتوریس برای زن می‌تواند در رسیدن به ارگاسم و ارضای نیاز جنسی تا حد زیادی موثر باشد. خانم‌ها نیز می‌توانند با انجام ماساژ جنسی و تحریک آلت تناسلی همسر با دست یا دهان او را به ارضا برسانند. به جای اینکه به دوران پریودی به عنوان یک محدودیت نگاه کنید تلاش نمایید تا از آن به عنوان فرصتی برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی بهره ببرید و راه‌های جدیدی را برای ارضای نیازهای خود و شریکتان پیدا کنید. برای آشنایی با انواع رابطه جنسی پر خطر کلیک کنید.

نکاتی که هنگام رابطه در دوران پریودی باید به آن‌ها توجه کنید

برای اینکه بتوانید رابطه جنسی رضایت بخش‌تری را داشته باشید، توجه به نکات زیر ضروری است.

– با همسر خود صادق باشید. در مورد اینکه رابطه جنسی در حین پریود چه احساسی در شما ایجاد می‌کند صحبت کنید. همچنین در مورد اینکه او چقدر تمایل دارد در این شرایط با شما سکس داشته باشد نیز گفت و گو نمایید. اجازه بدهید فرد مقابل آزادانه افکار و احساساتش را در این باره با شما در میان بگذارد.

– اگر از تامپون جهت جلوگیری از خونریزی استفاده می‌کنید قبل از دخول آن را بیرون بیاورید چرا که ممکن است در جریان سکس تا حد زیادی به داخل رانده شود و بعدا برای خارج کردن آن به خدمات پزشکی نیاز پیدا کنید.

– هنگام نزدیکی در زمان پریود از همسر خود بخواهید از کاندوم استفاده کند.

– یک دستمال مرطوب در دسترس خود قرار دهید تا بتوانید به موقع خود را تمیز نمایید.

– بهتر است یک ملحفه تیره رنگ زیر خود پهن کنید تا دیدن لکه های خون در طول رابطه جنسی شما را آشفته نکند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا نزدیکی در زمان پریود می‌تواند فوایدی داشته باشد؟

همه چیز بستگی به نوع رابطه جنسی شما با همسرتان دارد. داشتن سکس واژینال اغلب در این دوران توصیه نمی‌شود اما اشکال دیگر رابطه جنسی و مشارکت در فعالیت‌های جسمانی عاشقانه می‌تواند فواید متعددی برای بانوان به همراه داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش دردهای شکمی، رفع تنش‌های روانی و بهبود سردردهای مربوط به دوران پریودی اشاره کرد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره